Öööö igen, a műanyag kaparó egy puha anyag, amibe könnyen bele tud ragadni mikropor, sárdarabocska, ami csiszoló hatású.
Este vagy letakarod, vagy jégoldózod.
Egyébként nem hátrány havi szinten az ablaktörlő lapátokat is papírtörlővel végig húzni, meg fogsz lepődni mennyi sár fog lenni a törlőn. Ez is mind csiszolóhatással bír.
Ebben a nedves, párás időben az első elinduláskor én is kissé hangosnak hallom a féket, de ez hamar - 2-3 fékezést követően - el is múlik. Melegen nem hallom hangját (2010-es Cee'd SW)
a márkaszervizeknek rengeteg erősségük van a kis privát szervizekhez képest az odafigyelés nem tartozik ezek közé mert ezeken a helyeken munkaidőben munkabérből dolgozó munkavállalók próbálják a lehető legkisebb energiaráfordítással eltölteni azt a nyolc órát
A "hangos" és a "nagyon hangos" erősen szubjektív. Keress egy másik ilyen autót és hallgasd meg, hogy össze tudd hasonlítani. Ha ezután még mindig hangos a tied, első lépés a fékbetétek cseréje. Ez nem egy drága művelet, nem kell hozzá szakszerviz sem. De kérdezz meg egy szakszervizt, milyen gyártmány a gyári, és ne olyat tetess bele :-)
Azt nem feltételezem, hogy a kopásjelző zaját hallod, azt illene a szakszerviznek észrevenni és cserélni a betétet, nem pedig utadra engedni. Persze 105 ezernél simán lehet annyira kopott a betét, hogy a kopásjelző megszólal. Vagy nem is látták/nézték?
Nemrég tulajdonosa lettem egy 2012-es KIA CEED (ED) 1.4 kombi benzines autónak. Az autóban 105 ezer km van.
Egy hete voltam vele KIA szervizben a kötelező szervizelés miatt. A kocsiban minden rendben találtak azonban nekem kb két hónap vezetés után feltűnt hogy nagyon "hangos" a fék. Fékezésnél mindig hallom ahogy a fékbetét súrlódik a tárcsával (mint amikor sok ideig áll az autó és elindulás után fékezésnél lekopik a rozsdaréteg.). A szervizben azt mondták, hogy rendben van a fék és a KIA CEED-eknél ez ilyen hangos, ez a normális.
Nektek van/volt hasonló tapasztalatotok? Ez tényleg ilyen és fogadjam el vagy van rá megoldás?
azt gondolom hogy tökmindegy ki mit mond amikor ott tartasz hogy jön a garis hiba, legyen az bármi is de komolyabb, akkor a kiának ahhoz fűződik majd érdeke hogy ráfogja a te hifidre, hogy az attól van mondjuk a kiáról pont nem nagyon hallani olyan gecizős történeteket mint némelyik más márkáról garis ügyekben, de attól még lehet hogy nálad pont megtörténik ez esetben majd a független (?) szakértők megszakértik, hogy lehet-e hibaforrás a hifid értelemszerűen fel se merül a probléma, ha a szervizben észre se veszik azt a hifi feljavítást én annó utólag elég komplex autóvédelmet rakattam az autóba (dr. Minit alkotása az autólopós topicból), de azt még egyetlen márkaszervizben se vették észre hogy a világon van, pedig észrevehették volna nemhogy ráfogjanak valamit
Üdvözlet. Van-e valakinek tapasztalata arról, hogy garanciás Ceed-be utólagosan beépítendő autóhifi esetében mire kell figyelni ahhoz, hogy ne történjen garanciavesztés? A beépítés nagyjából ezen műveletekből áll:
- hangszóró és RCA kábelek elvezetése belül kisebb megbontásokkal jár)
- erősítő részére tápvezeték bejuttatása az utastéren át a csomagtartóba
- erősítő elhelyezése, esetleg felcsavarozással a hátsó üléstámlára
- első ajtók hangszigetelése öntapadós bitumen lapokkal (ajtó fém belső oldala, ajtópanel alatti rész)
- első ajtókban a hangszórók cseréje (eredeti hagszórók megtartásával, visszalakíthatóan)
Felvillant a check engine lámpa, akihez járok autószerelő kiolvasta szívó levegő hőmérséklet hibát ír ki. Első körön megpróbált egy alkatrészt cserélni amibe van hm érzékelő és másik egyéb 2 érzékelő, de mint kiderült nem az a hibás (az valami befúvót levegő hm-et írt ki). Esetleg ha valaki találkozott már ilyen hibával tudna segíteni melyik érzékelő lehet ez, mert akkor az Ő munkája is egyszerűbb lesz és az én kocsim is előbb lesz jó :)
És ha nem a kocsi változott, hanem te kezdesz bátrabb lenni vele? Eleinte én is hiányoltam a lóerőket az 50%-al gyengébb elődhöz képest, de lassan kiderült, hogy csak az új autónak járó óvatosság+a jóval nagyobb beltéri csend...
hali. kb 2hete ugy vettem eszre a kocsimon,h kicsit morgosabb lett a hangja,es mintha jobban is menne. most van rajta 8600 km. elkepzelheto h kezd befutni ?vagy csak bekepzelem ? komolyan orom huzatni,orulok neki ahogy megy.. :) Masik : meg regebben kerdezrem,de nemkaptam valaszt. Valaki probalt mar bio etanolt tankolni a kocsiba? en a felicait par havonta felesbe megtankoltam.jobban is ment,es karban is tartotta a motrot. Ennel a kocsinal Max 10 literre gondoltam.. valaki probalta mar ?
Közérthetőbb lenne, ha úgy fogalmaznák meg, miszerint a boxermotor esetében az egymással párban álló (egymással szemben elhelyezett) dugattyúk mindig egymással ellentétes irányban, míg a 1800-os "V" motorban egymással egyező irányban mozognak.
Tanultam valamit, köszönöm! Nem gondoltam volna, hogy éppen Kia kapcsán :-)
Nos sokan -tévesen- azt gondolják, semmi különbség nincs a két motortípus között. Valóban nem sok.
Ahelyett, hogy gépelnék, ide linkelek egy oldalt ami ezzel foglalkozik. van két kis videó is rajta, ami sematikusan bemutatja a különbséget...szerintem érdekes...:-)