De ugye a fórumozók nem csak innen szereznek információkat, viszont azokat az információkat is közrebocsájthatják itt. Ugye mennyivel nagyobb halmaz? Én konkrétan tudok Skyguard védelemmel ellátott autó lopásáról, de nem az index fórumán olvastam róla. De még csak nem is a cég honlapján, vagy az ATV-n.
Gyakorlott fórumozó vagyok, így tudom, hogy vannak bizonyos júzerek, áldozatok, sérelmezettek, akiknek "nincs kedvük" kifejteni a véleményeket. Így marad a az üres halmaz, az örök talány, oszt amíg be nem bizonyosodik, hogy de tényleg, addig ez van. Eleve Pvel szerelt autót is elég nehéz találni a piacon, ennek ha kis százalékával lenne nyűg, nem biztos, hogy itt összefutnánk vele. Vagy egyéb okból, vagy piros.
Mellesleg, ha te P marketingosztályát tekinted megbízható információnak, akkor te tökéletesen tisztában vagy vele, hogy még nem loptak el P-s autót, mivel nem lehet. Hát ők mondták.
Ja értem, tehát más módon nem derülhet fény ilyesmire... Azt hittem, gyakorlott fórumozó vagy, tudhatnád, hogy a userek szeretik kifejteni a véleményüket (főleg, ha azok negatív indíttatásúak) az interneten. Vagy te bármi más termékről onnan tudod ,hogy "rossz", hogy elolvastad a gyártó GYIK-ját?
Te figyi, ha páran itt elkezditek terjeszteni, hogy "varshis autót" még nem loptak el, esetleg pár donációból a TV-be is benyomjuk, pár hónap múlva jönni fognak az első érdeklődők ide is. Akkor pedig simán mondhatjuk, hogy nem, OLYAT még egyet se. ;)
> esetleg még kap gravírozást az alkatrészekbe
Nem-nem, ezt az összeget utald át a Varshis Védelem Védalapba (pont annyit érsz majd vele ugyanis :), és idővel én leszek P konkurense. A végén még termelnem is kell valamit persze, de addig még inkább csak távolról szemlélném világuralmi terveim alakulását... :))
Így van, ez a pláne benne, ahogy kommunikálják. :) Én egy 530d-be szereltettem volna be, amiből azért jó sok mászkál mindenfele, tehát jó esélye lenne, hogy másikat keresnek, ha látják, hogy P van benne(vagy bármi más, használható védelem). Abban igazad van, ha mondjuk az új Alpina B7-esem lenne, amiből nincs akkor választék, azt elviszik, akár velem együtt. :D Viszont a hétköznapi ember csak addig gondolkodik, hogy "Hmm, nem lopják el a kocsim, ha ezt beépítem? Jó!" Ezért kérdeztem utána itt, hogy van-e ennek valóságalapja, mármint annak, hogy még nem nagyon loptak el P-s autót, vagy ez csak a marketingmaszlag. Személy szerint ott tartok, hogy tetettem bele 1-2 védelmet, esetleg még kap gravírozást az alkatrészekbe (gondolom ez elveszi néhány banda kedvét) meg egy kormányzárat elriasztásként, valamint beállok a 150méterre lévő őrzött parkolóba. Onnan haza sétálok, és imádkozom az Éghez. :D
De igazából mindegy is, én arra reagáltam, hogy nem feltétlen olcsóbb cascoval ügyeskedni, sőt. Ezt pedig tartom.
Jó, hát ebben kiegyezhetünk :-)
Egyébként az egész téma a lophatatlanságtól indult.
A Pajzs kommunikációjának egyik óriási kockázata a "lophatatlanság" súlykolása. Ha egyszer mégis ellopnak egy pajzsos autót, az egész kommunikációs stratégia összezuhan.
Egyszerűen nem igaz, hogy egy lopásvédelmi berendezést az minősít, hogy hány autót lopnak el. Az sokkal érdekesebb, hogy hány autót véd meg.
Ha olyanok a körülmények, bizony lopható egy akármivel felszerelt autó is: bármilyen rendszer kiiktatása megoldható, ha szerencsés a körülmények együttállása. Pl a család repülővel megy nyaralni, az autó pedig ott marad a saját garázsban. Ekkor egy hete van a tolvajbrigádnak arra, hogy módszeresen szétszerelje az autót (bár valószínűleg fél nap bőven elég).
És ez még csak nem is volt extrém példa, trélerrel, autószervizbe beépült maffiával, és egyéb összeesküvés elméletekkel...
Most akkor maradjunk a 10 milliós autónál.:) Arra azért csak nem 5ezer forint a casco. De igazából mindegy is, én arra reagáltam, hogy nem feltétlen olcsóbb cascoval ügyeskedni, sőt. Ezt pedig tartom.
Nem feltétlenül. Egy átlagos autóra simán lehet kötni ennyiért lopáskaszkót, pláne ha valaki "nagy tételben, " valóban jól védett autókra köti, nyilván szerződött partnerként.
Az én autóimon full kaszkó van: a biztosítóm olyan feltételeket ajánlott, hogy a kötelezőm díjáért köthetek full kaszkót, és így egyik autómra sem fizetek még 5000 forintot sem (köszönhetően a "vidéki" létnek, a magas bónuszfokozatnak, és a hétköznapi autóknak).
Nem csak azokról van szó, akik erre rendezkednek be, hanem pl. aki nem bírja fizetni a törlesztőjét, és úgy gondolja, így egyszerűbben kiszállhat az autóból.
Aki nem "profi," az kapcsolatok híján nemigen tud mit kezdeni az ál-lopás után megmaradt autóval. Mert ugye a dolog ott kezd jövedelmezővé válni, hogy a biztosítós kifizetésen kívül még ráadásban pénzt csinál az illető a megmaradt autóból. Ha a tóba lökné az autót, azzal nem lenne jobb helyzetben, mintha a piacon tisztességesen eladná az autót. A biztosítók is, a Pajzs is, és a használtpiac is Eurotax-alapon számol.
Maradhatunk a 10 milliónál is, az úgy 1 millió. P-nél is van valami bekerülés költség. A havidíja 5ezer forint. A cascoé szerintem több. Nem csak azokról van szó, akik erre rendezkednek be, hanem pl. aki nem bírja fizetni a törlesztőjét, és úgy gondolja, így egyszerűbben kiszállhat az autóból.
a casconál minima 10% az önrész, ez pedig egy 20-30 milliós autónál 2-3 millió forint
Aki arra rendezkedik be, hogy a biztosítókat fejje, az nem 20-30 milliós autókkal operál, sőt, még csak nem is 10 milliósakkal, hanem tipikusan az alsó kategória tetejéről, a középkategória aljáról választ alanyt a csaláshoz. A gyanús eseteket a biztosítók ugyanis meglehetős hatékonysággal (legalábbis a rendőrségnél bevállalósabban) ki tudják vizsgálni, és bizony nem lehetetlen megbukni.
A sima ál-autólopásnál amúgy is jövedelmezőbb a gtk-ra játszani; egy pár hónapos autónak simán lehet két gtk-ja (egyszer előlről, egyszer hátulról), és egy lopott donorból ugye sérülésmentes, rétegvastagságvizsgálóval ellenőrizhetően "sérülésmentes" "új illatú" autóként lehet eladni.
De a P nél fizetsz egy bekerülési költséget meg plusz havidíjat, illetve ezen esetben nem egy rostán hanem két rostán kell megfelelned, és a pénzt itt nem osztják ám olyan egyszerűen.
Ellopatásos történetet én is hallottam már, nyilván voltak, akik üzletet láttak abban ,hogy megkötik az árgaranciát, ellopatják az autót (eladják), aztán meg mennek a P-hez a pénzükért.
Ebben semmi üzlet nincs. A megrendezett lopás tökéletesen működik sima cascóval is, és ott nincs hatszámjegyű "belépési díj" sem.
OFF Professzor úr mondta, hogy vegyen levegőt. De csak így ám: vegyen levegőt. Mondtam: ne kínálgass engem... Vegyen levegőt..... Franc egye meg az ilyen embert... vegyen levegőt.... Akkor nem szóltál, amikor cukrot kellett volna venni! Nem baj, kíváncsi vagyok, hogy most január elején szól-e.... Mindegy, ha szól, ha nem, én veszek. Levegőt, .... mert más addigra úgysem lesz....
Így van, a részletek is fontosak. De úgy vélem, egy többmilliós autónál a 250ezres beszerelés, meg az esetleges havi 5 ezer forintos díj még kinyöghető, ha nagyjából biztonságban tudhatom az autómat. Ellopatásos történetet én is hallottam már, nyilván voltak, akik üzletet láttak abban ,hogy megkötik az árgaranciát, ellopatják az autót (eladják), aztán meg mennek a P-hez a pénzükért. Olyat viszont mondtak nekem is, hogy az akksit szereti leszívni a kütyü.
"Én magam úgy gondolom, ha lopkodnák a P-s autókat, tele lenne a net a felháborodott userekkel, hogy így meg úgy. "
Eleve P-vel szerelt júzert is elég nehéz a neten találni, pedig azok biztos többen vannak, mint akinek el is lopták :-) Az, hogy igaz, vagy nem igaz, sosem fogjuk megtudni. Amúgy meg láttunk már neten panaszkodó júzert is, csak erről nem beszélünk.
Még egy! Van ismerősöm, aki már a második nagy értékű autójába szereltetett P-t és boldog vele. Én viszont látva, mennyi baja volt vele, megnézve mit adnak, mennyiért, milyen stílusban, döntöttem úgy, hogy nekem nem P lesz az autómban. Ízlések és pofonok.
A P szerint 0 autót loptak Tőlük. Ez nagy érv mellettük. Az opponenseik azt mondják, hogy volt ellopott autót, de ott a tulaj csinált olyat, amit nem kellett volna. Nem ismerem a részleteket, nem tudom ebből mennyi és milyen formában igaz. Másrészt egy rendszernél csak az egyik (bár nagyon fontos) szempont az, hogy ellopják-e az autód. Azért az sem mindegy, mennyibe kerül, mennyi macera van a beszereléssel és főleg a tartós használattal, hányszor nem tudsz elindulni, hazajönni, hányszor ívnak fel éjszaka, hogy csinálj valamit, mert bejelzett, hogy lopják az autót. Foglalkozni mindenképpen érdemes velük, mert ők is egy választási lehetőség, szabad piac van, hülye aki nem nézi meg a választékot.