Reagál bizonyos OBDII lekérdezésekre, és visszaadja a kért értékeket. De ettől az ELM327 még nem OBDII-höz kötött, a megfelelő kommunikációs protokoll segítségével bármit le lehet vele kérdezni, ill. beavatkozást végezni. Pl. az említett autón el lehet indítani - és eredményét lekérdezni - pl. az üresjárati levegő(adagolás) tanítását, az alapelőgyújtás és üresjárati frodulatszám módosítását is. Ezek paraméterei (PID) nem OBDII - höz tartoznak.
AZ ELM327-et úgy kell tekinteni, mint egy 'tolmácsot', amely egyik oldalon RS232 (ill. ehhez kapcsolt bluetooth, WIFI, USB csatoló) segítségével fogadja a programod felől az adatfolyam elemeit, és a másik oldalon, a felépített protokollon (KWP, ISO 9141, CAN, stb.) továbbküldi a (kiválasztott) vezérlő felé. A vezérlő válaszát pedig a fordított úton továbbítja a vizsgáló program felé.
Az eredeti ELM protokoll ún. modem vezérlő parancsok (AT ...) segítségével volt beállítható, ill. utasítható bizonyos működési paramétereinek beállítására. Ha a kommunikációs csatorna felépült, akkor TETSZŐLEGES, a vezérlő által értelmezett parancs byte sorozatot elküldhetünk, és választ is kaphatunk. A válasz értelmezése a PC-n, tablet-en, stb. futó program feladata.
Biztos, hogy nem az? 2001-es, tehá tnem kell annak lennie, de lehet. A motorvezérlőtől (meg még mástól) függ, hogy tudja-e az obd2-t, de a motorkódtol szorosan nem. Az elm327 meg eobd protokollal kommunikál, nem?
Hello. A gázolajszűrő gyári? Mert az utángyártottak zöme mérethibás, és nagyrészt lezárja a gázolaj továbbhaladási útját a nem megfelelő furatmélység a szűrőben. Valamint NE tekertessétek, hanem diag géppel légtelenítsétek, aztán indítás! (CP4 pumpa kényes a szárazon indítózásra, tönkre is mehet bele.)
Köszi a felajánlást. Nem pesti vagyok, de ha arra járnék, előtte egyeztetnék veled, hogy megoldható-e. Egy külföldi fórumon olvastam, hogy sikerült egy fehérorosz srácnak csatlakozni elm-mel hozzá, de kizárlag egy orosz programmal kommunikált, aminek nem írta le a nevét. Szóval csak egy jó progi kellene, ha minden igaz. K vonalon kommunikált neki.
Igazad is van, meg nem is :) Az, hogy nem OBDII-es, még közel sem biztos, hogy az ELM327 nem kezeli. Lásd: Nissan Primera P11-144, QG16DE motor, 2001-es évjárat. Túl sok köze nincs az OBDII-höz, ennek ellenére megy vele az ELM327.
Ha pesti vagy, megpróbálhatjuk JOBD-vel (Japan OBD), de nyilván kell hozzá az átalakító. Van egy Tektino scannerem, amin van Honda specifikus beállítás is.
"OBD2-nek kellene lenni benne, de csak 5 lábas csatlakozó van benne,"
A 2000-es évjáratú autónak nem kell OBD2-nek lennie, és ha nem az ehhez rendelt szabványos 16lábú (J1962) csatlakozó van benne, akkor nem is az. Ha nem az, akkor az OBD2/EOBD szabványra épülő csatlakozó és programok nem fogják kezelni.
Helló!Szeretném megkérdezni leginkább azokat akiknek volt már a kezei között,nissan sunny e15s motor.Az olajszivattyút egy segéd tengely,a vezérlésen keresztül mozgatja.Üzemmelegen nyöszörgő hangokat ad ki,hidegen nincs ez a hang.Úgy gondolom a tengely vég csapágyazva van,a kérdésem az ,milyen csapágy?Sikló vagy görgős?És a csere lehetséges-e,a moci szét borítása nélkül?Köszönöm.
A következő lenne a kérdésem, vagy egy 2000-es évjáratú Honda accordom és élő adatot kellene olvasni belőle. Már próbálták Autocom programmal ,nem jártak sikerrel. OBD2-nek kellene lenni benne, de csak 5 lábas csatlakozó van benne, amin kommunikálni kellene, de se az előbbi programmal se elm327-el nem sikerült olvasni. Valaki tudna segíteni ebben? Program vagy kiolvasó neve is jó lenne.
Az nem lmezből,hanem rugó acélbol van ki stancolva:))
A felső egy harmada a redőnynek,gurtni,vagy heveder (kinek jobb) van felfűzve,mivel a kisméretű hengere nem lehetne feltekerni,nem elég rugalmas.Ezért van a felsőrészen gurtnira fűzve a redőny.Én is egy régi házba lakom,lazán 4.80 méter a plafon az évek alatt párszor kint volt a redőny a tokból kiteritve az udavarra át lamelázva,hevederezve,meg redőny darabok cserélve mikor eltörtek.Most műanyg van már nem kinlódok vele:))
hidd el hogy van a redőnyben is gurtni a felső részében. csak az alsó kétharmadát szokták a terítéknek lamellázni hogy leeresztve fényzáróra csukódjon.
lemezből nem fogod elkészíteni a lamellákat, acélból kell legyenek, és még mindig vásárolható jobb vaskereskedésekben, pl Szögker...
Ne higgyj mindenkinek,az nem gurtni,az tényleg lemezből van,szerintem asztalos-ablakos boltokban lehetne találni,vagy azt a pár db-ot minta után mecsignálni adott vastagságú lemezből
Ha igen, volt tekertetve a motor lehúzott injektor csatlakozóval?"
Nem piezo injektoros, és nem volt lehúzott injektor csatival tekertetve.
"hozamszelep mit mutat ?
mi van ha megdugozod injektor csoveket ?
MI a KOD ?
mondjuk egy evjarat, egy kasztni, meg egy mocckod se artana..
mar csak azert ha veszi a paraszt a faradsagot.. ne kelljen mar keresgetni. ."
Évjáratot, pontos hibakódot nézek hétfőn. Amúgy E91-es kasztni és N47-es motor.
Hozamszelep új benne a pumpával együtt. Kivezérlését még nem néztem mert eddig olyan területen kerestem a hibát ami köthető a félretankoláshoz.
"Ha nem épül fel időre a nyomás, vagy hozam/nyomás szabályzás túllépi a határértéket, akkor lekapcsolja a befecskendezést és elereszti a nyomást."
Akkor itt lesz a kutya elásva mert amikor felépül a nyomást azt lassan teszi meg, elég sokat kell érte önindítozni. Csak nem értem miért amikor gyakorlatilag minden új.