Jó lett volna tájékozódni első körön a felhasználóktól, mielőtt beállítok laikusan egy kocsival egy márkaszervizbe (ami nem a szomszédban van). Tapasztalatokra voltam kíváncsi, nem időpontot jöttem kérni szervizbe.
Természetesen köszönöm az információkat. Megnézem majd. :)
Ha minden autó egyforma lenne, ez még működne is. De úgy gondolom, hogy minden autótípusnak vannak a tervezéséből, kivitelezéséből stb. adódó sajátossága. Ezekre gondoltam
Autót úgy veszünk, hogy elmegyünk és felmérjük az állapotát. Ha ezt mi nem tudjuk megtenni hozzáértés hiányában akkor vagy viszünk magunkkal egy olyat aki ért hozzá, vagy elvisszük egy autószervizbe és felmérik nekünk.
Segítséget szeretnék kérni. Autóvásárlást tervezek. Érdekel az Alfa Romeo Giulietta. Leginkább a 120Le-s benzines. Mire érdemes odafigyelni ennél a típusnál? Előre is köszi.
Az utolsó mondatodat ugyan nem értem, de azt fixen tudom állítani, hogy egy rossz feszszab képes nulla töltést produkálni. Cserélni nem nagy kunszt nekem a V6-on is sikerült a helyén, pedig ott a generátor a tűzfal és a motor között lakik, a féltengely felett, de a szívósor alatt. Szóval nem baj ha 7 helyen hajlik a kezed.
Ez lesz a következő kör. Valaki azt írta az AlfaBB-n, hogy majd' évente fogyaszt egy feszszabályzót a Spidere, de semmi vész, már helyben is megtanulta cserélni :D de nekem gyanús, hogy egy rossz feszszab nem írná nullára a töltést. Pláne nem öt generátorban.
Akkor sem ha, beraksz egy akkut is a körbe? Elvileg nem kellene oda de legalább a gerjesztés állapotát megmutatja (Amikor ráadod a gerjesztést akkor világít az izzó amikor forgatod a generátort akkor el kell aludnia. )
Kipróbáltam, semmi. Ugyanúgy 1V alatt mutat a műszer, sőt az izzó sem világít, pedig körbemértem, elvileg minden "lát" mindent, nincs szakadás sehol. Túlteszem magam a csalódáson és kipróbálom egy másik generátorral.
Ezért nem vagyok biztos abban, h bármi baja is van e a kocsinak, s kérdeztem, h diag nélkül le tudom e ellenőrizni.. De ha nix más mód, elviszem szerelőhöz. Az az igazság, h semmi ingerenciám nincs jól megforgatni, ami vagy azért van, mert öregszem, vagy télleg nem elég sárkány felül. :-)
az a vékony tyúkbél ami a műszerfal töltésvisszajelzőre megy a gerjesztés (D+).
Erre tippeltem, de mindenféle tárgyi tudás nélkül :D csak hát nem nagyon van más csatlakozó rajta... Viszont el se tudtam képzelni, hogyan állíthatná le annak az izzónak a hiánya az áramot. Eszerint igen. Ne is magyarázd, elég ennyi :D A többi megvolt, este jelentek.
Modern? '96-ban a Kappába már bekerült, '98-tól már széles körben Fiat-Alfa modellekbe. :)
Az 1.4 más, nincsenek benne ilyen fortélyok. Nálunk is van 1.2 literes verzióban (ugyanaz a motor gyakorlatilag), azt is megerősíthetem hogy 4000 fölött kezd vidáman élni. Meg van Fiat 20V és Alfa 1.8 TS, mindkettő ugyanaz a technika, vezmod meg VIS és egyenletes karakter. Ez a felül megindul dolog a 16 szelepes olasz motorokra nagyon jellemző volt, már amelyek ezekkel a kiegészítőkkel nem rendelkeztek.
Öööö.... az a vékony tyúkbél ami a műszerfal töltésvisszajelzőre megy a gerjesztés (D+). Arra tegyél egy 1 wattos kis izzót és a másik lábát kösd le negatívra. A nagy vastag kábelre ami az akkumulátor pozitívra menne (B+) tegyél egy fényszóróizzót és a másik lábát kösd le negatívra. A negatívot pedig kösd arra a pontra ami az akku negatívra menne (elképzelhető, hogy maga a generátorház lesz az, de lehet hogy van csatlakozója akkor az is jó vastag).
Ezután pörgetheted és a fényszóróizzó két lába közt mérd a feszültséget.
V6 Turbo-ról valakinek gyakorlati tapasztalata?Vagy keressek inkabb 3.0?66-ról van szó és ritkasága okán keresek Turbot.Nagyon hetvégi autó lenne.A 2.5-öt kicsinek gondolnám bár gyakorlati tapasztalatom nincs.A TBI-hez még vezérlés szettet se találtam...
Nem tudom melyik generátorról beszélsz, de elvileg igen - feltéve ha a gerjesztést is bekötötted, és megfelelő sebességgel pörgeted. Alapjáraton terhelés nélkül már tudnia kell a fesszabályzón írt értéket (természetesen fölötte is). Az alapjárati forfulatszámát úgy számolod ki, hogy az autó alapjárata kb 800/min körüli, ezt szorzod a főtengely szíjtárcsa átmérő és a generátor szíjtárcsa átmérő arányával. Általában egy fúrógép max fordulaton azért ezt meg tudja oldani.
Gerjesztésnek jó lesz egy 1w-os rizsszem izzó is, terhelésnek meg tegyél rá egy 55W-os fényszóróizzót.
Hö, ilyen is van benne, változik a szívócsőhossz? Egész modern motor.. :-)
Ilyen Alfát még nem vezettem, nem tudok viszonyítani, de a feleségem szívó 1.4 Bravo 2-ja alul harmatos, felül viszont érces hangos begyorsul. A nagy, benzines pickupom olyan h alul sok nyomaték, majd egyenletesen leforog, egy Alfától mást várnék. :-)
Köszi, ha csak diaggal megy, akkor inkább szerelő nézzen rá.. A tulaj minden Alfáját, ahogy ezt is, a D.Z. tuning nevű cég szervizelte, őket nem ismerem.. A zasszony Bravoját a Fiat-Németh-hez hordjuk, sztem marad az.
Ha már diagnosztizálunk: ha régi, de elvileg beépített feszszabályzós generátort (az autóból kiszerelve) megpörgetek, akkor a két pólusán mérni kellene tudni a 14V-t, vagy még valami kell a rendszerbe?
Ott van még a változó szívócső geometria, ami felső tartományra vált át hosszúról rövid csőhosszra. Bár szerintem most ez elég objektív, ahogy látod a motor karakterisztikát. A vezérlésmódosító célja épp az, amit megfigyeltél, hogy nyomatékos üzemmódot érjen el az alső-közép tartományban.
Rádugsz egy diag interfészt, vásárolsz egy multiecuscant egy notebookra, majd élőadatban nézed a vezérlés eltolás állapotát egy teljes fordulatszámtartományban. Ha nem változik akkor nem működik. Ha rendben változik akkor működik.