Keresés

Részletes keresés

TOM Creative Commons License 2005.11.12 0 0 67

Mert dogosebben nez ki ugy....

Jo a gyari fenyszoro, de gondolom a regebbi GS tulajok megszoktak mar a kieg lampakat :)))

T

Előzmény: BIKE-R (66)
BIKE-R Creative Commons License 2005.11.12 0 0 66

TOM,

 

Megmondom, hogy mi indította meg bennem a kérdést: A 63-as hozzászólásod képei.... Rajta egy 1200GS kieg. fényszórókkal.....

Előzmény: TOM (65)
TOM Creative Commons License 2005.11.12 0 0 65

Uj GS, igen jok a lampak, 2 db H7-es, reflektorral egyutt vilagit a tompitott tavolsagi hasznalata eseten...

Most tettem bele 50%-kal nagyobb fenyereju izzot, igy megjobb....

Uj RT 2x2 H7-es atomjo a vilagitas, nappali fenyt csinal.

 

A regi GS-t valoban szidjak, h rossz a vilagitas...

Előzmény: BIKE-R (64)
BIKE-R Creative Commons License 2005.11.12 0 0 64

TOM,

 

Mint ex BMW tulajdonos, leginkább a világítással kapcsolatos tapasztalatokat hiányolom. Bár gondolom, hogy nappal tesztelted a motorokat.

Arra lennék kíváncsi, hogy az 1200GS-en már kiegészítő fényszórók nélkül is lehet látni valamit az útból, vagy a fényszórója csak dísz, mint a korábbi GS-eken? :))))

A BMW endúrók egyik gyenge pontja a világítás szerintem.......

TOM Creative Commons License 2005.11.12 0 0 63
TOM Creative Commons License 2005.11.12 0 0 62
TOM Creative Commons License 2005.11.12 0 0 61

Uj R1200GS Adventure:

 

 

 

Nagyon jol nez ki!

 

TOM

 

http://www.r1200gs.de/adventure.html

TOM Creative Commons License 2005.11.12 0 0 60
R1200RT  ugyanazzel a blokkal szerelt mint GS, de kis megpiszkalas utan 110 Le körül





Oldalsztenderről le. Nem kell birkózni,de azért érezni a súlyát... 225 kg üresen, plusz a 25 liter benya

Beindít. Nem Ráz, bársonyosan jár alapjáraton, igaz már meleg volt. Gázadásra elcsavarja magát, de mintha jobban ki lenne egyenlítve mint GS

Váltás: vajpuha váltó

Váltó: 6 fokozat, és 6.-ban is kellemesen vezethető. 6-ban, kb 70-től lehet menni vele...

Motor: körülbelül 2500-tól használható, de kevésbé rázza magát mint a GS, A lóerőket megpiszkálták, jobban megy mint a GS érzésre, de finomabb és lágyabb...

Motorfék:brutális, el lehet felejteni a fékek használatát, szépen motorfékkel, esetleg visszakapcsolgatva egész úton el lehet vele poroszkálni...

Kardán: én nem éreztem semmilyen kardánhatást vagy egyebet

Szélvédelem:  motoros szélvédő, nagyon buli... egész 160-ig egész jó a szélvédelem. Néha direkt leengedtem a szélvédőt, h érezzem a szelet...Nyitott bukóval is jól lehet vezetni...igazán élvezetes...

Pilótafülke: jól áttekinthető, szép műszerek, fokozatkijelző, és full computer, mindent kijelez ami kijelezhető...nagyon jó helyen, le se kell venni az útról az embernek a szemét...Tiszta autós feeling-je van a pilótafülkének.

Rádió: nagyon buli, nagy élmény vezetés közben rádiózni v akár CD-t hallgatni...ami ugye méri a szélzajt és ennek megfelelően hangosítja halkítja...

Ülés: marha nagy kényelem, hatalmas hely - még a GS után is. A térdnek jól kialakított hely, szinte benne ültem a motorban.... Ezzel a motorral csak tankolni kell megállni szintén...

Futómű:.Atomstabil, nem bólint, nem mászkál csak megy megy bármely útviszonyok között...lehet dobálni jobbról balra mint egy kisebb motort...

Valami nagyon borzasztó útminőségű utakra vittek bennünket a Siófok környékén és a túravezető nagyon nagy sebességet diktált. 80 km-t mentünk 1 óra alatt mellékutakon, falvakon át...úgy gondolom ezt a tempót nem kamikázeként kevés motorral tudtuk volna megcsinálni.

Stabilitás: hihetetlen...

Fékek: ABS...de itt a hátsó fék fékezi az elsőt is talán, szemben a GS-sel..

Fogyasztás: magasabb mint GS fogyasztása és 98-ast kér a magas kompresszió miatt, ha jól tudom...

Tempomat: nagyon buli, 1 perc alatt meg lehet szokni...és végre tudtam jobbkézzel is integetni a motorosoknak :-)

Össz benyomás: ezzel a géppel az ember mindig a hosszabb utat választja, és nem szívesen érkezik meg a célba, hanem inkább nyújtaná az utat :-) és nem számít az útminőség...
TOM Creative Commons License 2005.11.12 0 0 59

Hogy porogjon a topic:

nyaron tesztvezethettem nehany BMW-t, jojjon az en beszamolom, remelem hasznos lesz valakinek!

 



 

3 motort teszteltem ebben a sorrendben:

R1200GS a BMW turaenduroja az uj 1200 ccm-es boxer blokkal 100 Le

R1200RT  ugyanezzel a blokkal szerelt , de kis megpiszkalas utan 110 Le

K1200S Sportgép, aktív felfüggesztéssel és 160-170 Le soros motorral


ELSO TESZT


R1200GS



Középsztenderről le. Nem kell birkózni, de jól jön, h ottvan az oldalsztender. 199 kg üresen, plusz a 20 liter benya (tele volt tankolva).

Beindít. Ráz alapjáraton, hidegen. Gázadásra elcsavarja magát, mert boxer, de nem zavaró...

Váltás: kicsit hangos a váltó és kemény, igaz féltávnál jöttem rá, hogy kuplung nélkül váltok, ahogy megszoktam. Kuplunggal sem sokkal jobb, de szerintem ez csak a tesztgép mivolta miatt volt.

Váltó: 6 fokozat, és 6.-ban is kellemesen vezethető. 6-ban, kb 70-től lehet menni vele...

Motor: körülbelül 2500-tól használható, de itt és alatta rendesen rázza magát, pedig van benne kiegyenlítő tengely immár...100 Le-t lehet érezni a gyorsuláson, de mivel hihetetlen stabil a gép és egyenletes a nyomaték nem érezni a brutalitását...

Motorfék:brutális, el lehet felejteni a fékek használatát, szépen motorfékkel, esetleg visszakapcsolgatva egész úton el lehet vele poroszkálni...

Csak egyesbe visszaváltva csúszott meg a kerék...

Kardán: én nem éreztem semmilyen kardánhatást vagy egyebet

Szélvédelem: nem tudom hova volt állítva az 5 fokozatban állítható szélvédő, így 120-ig egész jó a szélvédelem.

Pilótafülke: jól áttekinthető, szép műszerek, fokozatkijelző stb (nemigen néztem még mit mutat, talán 2 db trip számláló,benzin és olajfőfok kijelző, maradék benzin kijelző talán).

Eléggé remegnek a műszerek és a szélvédő, ha leejtjük a fordulatot...

Ülés: marha nagy kényelem, hatalmas hely -- LC4 után :-) Az utasülés kellemesen megtámasztja az ember hátát. Nem túl széles az ülés ahhoz, hogy jól tudja az ember akár a lábával szorítani kiállva a nyeregből. Úgy éreztem ezzel a motorral csak tankolni kell megállni...

Futómű: hihetetetlen. Bár ültem már a világ egyik legjobb futóművével szerelet motorokon KTM LC4 LC8, de a telelever és palalever egy más kategória a közúton...Atomstabil, nem bólint, nem mászkál csak megy megy bármely útviszonyok között...

Valami nagyon borzasztó útminőségű utakra vittek bennünket a Siófok környékén és a túravezető nagyon nagy sebességet diktált. 80 km-t mentünk 1 óra alatt mellékutakon, falvakon át...úgy gondolom ezt a tempót nem kamikázeként kevés motorral tudtuk volna megcsinálni.

Stabilitás: elképesztő, olyan 140-es tempónál nyeregből kiállva mintha sinen menne...

Fékek: ABS...első fék fékezi a hátsó kereket is, hátsó csak a hátsót. Nagyon jó ötlet, ugye Honda CBS??? Hihetetlen élmény, bólintás nélkül megállni. Mintha betonfal vagy inkább egy horgony fékezné az embert, bármikor bármilyen helyzetben, kanyar közepén is fülig döntve...

Fogyasztás: eme út alatt meg sem mozdult a kijelző...így gondolom elég kevés volt a fogyasztás..



Össz benyomás: meglepő zabolázatlanság, csábítás a rosszalkodásra. Én nyugisabb öregurasabb gépre számítottam. Kimondottan hasonlít az LC8-ra a vezetési élmény...egyszóval nagyon nagyon jó...

TOM Creative Commons License 2005.11.12 0 0 58

Es persze sör, nem sor :)))
De ha az ember jo konyveket olvas az is segit! Vagy van egy orult akit kovetni probal :)

TOM

Előzmény: BlueFazer (55)
Daty Creative Commons License 2005.11.12 0 0 57
Szia Tom!

Szia Mindenki!

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9131358

Daty
TOM Creative Commons License 2005.11.11 0 0 56
Porban az igazsag...idosebb Kokeny :)
Előzmény: BlueFazer (55)
BlueFazer Creative Commons License 2005.11.11 0 0 55

"1-2 sor"

 

Melyik mociskönyből szoktál?:) 

Előzmény: TOM (54)
TOM Creative Commons License 2005.11.11 0 0 54

Gumi! Te is irtad! Az nagyon fontos!

Szoval no para, hanem nagy gaz :)))
Jol megy a motorozas igy a klaviatura mellol...fokent 1 gin-tonic utan...

Mondjuk a terepmotorozas is jobban megy 1-2 sor utan;-))

Tom

 

Előzmény: TyuTyu-2 (49)
BlueFazer Creative Commons License 2005.11.11 0 0 53

Ja és az első gumin jól látszik, hogy esőgumival megy természetesen és az lehet, hogy ott épp jobban tapadmint, mint nekem tapadna ott a túra bakelitem;)

(na jó egy picit túloztam, de az is látszik a "döntésből", hogy direkt csúsztatta meg, az első kerék szinte függőlegesen van, hogy dobná már így át?;)

Előzmény: BlueFazer (51)
BlueFazer Creative Commons License 2005.11.11 0 0 52
Én ezt fejjel lefelé csavaroznám fel és a gyusztustalan (magánvélemény;) lábtartó helyére egy szolíd kis bukógombát csavaroznék fel, úgy esetleg még a blokk is védve lenne, de így...
Előzmény: Törölt nick (50)
BlueFazer Creative Commons License 2005.11.11 0 0 51
Ha a srác supermoton is ült már "párszor", akkor simán mehet neki az ilyen csúsztatás.
Előzmény: Törölt nick (48)
Törölt nick Creative Commons License 2005.11.11 0 0 50

az említett lábtartó/szelepfedélvédő kombó.

az r szérián még valamennyire elmegy....

TyuTyu-2 Creative Commons License 2005.11.11 0 0 49
TOM!
Ne feledd GS es GS kozott mekkora a kulonbozoseg!!
pl mikor meglested az enyemet elszornyedtel mekkora...
a tied mint egy "bicaj".....
szoval terepre a tehenet en nem szivesen viszem egyenlore...
1, mint irtad pattogasra hajlamos
2, ahol az africaval + butyukos gumi siman elmentem (sar)
ott szenvedtem rendesen a tehennel.
3, !^$!#^$%!#@ nehez

ergo: terepre (mint Nagygomboson bizonyitottuk) 1 henger,
kis tank, 4 utem, max 130 kg.... ja es onindito !!

TyuTyu
Előzmény: TOM (43)
Törölt nick Creative Commons License 2005.11.11 0 0 48

hát ja.

ennek vagy baromi ngy perec lett a vége, mert elfektette a bal oldalára, vagy lebökött a gumi, átvágta az embert a motoron és szintén perec, vagy megfogta és akkor valentino rossi még tanulhat egy keveset.

:)))))

Előzmény: BlueFazer (47)
BlueFazer Creative Commons License 2005.11.11 0 0 47
Azt a k...a! :) Ez nagggyyyon állat kép! ;)
Előzmény: Törölt nick (44)
Iceapo Creative Commons License 2005.11.11 0 0 46
Héé várjunk már neked 1200GS-ed van, Te szenya!;))
Amúgy véleményed elfogadva, csak annyit írnék még hozzá hogy az előbb nem pontosan említettem a köveket, szóval mi a múltkor olyan köves részen is mentünk, ahol ha odatettem volna egy GS-t hiába lett volna rajta akármilyen bukócső, annak vége lett volna, egyébként halottam már ilyen eseteket is, sajnos, és mondom csak ez a problémám vele, amúgy teljesen rendbe van!
A HP2 videókat meg már láttam régebben, nagyon állatok, amikor megjelent teljesen beleestem, ezután jött a valóság, mégpedig az ára, meghogy limitált modell, de már valahol erről is leírtam a véleményem, szóval amennyiért fogják ezt a vasat árulni, vagy már árulják is, nem tudom ezt pontosan, annyiért már elis várja az ember hogy jó legyen, úgy futóművileg mint motorikusan és természetesen súlyarányilag! Amúgy szerintem semmi különös nincs benne, egy lecsupaszított R1200GS, más futóművel, stb...., szerintem csak pénz kérdése az egész, még az a furcsa eleje is tetszik, nem tudom miért, de jó, egyébként ha full tele lennék pénzel még akkor sem vennék ilyet, mert nem, vennék inkább egy széria R1200GS-t!
Terepre meg valóban a 130kg-os gépek valóak igazán, lásd pl. a két BIGes srác akik most jönnek hazafelé már Afrikából ha minden igaz, tavaly még BIGekkel voltak az idén meg már két vadiúj Yamaha WR450F-el mentek, és vajon miért is, hát pont azért amiről mi is beszélünk itt, 25 lityis extra tankokkal, kiváncsi vagyok nagyon hogyan vizsgáztak a gépek! Ice

ui.:Ha már HP2 ;) /A képen Én vagyok látható amint éppen szétszakítom a murvát!:) Álmodik a nyomor!;)/
Előzmény: TOM (43)
Törölt nick Creative Commons License 2005.11.11 0 0 45

 

Törölt nick Creative Commons License 2005.11.11 0 0 44
TOM Creative Commons License 2005.11.11 0 0 43

Murvas, koves uton siman el lehet vele poroszkalni/hasitani.... Ott (is)a gumi szamit igazan. Nincs hatalmas kulonbseg LC8 es GS kozott terepen...sot szemelyes tapasztalat -- plusz MR-ben atvett nemet teszt szerint is-- van ahol GS a jobb terepen!

Pld:alacsonyabb sulypont miatt kezesebb (tapasztaltam vizes fuvon, GS-t meg birtam fogni, ott LC8-cal vsz zako lett volna). Kormany sokkal jobban fordul, konnyebb megfordulni...

Termeszetesen a futomuve nem versenyezhet terepen az LC8 futomuvevel...

Pld:rumplisra felgyurodott foldutat nem birja --elpattog-, a nagy tomegu futomu miatt...nagyon furcsa erzes...

 

Nezted a HP2 videokat? Sala is nyilatkozik HP2-rol...

 

Szoval szerintem terepre egy 130 kg 40 Le koruli gep kell :)))

 

 

Előzmény: Iceapo (40)
TOM Creative Commons License 2005.11.11 0 0 42

Persze, h en vagyok :)

KToM alias TOM

Előzmény: Vojnó (39)
Iceapo Creative Commons License 2005.11.11 0 0 41
Erre lehet mást mondani, mint hogy gyönyörűek! Nem!;)
Nem az én világom ez a kategória, de tényleg nagyon szépek így együtt, a múlt és a jelen! Ice
Előzmény: Vojnó (38)
Iceapo Creative Commons License 2005.11.11 0 0 40
Szasz Jirzsij!
Ha nem sokat járnál vele murvás, köves mellékutakon ami ugye leginkább Erdélyben van és mondjuk nem verseny tempót diktálsz, szerintem teli találat az R1200GS, nekem is volt szerencsém kipróbálni, én egy fél órát mentem vele, x km-t, de hibátlan volt, az LC8-at is többször kipróbáltam már, teljesen egy kategória a kettő, de én ha választhatnék szerintem az LC8-ra neveznék be, mivel nekem csak az nem szimpi hogy oldalra állnak a hengerek és ha murván, nagyköves úton perecelnék vele lehet hogy ott is maradnék, és akkor még azt nem is említem hogy mivan ha pont odaszorítja lábomat a henger a murvára, ott valószínű a csontom engedne és nem a henger!
De ha ezt nem nézzük, akkor aszfalton szerintem egy kicsivel a Bömös jobb az LC8-nál, nekem aszfaton egyértelműen fillingesebb, és tényleg nem találta benne hibát, szakadó esőben próbáltam 160-nál is atomstabil volt viharos oldalszéllökések közepette, szóval mit mondjak aszfalton tényleg hibátlan, de én mivel terepre is használnám így sajnos ő nem jöhetne szóba, sajnos nem vagyok olyan profi hogy megbízzak a tudásomba és így induljak neki Erdély murvás, köves mellékútjainak!
Na Ciao! Ice

ui.:Ha jól látom Varaderód van, szerintem aszfalton az is tökéletes, igaz kicsit nehézkes, ill. nehéz ;), de aszfalton az nem gáz, legalább van leszorító erő!;)
Előzmény: Jirzsij (31)
Vojnó Creative Commons License 2005.11.11 0 0 39
Kardos doki!
Te nem vagy a gau-n is?
;o)
Előzmény: TOM (37)
Vojnó Creative Commons License 2005.11.11 0 0 38
Gurulok elibe!
Mult és jelen:
Előzmény: TOM (37)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!