Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Ray Parlour Creative Commons License 2015.08.24 0 0 78188

Sziasztok.

Segítségeteket, véleményeteket szeretném kérni, hogy kezdő kamionos számára melyik cégeket javasolnátok.

Eddig aki szóba került Wabi, Duvenbeck, Palkovics Trans,

Huncargo. Wabinal nagyon nem tetszik ez a 300ezer huf lelépési pénz....

canya Creative Commons License 2015.08.24 0 0 78187

ha nem is kamiont, de jó teherautókat lehet bérelni a Pit-stop rent a car-nál (http://www.ber-autok.hu/)

kacagógerle Creative Commons License 2015.08.22 0 0 78186

15 évvel ezelőtt mikor még nem volt tachográf belföldön, mindenféle csilivili autókkal mehettünk éjjel nappal, 0 alvással...
Akkor azt kívántam magamnak, hogy bárcsak dolgozhatnék egy szakadt 4-es ifával napi 8-10 órában, csak ne kelljen menni éjjel nappal a pár éves daffal.:-)

Előzmény: belföldis (78185)
belföldis Creative Commons License 2015.08.22 0 1 78185

Teljesen egyetértek!

Egyik fiatal barátomat elvittem egy kanyarra,nem messze ,csak ide belföldre.

Egy benzinkuton várt,hogy felvegyem,mikor meglátta az új volvot,felcsillant a szeme.

A beszélgetés eleje arról szólt,hogy mennyire tetszik neki,meg kamionos akar lenni,meg ilyesmi,de mikor egész éjszaka nem aludt,meg segített hajnalban pakolni,utána még hazáig beszélgettünk.   :-) 

Reggel megérkeztünk a telepre,mondtam,hogy ide nem engedik be,várjon meg a kiskocsiban kint.

Azt persze nem mondtam neki,hogy lerakodok,kimosom,leteszem meg egyebek,kb. másfél óra....

Aludva találtam a kocsiban mikor végeztem,olyan sápadt volt,hogy azt hittem beteg...   :-) :-) :-) 

Mikor hazavittem,ecseteltem neki,hogy ez is a munka része,ez ezzel jár,nem csak vezetni kell ám,hanem tűrni a viszontagságokat(tél volt)...

 

...többet  nem szólt,hogy jönni szeretne velem...

 

...elment egy céghez dolgozni irodába...

 

Ennyi...egy kis sztori...

 

Nem akarok senkit lebecsülni,és elnézest a pályakezdőktől,de ezt nem mindenki bírja...

 

Kellemes hétvégét mindenkinek!

Előzmény: oveipreib (78184)
oveipreib Creative Commons License 2015.08.22 0 0 78184

Én nem tudom mennyire jó ötlet ez...

Nehéz lehet annak, aki B kategória után jelentkezik erre. Elhiszem, h a lakhelye körül már megtanult vezetni, de néhány hónapon, fél éven belül egy olyan világban(munkakörben) fogja találni magát, amit nem ismer és lehet, h nem fog tetszeni. Az, hogy szeret vezetni és elbodogul az autójával az kevés. A rakodás, a rengeteg várakozás, üzemanyag takarékosság, az 561, rendszertelen életmód, anyagi felelősség nagy próba lesz nekik. Remélem ezt is elmondják majd részletesen a tanfolyamra jelentkezőknek.

Persze vannak rátermett emberek, akik könnyebben veszik az akadályokat és nagy motiváció lehet az itthoni helyzet is, de akkor is ideálisabb lenne a szamárlétra alsóbb fokain elidőzni egy kicsit.

 

 

Előzmény: T-boy01 (78183)
T-boy01 Creative Commons License 2015.08.21 0 0 78183
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.19 0 0 78182

Nagyon vicces volt egy tartályos autóból nézni az új Mad Max-et.Folyton azt várom,hogy kijönnek a csajok az ágy alól.

:-))))))))

féknyom Creative Commons License 2015.08.18 0 0 78181

Szeva!

 

"Gépjármű kölcsönadási szerződés"

 

Egy a sok közül:

http://www.biztoshely.hu/gepjarmu-kolcsonadasi-szerzodes-formanyomtatvany-letoltese.html

Előzmény: T-boy01 (78180)
T-boy01 Creative Commons License 2015.08.18 0 0 78180

Sziasztok!

Kollégátok megkért, hogy osztrák telephelyre vigyem ki saját szgk.jával és hozzam haza az autót.

Milyen papírt írjunk a vissza útra?

Tud vki segíteni német nyelven mit írjunk?

Vagy létezik letölthető nyomtatvány?

Előre is köszi!

 

Tboy

Törölt nick Creative Commons License 2015.08.18 0 0 78179

Az előző cég,ahol dolgoztam,ott is voltak ilyenek.Két kamionnyi áru egy kamionon,adr szállítás csukott táblával,két-három kártya,stb. És az osztrák cég volt,nem magyar sajátosság ez.

Ráadásul a hatóságok ismerik a céget,bag,vosa,asfinag,mindenki.Óriási büntetések vannak,de a cég sok éve így működik már.Ha a balesetek elkerülése lenne a cél,az egész céget rég meg kellett volna szüntetni.De sajnos a cél nem ez.Mégegyszer,bagről,vosáról beszélek.

Előzmény: Dodger681027 (78178)
Dodger681027 Creative Commons License 2015.08.17 0 0 78178

Tisztelt Varga úr.

Merő csodálkozással vettem tudomásul a mindenre kiterjedő és ezek szerint átfogó és figyelmes ellenőrzés eredménye után  született határozatot. Csak gratulálni tudok hozzá. Zárójelben megjegyzem, hogy az egyik vezető hírportál oknyomozó riporterének azért sikerült össze állítani egy cikksorozatot. Ő  volt olyan akkurátus, hogy megkeresett a fényképes dokkumentumokért, beszerezte az ominózus fantom szállítmányokat vivő az az nem vivő tehergépkocsik gps, autopálya fizetési, külfoldi pályadíjszedő rendszerek idevonatkozó adatait, a 22 tonna adr küldeményt LQ -ban így nyitott tábla az az pontosabban  felszerelt tábla nélkül szállító soförörök engedélyeit amelyek között veszélyes árú szállítására vonatkozóan egynek sem volt feljogosíto engedélye. Sem azoknak akik a fizikai értelemben  ezették a túlsúlyban, veszélyes áruval megrakott szerelvényeket sem azoknak akik csak papíron vettek részt a szállításba. Kedves ismerősömnek sikerűlt beszerezni a nem létező szállítmányok utan elszámolt költségekre az üzemanyag után vissza igényelt AFA -ra vonatkozó adatokat, kimutatásokat. 

( szerencse hogy a nevezett céget a belső munkatársaik is így szeretik és ilyen mérhetetlenűl lojálisak vele ) 

Szóval össze foglalva, kész anyag állt össze ami 100%-osan bemutatja ezt a több tízmilliós csalást, elszámolt fantom költségeket, vám, közokirat hamisítást, Afa csalást, veszélyes áru szállítására vonatkozó törvények megsértését, nkh vo atkozásában a túlsúlyos szállítmányok valódiságát, a Norvég Vámhatóság félrevezetésével elkövetett sorozatos csempészés bűncselekményét,  és sorolhatnám a birtokában levő szép vaskos dosszié tartalmából kevés logikával is kikövetkeztethetöen ez nem az az ügy melyben szabálysértés nem történt. Azt gondolom méltó koronája lesz az ügynek az önök álltal hozott határozat, melyhez itt megragadva az alkalmat csak gratulálni tudok.

 

Ui: 

Imádunk ebbe a szaros szemét korrupt világban élni.

Have a nice day

Dodger681027 Creative Commons License 2015.08.17 0 0 78177

 

 

Tájékoztatom, hogy a 2015. március 24-én megküldött közérdekű bejelentését a 2013. évi CLXV. számú törvény 1. § (5) bekezdés alapján megküldésre került az illetékes vámhatóság, a NAV Heves Megyei Vám-és Pénzügyőri Igazgatósága felé további intézkedés céljából.

 

 

 

Üdvözlettel:

 

Kovács Dorina

 

Tisztelt Címzett!

 

 

 

Tájékoztatjuk, hogy levelei Hatóságunk részére megérkeztek.

 

Az ügyintézésig szíves türelmét kérjük.

 

 

 

Üdvözlettel:

 

 

Természetesen a vizsgálat eredményre nem vezetett, és megállapította a hevesmegyei NAV, Katasztrofavédelmi felügyelet, NKH összevonva h szabálytalanság nem történt.

 

 

 

 

Nemzeti Közlekedési Hatóság

 

Közúti Gépjármű-közlekedési Hivatal

 

Jármű Módszertani Főosztály

 

 

 

H-1066 Budapest, Teréz krt. 62.

 

Levélcím: 1389 Budapest 62. Pf. 102.

 

Telefon: +36 1 477 15 51

 

Fax: +36 1 477 15 37

 

E-mail: jarmumodszertan@nkh.gov.hu

Dodger681027 Creative Commons License 2015.08.17 0 0 78176

A telefonon történt beszélgetésünkre hivatkozva, igéretemhez híven elküldöm az említett ügy teljes leírását. 

Mivel ennek felgöngyölítése több ellenörzési szerv össze hangolt munkája eredményeként lehetséges, így a folyamat és a szabálytalanságok átfogó leírása felszínre hozza a Flott-Transz álltal elkövetett csalás, okirat hamisítás, vámbüncselekmény, az ADR szállításra vonatkozó szabályok megsértése, a szállító egységekre vonatkozó közlekedési szabályok semmibe vételét, Ezúton hívom fel az érintett felek figyelmét erre a sorozatos szabálytalanságra.

 

A szállítási feladat azzal kezdödött, hogy az Unilever nyírbátori gyátában a megbízás értelmében a szabályoknak megfelelöen megrakják az autókat, és azokat a nyíregyházi vámhivatalnál árú unióból való kiléptetés céljából vámkezelték. Eddig mondhatni minden rendben jog és szabályszerü. Ezt követöen az egész rakományt át szállították az egri telephelyre és ott minden harmadik jármüvet lepakolták és elosztva az első kettőre átrakták. Ezzel károsítva a megrendelőt, mivel a jogszabályok és rendelkezések értelmében megrendelt fuvarfeladat elvégzése után minden egyes szállító egység Norvégiába történő fuvardíját kifizette, miközben így egy harmadával csökkent a szállítási költség. A megrendelő megkárosításán túlmenően az így össze pakolt szállítmány semmilyen közuti fuvarozásra vonatkozó szabálynak nam felel meg. Elösször, a súly korlátozást több tonnával meghaladó rakomány képzödött, az ADR limitált mennyiségre vonatkozó szállítási szabályait ez a mennyiség így jócskán meghaladja így mint olyan ebben a formában tilos szállítani. Az már csak hab a tortán hogy egy ilyen mennyiségü veszélyes anyagot szállító kamion egész észak európán át visz 20 -30 tonna mérgező anyagot egymásra halmozva, minden rögzítés nélkül 

Az ellenörzés és tényfeltárás megkönnyítése érdekében felvezetem az egész folyamat és sorozatosan elkövetett tettek igazolásának lehetőségeit.

A vámhivatalnál árutovábbításra okmányokkal ellátott autók mozgása, gps, autópálya fizetési rendszerek, a sofőrők kártyaadatai, a lerendelt kompjegyek, az árufogadó nyilatkozata hogy valóban minden harmadik szállítmány egy helyi vállalkozó álltal lett beszállítva, ( mivel az érkezési cél elött vissza rendezték az eredeti három autó mennyiséget a vámhivatal álltal kibocsátott okmányoknak megfelelöen. Ezen formában, mivel a valóságban minden harmadik autó sohasem járt Norvégiában a helyi vámszervek félrevezetésével valótlan okmányok benyújtásával jobb szóval nincs lehetőség élni becsempésztek egy nem létező kamiont. Ez is könnyen ellenőrizhető a vámokmányok és menet rögzítők, pálya dílyak és olyan lehetőségek, határ kamera felvétel, tengely terhelés mérési adatok satöbbi. 

Kit érint ez az ügy?

-Egyrészt a megbízót, mivel tetemes összegeket fizetett ki soha el nem végzett szállítási munkákért.

-A Nemzeti Katasztrófavédelmi Főfelügyelöség ( ADR )

-Nemzeti Közlekedési Hivatal Jármű módszertani osztály.

- Norvégia vámhivatali szervei, a Budapestre akreditált követ asszony közreműködésével

- Magyar adó és vámvizsgálati szerv ( NAV )

 

A teljes tényfeltáró és eredményre vezető vizsgálat reményében, melyhez természetesen minden segítséget biztosítok.

 

Üdvözlettel 

GGENg Creative Commons License 2015.08.17 0 0 78175

Szép estét mindenkinek. Keresek allando Magyar es Angol fuvarba jarokat. Othonrol szeretnek par dolgot persze nem igyen. +447857717151 Elore is koszonom.

konijani Creative Commons License 2015.08.16 0 0 78174

Üdv!

 

Én voltam a Duvinál .kezdésnek nem rossz de a 4 kezes munka az fárasztó mert sokat vagy fenn és rövid a pihenö 9 óra, aztán megint lehet hajtani idö kapus fuvarok vannak mivel autó alkatrészeket visznek autógyárakban.2 ember nehezen fér el 1 kamion fülkében föleg 4 hétig ,sokan ezért is nem csinálják ezt a munkát . bár volt ott olyan házaspár is akik akár 1 évet is lenyomtak a kamionban a pénz miatt .

Föleg az a nehéz amikor rád jut az utolsó 4. vezetési ciklus akkor már eléggé eltud fáradni az ember.

A traktorok le vannak korlátozva 84-km/ órára hogy ne fogyasszanak igy a pályán sokan köpködnek a zöld autókra viszont nincs levonás üzemanyagra és az is mindegy mennyi km-ert mész mert napidij van!

Volt olyan 3 hét alatt  8000 km-ert mentünk 2-en pl: Angliában 5 napot is álltunk mire kaptunk viszfuvart.

Tehát ha találsz olyan embert akivel kibirod 4 hétig 1 fülkében és nem zavar hogy minden alvásnál lepakolod a felsö ágyrol a kettötök holmiját az ülésre aztán vissza akkor megpróbálhatod!

Ja és még pótot akasztani biztosan +tanulsz mert nagyon sok akasztás van lerakás helyett, van aki azért hagyta ott öket mert megunta a sok pót cserét!

Előzmény: Kcnezd (78169)
FZ-29-08 Creative Commons License 2015.08.15 0 0 78173

A meleg miatt kizárólag. :)

 

 

Szovjet MAZ-2000 "Peresztrojka" Mi

 

 

johannes. Creative Commons License 2015.08.12 0 0 78172

Ahogy mondod, viszont ha valami paraszt-al zárnak össze, akkor egy életre megutálod az egészet.

 

Én is így jártam régen, még összeakasztani sem tudtam, tök először vezettem, megkértem a másikat, hogy ugyan mutassa már meg, hogy kell...mire ő:...én sem csináltam soha, ja mondom köszi, rendes srác vagy, aztán persze megoldottam de pár száz méteren keresztül azt néztem jön e utánam a pót ;-)

 

A dokumentumok helyes kezeléséről a meg a tachográfról nem is beszélve.

 

Én soha nem mondhattam el, hogy kamionos vagyok mert keveset jártam, de, hogy marhára kell figyelni és számolni, az biztos, ez már nem a T.I.R. nevű sorozat, bár akkoriban is voltak nehézségek.

Előzmény: BiharyG (78171)
BiharyG Creative Commons License 2015.08.12 0 0 78171

Kolléga írásához csak annyit tennék hozzá, hogy abszolút kezdőként tényleg hatalmas segítség a négykezes meló, de nagyon nem mindegy, kivel kerülsz össze. Ezen kívül a négykezes munkarend szerintem nem fehér embernek való, teljesen felborítja az életritmusodat. Kis gyakorlattal már a magad ura legyél :)

Előzmény: liili (78170)
liili Creative Commons License 2015.08.12 0 1 78170

A Te szempontodból teljesen lényegtelen, hogy milyen a cég!

 4 hetet ki lehet bírni odakint, és összezárva valakivel. Persze nagy szerencse kell hozzá, hogy normális legyen a társad.

 Mint kezdőnek "semmire sincs" gondod, mivel van melletted egy gyakorlott kolléga. Neked is alkalmazkodnod kell, meg neki is. Nem kell , hogy állandóan okoskodj, önálló "gondolataid" megoldásaid legyenek. Hallgass a kollégára, majd ő tudni fogja a dolgokat. Nagyon nagy segítség az, hogy nem egyedül kell kezdened.  Fontos, hogy mit mond rólad, mikor hazaértek!!!! A továbbiakban nagy szerepe lehet a véleményének. Sorítsd össze a fogaidat, lehajtott fejjel húzd az igát, és gondolj arra, hogy mikor hazaérsz mennyi lóvét veszel fel. Lehet, hogy a dupláját mint eddig!! Neked, pályakezdő fiatalnak  sokat kell kibírnod, azért, hogy a későbbiekben sikeres légy. Áldozat nélkül nincs siker!!!!!  Sok sikert!!

Előzmény: Kcnezd (78169)
Kcnezd Creative Commons License 2015.08.12 0 0 78169

Sziasztok!

Most írok elsőnek, de már régóta olvasom a fórumot. Nekem is egy kérdésem lenne, mint sok kezdő sofőrnek itt ahogy láttam.
Fiatal vagyok van munkám, de nagyon gondolkozok a kamionozáson.Papírokat már megszereztem, de még nem hoztam meg a döntést. Jelenlegi munkahelyem
(egyik volán.) nem rossz, de ebből a fizetésből sosem fogok kirepülni a családi fészekből és önálló életet kezdeni.(ez a fő oka, hogy váltani akarok.)
Találtam egy álláshirdetést :

"Kecskeméti telephelyű Duvenbeck Logisztikai Kft. keres munkatársakat Nemzetközi gépjárművezető munkakör betöltésére akár azonnali munkakezdéssel. Amit kínálunk: - Európai Unió területén, nyugati régióba történő autóalkatrészek szállítása - 4/1 hetes munkarend - négykézben történő munkavégzés - 1-2 éves átlag életkorú, rendszeresen karbantartott "

Felkeltette a figyelmemet, mert nem messze lenne tőlem Kecskemét  és nem utolsó sorban fiatalként jó lenne azaz 1 hét itthon a haverok/lányok- buli miatt is.

Van valakinek véleménye a cégről? Megérné elmenni oda négy kézben kezdőként? Persze tudom kezdőként minden nehéz, de nem mindegy, hogy milyen nehéz. :)


johannes. Creative Commons License 2015.08.12 0 0 78168

Hadd kérdezzelek már meg benneteket, hogy nagyon-nagyon sokat hallani, hogy milyen mocskosságokat művelnek a vállalatok a sofőrökkel.

 

Szerencsétlen fiatalokat nagyon sajnálom, van egyáltalán ebben az országban olyan szervezet aki ezeket az ügyeket felgöngyölíti és segítségére van a bajbajutottnak?

 

Vagy az óriás cégeknek olyan ügyvédi hátterük van , hogy esély sincs megszorongatni őket ?..vagy ez már maffia ?

 

Házépítésnél, ha nem megfelelő minőségű a hosszabbítód, már büntetnek is, de ha az embert nem fizetik ki egy cégnél, senki nem tehet semmi ?

 

Múltkor mesélte az egyik kamionos ismerős, hogy volt ellenőrzés a vállalatnál, a cégnél mindent rendben találtak de őt megbüntették 10 ezer forintra, valami pitiáner elírásért egy elhanyagolható dokumentumban, na most ez így nekem bűzlik egy kicsit.

 

A srác csak annyit mondott, megint megkenték őket, de azért valami büntetést be kellett szedni, hát ki az áldozat, megint a jobbágy.

SLAYER.74 Creative Commons License 2015.08.12 0 0 78167

Hunlandéknál  az  volt  régebben  , hogy  nem te  döntöd  el hogy  hűtőzni  akarsz .

Vagy  állatozni , Ma  hűtőn megcsinálsz egy  kanyart  következőn  meg  már  az  állatosra  kerülsz .

Kéri  is  az  emelőhátfal  vizsgát  , meg  már  az  élőállatnak  is  külön  vizsga  kell .

Fizetés meg  

Előzmény: zozoka26 (78164)
zozoka26 Creative Commons License 2015.08.11 0 0 78166

Igen rád. Kezdtem már meg ijedni  :) 

 

Ez a hajózás igazán rendbe jöhetne már Calais-Dover között. Holnapi lerakóról ismét késés.

Na mentem aludni. Sziasztok

Előzmény: Törölt nick (78165)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.10 0 0 78165

Rám gondolsz?Dolgozok,mint állat.:-)

Előzmény: zozoka26 (78164)
zozoka26 Creative Commons License 2015.08.09 0 0 78164

Üdv kollégák! 

 

Ez a Hunland érdekelne.

Én 2 éve hívtam őket, hűtős kocsira szerettem volna jelentkezni.

 Telefonban a főnök azt mondta nem érti milyen hűtősre akarok jelentkezni, nekik nincs hűtős pótjuk.

Mondom neki de én láttam már többször is, hogy hogy nincs? :) Imádom mikor hülyének néznek.

 Viszont élőállat szállítást még nem végeztem soha. Azt se tudom mi fán terem.

Erre a válasz csak annyi volt akkor sajnos nem tudnak felvenni, mert tapasztalat kell.

De ez 2 éve volt.

Gondoltam otthon veszek egy futót a személykocsi után és elkezdem a csirkéket szállítani :)

Akkor már nem mondhatom, hogy nincs tapasztalat :)

Már beszéltem amúgy kollégával itt melózik nálunk, hűtőzött a Hunland-nál. 

       

Azt mondja nem jó. Km-re fizetnek és keveset ment minden hónapban. Azért jött el.

Nagyjából gondolhatjuk mi a fenéért keresnek sofőrt ott is...

 

Más

 

Mi van Zotya-val? Nyaral? Miért nem ír már? 

Előzmény: SLAYER.74 (78163)
SLAYER.74 Creative Commons License 2015.08.09 0 0 78163

Üdv mindenkinek.

 

 

Nemzetközi Gépkocsivezető

Nemzetközi Gépkocsivezetőket keres a Hundland Trans Kft.

Feladatok:
• Nemzetközi és/vagy belföldi élőállat és hűtőkocsis szállítás nyerges szerelvényeken.
Elvárások:
• C + E kategóriás jogosítvány
• PÁV II. – III. kategória
• Nemzetközi és belföldi árufuvarozói (GKI) igazolvány
• Digitális sofőrkártya
Előny:
• Targonca-, emelőhátfal kezelői jogosítvány
Munkavégzés helye:
• Bugyi
A jelentkezéseket az alábbi elérhetőségeken várjuk:
• Gál Csaba/+36 20 411 5040
• munka@hunland.hu

Jelentkezési határidő: 2015.08.31.

 

 

Ezt  találtam  akit  érdekel .

johannes. Creative Commons License 2015.08.08 0 0 78162

Vajon miért nem teszi hozzá a kormány, a sok munkahelyről szóló híreknél, hogy az a sok mennyit fizet ?

 

A fizetések 10 éve nem emelkedtek, valahol igen, csak a magyar emberek 80% nem ott dolgozik ;-)....járják végig az ország kertes házait és írják fel hány ház teteje szorul cserére,......sok munka lesz.

 

Majd a szép felújított házak tulajdonosait kérdezzék meg miből van ?

 

Megkísérlem a válaszadást :

 

-Külföldön dolgozom.

-Kamionozok 30 éve

-Az egész család dolgozik és hitelt vettünk fel.( soha nem fizetjük ki )

-Jó vállalkozásom van, az embereim jól keresnek ( netto 100 ezer ;-)

-Nyertem a szerencsejátékon.

-Maszek fogorvos vagyok, nem adok számlát ( tisztelet a kivételnek )

-Maszek nőgyógyász vagyok, nem adok számlát ( tisztelet a kivételnek )

-Csalok, lopok, hazudok.

-A pénzügyi szektorban dolgozom és gátlástalan vagyok.

 

Kihagytam valamit ?

Előzmény: oveipreib (78161)
oveipreib Creative Commons License 2015.08.08 0 0 78161

http://www.otvenentul.hu/penzugyek/95690

 

Vajh, miért nincs a felsorolásban a szállitási szektor a bruttó 105ezer forintos bérezésével? :)

johannes. Creative Commons License 2015.08.05 0 0 78160

sziasztok

 

Tudna valaki Székesfehérváron vagy a közelében olyan kis vagy nagy szervízt, akinek lenne kapacítása kisteherautókat szervizelni ?

pumukli89 Creative Commons License 2015.08.04 0 0 78159

:-) Nem is Magyarországról beszélünk,nálunk ilyen nem lehetséges.

 

Mármint hogy egy mamut cég főfője érdek képviseleti fő.arok a gépkocsivezetők védőszent"tye". :))

Előzmény: plédoboz (78153)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!