A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Nincs ilyen határ, a BMW is mindig két ccm-t inditott, a nagyobbik 900-egynehány volt.
Ez a HPN viszont érdekelne, mert több gépet is ezzel jelölnek..pl
http://www.possi.de/ oldalon lévő utak lassan behálózzák az öt kontinenst és szinte mindig a HPN BMW-el megy.
Van külön link, de felül mindig csak a főlink látható. Mindenesetre ott egy R80G/S-t
lehet látni..szóval akkor mit jelent ez a HPN?
HPN - BMW. Die Original-Replika. Viermal Sieger der Rally Paris-Dakar.
Bauart:
Zweizylinder-Enduro. Doppelschleifenrohrrahmen der R80G/S, Spezialstahl, an verschiedenen Knotenpunkten und im Steuerkopfbereich sowie im Heckbereich speziell verstärkt (meine Maschine hat den Rahmen Nummer 6, bisher wurden über 200 Rahmen von HPN gefertigt). Der Rahmen ist so sehr steif und extrem haltbar. Spezialschwinge, 100mm verlängert und zweiarmig mit einstellbaren, progressiven WP-Federelementen, Federweg 280 mm. Marzocci Gabel M1 Typ "Paris-Dakar", Federweg 300 mm, Lenkeinschlag erweitert auf 39 Grad. Vierkolbenzangen-Bremse Brembo vorne, hinten Trommel Original BMW. Reifen 90/90-21 vorne, bis 140/80-17 hinten zulässig. Michelin Desert eingetragen. Leergewicht 196 kg.
Nem jól tudom, hogy a Dakaron 660 ccm a felső határ a motoroknál? Vagy ez a HPN egy ennyire lebutított verzió let volna? Esetleg ez a HP1 (egyhengeres) verziónak a dakaros változata volt? Akkor meg simán F650GS Dakarnak nézhette bárki.....
Tapasztalatom nincs, de véleményem igen! Szerintem nagyon sokat futottak, ami nem gond, ha nagyon olcsó! :o) Viszont nézd meg ha nem oldal sztenderen állt, elindítják neked és nem füstöl olajat ki magából, akkor első megközelitésre nem rossz! Én inkáb keresnék valami ismerőst aki ezekkel a motorokkal foglalkozott és ő nála érdeklődnék! Úgy látszik még nem ismerik ezt a fórumot! Várd meg mrt-666 véleményét is, esetleg!
Ahogyan nézem nem sok információtok van a volt rendőrségi K75-ös gépekről, azért ha mégis lenne azt szivesen fogadnám, mert pont egy ilyen megvételét fontolgatom (az a sárga pl. amit a használtauto oldalon is hirdet a tulajdonos) . Illetve ami még fontos lenne, hogy mik azok amiket mindenképpen érdemes megnézni egy vétel előtt. Lehet, hogy amatőrségnek tűnik, de nincs napi kapcsolatom motorokkal, hoszzú évek (15) után szeretném ujrakezdeni a dolgot, de semmiképpen nem gondolnék japán motort, valamilyen 650/850 R sorozatot vagy K75-öst szeretnék.
Hát igen,ha egyszermár el lett állítva a pilangószelep utánamár változóként lép ez is a képbe.Esetleg a motorvezérlőt be kell állítani az új pillangószelep nullponthoz.
De nincs nagy vész mert valószinüleg a levegőcsavarral utána lehet menni a dolognak.
Hali! Nem rossz, de e szerint nem lett tökéletes nekem sem! Amit a Tamás (mrt-666) írt az konkrétabb, csak a sorrendre kell szerintem vigyázni és nem mindent rögtön elállítani! A lényeg, hogy egyszerre zárjanak és egyszerre fussanak! A zárást a végállás csabar határolja és ha zárnak az alapjárati levegőt a csavar adja meg a szívóirányba lévő sima csavarhúzóval tekerhető! Az együtfutást, meg a fordulaton a bowdenek egyenlő hossza, amit a harmadik képen lévő csavar beállításával tudsz finomítani! Jó játék!
Nem írtál el semmit! :o) Csak ellentmondásosnak tűnt, hogy ha beállítod (két ponton) akkor jó lesz, de csak ott! Ez tűnt furának, pedig ez az igazság. Köszönöm, most már értem az egészet, de ellenőrzésképpen és csak "hozzáértőknek" ugyebár! ;o) Ez a pillangószelep null pocizió beállításakor szabad, de ezt NEM "szabad" állítani és nem is kell igazán!
A második képen az alapjárathoz tartozó szonkron "ütközös" csavarját látni:
És végül a fordulaton való állításhoz tartozót!
Fontos még, hogy nem a bal oldali hengereknél, hanem a jobb oldali hengereknél kezdjük, ugye?
Nálam nem igazán arról volt szó,hogy a "fogyasztásra van kihegyezve a beállítás",csak egyszerűen beköszöntött a 40.000-es szervíz ideje és ekkor kell egy szinkronbeéllítás is ,többek között.
A fogyasztásról azért ejtettem szót,mivel nemvolt eddig alkalmam megmérni,a magammögött hagyott 3X20km alatt.
Most mentem először vele hosszabb távot.
Szinkrontéma mégegyszer:
Az injektor mögött lévő festékkel rögzített csavarok a tárcsán, a mester szerint nem a szinkron beállítására szolgálnak,ha elmozdítod őket a pillangószelep potijának null pontját piszkálod el,ekkor az elektronika hamis jelet kap.
Az itt a lényeg. Jó árban van és hibátlan. Ha veszel egy töröttet, költesz-költesz rá majdnem annyiban lesz mint ez a hibátlan és senki nem garantálja hogy jó is lesz.