Szervó nem működött,üres volt a tartály bele öntötem ATF olajat kb,0.6 l-ert.
Most ahogy beinditotam fekete lett rövid időn belül,és ahogy próbáltam légteleniteni bugyog benne az olaj még fél óra mulva is,pedig megemeltem az elejét ne legyen nagyon eröltetve üresen ,és jobbra-balra végállásig lett a kormány tekerve.
Meghalt a szervó,vagy csak mossa ki a bele égett olajat? Ha menthető,milyen olajat öntsek bele valami extrát kiván,vagy jó a sima ATF olaj is?
"Mekkora a tipikus gerjesztőáram akárcsak nagyságrendileg?"
Ez a generátor terhelésétől függ. (meg a generátor felépítésétől) Nagyságrendileg úgy 1-4A (emlékeim szerint)
"az aksit nem tehetem mert akkor a 12.5V tullépéséig azt mérem..."
Akku nélkül fúrógéppel forgatva nem fog felgerjedni, ahhoz kevés a forgórész remanens mágnesessége. Ehhez legalább 10ezres fordulat kellene.
"Probálgattam mindenféle módit, de tartok tőle, ez nem ilyen egyszerű, bármit csinálok, nem működik a generátor, a maximum eddig 100ma gerjesztőárammal, fúrógéppel tekerve olyan 3000rpm-el 1.8V kapocsfeszültség volt, ami vicc."
Mármint 0,1A-rel gerjesztetted? Az nagyon kevés, annyival nem is fog történni semmi.
"A 3000 rpm lehet kevés, de a főtengely sem igen pörög 600nál többet ebben a kocsiban alapjáraton, a "nagy" kerék kb 5x átmérőjű lehet a generátoréhoz képest, vagyis a kerülete is ötszörös, "
2000-es fordulaton már általában felgerjednek, de szabályos bekötéssel---akkuval.
"..csak éppen kb kb 2 ohm és nem több az ellenállás a két csúszógyűrű között."
Ehhez mondjuk az adott generátor adatait kellene ismerni, de nem feltétlenül kevés az, előfordul ilyen értékű is, bár többségében néhány Ohm-mal inkább több.
"bár nem értem az a párszáz kiloohm honnan jön amit mégis mérek a testhez, "
Lehet, hogy a saját ellenállásodat méred.... ha megfogtad a mérőszondák végeit. :-))
"szerintem a 2ohm forgórész ellenállás messze kevés"
Bár nem írtad milyen autó, vagy elsiklottam fölötte,
de szerintem is kevés a 2 Ohm.
Jellemzően 3-4 Ohm a gerjesztőtekercs ellenállása, természetesen a multiméter ellenállása és testzárlat nélkül.
Ha óvatos akarsz lenni, nem akarsz tönkre tenni több szabályzót, akkor a két madzagot amit a keféről kivezettél, azzal imitálhatod a feszültségszabályozót.
- kefe test (31), +kefe legyen akku + (30).
Már kis fordulatra is (~1500rpm) 15-17 V-ot kell töltenie.
Hogyismondjam. A webshopot inkább csak a viszonteladóknak tartják fel ahogy észrevettem, de bárki beesik attól még vásárolhat a "boltban". Viszont telefonon is segítenek - és nagyon-nagyon értenek hozzá.
1988-as Ford Orion tompítottja nem világított. Némi hibakereséssel sikerült rájönnöm a hiba okára: a biztosítékdobozban a tompítottat kapcsoló relé egyik lába nem ér hozzá az érintkezőhöz, ami egy kellemes kis lyukba van bújtatva. A kérdés az lenne, hogy miként lehet hozzáférni ehhez a bizonyos érintkezőhöz, illetve hogy lehetne a hibát javítani.
És miután minden része jónak tünt, elsőre csak a szabályzót tudtam okolni, hogy nem megy. Tehát megpróbáltam a két kefét kivezetve, a szabályzót kiszerelve-kihagyva külső primitiv szabályzóssá alakitani, akár csak ideiglenesen.
Na itt kezdődtek a gondok, szerintem a 2ohm forgórész ellenállás messze kevés, valoszinű már a felicia szabályozót ki is nyirtam evvel. Ami kis baj, nagyobb problema, hogyha találok bele egy jó belevalót, szerintem a gyujtás ráadása pillanatában az is ugyanigy jár.
Erről teljesen véletlenül mértékadó információim vannak - ti. egyik barátom készítette a termék CD-t, én meg a webes oldalt. Szóval: a CD-t használva be tudsz egy kosárkába pakolni kiválasztott termékekeket, és az így elkészített rendelést a web felületre továbbítani. Ott megkapod a visszaigazolást - és ha a kért termék nincs, akkor helyettesítő termék(ek)et ajánl fel. Ha elfogadod, megrendeled, akkor a kijelölt átvételi módon meg fogod kapni. Az internetes rendelés így működik, nem a 'klasszikus webshop' felületen.
Ha bármi többlet információra vagy szolgáltatásra van szükséged, akkor hívd a Kelle Família budaörsi telefonszámát, ahol készségesen segítenek. Ha a Zolit kéred generátor ügyben, vagy kapcsolják, vagy odahívják.
Bocs, de azt írtad, ha jól láttam, angolul is lehet az információ. Nem kizárt, hogy félreértettem, de azt írja az újság, hogy BELSŐ szabályzású, és csak két külső csatlakozót kell használni, meg egy előtét ellenállást - de azt lehet, hogy csak a méréshez . A 'régi, szoc. szutykok' emlékeim szerint külső szabályozóval voltak ellátva - ha egy ilyen szabályzót ráakasztasz, lehet, hogy nem veszi jónéven :)
Kössz, eddig megvan. Ez alapján teszteltem, és mértem meg pár alapdolgot, ebben túró nincs részletesen leírva.
Nyilván minden generátorhoz más szabályozó kell,(?) ennek csak az látszik ellentmondani, hogy a régi szoc szutykokhoz előszeretettel teszik ugyanazokat a primitiv szabályzókat és működnek. Valamennyire.
- Szerezz két botot vagy seprűnyelet, és valami bumszlit, amibe bele tudod állítani úgy, hogy könnyen tudjon felborulni. Állítsd a kocsid mellé őket kétoldalt úgy, hogy a tükör szélétől kb. 80cm-1m-re legyenek. Azaz, készítsd egy 'kaput'. Teszteld le, hogy mennyivel tudsz átmenni a két rúd között - majd tedd beljebb őket pár centivel, és ismételd, rogyásig :) Ha kb. 100-zal átmész a két tükörtől 20-20 cm-re letett karó között, akkor lehet újra széttenni őket, és mostmár kanyarból átsuhanni.
Meglátod, akár egy '70 lovas' Galant' is képes szaunát játszani !
Friss jogsisan keress egy vezetni tudó embert, aki hajlandó melléd beülni - és kegyetlen határozottsággal teszi helyre suta mozdulataidat. Valamikor régen az járta, hogy '100 lóerő alatt ki mit tud, 100 felett meg, ki mit mer ' :) A Galant egy nagyon jóindulatú autó, ne cseszd el mindenféle 'Józsi mondta' hülyeséggel - alaphelyzetben is tökéletes a tanuláshoz.