Keresés

Részletes keresés

Csa80 Creative Commons License 2020.01.29 -1 0 59898
Előzmény: alkotasu (59894)
gumidani Creative Commons License 2020.01.29 0 0 59897

IBUSZ különvonatban mire való a kalauzkocsi? 

Előzmény: rm40 (59888)
alkotasu Creative Commons License 2020.01.29 -1 0 59896

Jó a szemed, én nem tudtam semmit sem kibogarászni. Akkor a Da 6002II lehet.

Előzmény: Zsivany2 (59890)
alkotasu Creative Commons License 2020.01.29 -1 0 59895

IBUSZ különvonat ment Pécs felé?

Előzmény: rm40 (59888)
alkotasu Creative Commons License 2020.01.29 -1 0 59894

Be tudnád tenni a szöveggel ellátott hivatkozást? Én mindig  képszámmal együtt mentem le, hogy később vissza tudjam keresni.

Előzmény: Csa80 (59889)
szivats Creative Commons License 2020.01.29 0 0 59893

A 21-55 716 Byee miből lett?

Előzmény: szivats (59885)
Zsivany2 Creative Commons License 2020.01.29 0 0 59892

Ez meg Érd, a 40-es és a Velencei út keresztezése.

Jellegzetes a lépcső a túloldalon.

https://goo.gl/maps/KTiQqXyW6H793S8u5

Előzmény: alkotasu (59887)
Zsivany2 Creative Commons License 2020.01.29 0 0 59891

Akkor simán lehet nyaralós. Mert ugye a helyszín a Velencei tó.

Előzmény: Csa80 (59889)
Zsivany2 Creative Commons License 2020.01.29 0 0 59890

Szerintem 02 a vége.

 

Ha jól emlékszem egyszer láttam fotót db 242-es vontatta, Kelebia belépős nemzetközi vonatról, aminek az első két kocsija Bh(v) volt. Lehet, hogy csak belföldi stokk volt, de azért rendesen meglepődtem.

Előzmény: alkotasu (59887)
Csa80 Creative Commons License 2020.01.29 -1 0 59889
Előzmény: rm40 (59888)
rm40 Creative Commons License 2020.01.29 -1 0 59888

Nem tudom mi az évszám, de IBUSZ-különvonat nem lehet?

Előzmény: alkotasu (59887)
alkotasu Creative Commons License 2020.01.29 -1 1 59887

Bár Csa80 topiktárs a gőzősbe tette be, de ide is tökéletes:

 

https://archivum.mtva.hu/images/watermark/MTI-FOTO-Vlk2cDRRRm9wY3pSRm12UkFiRzhhQkFGaXZaT1R1ZmVMUENCUHRkZmJmQT0

 

Az a fránya vízjel pont a Da pályaszámára esik, pedig érdekelne, hogy melyik kocsi alatt cserélték ki a forgóvázat Zechmeisterre.

 

Arra is kíváncsi lennék, hogy ezt milyen vonatnak szánták? Bahv kocsi, de favázas Da kocsival, tehát nem inga. Távolsági személy lenne, vagy gyorsba tették az elővárosi kocsit?

szivats Creative Commons License 2020.01.28 0 0 59886

"Igen, törekszünk a pontosságra, így ami az oldalon megtalálható, az megfelel a valóságnak."

 

Ma tényleg az volt a kocsiösszeállítás! (És a 014-es Traxx vitte.)

Előzmény: trainer23 (59733)
szivats Creative Commons License 2020.01.28 0 0 59885

A 29-30 006 Bd miből lett?

 

(még január 16-án láttam Kőbánya-Kispesten egy szegedi öszvérben)

Előzmény: szivats (59746)
M41 2180 Creative Commons License 2020.01.28 0 0 59884

Hát... Ja. Ülőhelyes jobb lett volna de mind1

Előzmény: C50 (59882)
Csörögjünk Mizsére Creative Commons License 2020.01.27 0 2 59883

Ez állomásfüggő? Sose gondoltam volna :)

Előzmény: szivats (59880)
C50 Creative Commons License 2020.01.27 0 1 59882
Előzmény: M41 2180 (59879)
rm40 Creative Commons License 2020.01.27 0 0 59881

Egy ontopik kiadvány, talán érdekelhet valakit:

https://www.nadatur.com/product/osobni-vozy-csd-ii-1939-1992/

szivats Creative Commons License 2020.01.26 0 0 59880

"törekszünk a pontosságra, így ami az oldalon megtalálható, az megfelel a valóságnak"

 

Ma biztos, hogy egy Traxx vitte a Latorcát! (A 014-es)

Úgyhogy nem derült ki, hogy Nyugatiban tudják-e már szinkronba kapcsolni a Traxxokat. 

Előzmény: trainer23 (59733)
M41 2180 Creative Commons License 2020.01.25 0 0 59879

Pont a legutolsó.

Régi ablakosra már semmi remény.. 

Előzmény: C50 (59874)
paca664 Creative Commons License 2020.01.24 0 0 59878

Bocs. 84-44. Az igen.

Előzmény: Snake-Mojzi (59876)
paca664 Creative Commons License 2020.01.24 0 0 59877

Rosszul emlékszel. Akkor még 88-67 volt mind.

Előzmény: Snake-Mojzi (59876)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2020.01.24 0 0 59876

Nekem úgy rémlik, hogy a 84-44-esek voltak az elsők. 2010 júniusában, pár nappal a nyári menetrend bevezetése előtt jöttek ki.

Előzmény: Zsivany2 (59872)
paca664 Creative Commons License 2020.01.24 0 1 59875

Igen, 2012. december. Egy 29-05-ös volt az első. A xx-30-asok felújítása ezzel egy időben kezdődött, de az első kocsik (19-30 013, 20-30 051 és még valamelyik) még régi külsővel újultak meg.

Előzmény: Zsivany2 (59872)
C50 Creative Commons License 2020.01.24 -1 3 59874

A 496-os By van kijelölve megőrzésre.

Bakterpartner Creative Commons License 2020.01.24 0 0 59873

Valamikor a 90-es évek legelején...

Előzmény: Bad Schandau (59866)
Zsivany2 Creative Commons License 2020.01.24 0 0 59872

Évszámban mikor kezdték ezt a feliratelhelyezést alkalmazni? 

Jól emlékszem, hogy az ablak feletti fehér csíkos felújításokkor került először az alvázra a pályaszám?

Előzmény: paca664 (59871)
paca664 Creative Commons License 2020.01.23 0 0 59871

Ja, modellezésben. Értem.

Előzmény: gmarc (59870)
gmarc Creative Commons License 2020.01.22 0 0 59870

Ep. VI - 2005 utáni korszak (jelenlegi). 

Előzmény: paca664 (59869)
paca664 Creative Commons License 2020.01.22 -1 0 59869

Mi az a 6-os éra?

Azok a kocsisorozatok, amik még hosszabb ideig forgalomban maradnak, többek között esztétikai állapotjavításon esnek át. Ennek keretében a pályaszám a legtöbb esetben a hossztartóra kerül.

Előzmény: Jansa (59868)
Jansa Creative Commons License 2020.01.22 0 0 59868

Sziasztok

Vki meg tudná mondani, hogy a 6-os érában, a startos kocsik számozásánál min múlik, hogy a kocsi oldalára, vagy a szekrény aljára ( főkeret ) írják a sorozatszámokat?

Köszi

gumidani Creative Commons License 2020.01.22 0 2 59867

Kaptam egy olyan hírt, miszerint 1948-ban volt 567 db. 44 ülőhelyes E sorozatú, 44 ülőhelyes szükség-személykocsi. Ezeket ismerjük.

 

Ugyanitt említettek 33 db. Eh sorozatú 64 ülőhelyest is. (nem idegen eredetűként) Ezek esetleg a Gh 170xxx típusból lehettek átalakítva?

Ilyenből?

 

Bad Schandau Creative Commons License 2020.01.22 0 0 59866

Ez a kép mikor készülhetett ?

Előzmény: Bakterpartner (59862)
Divrotcé Creative Commons License 2020.01.21 0 0 59865

Volt már, és akkor is jelezték, hogy a kutyát sem érdekli. :-P

Előzmény: Csa80 (59863)
Csa80 Creative Commons License 2020.01.21 -1 2 59864
Előzmény: Csa80 (59863)
Csa80 Creative Commons License 2020.01.21 -1 4 59863
Bakterpartner Creative Commons License 2020.01.21 0 0 59862

Érdeklődnék, hogy a képen látható kocsinak tudja-e valaki a pályaszámát? Esetleg van-e róla jobb minőségű felvétele valakinek?

 

Csa80 Creative Commons License 2020.01.20 -1 0 59861

Nevere kattintva nagyon jo vasutas kepek vannak!

Előzmény: alkotasu (59860)
alkotasu Creative Commons License 2020.01.20 -1 0 59860

1942, Fortepan.hu 107597. adományozó Kókány Jenő:

 

http://fortepan.hu/?search=107597

Előzmény: alkotasu (59859)
alkotasu Creative Commons License 2020.01.20 -1 0 59859

II. vh. alatti. Katonákkal van teli mindkét kocsi. Ha jól emlékszem, egy fortepanos képből vágtam ki az engem érintő részletet.

Előzmény: rezgaras (59857)
Edericsi Creative Commons License 2020.01.20 0 0 59858

110-es? debreceni (nem tudom jól láttam-e) kispakli a 8807-es szrmélyben van ma.

rezgaras Creative Commons License 2020.01.20 0 0 59857

A középső képen a volt DSA kocsinak még kifelé nyílik az ajtaja! Mikori a kép?

Előzmény: alkotasu (59855)
alkotasu Creative Commons License 2020.01.18 -1 0 59856

Benbe fórumtárs képei között találtam, kíváncsi vagyok, miféle lehetett ez korábban? KsOd, vagy valami más?

 

http://www.benbe.hu/gallery/strba/low/52.jpg

alkotasu Creative Commons License 2020.01.18 -1 1 59855

"Oradeaig (Nagyváradig)."

 Nagyváradig (Oradeaig).

 

 

"MÁV A 31228+MÁV A 31226"

 

Hmmm. Ezeket a kocsikat felklasszálták? Mert a 31000-esek akkoriban 2. osztályúak voltak B betűvel:

 

 

Aztán a 3. o. megszűntével valóban A31000-esek lettek.

 

Előzmény: Felek Ferenc (59854)
Felek Ferenc Creative Commons License 2020.01.18 -1 2 59854

Óóóó, járt itt még Fiume - Nagyvárad gyorsvonat is (1913.V.1.-től gondolom Szarajevói pisztolylövésig).

 

Vagy itt egy Nagyvárad > Békéscsaba személyvonat:

 

1941.XI.17.-én Gyula-Sarkad között a 630+60 szelvényponton az 1611 sz. személyvonat mozdonya egy, a pályán hagyott hajtány kerék miatt kisiklott és oldalára dőlt. A vontató mozdony fűtőjét másfél óra alatt szabadították ki a szerkocsi alól. Másnap a gyulai kórházban meghalt. A szerelvény összeállítása: MÁV 324,651+MÁV Dh 68007+MÁV Gp 100 171+MÁV Fa 515+MÁV C 50639+MÁV C 50262+MÁV C 50464+MÁV C 50646+MÁV A 31228+MÁV A 31226+MÁV C 51231+MÁV C 52018+MÁV C 51219+MÁV G 127 301.

 

De a Bbmot motorvonatok előtt is ingavonati közlekedés volt, csak MÁV 324, sorozatú gőzmozdonyokkal.

 

Az ezredforduló után voltak olyan menetrendi évek, hogy MDmot járt Kötegyánig, vagy M41,2 négy kocsival Oradeaig (Nagyváradig).

Előzmény: norbee2.0 (59852)
Felek Ferenc Creative Commons License 2020.01.18 0 0 59853

Köszönöm, már át is tükröztem!

Előzmény: John Howard (59850)
norbee2.0 Creative Commons License 2020.01.18 -1 0 59852

Nagyon jó kép, sose gondoltam, hogy Bz-nél nagyobb méretű szerelvény ment arra :O Van még esetleg?

Előzmény: Felek Ferenc (59847)
Atis57 Creative Commons License 2020.01.18 -1 0 59851

Szia!

 Köszi.

 

 Ott van még?  Bár utóljára áprilisban utaztam/ténferegtem arra .

Előzmény: Felek Ferenc (59849)
John Howard Creative Commons License 2020.01.18 0 1 59850

Szép kép.

 

De halkan tegyük hozzá: tükörkép...

Előzmény: Felek Ferenc (59847)
Felek Ferenc Creative Commons License 2020.01.18 0 0 59849

Az a füstös a Kabán rozsdásodó SC2.

Előzmény: Atis57 (59848)
Atis57 Creative Commons License 2020.01.18 0 0 59848

Szia!

 Nem rossz --de mivel  van a képen egy gőzmozdony is ?Az jobban felcsigázna.

Előzmény: Felek Ferenc (59847)
Felek Ferenc Creative Commons License 2020.01.18 0 8 59847

Volt Szeged - Békéscsaba - Kötegyán Bbmot inga is közrefogott kocsikkal.

Sarkadi Cukorgyár mh.-nél, 1971.X. - Linzbauer Tamás felvétele

Előzmény: z.kabai (59827)
somytomy Creative Commons License 2020.01.18 0 0 59846

Nekem úgy tűnik, hogy azon a képen a fülke folyosó felőli oldala látszik, az üveges valami meg a sínjéből kiesett fülkeajtó.

Előzmény: Zsivany2 (59845)
Zsivany2 Creative Commons License 2020.01.18 -1 0 59845

Az utolsó képen azt láthatjuk, hogy a fülke fala az ablaknál ki van bontva?

És balra az az üveges ajtó(?) mi?

Előzmény: alkotasu (59838)
alkotasu Creative Commons License 2020.01.17 -1 0 59844

Ejnye no, hol találta Uraságod ezt a jó kis képet? Meg amit a gőzösbe tettél...

Előzmény: 8601301 (59842)
C50 Creative Commons License 2020.01.17 0 0 59843

Igen.

Előzmény: 8601301 (59842)
8601301 Creative Commons License 2020.01.17 -1 0 59842

Ez talán bocipullman?

Előzmény: 8601301 (59841)
8601301 Creative Commons License 2020.01.17 -1 0 59841

MÁV-kórház, Podmaniczky utcai MÁV "kisházak", Bah, Bz és Bn személykocsik, fedett teherkocsik 

didyman Creative Commons License 2020.01.17 0 0 59840

Köszönöm, urak! Elég lehangoló látvány. :-(

Halkan merem csak kérdezni. Érdekelne egy lámpatest, pont olyan típus, ami ezekben volt. Nem a megőrzésre jelölt példányból, hanem teljesen legális forrásból (amit örömmel oda is adnék, ha ez a szegény valamikor feltámad, mert látom, hogy hiányzik is belőle). Elképzelhető, hogy ezekből raktak el alkatrésznek más járművekhez, és esetleg hozzáférhető lehet egyszerű halandó számára?

C50 Creative Commons License 2020.01.17 0 0 59839

Istvántelken van. Ha nem vagy vasutas, a kft által szevezett látogatási program keretében a portatól kisse továbbhaladva tudod megnézni. De leülni nem érdemes leülni benne mert tiszta kosz.

Előzmény: didyman (59837)
alkotasu Creative Commons License 2020.01.17 -1 0 59838

2016-ban is már meglehetősen hervadtan nézett ki, pár belső képem van:

A padló se nem volt sík, se nem volt lyukmentes, legalábbis a PVC helyenként igencsak nem mutatott szilárd alátámasztást.
Az oldalán is voltak csúnya rohadások.

Előzmény: didyman (59837)
didyman Creative Commons License 2020.01.17 0 0 59837

Pontosan hol van ez most? Látogatható valamilyen módon? Jó lenne felülni rá, ha egyáltalán van még mire ülni benne. Gépészetileg, szerkezetileg volt egyébként komolyabb baja, mikor le lett állítva?

Előzmény: C50 (59836)
C50 Creative Commons License 2020.01.17 -1 0 59836

Utolsó Pápaszemes.

Zsivany2 Creative Commons License 2020.01.17 0 0 59835

A füstje látszik a hátsó motornak.

Előzmény: alkotasu (59830)
Bárdos Imre Creative Commons License 2020.01.16 0 3 59834

Ez volt a 7707/3732/3733/7706 forduló. Reggel 7707 sz. gyorsvonatként, a két végén 1-1 Bb motorral feljött Makóról a Nyugatiba. Innen 3732-nek lement Táborfalvára, onnan 3733. számban visszafordult a Nyugatiba, majd 7706 sz. makói gyorsként hazament. Gyerekként mindig örültem, ha a "2-es vonattal"  - 14.00 körül ment Ócsáról felfelé a 3733 - mentünk Pestre, mert az "motorvonat" volt, nem gőzös. :)

Előzmény: alkotasu (59830)
z.kabai Creative Commons License 2020.01.16 0 0 59833

Üdvözöllek!

 

Igen, ez a makói gyors szerelvénye lehet, minthogy napközben "kiugrasztották" egy monori inga gyanánt - valahol ezt olvastam.

 

z.kabai

Előzmény: alkotasu (59830)
alkotasu Creative Commons License 2020.01.16 -1 0 59832

Hogy egy kicsit módosítsam az állást:

 

 

 

És add a végeredményedhez hozzá az egyforma állásút is:

 

Előzmény: Zsivany2 (59822)
z.kabai Creative Commons License 2020.01.16 0 1 59831

Üdvözöllek!

 

A Szeged -Pécs gyors 1974-75-ben még - emlékeim szerint - Bbmot vontatta szerelvény volt, azt követően a megszűnéséig MDmot. Lehetséges, sőt igen valószínű, hogy a pécsi gyors is irányváltós szerelvény volt. A dombóvári sebest nem láttam egyszer sem, én 1974 -szeptember és 1979 január között tanultam Szegeden.

 

Érdekes, hogy a békéscsabai személyeket - amelyiket 2 Bbmot vontatott (mert 424-es vontatású is volt) -  párban volt kapcsolva a két Bbmot és Szegeden is, Békéscsabán is körüljárt.

z.kabai

Előzmény: Izsó001 (59829)
alkotasu Creative Commons License 2020.01.16 0 1 59830

Van ilyen vonatról egy színes kép, ahol pont olyan kocsik teteje látszik, amilyet z.kabai topiktárs említett:

 

Természetesen a vonat végén kell lennie a másik motorkocsinak, mert ekkora szerelvényt nem kötöttek egy motorkocsi mögé.

 

Előzmény: z.kabai (59827)
Izsó001 Creative Commons License 2020.01.16 0 1 59829

Üdv!

Én úgy tudom, hogy a dombóvári sebes is így járt, félegyházi, halasi irányváltással.

Előzmény: z.kabai (59827)
Csa80 Creative Commons License 2020.01.16 -1 0 59828

Koszi!

Tenyleg most, hogy mondod az oktatofilmet, talan ez?

https://youtu.be/NCfcPVI-3ew?t=487

 

ebben a videoban visszabb van 424es ingavonat is.

Előzmény: z.kabai (59827)
z.kabai Creative Commons License 2020.01.16 0 1 59827

Üdvözöllek!

A Szegedi Igazgatóság területéről közlekedtek olyan szerelvények, melyek elején és végén volt 1-1- Bbmot. A közbenső kocsik távvezérlő vezetékkel voltak ellátva. 

Ilyen szerelvény közlekedett 1967/68-től 1971 vagy 72-ig Szeged - Miskolc között (Szeged - Cegléd/irányváltás - Debrecen -Nyíregyháza - Miskolc) un közvetlen gyorsként.

 

Még tovább, tehát a 70-es évek végéig hasonló összeállításba járt a Makó - Hmvásárhely - Szolnok - Bp- nyugati és vissza gyorsvonat is. Egyik ilyen makói szerelvény látható az egyik oktatófilmen is (de nem tudom megmondani mi a címe.

 

A szerelvényekben Bahv (20-26 ill 20-27), Aapv, Bav (kisgyőri) közlekedett és a miskolci gyorsban volt egy vezetékkel ellátott Bamét is.

 

z.kabai

Előzmény: Csa80 (59823)
Bárdos Imre Creative Commons License 2020.01.16 0 0 59826

Azért lehetett ott hallani, csak szokni kellett. 

Előzmény: Zsivany2 (59818)
Bárdos Imre Creative Commons License 2020.01.16 0 1 59825

Szerintem ahogy a mozdonyforduló kiadta. Ha valamelyik gépet pl. kifogták revízió, valamilyen futójavítás, stb. miatt, akkor ment másik helyette. Nem gondolnám, hogy stabil párok voltak. 

Előzmény: rezgaras (59820)
Csa80 Creative Commons License 2020.01.16 -1 0 59824

Nem tudom voltak-e mar, de a vagonok miatt tennem fel, az M41 topikbol mazsolazva.

Csa80 Creative Commons License 2020.01.16 -1 0 59823

Jo kepek. Kerdesem a kovetkezo volna, ugy nem jartak, hogy kozejuk voltak a szemelykocsik akasztva?

Gondolom ingaban ugy egyszerubb volt, mert ilyenkor a ket motoros kocsi jarta korbe a szerelvenyt a vegallomason?

Előzmény: Zsivany2 (59822)
Zsivany2 Creative Commons License 2020.01.16 0 0 59822

Pár kép többet mond minden szónál:

 

Csendes véggel összeforgatva:

 

Zajos véggel összeforgatva:

 

 + még 2 db nem publikus szegedi képet találtam.

 

Nálam 4:1.

Előzmény: alkotasu (59821)
alkotasu Creative Commons License 2020.01.16 -1 0 59821

Én nem így értelmezem, hanem úgy, hogy időnként cserélték a párok tagjait, pl. ha az egyiket bevitték műhelybe, vagy valamilyen vizsgálatra, akkor valamelyik másikkal állították párba. De nem föltétlenül naponként. Mint ahogy pl. a BKV-nál a Tatra kocsik sem mindig azonos pályaszámú párokat alkotnak. (Talán az elején volt olyan, hogy az egymás melletti pályaszámúak voltak párban.)

 

De úgy tudom, voltak olyan szerelvények is, amiknek a végein voltak a motorkocsik, és útközben osztották meg őket.

Előzmény: rezgaras (59820)
rezgaras Creative Commons License 2020.01.16 -1 0 59820

Tehát azt állítod, hogy a motorkocsikat napról-napra más-más párosításban küldték ki?

Előzmény: Bárdos Imre (59814)
Bárdos Imre Creative Commons License 2020.01.15 -1 0 59819

Nekem is rémlik ilyesmi szabályozás, de biztos nem vagyok benne. 

Előzmény: rm40 (59817)
Zsivany2 Creative Commons License 2020.01.15 -1 1 59818

" motorvezető meghalljon"

 

Szerintem fél óra után már semmit nem hallott...

Előzmény: rm40 (59817)
rm40 Creative Commons License 2020.01.15 -1 0 59817

Mintha pont a motoros vég használata lett volna preferálva azért, hogy bármilyen meghibásodást a motorvezető meghalljon/hamar el tudjon hárítani.

Előzmény: Bárdos Imre (59813)
alkotasu Creative Commons License 2020.01.15 -2 0 59816

"a zaj miatt nem szerették a motoros végét"

 

Ez bizonyosan így volt, mert 2018-ban az ABbmot-tal lementünk Győrbe, ami önmagában egy jó élmény volt, de a motoros végben meg lehetett süketülni, olyan pokoli volt a motorzaj.

Előzmény: Zsivany2 (59807)
C50 Creative Commons License 2020.01.15 -1 1 59815

Siklási probléma is volt ezekkel és talán épp a futó forgóvazaknál. Talán ezért nem volt jó ha azzal ment előre.

Előzmény: Bárdos Imre (59813)
Bárdos Imre Creative Commons License 2020.01.15 0 0 59814

Szerintem nem volt félállandó a kapcsolat, ha kellett, összerakták és mentek együtt. 

Előzmény: rezgaras (59811)
Bárdos Imre Creative Commons License 2020.01.15 0 0 59813

Belenéztem oktatófilmekbe, ahol látszott egyáltalán, ott a süket végükkel voltak összeforgatva. Hogy volt-e erre valamilyen előírás, azt nem tudom. Ha volt, akkor az E. 1. sz. (mozdonyszolgálati) utasítás III. része (az foglalkozott a dízel vontatójárművek menetszolgálatával) tartalmazhatta. Abban kellene megnézni, de nekem olyan régi nincs. :(

Előzmény: Zsivany2 (59807)
C50 Creative Commons License 2020.01.15 -1 0 59812

Szerintem nem volt semmiféle állandó kapcsolat.

Előzmény: rezgaras (59811)
rezgaras Creative Commons License 2020.01.15 0 0 59811

Miért? A dupla motorkocsik nem (fél) állandóra voltak összekapcsolva? (Érdekes, gyerekkoromban utaztam ilyennel, de nem emlékszem, hogyan voltak csatolva. Talán a futó végével, mert arra emlékszem, hogy nem lehetett a vezetőfülkéhez menni a motortér miatt. Azt reméltem, hogy nézhetem a vezetőt, mint a villamosokon. De ez csak feltételezés.)

Előzmény: C50 (59808)
KVZOLI Creative Commons License 2020.01.15 -1 1 59810

Kapuvár,és a délutáni 126(ha jól emlékszem,később 9926-os) Győr-Kapuvár délutáni munkásvonat.

Előzmény: siófoki35 (59809)
siófoki35 Creative Commons License 2020.01.15 0 0 59809

A GySEV Csörgő melyik állomásra jár be a képen?

Előzmény: alkotasu (59795)
C50 Creative Commons License 2020.01.15 -1 0 59808

Ez azért biztos nem mindig jött össze.

Előzmény: Zsivany2 (59807)
Zsivany2 Creative Commons License 2020.01.15 -1 1 59807

Valahol azt olvastam, hogy a zaj miatt nem szerették a motoros végét, ezért motoros véggel forgatták össze a két motort, így minkét irányban a csendes fülkéből lehetett vezetni.

 

Ez téves információ?

Előzmény: Bárdos Imre (59804)
csabazsoltm Creative Commons License 2020.01.15 0 0 59806

Sziasztok!

Elakadtam egy kérdésben, és teljesen ellentmondó információkat, képeket láttam már.

Mi a különbség a 19-30 és 20-30, valamint a 19-35 és 20-35 személykocsik között külső kinézetben? Mindegyik a 19-41 és 20-41 sorozatokból lett átalakítva, győri fülkések. A "belföldesített" -35-ös kocsik oldalán megszűnt a szellőző, a nemzetközi -30-asok oldalán megmaradt. Igen ám, de vannak olyan képek -30-as kocsikról, amiken nincs szellőző! (bár nem látszik a pályaszámuk, tehát lehet akár tévedés is)

 

Ki lehet mondani, hogy minden -30-as kocsi oldalán van szellőző, és minden -35-ös kocsi oldalán nincs, vagy kocsinként lehetnek eltérések?

 

C50 Creative Commons License 2020.01.13 -1 0 59805

Köszönöm. Én  is arra tippeltem:-)

Előzmény: Bárdos Imre (59804)
Bárdos Imre Creative Commons License 2020.01.13 -1 1 59804

Azt elfelejtettem hozzátenni, hogy az ABb és a Bb motorok egyenes állása a motoros végével (hajtott forgóvázzal) előre való közlekedést takarta. Vagyis az ABb-nél a 3 tengelyes forgóváz volt elől a siklásnál.

Előzmény: C50 (59803)
C50 Creative Commons License 2020.01.13 -1 0 59803

Köszönöm.

Előzmény: Bárdos Imre (59799)
Bárdos Imre Creative Commons License 2020.01.13 0 3 59800

Ja, azt nem írtam oda, hogy a képen látható, oldalán fekvő kocsit nem tudjuk, mi vontatta, de Nagytétény-Diósdnál a színházi gyors két ABb-vel ment. (Szerintem arra a balesetre gondoltál.) A kép ugyanis mindenhol úgy jelent meg, hogy Nagytétény-Diósd, 1968.11.02. Ennek ellentmond, hogy a MÁV Archívumban őrzött negatívon a fentin kívül több kocsi is látható siklott, illetve borult állapotban és ezek némelyikének pályaszámát megtaláltam egy kártérítési iratban, ami az 1962.08.21-én történt komlói siklás ügyében született. Ezek után alkotasu topiktárs rájött, hogy az egyik kocsiszám a kártérítési iratban tévesen van írva. 

Előzmény: C50 (59796)
Bárdos Imre Creative Commons License 2020.01.13 0 0 59799

ABb 608+ABb 613 volt az előfogat és a vonó. Annyi derül ki a véleményes jelentésből, hogy az előfogat (608) egyenes állásban volt a sikláskor. 

Előzmény: C50 (59796)
alkotasu Creative Commons License 2020.01.13 -1 0 59798

Helyesbítés:

a vezérlőkábeles kocsik ajtajait kezdetben zöldre  a kocsi színére fényezték.

a vezérlőkábeles kocsik ajtajait kezdetben zöldre, vagy a kocsi színére fényezték.

Előzmény: alkotasu (59795)
Vortexes Creative Commons License 2020.01.13 0 0 59797

Nagyon köszönöm az infókat!!!

Előzmény: alkotasu (59795)
C50 Creative Commons License 2020.01.13 -1 0 59796

OFF

Bárdos Imre ha erre jársz, az oldalán fekvő kocsit ha jól tudom ABb vontatta. Kérdés: futó vagy motoros forgóvázzal előre?

Előzmény: alkotasu (59790)
alkotasu Creative Commons License 2020.01.13 -1 3 59795

Bak - Bam esetében a forgóvázakon kívül: az eredeti sík jobb és domború bal ütközőtányér a Bam kocsik esetében mindkét oldalon domború lett. Pontosabban a volt Cakü esetében is, de pályaszámot most hadd ne tudjak.

 

A Bah - Bahv esetében a teliablakos kocsik esetében az ablakok vonala nem azonos.

 

Továbbá a teliablakos kocsik virsliablakosok voltak.

 

A Bah kocsikat kezdetben két tetőszellőzővel szállították. Később kaptak még kettőt.

 

Valamint: a vezérlőkábeles kocsik ajtajait kezdetben zöldre  a kocsi színére fényezték. Hogy ez mitől függött, fogalmam sincs.

 

 

Idővel aztán az ajtók is cserélődtek (van kép virsliablakos osztott ablakos Bhv-ról, és teli ajtóablakos Bh kocsiról). Az ajtók színe is egységes kalapácslakk lett.

 

 

 

 

A GySEV-nél viszont a teliablakos 3 db kocsi sem volt virsliablakos, az ajtók színe meg nem tudom mi alapján lett olyan, amilyen. Az alábbi két kép az első sorozat (GySEV Bah 301-303) némely darabjairól készült. A fekete-fehér képen a világos ajtóson kívül van még 2 sötét ajtós is; csak feltételezem, hogy azok a 302-303-as pályaszámúak, de nem tudom.
Viszont a GySEV kezdetben is 4 tetőszellőzővel kapta a kocsikat.

 

Ami virsliablakos Bah volt a GySEV-nél, azok mind MÁV eredetűek.

 

 

Úgy hirtelen ennyi jutott eszembe.

Előzmény: Vortexes (59791)
szivats Creative Commons License 2020.01.13 0 0 59794

"kivéve a Bahvé 4200-4219, Bahv 4220-4310. Az átmenő távvezérlő kábel a különbség, csak az nem túl látványos."

 

Jól van, megnyugodtam, én (is) a távvezérlő kábelt írtam volna fő különbségnek.

Elvégre a "v", nem az ablakra utal.

Előzmény: RhB (59793)
RhB Creative Commons License 2020.01.13 0 2 59793

Bah >< Bahv: ablak.

 

Majdnem, kivéve a Bahvé 4200-4219, Bahv 4220-4310. Az átmenő távvezérlő kábel a különbség, csak az nem túl látványos.

Előzmény: György barát (59792)
György barát Creative Commons License 2020.01.12 -1 0 59792

A leglátványosabb: 

 

Bak: Ganz-Rónai zsámoly, 

Bam: Kaláka forgóváz. 

 

Bah >< Bahv: ablak. 

 

Előzmény: Vortexes (59791)
Vortexes Creative Commons License 2020.01.12 0 0 59791

Sziasztok!

 

Tudna valaki segíteni, hogy mi volt a különbség a Bak és a Bam kocsiknál, illetve a Bah és Bahv kocsiknál?

 

Köszönettel

alkotasu Creative Commons License 2020.01.09 -2 1 59790

"egyálltalán meg lehet fejteni?"

 

Sokszor igen. Ha ismered valamelyest az akkori pályaszámrendszert. Vagy olvastál róla valamelyik könyvedben, és abból elő tudod keresni. Esetleg összeszedtél egy csomó régi képet, pl. a netről. Esetleg vettél még párat a MÁV levéltártól. Stb.

 

Sőt, esetenként még egyebeket is. Pl. az ezen a képen szereplő kocsi az iratokban 4528-as pályaszámmal szerepelt Bárdos Imre tájékoztatása szerint.

Azonban ez a favázas kocsitípus soha nem viselt ilyen számot. Lovász Gyuritól kaptam később egy nem publikus ceruzás listát a favázasokról, amiből csináltam magamnak egy excel táblázatot. Ebből csak ki kellett keresni, hogy melyik (feltehetőleg fapados) kocsit selejtezték a baleset időpontja utáni időkben. Megtaláltam: Ba 5028. Tehát a pályaszám első két jegyét elcserélték, elírták.

 

De így találtam meg, hogy melyik favázas kocsit dobták le a filmezéskor a biatorbágyi viaduktról.

 

Ba 5097:

https://archivum.mtva.hu/photobank/item/MTI-FOTO-OG5IcEphTlgzTXpHNUlHYUpXVm16Zz09

 

 

Én sem ismerem az összes személykocsi típust, csak ismerős volt a betűjelzés. Aztán elővettem  a Ganz könyvek idevágó darabját. Így most korrigálom is magamat, hogy abban 3 tengelyű ABh kocsit nem találtam.

Előzmény: Atis57 (59785)
alkotasu Creative Commons License 2020.01.09 -2 0 59789

Dehogynem: a bácsi bajsza... :-)

Előzmény: Bárdos Imre (59787)
alkotasu Creative Commons License 2020.01.09 -2 0 59788

A Dg lehetett ilyen:

 

Xs':

 

 

 

Vagy ilyen:

 

Xx:

Előzmény: Bárdos Imre (59781)
Bárdos Imre Creative Commons License 2020.01.09 0 0 59787

A korabeli Pesti Hírlap fényképet is közölt a balesetről, de azon sok nem látszik. :(

 

Bárdos Imre Creative Commons License 2020.01.09 0 0 59786

Akkor itt egyértelműen elírták, nem törődtek azzal, hogy a 2. betűnek is nagynak kellene lennie. Köszönöm!

Előzmény: alkotasu (59782)
Atis57 Creative Commons License 2020.01.09 0 0 59785

Sziasztok!

 Ezeket végig olvasva --egyálltalán meg lehet fejteni?

Ha a gépiró hölgy nem vasutas volt ?

 

Ha nekem diktálnátok ilyeneket ---miket tudnék irni/kihozni belőle? !

 

A mesénél maradva ; a Nagyanyó enné meg a farkast !

 

Előzmény: alkotasu (59780)
alkotasu Creative Commons License 2020.01.09 -2 1 59784

A Dak ('25 után Dar) ilyen volt:

Előzmény: Bárdos Imre (59781)
alkotasu Creative Commons License 2020.01.09 -2 0 59783

Bocsánat, lehet 3 tengelyes is.

Előzmény: alkotasu (59782)
alkotasu Creative Commons License 2020.01.09 -2 0 59782

Helyesen ABh. 1/2 o. 2 tengelyes, hosszátjárós személykocsi. Még a régi, 1925 előtti pályaszám rendszer szerinti.

Előzmény: Bárdos Imre (59781)
Bárdos Imre Creative Commons License 2020.01.09 0 0 59781

Újabb baleset, újabb kocsik. közöttük egy Abh sorozatú. 

 

alkotasu Creative Commons License 2020.01.09 -2 1 59780

Biztosan nem az. De ezek a betűjelzések olyan sűrűn változtak, mintha kiagyalóinak ettől függött volna a prémiuma. A '67-es járműalbumban már kissé mások a melléksorozatok jelzése. Ráadásul hiányos is, mert sem az "u", sem az "n" nem található meg benne (a régi rendszer szerint).

 

De ha mindenképpen össze akarjuk zavarni szegény Imrét, akkor azt kell írnunk, hogy bármi lehetett, mert mind a két betűt elrontották, meg elfelejtették a harmadikat is odaírni...  :-))

Előzmény: György barát (59773)
alkotasu Creative Commons License 2020.01.09 -2 0 59779

Eléggé valószínűtlen. Ugyanis az ekkoriban 40-50 éves kéttengelyes kocsik nem valószínű, hogy részt vettek volna a nemzetközi forgalomban. Ráadásul ez is közönséges AB kocsi, csak a szőröskerekű kocsiknál a betűjelzés meglehetősen furcsán volt felírva. Pl. Bárdos Imre képén is:

 

 

Normális országban ez így feliratozták volna: ABald 30470

 

Előzmény: György barát (59778)
György barát Creative Commons License 2020.01.09 0 0 59778

Mert mindig ez a trehányság.   😃   Irgum-burgum! 

Jár a piros pont. 

Tehát a lehetséges megoldás: 

Nagy a, kis-nagy b aláhúzva; nagy-román vagon.   😠 

 

Előzmény: v60 (59777)
v60 Creative Commons License 2020.01.09 0 0 59777

Nem akarok bele vau a nagyok dolgába, de
ha én diktálnám a CFR AB kocsi azonosítóját, azt is mondhatnám (hiányosan) elsőre, hogy nagy A és kis B az indexbe rakott B betű miatt.
https://forum.index.hu/Article/jumpTree?a=146478174&t=9121413

Előzmény: Bárdos Imre (59776)
Bárdos Imre Creative Commons License 2020.01.08 0 0 59776

Igen, a vecsési anyagban szerepelt, hogy az utolért vonat végén egy leólmozottan, utánfutóként közlekedő CFR kocsit továbbított. De annál az esetnél több irat van meg, így a véleményes jelentés is, abban, vagy annak mellékletében a sérült kocsikat általában tulajdonos vasút/sorozatjel/pályaszám szerint ismertetik. Jó esetben még kocsisérülési jelentések, esetleg járműjavítói vizsgálatok jegyzőkönyvei, stb is benne vannak az anyagban. Ez a kisújszállási viszont egy fegyelmi anyag, egészen pontosan a balesetet okozó váltókezelő (váltó- és vágányellenőrzés elmulasztása) és mozdonyvezető (sebességtúllépés) ügyében hozott elsőfokú fegyelmi bírósági határozat. Ennek indoklás részében részletesen ismertetik az eljárás alapját képző cselekményt, viszont pályaszámokat (főleg mozdonyokét), kocsi típusokat, sorozatjeleket, besorozó vasutat csak teljesen véletlenszerűen írnak. Legtöbbször csak annyi szerepel, hogy akárhány kocsi siklott, borult, keresztbe fordult, egymásra torlódott, stb. A rendelkezésre álló irat alapján akár külföldi kocsi is lehetett, ez nem mindig derül ki a fegyelmi iratból.

Előzmény: alkotasu (59769)
György barát Creative Commons License 2020.01.08 -1 0 59775

Pedig olyan jót vitatkoztunk. Jöhetett volna a poén! 

 

Előzmény: Bárdos Imre (59774)
Bárdos Imre Creative Commons License 2020.01.08 0 0 59774

Ha tudnám, akkor nem kérdezném.

Előzmény: György barát (59768)
György barát Creative Commons License 2020.01.08 0 0 59773

Nekem viszont tetszik az a sánta vágány.   😊   Kitartok. 

Az 1967-es albumban van egy Subn típusú alacsony oldalfalú jármű. Gondolom, az sem tiktransporter. 

 

Előzmény: alkotasu (59772)
alkotasu Creative Commons License 2020.01.08 -1 0 59772

1954-ben a "b" a baromfiszállítót jelölte, azt meg valószínűtlennek tartom, hogy 1929-ben a katonai szállításra berendezett kocsit jelölték volna így, majd áttértek volna a baromfiszállításra, majd vissza...

 

Szóval szerintem a Gub elmélet vakvágány csonka vágány... :-)

 

Előzmény: Zsivany2 (59771)
Zsivany2 Creative Commons License 2020.01.08 0 0 59771

A kis "b" tudtommal berendezéssel ellátottat jelent teherkocsik esetében (hogy '29-ben is azt jelentette, abban nem vagyok biztos). A későbbi időszakból a Gub gondolom sokaknak ismerősen cseng.

Mivel ez a típus személyszállításra átalakított teherkocsit jelent, így érthető lenne, ha külön kezelték, és nem a rakott vagy üres kocsik közé számolták be.

Az is magyarázható vele, hogy mit keresett ott a teherkocsik között (pl. katonai szállítmány).

Előzmény: alkotasu (59769)
György barát Creative Commons License 2020.01.08 0 0 59770

Nyugi! Csak morzsánként jön az infó. (Hogy el ne aludjunk.) 

 

Előzmény: alkotasu (59769)
alkotasu Creative Commons License 2020.01.08 -1 0 59769

Én ébren vagyok... :-))

Na de hiába létezik az E betűjelzés papíron, ha mégsincs ilyen kocsi...

 

A külföldit is kizárnám, mert akkor szerintem azt is odaírták volna, hogy mely vasút kocsija.

 

 

 

 

 

 

Bárdos Imre! A vecsési balesetnél ugye odaírták, hogy egy CFR kocsi is sérült?

Előzmény: György barát (59767)
György barát Creative Commons License 2020.01.08 0 0 59768

Köszönöm a felvilágosítást. Ill.: késő este az elsötétítést. Neked biztosan megvan részletes kárfelvételi listád is (a kocsiszámokkal.

Csak az a kérdés, meddig hagysz minket profán-bután? 

Előzmény: Bárdos Imre (59766)
György barát Creative Commons License 2020.01.08 0 0 59767

A legkisebb hiba elvén logikáztam. "Ab" szóba sem jöhet. 

Az "AB" még él. 

Az "Ah" általad kizárva. Köszönöm. 

 

Azt pedig tippelem, hogy az 1. VH-ból maradt egynéhány "normál" teherkocsi, amelyekbe lócákat barkácsoltak: Gb. 

 

Az "E" fősorozatjel létezik az 1925-ös osztályozás szerint. Még akkor is, ha nem készült ilyen vagon. Ébresztő!   😦 

 

És előkerült egy új ötlet: lehet valami külföldi jármű is. 

Előzmény: alkotasu (59764)
Bárdos Imre Creative Commons License 2020.01.08 0 0 59766

Kisújszálláson történt 1929.11.09-én késő este. Ott előfordult személykocsi.

Előzmény: György barát (59758)
alkotasu Creative Commons License 2020.01.08 -1 0 59765

'29-ben E kocsi? Te mit álmodtál?  :-)

Előzmény: György barát (59763)
alkotasu Creative Commons License 2020.01.08 -2 0 59764

Nana! Most már figyelünk Rád! Még egyszer nem viszel be az erdőbe (félig sem).

 

A "b" betű személykocsik esetében '29-ben ezek szerint nem jelentett semmit. Tehát akkor ezen az alapon zárható ki az Ab.

 

'29-ben már az új rendszer volt érvényben, az Ah, mint hosszátjárós nem létezett. Mást tudomásom szerint nem jelöltek akkor ezzel a betűvel személykocsiknál.

 

Továbbá a teherkocsikat külön írja, tehát ha Gb lenne, akkor nem említené külön. Egyébként milyen teherkocsit jelöltek '29-ben Gb-vel?

Előzmény: György barát (59761)
György barát Creative Commons License 2020.01.08 -1 0 59763

Bocipullmanra gondoltam. Berendezett teherkocsi, úri körökben E. 

 

Előzmény: division by zero (59762)
division by zero Creative Commons License 2020.01.08 0 1 59762

A 3. lehetőség ellen szól, hogy ez a kocsi külön van említve. Ha Gb lett volna, akkor azt egyszerűen beszámolták volna az üres/rakott teherkocsik közé.

Előzmény: György barát (59761)
György barát Creative Commons License 2020.01.08 -1 0 59761

Szevasztok! 

 

Bevittelek benneteket az erdőbe. Pedig ott vigyorgok a válaszomban. 

 

I.    A "b" melléksorozatjel (= öttengelyes) csak a Ganz-Rónai hajtott forgóváz megjelenése után született (1944). 

II.   A személyvagonok lefokozása nem egyetlen pillanat műve volt. 1929-ben lehetett még épp elég AB kocsi. 

III.  Föltételezem a legkisebb tévesztést. ez esetben három variáció jut eszembe. (Pardon: fejembe.) 

 

1.   A titkárnő gépelés közben túl korán elengedte a "shift"-et.   AB > Ab. 

2.   A kéziratban a "h" alatt volt egy kis maszat és elnézte.        Ah > Ab. 

3.   Az írott "G" betűt nagyméretű "a"-nak nézte, csúcsosította. Gb > Ab. 

 

Szebb napot! 

 

alkotasu Creative Commons License 2020.01.08 -2 0 59760

Valamit nagyon elírtak.

A "b" az öttengelyes, márpedig olyan meglehetősen kevés volt. Pláne 1. o. kivitelben, aminek mennyisége 0.

Teherkocsi esetén sem tudok öttengelyesről, sőt nem tudom, hogy egyáltalán alkalmazták-e ott ilyen jelzésre a "b"-t.

Ebből kifolyólag inkább azt tudom elképzelni, hogy az első betűt írták el.

Vagy mindkét betűt elírták, de akkor kideríthetetlen, milyen teherkocsi volt.

Nem tudom, mikorra számozták át az AB kocsikat, én is csak arra tudok gondolni, hogy a tehervonatba valamiért besoroztak egy személykocsit.

Előzmény: Bárdos Imre (59757)
rezgaras Creative Commons License 2020.01.08 0 0 59759

Talán AB. De ez is furcsa. Ha jól emlékszem, valamikor akkoriban minősítették le az 1. osztályú, 2-tengelyes kocsikat, tehát az AB-ből B lett. Másrészt vajon mit keresett a teherkocsik között?

Előzmény: Bárdos Imre (59757)
György barát Creative Commons License 2020.01.07 -1 0 59758

Első osztályú, öttengelyes.   😂   Világos. 

 

Hol történt a bal? Járt ott valaha is személyvagon? Pláne öt rakott és négy üres teherrel együtt. 

 

Előzmény: Bárdos Imre (59757)
Bárdos Imre Creative Commons License 2020.01.07 -1 0 59757

Urak,

 

1929-ben milyen lehetett az Ab sorozatú kocsi? 

 

 

gumidani Creative Commons License 2020.01.06 0 0 59756
Előzmény: siófoki35 (59754)
C50 Creative Commons License 2020.01.06 0 0 59755

Celli 20-07 824 nagyon festékszagúan a Nyugati tárolón.

siófoki35 Creative Commons License 2020.01.06 0 0 59754

Nem ezeknek az alvázából lettek a dunakeszi IC-kocsik?

Előzmény: paca664 (59751)
gmarc Creative Commons License 2020.01.06 0 0 59753

Az olajzöldre visszafestett paklikocsi már egy ideje a Déliben áll hátul, eddig nem volt semmi baja, de ma reggel láttam, hogy jó alaposan össze lett graffitizve... :(

smnks Creative Commons License 2020.01.06 -1 0 59752

Köszi!

Amiért minden bizonytalanságom ellenére magam is inkább ezt a típust gyanítottam, az a tetőlemez oldalának legalább  félmagasságáig felfuttatott kék szín. Az XX-41 -es kocsikról sosem láttam ilyen képet, viszont a 20-47.0 -ásokról, vagy akár pl. a "Pápaszemesekről" annál többet.

Előzmény: Zsivany2 (59744)
paca664 Creative Commons License 2020.01.06 0 0 59751

Már nagyon régóta nincsenek ilyen formában.

Előzmény: Csa80 (59729)
paca664 Creative Commons License 2020.01.06 0 0 59750

Közvetlenül a mostani száma ezelőtt 39-30 019 volt.

Előzmény: szivats (59726)
gumidani Creative Commons License 2020.01.06 0 2 59749
Csa80 Creative Commons License 2020.01.06 -1 0 59748

Es tenyleg, most beugrott! Koszonom! Nem is remlett, hogy gyorsvonati kocsiban is volt "racsos" ajto.

Előzmény: György barát (59747)
György barát Creative Commons License 2020.01.06 0 0 59747

Szia! 

 

A billenés tipikusan a ráncajtóhoz tartozik. (Könnyű volt az ajtót lábbal csukni.) 

 

A teli ajtók egy rácsot mozgattak vízszintesen (fiókszerűen) az előtér padlója alá. 

 

Előzmény: Csa80 (59729)
szivats Creative Commons License 2020.01.05 0 0 59746

"a 39-41 019, most  29-30 010 Bd-ként rója a magyar vaspályát"

 

Esküszöm két napja nem azzal foglalkozom, hogy merre lehet, és csak véletlenül akadtam vele össze, de a 29-30 010 Bd, a 7006 első kocsijaként indul egy bő fél óra múlva Kőbánya-Kispest-ről Kecskemétre (, és onnan valószínűleg szerelvénymenet Szegedre).

Előzmény: szivats (59726)
Zsivany2 Creative Commons License 2020.01.05 0 1 59745

Ja és beszállnék ezzel a képpel.

Előzmény: smnks (59737)
Zsivany2 Creative Commons License 2020.01.05 0 0 59744

20-41, vagy 20-47.0 (utóbbit nem tudom egyértelműen eldönteni, mert nem jól látszik a tető túlsó vége"

 

Ő a 20-47 001-1-es.

Előzmény: smnks (59737)
gumidani Creative Commons License 2020.01.05 0 1 59743

Köszönöm. Eddig csak az ajtókra figyeltem. Az ablak-témának más volt a szakértője. (fenszterológus)  

Előzmény: z.kabai (59736)
Csa80 Creative Commons License 2020.01.05 -1 4 59742

Ez a bordazott vagon, egy Junkers repulo. 52es.

Előzmény: alkotasu (59741)
alkotasu Creative Commons License 2020.01.05 -3 0 59741

Van egy orosz propagandafilm a neten Budapest ostromáról:

https://www.youtube.com/watch?v=k2njloF2Qyw&feature=youtu.be&t=135

 

Ebben (azon túl, hogy van egy csomó felvétel a vasutak elpusztításáról is) találtam egy olyan képsort, ami számomra meglepő: egy bordázott falú kocsit. Kiknek volt ilyen kocsijuk 1945-ben?

 

RhB Creative Commons License 2020.01.05 0 0 59740

Az én tollaim. :D

Előzmény: gumidani (59725)
r1232 Creative Commons License 2020.01.04 0 2 59739

Azért megy hidegen, mert nem értenek a szinkronba rakáshoz.. Én kérek elnézést.

Előzmény: trainer23 (59734)
Csa80 Creative Commons License 2020.01.04 -1 1 59738

Koszonom! Es z.kabai-nak is. Na akkor itt is tisztazodni latszik a helyzet. Gyerekorom emlekei azert kopnak, de jo volt. Nemreg azon elmelkedtunk egy ismerossel, hogy volt mikor lekisertem nyaron Kecskemetre, a Lajosmizsei vonalon sotet szinu vagonokkal mentunk, arra emlekszunk, hogy a zold piros nyomogombos ablakai voltak. Es egy elet volt mire leertunk :-) Allitolag a 80evek elejen meg 424 is vomtatott minket.

Előzmény: smnks (59737)
smnks Creative Commons License 2020.01.04 -1 1 59737

Szia!

 

Látom, Z. Kabai fórumtárs közben megelőzőtt (igaz, ő nem közvetlenül neked írt), de pont jómagam is arra akartam felhívni a figyelmedet, hogy az "ízelt ajtós" győri Y kocsiknak is teleablakos előtere volt!

Igyekeztem némi illusztrációt is kigyűjteni ehhez az állításhoz: 

Pl: 39-41, 19-41,  20-41, vagy 20-47.0 (utóbbit nem tudom egyértelműen eldönteni, mert nem jól látszik a tető túlsó vége). Itt viszont egészen biztosan egy 20-47.0-ás teleablaka "figyel" a Púpos mögötti vágányon!

Nem mindegy, hogy a kocsi melyik oldalát látja az ember, mert az előterekkel átellenes oldalon, a WC -knek osztott, billenthető tetejű ablakai voltak. Lásd még pl. itt!

 

Üdv: segédmunkás

Előzmény: Csa80 (59723)
z.kabai Creative Commons License 2020.01.04 0 1 59736

Üdvözöllek!

Egy kis kiegészítés: valamennyi "magas Rába"  (19/20/39 - 41 ill. 19/20 - 47.0, továbbá a képeken is látható 19 -47 és 20 47.1) kocsi peron ablaka gyárilag gumibetétes nem nyitható kivitelű volt.  A hagyományos ajtajú Rába kocsik (ezt Csa80 topiktársnak írom) gyári festése volt az első széles szürke csíkos, azok között nem volt vékony csíkos.

 

Az ablakok mérete azonban a nagyjavítások során megváltozott.

 

üdv, z.kabai 

Előzmény: gumidani (59720)
szivats Creative Commons License 2020.01.04 0 0 59735

Olvastam, hogy hidegen viszi, de akkor is érdekes látvány lehet!

26-án lehet, hogy meg is nézem!

Előzmény: trainer23 (59734)
trainer23 Creative Commons License 2020.01.04 0 0 59734

Viszont a második hidegen vontatva, amely szintén oda van írva. Elnézést az off-ért.

Előzmény: trainer23 (59733)
trainer23 Creative Commons License 2020.01.04 0 1 59733

Igen, törekszünk a pontosságra, így ami az oldalon megtalálható, az megfelel a valóságnak.

Előzmény: szivats (59732)
szivats Creative Commons License 2020.01.04 0 0 59732

Tudom, itt OFFtopic, de az előzmény hivatkozása szerint vásárnaponként ("7." napon) a Latorcát tényleg két Traxx viszi?

Előzmény: trainer23 (59728)
kopterg Creative Commons License 2020.01.04 0 0 59731

Szevasztok!

 

Bhv kocsi aljáról nincs valami fotója valakinek? Az alváz bordázata, gépészete érdekelne a mesterdarab kialakításához. Valami olyasmi kép kéne, amin pl. fel van borulva.

C50 Creative Commons License 2020.01.04 0 0 59730

Köszi hogy kiírtad, én pl. nem tudtam róla.

Előzmény: trainer23 (59728)
Csa80 Creative Commons License 2020.01.04 -1 0 59729

Ezeknek csinalt az ajtajuk ilyen padlozat billenest, ami belulrol a lepcsot takarta? Kene meg utazni ilyesmi kocsikon, ha meg vannak.

Előzmény: gumidani (59725)
trainer23 Creative Commons License 2020.01.04 0 2 59728

Üdvözlet az Uraknak!

 

Az idei menetrendi évben is javasoljuk használatra a vagonWEB-et, ahol magyar nyelven, a vonatok igénybevételére vonatkozó információkkal együtt találhatók meg az aktuális (és a korábbi) vonatösszeállítások.

 

Az elérhető és megtekinthető vonatok száma folyamatosan nő, a nemzetközi vonatok mellett az IC-k nagyrésze már megtalálható, fő célunk azonban - a korábbi évektől eltérően - az összes vonat feltöltése.

 

Természetesen a valós, adott napokon leközlekedett vonatösszeállításokat szívesen látjuk az oldalon, valamint a megosztásokat előre is köszönjük, hiszen munkánk teljesen önkéntes és így érezzük különösen hasznát, sikerességét.

 

https://www.vagonweb.cz/?&lang=hu

szergely22 Creative Commons License 2020.01.04 0 0 59727
szivats Creative Commons License 2020.01.04 0 0 59726

Jó lehet az"Excel"-em ha nálam úgy van meg, hogy

a 39-41 019, most  29-30 010 Bd-ként rója a magyar vaspályát?

Előzmény: gumidani (59720)
gumidani Creative Commons License 2020.01.04 0 0 59725

Akkor egyre gondolunk. Én is szerettem, csak más szempontok miatt. A befele nyíló ajtót könnyebb volt kezelni, mint a későbbi ízeltet.

Idegen tollak:

Előzmény: Csa80 (59723)
szivats Creative Commons License 2020.01.04 0 0 59724

Láttam a képen, de nem gondoltam, hogy a kép készítőjének a neve.

Előzmény: division by zero (59722)
Csa80 Creative Commons License 2020.01.04 -1 0 59723

Azt hirtelen passzolom :-) Utana nezek, arra emlekszek, hogy imadtam ott nezni kifele, a folyoso oldalan volt.

Ezen a kepen is latszik, talan pont te tetted fel anno? Elso kocsin latszik.

Előzmény: gumidani (59720)
division by zero Creative Commons License 2020.01.04 0 0 59722

A fotós neve, ott van a kép sarkában is.

Előzmény: szivats (59721)
szivats Creative Commons License 2020.01.04 -1 0 59721

Ab van Dolsenaar???

 

Az mi az? Én sem, meg a Gugli sem tudja. :-)

Előzmény: C50 (59716)
gumidani Creative Commons License 2020.01.04 0 0 59720

A 19-47-re és a 20-47 1-re tetszik gondolni? A befele nyíló ajtósokra? Ha igen, azok most átépítve a 10-44, 20-44 sorozatban láthatók.

Előzmény: Csa80 (59719)
Csa80 Creative Commons License 2020.01.04 -1 0 59719

Azert csak bukkannak fel vekonycsikos vagonokrol szines kepek. Nagy kedvencem volt az eloterben teliablakos kivitel, tenyleg ezek eltuntek teljesen?

Előzmény: Atis57 (59714)
C50 Creative Commons License 2020.01.04 -1 0 59718

Nincs mit:-)

Mondom, én is majdnem bejöttem a csőbe:-)

Előzmény: hol_itt_hol_ott (59717)
hol_itt_hol_ott Creative Commons License 2020.01.03 0 1 59717

Uhhh bakker :)))

Személykocsis topikon pályaszám elé vagy mögé írt betű rövidítések veszélyesek, félre értésre adhatnak lehetőséget. Ez történt velem is :)

Köszi.

Előzmény: C50 (59716)
C50 Creative Commons License 2020.01.03 0 0 59716

Ab van Dolsenaar, mielőtt rájöttem, szóról szóra azt terveztem írni mint te.

Előzmény: hol_itt_hol_ott (59715)
hol_itt_hol_ott Creative Commons License 2020.01.03 0 0 59715

AvD???

Az meg miféle jószág? Nem elírás az és inkább ABm?

Előzmény: Atis57 (59714)
Atis57 Creative Commons License 2020.01.03 -1 0 59714

a Száma ;5155  39 41 019  AvD

Előzmény: Divrotcé (59712)
György barát Creative Commons License 2020.01.03 -1 0 59713

Tisztelt Urak! 

 

Birtokolja-e valaki az Eisenbahn-Kurier 1977. évi 3. számát, illetve a benne lévő Helmut Griebl cikket a DB <–> MÁV járműcseréről? S ha igen, akkor megosztaná-e velem annak másolatát? 

 

A pozitív válasz reményében várakozó álláspontra helyezkedem. 

 

Divrotcé Creative Commons License 2020.01.03 -1 2 59712

Hiába, ha valaki elhitte a harminc évvel ezelőtti meséket, és nem szeretné elfelejeni. :-P

 

Pedig a harminc évvel ezelőtti mesék akkor is csak mesék voltak.

Előzmény: paca664 (59710)
C50 Creative Commons License 2020.01.02 -2 3 59711

Még egy kávé....

Előzmény: smnks (59709)
paca664 Creative Commons License 2020.01.02 -2 4 59710

Erre itt semmi szükség. Egyezzetek ki egy döntetlenben.

Előzmény: smnks (59709)
smnks Creative Commons License 2020.01.02 -4 8 59709

"...Ez így nem működik! Ha kell nektek ilyen vonat, tegyetek érte! ... alapítsatok egyesületet, és vegyetek a Starttól leselejtezett Bhv-t, és vonatozzatok vele..."

 

Folytatva az előzőeket: Igenis, szánalmasnak tartom, hogy ezzel akarod, akartjátok kibújtatni a kft.-t a kritika alól!

(Aztán felőlem rohanhatsz a moderátorhoz is, kb. lesz@rom!)

Egy profilba vágó civil szervezet létrehozása -elvileg- valóban nyitott bárkik előtt, az erre való hivatkozással azonban hiába próbálod lerázni a már létező cégről a kritikát!

 

Hiába ismételgeted, hogy nincs igény, ha ez soha nem volt megmérve!

 

"...külföldi vendéget hidegen hagyják..."

 

Mese habbal, apafej! Éppen, hogy külföldi vasútfotósok rendeltek meg igazi, majdhogynem normális, izgalmas szerelvényeket a kilencvenes években, illetve az új évezred első évtizedében, amely időben a kft. a hazai nagyközönség számára csak borzalmas, minden hitelességi koncepció nélkül összeállított, szinte véletlenszerűen egymáshoz kapcsolt kocsikból álló szerelvényeket tudott csak kiállítani, hogy a gyomrát elrontotta, aki ránézett! 

 

"...filmezésre se lehet elsózni, mert a filmes is csak 1945-ig gondolkodik..."

 

Ez sem igaz, az ötvenes évek ma már legalább annyira "sláger téma" lett a filmesek körében!

(Pl. majd minden év okt. 23.-án levetítik a TV -ben azt a -ha jól emlékszem, magyar - francia koprodukciós- filmet, amelynek a végéhez közeli egyik jelenetét Angyalföldön forgatták épp az általunk leginkább hiányolt kocsikkal.) 

 

Vissza az elejére: Azt hittem, belátod már, ezt a vitát csűrni-csavarni nem érdemes, mert sem te, sem mi egyelőre bebizonyítani nem tudjuk a magunk igazát. De azért vagytok itt néhányan, akik rögtön rárobbantok a témára, ha mi leírni merészelünk valamit ezen vonatkozásban, aztán még nektek áll följebb, ha mi nem esünk hasra feltétlen az általatok leirkált huhogástól! 

Előzmény: fantal (59687)
smnks Creative Commons License 2020.01.02 -4 3 59708

Figyelj ide, "Fantal"!

(Bíztam benne, hogy az újévre már nem akarod áthozni ezt a vitát, ez esetben én sem zavarogtam volna már itt.)

 

Az egy nagyon karcsú válasz, hogy szervezzétek meg! Karcsú, abban az értelemben, ha ezzel próbálod mentegetni azt, akinek az ilyesféle szervezés a dolga volna!

Előzmény: fantal (59686)
smnks Creative Commons License 2020.01.02 -2 0 59707

Köszi!

Előzmény: György barát (59684)
Bárdos Imre Creative Commons License 2020.01.01 -2 7 59706

Akkor minek az őrző-védő-támadó cég, ha semmire sem használható és nem tartozik felelősséggel azért, amit őriz? 

Előzmény: misi967 (59698)
C50 Creative Commons License 2020.01.01 -2 5 59705

5*

Előzmény: György barát (59702)
benbe Creative Commons License 2020.01.01 -4 6 59704

Pedagógus vagyok, nem csak munkaidőben, hanem azon kívül is teljes személyi, anyagi és büntetőjogi felelősséggel tartozom, szóval köszönöm, én, másokkal ellentétben, tisztában vagyok a felelősség fogalmával. Minden munkatársamtól, diákomtól és a szerződéses partnerektől is elvárom ezt, ahogy magánszemélyként minden olyan cégtől, akitől vásárolok vagy szolgáltatást veszek igénybe. Ha anyagi kár ér, az utolsó fillérig behajtom. Én nem szeretem mások hülyeségét fizetni, de nyilván van, aki igen. Az állam viszont ne legyen ilyen, mert végeredményben ilyenkor mi fizetjük meg, ez pedig megvalósítja például a hűtlen kezelés bűncselekményét (ahogy az őrzési szerződés aláírója is minden esetben megvalósította azt, amikor megrongáltak bármely vasúti tulajdont, amit elvileg őriztek).

Előzmény: misi967 (59698)
gumidani Creative Commons License 2020.01.01 -1 3 59703

Ez nagy! Megjegyzem.

Előzmény: György barát (59702)
György barát Creative Commons License 2020.01.01 -2 7 59702

"Az őrzést végző cég miért nem számonkérhető?" 

 

Kedvenc vitapartnerünk szavaival kell válaszolnom: 

 

"Nincs rá igény." 

 

Előzmény: gumidani (59701)
gumidani Creative Commons License 2020.01.01 0 5 59701

Egyik volt munkahelyemen az őrzéssel megbízott külső cég emberét érték tetten azon, hogy az őrzött telephelyen levő üzemanyagkútból épp a saját kocsijába tölti a gázolajat. És ennek a cégnek fizetett a munkáltatóm. Nem lett volna olcsóbb, ha nem fogad őrzőt és megmaradt volna a gázolaja?

Ha az őrző cég nem vállal felelősséget a rábízott javak megmaradásáért, akkor minek van ott egyáltalán?  Hogy az embere más pénzén melegedhessen?

Ha valamiért meghiusul a vasúti utazás, akkor - némi huzavona után - a vasúttársaság visszafizeti a viteldíjat. Ha elmarad a színházi előadás, akkor a jegyeket visszaváltják. Jobb helyeken a késedelmes, vagy hibás teljesítésért kötbért fizetnek. Soroljam még?

Az őrzést végző cég miért nem számonkérhető?  

Előzmény: György barát (59697)
gumidani Creative Commons License 2020.01.01 -2 3 59700

Azért akad néhány olyan halmozottan hátrányos munkakör, ahol bizony felelősséget kell vállalni a tettekért, mulasztásokért, hibákért. Egyáltalában nem tartom gyerekségnek azt, ha ezek körét szaporítani kívánja valaki.

 

Én fizettem kártérítést párszáz forintos kárt okozó munkahelyi hibámért. De volt olyan is, hogy egy Tuto lakat hiánya miatt vontak x összeget a fizetésemből. Nem akárhol! A MÁV-nál.

Előzmény: misi967 (59698)
didyman Creative Commons License 2020.01.01 -1 8 59699

Tényleg szükség van erre a stílusra meg emesézésre? Kötve hiszem.

Amúgy csak költőileg, én a saját munkám iránti felelősségérzést sosem másoktól, pláne nem vezetőktől teszem függővé, valahogy úgy érzem, hogy az a saját dolgom..

Előzmény: misi967 (59698)
misi967 Creative Commons License 2020.01.01 -8 1 59698

Talán olyan őrzés-védési szerződést kellene kötni, ahol ha károkozás történik, és a szolgálat nem fogja el a tettest, akkor ők térítenek. Felelősség nélkül bármit lehet, és persze ez az egész vasúton látszik, hogy felelős, az sosincs.

 

Azt meg is kellene fizetni ...kis pénz kis foci. A vasútnál tisztába vagy a keresetekkel? Egyébként meg vannak olyan környékek amiket hiába őrzöl...gondolom íróasztal mögött szakadsz+ a munkába hogy ilyen véleménnyel állsz elő...

Majd ha a közép-,felső-vezetés ill. a politika is erkölcsi és anyagi felelőséggel tartozik a munkája,döntései után akkor akarjátok a tényleges munkát végzőt anyagi felelőssére kényszeríteni... emese...

 

 

Előzmény: benbe (59696)
György barát Creative Commons License 2020.01.01 -5 2 59697

Betöltötted már a tizedik életéved?   😮 

(Nagyon gyerekség, amit kívánsz.) 

Avagy: 

nevezd meg (a világon) azt az őrző céget, amely anyagi felelősséget vállal! 

És még: 

biztosítási ügyleteken se törd a fejed! Fölösleges. 

Akkor: 

"hány óra van, Vekker úr?" 

 

Előzmény: benbe (59696)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!