Annak idejen a zamerikaiak is leteszteltek a piacot ... es ugy döntöttek, hogy a kisebb repülöke a jövö (az A380 különleges lepcsöket ... igenyel, ezert csak nehany repter van erre felkeszülve).
Az Airbus pedig azon döntes elött alldigal, hogy egy (kötelezöen) ujabb A380 verzio fejlesztese (mostani szemszögböl) ~18 milliard e-ba kerülne (a vegösszeg pedig nyilvan 2-vel kezdödne). Ezt az összeget ki lehet adni masra is ... ugyhogy inkabb ugy döntöttek, hogy masra jobb lesz kiadni ...
Nem a méretgazdaságossággal van a gond, abban talán valóban az A380 a király. Hanem hogy a repülőzés úgy alakult, hogy nem a meglévő útvonalakon nőtt az utasszám elsősorban, hanem több út keletkezett, több repülési cél alakult, így több, kisebb, gazdaságos gépre van inkább szükség, mint kevés, nagy kapacitásúra.
Nekik van 10 forintos gázuk, azzal nehéz versenyezni, nekünk van a nagy semmi.
Ha valami nem keszül el idöben, sokkal dragabb lesz, mint kezdetben igertek ... mindenkivel csak veszekedes van ... hat ugy szinte semmivel nem lehet versenyezni az USA-ban ... illetve versenykepesnek maradni. Nem kell feltetlenül a palagazra fogni a kudarcot ... minek a gyökerei masok ... A lenyeg, hogy az, ami eppen meg epülne alapjaiban megkerdöjelezödik ... mas meg nincs kilatasban ... nem tünik egy rönyeszancnak. Persze szerinted ez nyilvan siker ... villanyvasut szindroma ...
Nem csinált statisztikát ez 0, semmi információt nem lehet levonni belőle. ....ha legalább a vezetők nemét...? életkorát..? de még azt se, ez semmi.
Én már azt is szkeptikusan néztem mikor jöttek a belga vendégek 1985 körül és mindenki el volt ámulva, hogy egy ajtót bezár és mind bezárul egyszerre. (-: az én élet érzésem az se befolyásolta semennyire.
Annyi az, 0 információt tartalmaz az autopilot megléte és a balesetek gyakoriságáról összefüggéséről. Sokkal bonyolultabb lenne a feltárása. Az is lehet, hogy nem jól mondtam, mert nem is az utak száguldozó ördögei okozzák a legtöbb balesetet hanem éppen azok a vánszorgók akik igénylik az önvezetést, na akkor viszont nagyon nagy a jelentősége, mert az egyébként rosszabb baleset statisztikás réteget emeli az átlagnál jobbra. ...na de ha legalább a vezetők neméről nyilatkozna valamit? mert ha több köztük a nő, akkor egyértelmű, arról van csak szó.
Ami értékben egyenlő a 0 val. nekem nagyon gyanús egyébként, hogy akik a balesetek 90% át okozzák azok nem használnak semmiféle önvezetést. Na akkor viszont az önvezetők baleseti statisztikája vagy 10 szerese annak ahol semmi ilyesmi nincs. Nem mondtam, hogy így van, de lehet ilyen is.
Fontos eszköz is volt 50 évvel ez előtt is azoknak rendelkezésre is állt akinek az volt. De akik ma használják, pl ide repülni Londonból tartani a legénybúcsút, ők az utasok több mint 90% a, azoknak nem lenne probléma 24 óra se a vonaton a pöfögő gőzössel se. A világnak a repülő nagyon sokkal kerül többe mint a kieső munkaórák amik lennének nélküle a hosszabb utazási idő miatt.
Érdekes egyébként mert pl Kazahsztánban is rengeteget fejlődött a vasút, de nem gyorsabb lett hanem sokkal kényelmesebb.
A világ igy müködik ma, a Repülöutazás NEM luxus hanem fontos eszköz, te meg egész másrol beszélsz pálmafa árnyéka meg ijesmi
de korareggel a Taskent-Moszkva járat egy "rozoga" TU 154es telvan "paraszt" termelökkel zöldségekkel mindenféle zsákokal amit Moszkvaiak veszik mind a cukrot, csak egy példa egy hétköznapi "luxus" repülésröl manapság, meg a co kettö mizériáról mindha ezeket lrdekelte volna.
Tehát tisztázni kellene egyáltalán, milyen korosztály használja az autopilotos autókat, neme, a használat módja nem mutat e valami szignifikánsat? Az is gyanús, hogy esetleg a vérprofik, kézifékkel megfordulók, lámpánál kilövők nem is használnak ilyet? Tehát kiesnek innen a statisztikát viszont rontják más mintában.
Egy reális képkialakítása mint mindennél ennél is meglehetősen bonyolult. Pl kutatás kimutatta, hogy akik sok kávét isznak tovább élnek, de eleve tudták, hogy az oka nem a kávé, hanem az más szokásokkal is társul, folytatják a kutatást. Szóval nem így igaz, hogy igyál kávét tovább fogsz élni és az se biztos, hogy ha autopilotos az autód ritkábban ér baleset. Lehetséges, de egyelőre nem tudjuk így van e vagy az ellenkezője a valóság.
Egy átlag ember életében a repülőgépek létezése megtakarít talán 1-2 napot, annyival tölthetett több időt valami pálmafa árnyékában a telója babrálásával.
Írd inkább azt, hogy eljuthat helyekre ahová egyébként nem, pl ismerős most Nepálból beszélget a saját telójával, rakosgatja fel naponta magát a fészre háttérben valami hegyes völgyes tájjal. Igaz, neki ráért volna gőzhajóval és vonattal is eljutni oda, az az 1 hét se nem oszt se nem szoroz amíg a tengert kellett volna nézze és azzal a háttérrel szelfizgetni a fészre.
(ide írtam, de őt nem akarnám megbántani)
Na de nem mondom én se, hogy nem jó, csak aránytalan amit nyújt és amibe kerül mert majd valaki valamikor nagyon drágán fog fizetni érte. ...vagy már jönnek is az első számlák? Hawaion most van ahol -10 fok a hőmérséklet.
Addig fogtok repkedni míg a végül machetákkal estek egymásnak. )-:
A Tesla kiadta az Autopilot új biztonsági jelentését a negyedik negyedévben. Az autógyártó második jelentése az új kezdeményezés elindítása óta, amit a vállalat a balesetek méltánytalan lefedettségének tekintenek a médiában.
A balesetek mérföldenként az utolsó negyedévben emelkedtek, de úgy tűnik, hogy az Autopilot még mindig biztonságosabb, mint az emberek.
Októberben beszámoltunk a Tesla első biztonsági jelentéséről, amely a 2018 harmadik negyedévére vonatkozott.
Abban az időben Tesla elmondta, hogy „egy baleset 3,34 millió mérföldön keresztül vezetett, amelyen a gépkocsivezetőknek Autopilotja volt.”
Az Autopilot nélkül közlekedő mérföldekre vonatkozóan Tesla azt mondta, hogy „egy baleset vagy balesetszerű eseményt regisztrált minden 1,92 millió mérföldre meghajtott.”
A negyedik negyedévi jelentésében Tesla megváltoztatta a megközelítését, és ehelyett mikroszitot indított a járműbiztonsági jelentéshez.
A Tesla ma megerősítette, hogy az Autopilot balesetei az utolsó negyedévben 2,91 millió mérföldre emelkedtek.
Ugyanaz a mérföld, amelyet az emberek vezetnek a Tesla járművekben: egyenként 1,58 millió mérföldre.
Az NHTSA legfrissebb adatai szerint a teljes átlag egy baleset 436 ezer mérföldönként, ami azt jelenti, hogy a balesetek ritkábbak a Tesla járművekben.
Mindazonáltal az autopilóta és az emberi járművezetők esetében egy mérföldes baleset nőtt az előző negyedévhez képest, de ez magyarázható azzal, hogy a legtöbb piacon az év utolsó hónapjaiban nehezebb a vezetési viszonyok. (téli idöszak)
Electrek's komentárja
Jó a Tesla-nál, hogy megtartsa az ígéretét, hogy minden negyedévben kiadja ezeket a jelentéseket.
Nem látunk olyan autógyártókat, akik ugyanazt csinálják.
Bár minden negyedévben javulást szeretnénk látni, úgy gondolom, hogy érthető, hogy a negyedik negyedévben nem javulna kevesebb napfény és havazás, és néhány piacon jég is.
Most, hogy a Tesla minden negyedévben kiadja ezeket a jelentéseket, érdekes lesz, hogy hogyan javul minden évben ugyanezen időszakokban, és a Tesla fejlettebb aktív biztonsági funkciókat mutat be.
EZÉRT a Tesla a piac vezetö
a Tesláról Mindent tudunk szinte a legkiseb csavarig, nembeszlélva a akupak kivesézése évekota.
a többi "tesla ölö" röl nemsokat Kinai stb csak csilivili reklámokat