Jó, de 25 km-es állomásközök esetén zavar esetén óriási bukta lehet, és a menetrendszerkesztők keze is alaposan megvan kötve. Szexárd felé meg mégnagyobb droidság, mert ott van személy és gyorsvonat is, így rugalmasabb keresztezési lehetőségek kellenek. Te csak ne védd a pécsi droidcsapatot, mert én ki nem állhatom őket, volt már pár rossz húzásuk az elmúlt években. Nem mintha rájuk szálltam volna, de valahogy arrafelé tapasztaltam a legtöbb droidságot.
Bonyhádról. Ja persze. A pusztában levő vasútálomásról biztos sok utas lenne... Ráadásul még így is van 3 állomás a vonalon (amik közül menetrend szerint 1-en lesz kereszt, na jó a többin talán lesz jó esetben napi 1 db teher-személy kereszt..), ami a forgalom jelenlegi volumenéhez untig elég. Úgyhogy nem droidság, csak ők gondolkoznak is néha... Másrészről annak a marÉknyi utasnak nembiztos h kell egy Bz (ami ugye többleteszközigény). Egy busz kicsit olcsóbb lenne...
A mostani menetrend sem nyújt rendes bejárásra lehetőséget. Amúgy a másik órában is mehetnen vonat ütemen felül. Igaz, a keresztezési helyeket jó pécsi szokás szerint drasztikusan kiírtották a drodidok. Pedig Bonyhádról azért Bajára vagy Dombóvárra azért pár tucat ember biztosan lenne. Ha nem is túl sok.
>talán a PM-nek is megjön az esze, és azt mondja, hogy járhat több vonat is, ha nem kerül többe.
Peti! Megint nem figyelsz! Nem a pénzért felelős miniszter mondta, hogy mennyi vonat járhat. Az ő dolga az, hogy a MÁV mindig dúsan, vastagon, nagy átmérőjű csövön kapjon pénzt.
A menetkorlátot a közlekedésért felelős miniszter mondta. Talán érted a dolog mélyebb okát...
Az 50-es menetrendje, a délkörvonaté a csatlakozásokra épül. Azért jár akkor, amikor, mert a pécsi IC-k "pókjába" csatlakozik Dombóváron, és Dombóvártól lényegileg IP szerepkört lát el Kaposvárig. Ez eléggé kötött, jelentősen alrébbpakolni nem lehet, mert akkor ezeket bukod. Másrészről annak a vonalnak annyira szar a vonalvezetése, hogy érdemi ingázóforgalom nem is lenne Bajára. Honnan, egyáltalán? A kb 200 lakosú Mőcsényből, vagy Cikóról? Ezek a települések Bonyhádhoz és Szekszárdhoz kötődnek, a hivatásforgalmuk oda irányul. Az 50-es szerepe az "átutazhatóság" lesz a Duna két partja közti nagyvárosok közt. A vonalon belüli forgalom is szinte a nullához kovergál, de hálistennek az összes ilyen megállóban megállunk majd kétóránként csörgővel.... Az igaz, hogy hivatásforgalmilag kedvezőbb lenne, ha a másik órában lenne az ütem, csak ahhoz a pécsi IC-ket alrébb kéne pakolni szintúgy a másik órára (Bár ebben azért lenne ráció, csak ez mellett kezelni kéne ennek a többi vonalra átgyűrűző hatását...)
Ja meg tibicsoki villanygitár lendkerekes bakancs és maláj kurva :))))
Tudod tervek mindig vannak, aztán vagy lesz belőlük vmi vagy nem, de inkább nem. Ezek a neten is fent voltak. Villamos pl. tuti nem lesz Kméten még egy darabig, troli esetleg, de max. az 1-esen volna értelme, de sztem ott se lesz még.
Egyébként meg végzős gamfosként a szakesten feltaláltam a legjobb közlekedési eszközt a HB-ra vissza. Teleport. A szakesten úgy berúgtam mint az albán szamár ( meg velem együtt kb. mindenki aki éjfél után is maradt) ekkor teleportáltam. Megittam még pár rövidet és másnap délben a koliban ébredtem arra, h ha nem indulok el azonnal akkor lekésem a vonatot. :)))))
Na de mivel kiderült, és egyre több szó esik róla, hogy nem a vonatszám számít, ezért talán a PM-nek is megjön az esze, és azt mondja, hoyg járhat több vonat is, ha nem kerül többe.
Egy ekkora gyárat felépíteni és beindítani másfél-két év. Azalatt meg helyrejön a világ, legalábbis az a része, amelyik új Mercedes-t vesz :-)) A világ vezető köreinek nem éri meg fenntartani a válságot.
Nem lenne hülyeség a közvetlen Kmét-Bcsaba. Kecsó pedig valóban régióközpont lehet, főleg ha a Merci gyár is felépül.
Kecskeméten vannak közlekedésfejlesztési tervek, ezeknek része az is, h a városon belül vezető vasútvonalakat HÉV szerűen használják tömegközlekedésre. kérdés ebből mi és mikor valósul meg ha egyáltalán vmi megvalósul. Villamos is volt a tervben Keecsón meg trolibuszvonal, de sztem max. az utóbbi esélyes, pl. az 1-es vonalra esetleg Máriavárosba.
A Dél-alföldi témával én is javaslom, hogy Spiner83 és A-dani jöjjön át a Kunsági dízel topikba. Egyébként ettől a regionális vonatoktól már a hajam szála is égnek áll, kit érdekel 20 főiskolás/nyugdíjas/akárki, amikor 80 munkába járó nem tud bemenni, olyan szar a menterend??
Az pedig kezd nevetségessé válni, hogy a Bz vonatok miatt nincs utas a mellékvonalakon. Ahol Bz jár, és van utas, ott mi lehet az oka?
Tetszenek a gondolataid. Kicsit eretnekek (nem nekem), kicsit naívak (ugyancsak nem nekem) és eléggé eredetiek. Hasonlítanak az általam 1997-ben leírt tézisekre.
Asszem fel kellene vennünk a kapcsolatot.
Sok sikert kívánok a megvalósításhoz! (a közvetlen Kecskemét-Békéscsaba vonatok bevezetése egyre közelebb kerül: ugyanis Hódmezővásárhely és Szeged leszállóágban van, jelentőségüket egyre inkább elveszítik. Ugyanakkor Kecskemét egyre inkább átveszi Szegedtől a régióközponti szerepet, Szentes meg Hódmezővásárhely rovására fejlődik... Úgyhogy a jövő útja az, hogy Kecskemét-Kiskunfélegyháza-Szentes-Orosháza-Békéscsaba között járnak a közvetlen vonatok, Orosházán meg átszállást biztosítanak Hmvhely, Szeged felé).
Ugyanez a helyzet a teherszállítással is: amely tehervonatok Bcsaba-Szeged között közlekednek, azok kocsijai szinte kivétel nélkül Kiskunfélegyháza felé mennek tovább, mivel Szegednek katasztrófálisan kevés a feladási/leadási kocsiforgalma. Akkor meg mehetnének a fővonallá fejlesztett Bcsaba-Oháza-Kiskunfélegyháza vonalon.
A 135-ös vonal még a Trianon előtti vasúti szerkezet maradványa, az Alföld-Fiumei Vasút torzója. Az új utazási, szállítási igények másfelé vezet(né)nek (ha volna megfelelő állapotú vasúti pálya).
Melyik vonalakra gondoltál, amikor "szüneteltetett forgalmú" vonalakról írtál? Ugyanis "Sniper 83" nick olvtárs egyetlen olyan vonalat sem említett hozzászólásában, amelyik szüneteltetett forgalmú lenne. Bármelyik, általa írt vonalon indítható személyvonat. Említették itt néhányan a kalocsai-vonali vágányfelújítást. Én meg most kaptam a hírt, hogy a Fülöpszállás-KecskemétAlsó vonalon is jelentős karbantartási munkák indulnak.
Szolnok-Tiszakécske akár lehetne 80 km/h- is Tószeg-Tiszavárkony(ott kisebb erőfeszítéssel 60) kivétellel, Lakitelek-Tiszaalpár lehetne 50, Tiszaalpár-Kiskunfélegyháza szintén 80.