Keresés

Részletes keresés

Aladár46 Creative Commons License 2022.07.16 0 0 55882
Aladár46 Creative Commons License 2022.07.16 0 0 55881
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.07.16 0 0 55880

"Ahol nem jár vonat ott kíváló a lámpák fényereje, ahol meg jár ott 10 méterről se lehet jól látni."

 

Ezt jelezd az illetékes vasúti igazgatóságon és vasútállomáson, és akkor majd orvosolni fogják a hibát!

Előzmény: trizs77 (55877)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.07.16 0 0 55879

Közúti-vasúti típusú balesetek megelőzésére (a vasúti átjáróknál): teljes sorompós sorompórúddal lezárható vasúti átjárók fénysorompókkal kombinálva, és a sorompórudak lezárása pedig a kézi bakteres tekerés helyett -- (modernizáció) -- elektromechanikus lehetne, a fénysorompó vezérlő elektronikájával egybeépített olyan vezérlő elektronikával, mely a lezáró motort működtetné.

 

Vasúti-vasúti balesetek megelőzésére: az országban minden településen meglévő mobiltelefon-térerő-átjátszósugárzók felhasználása olyan módon, hogy a vonatban a mozdonyvezető előtti műszerfalra utólagosan felszerelendő gépjármű-GPS-képernyőn kijelezhető legyen a legközelebbi vasútállomásokon is meglévő vonatforgalom-kijelzőtáblák által mutatott kép, melyeken jól látszik, hogy mely vasútvonalakon mely időben és mely irányokban közlekednek a vonatok. Ilyen módon a forgalmista által tévedésből a váltóval rossz vágányra terelt másik vonatot időben meglátná az azonos sínen jövő de vele szemben haladó vonat, és még kilométerekkel az ütközés helye előtt meg tudna állni. A többit meg elrendeznék a vasútállomásokról irányított-ellenőrzött visszatolatással, ill. a helyes vágányra történő utólagos visszatereléssel.

 

Mert ami most Biatorbágy mellett és a balatoni vasútnál is történt -- utoléréses és beletolatásos vasúti balesetek -- azok mind megelőzhetőek lettek volna.

Előzmény: Landsmann_ (55878)
Landsmann_ Creative Commons License 2022.07.16 0 0 55878

Ilyen látszik/nem látszik fénysorompókkal én is találkoztam. Karcagon is van egy a Kisújszállási úton. Pár éve egyszer a Tesco körforgalomtól kanyarodtam ki. Mivel tudom, hogy gyengén látszik,külön odafigyeltem. Már akkor pirosan villogónak tűnt. Meg az is feltűnt, hogy tumultus van az átjárónál. Jönnek-mennek az autók, de nagyon határozatlanul. Ahogy közeledek, látom, valóban tilos jelzést ad, de az autósok némi hezitálás után áthajtottak az átjárón. Nem egy nagy forgalmú ez az átjáró sem, egy ideig nem is jártak személyvonatok, aztán pár évvel később talán 2 pár vonatjáratot visszaállítottak. Szóval a tiloson áthajtottak az autósok, míg végül egynek megjött az esze és megállt, akkor a szemből érkezők is megálltak. Az átjáró előtt közvetlenül teljesen az út mellé le volt állva egy autó, nem tudom mit csináltak az utasai, de azok ott pislogtak, hogy mennyi autó haladt át a tilos jelzésen. 

 

44 34103 – Google Térkép

 

De ha már vasúti átjárók szóba kerültek. A minap gondolkodtam el egy műszaki megoldáson, ami talán segíthetne csökkenteni a balesetet. Ma már szinte az összes autórádió RDS információ feldolgozására képes. Irányított antennával, kis teljesítményű adóval lehetne olyan RDS információt sugározni, ami (ha a rádión aktiválva van a TA funkció) a rádión fogható lenne, ami figyelmeztetne az átjáró tilos jelzésére. Nyilvánvalóan több jogszabály módosításra lenne szükség, illetve ez sem nyújtana megoldást kikapcsol rádió vagy be nem kapcsolt TA funkció esetén. De úgy gondolom, az autók többségében szól a rádió vagy valami zene CD-ről, memóriakártyáról. Az pedig úgy működik, ha van TA jelzés, akkor az aktuális tevékenységet a rádió abba hagyja és erre kapcsol át. Ezzel a módszerrel elkerülhető lenne a figyelmetlenségből való vonat elé hajtás. Valamikor nagyon régen volt valami hasonló kezdeményezés, csak ott az autóba is kellett volna külön vevőkészüléket telepíteni. De aztán ebből nem lett semmi. Itt viszont a dolog műszaki részének egyes elemei már megoldottak. A vételi oldallal nincs gond, az adási oldalt kellene megoldani. Nem hallottam róla, hogy folytak volna ezzel a módszerrel kísérletek. 

Előzmény: trizs77 (55877)
trizs77 Creative Commons License 2022.07.15 -1 4 55877

Bajánsenye

 

Bajánsenyén, az országhatár felé a 7416-os út metszi a 25-ös vasúti fővonalat.

Villamosított vasúti fővonal, jó állapotban.

 

Személyszállító vonatok Hódos (Szlovénia) felé naponta csak néhányszor mennek, de 1000 tonnánál nehezebb tehervonatok óránként, mindkét irányban.

 

A vasúti átjáró így néz ki.

Kifelé, Szlovénia, Hódos felé nézve.

 

 

A héten átmentem ott kétszer oda-vissza.

 

Szó szerint kell érteni amit írok, mert megálltam előtte, jól megnéztem.

Kb. 10-15 méterről se látszik jól, hogy most fehéren villog, vagy egyáltalán nem villog ?

És nem azért mert szembe süt a nap, hanem egyik irányból se látszik jól.

 

De !

 

Oda nem messze van NÁDASD község.

Bajánsenyétől észak-keletre 30 km-re.

Ez Körmend alatt van.

Ott volt/van a 22-es vasútvonal, ahol 15 éve nincs forgalom.

Igaz nem is lehetne mert 80-120 cm magas gaz van a pályán.

 

A 22-es vasútvonal (Körmend-Zalalövő) valamennyi útátjárójában, igen jól láthatóan villog a fehér fény, mostanában cserélhették az égőket, hiába nem jár, nem is járhat ott vonat.

 

Ahol nem jár vonat ott kíváló a lámpák fényereje, ahol meg jár ott 10 méterről se lehet jól látni.

 

Magyarország én így szeretlek-2022

 

 

 

 

 

 

dimelo Creative Commons License 2022.07.15 0 0 55876

Miközben mindenki a saját rezsidrágulását kalkulálgatja.

néhány nappal korábban készült kigyűjtésemet teszem közzé:

 

Az M3-as autópályán jelenleg tervezett görbeházai és hajdúnánási csomópontok majd tehermentesítik a polgári és a jelenlegi hajdúnánási csomópontot.
Mivel alapvetően kis volumenről beszélünk a térségben meglévő jelenlegi gyorsforgalmi csomópontok esetén is, a fejlesztések által eredményezett
forgalmi átrendeződés ellenére nem lesz jelentős forgalmi terhelés a tervezett infrastruktúra elemeken az év nagy részében.
A Hajdúnánásra tervezett MotoGP pálya megvalósulása esetén ugrásszerűen megnövekvő igények fognak jelentkezni az év néhány napján,
amik kiszolgálására alkalmazhatóak ezek a tervezett infrastruktúra elemek.

 

Tehát néhány nap érdekében durva extrakapacitást terveztek:

 

Görbeháza elkerülő (V01 változat) új nyomvonalon létesülő útszakasz, kisajátítással járó zöldmezős tevékenység. A nyomvonal Görbeházától délre,
a 33121 j. útból kicsatlakozva indul keleti irányba, biztosítható, ideiglenes terelés mellett, a versenypálya üzemelése alatt biztosítandó szükséges sávszám,

mely a rendezvények ideje alatti elérést megfelelő szinten szolgálja.
Az út „normál" üzemben 2x1 sávon funkcionál. A tervezett koronaszélesség az ideiglenes forgalomterelés során
megengedett sebesség és a biztosított sávszám (3 vagy 4) határozható meg. (Lásd Mintakeresztszelvények). A biztosítandó sebesség 50 km/h.

A körforgalmak burkolatát olyan szélességgel kell kialakítani, hogy azon ideiglenes terelés mellett 2 forgalmi sáv átvezethető legyen.
Az ideiglenes forgalomterelés során a versenypálya feltöltése alatt a visszafele irány (3508 felől az M3 felé) kijelölhető a Görbeháza belterületen keresztül

és a 33121 j. úton vezetve is. Ezzel a versenypálya irányába további kapacitás nyerhető.

 

Ezek után mélyedtem bele a térképvázlatokba és a táblázatokba. (Ezek érdekessége, hogy - nehezítő tényezőként - nem az útszámozást, hanem sorszámozott mérési pontokat kell összevetni.)

További lényeges összehasonlítás érdekében a 2036. évi átlagos forgalmakat a 2036. évi maximális forgalmakat is össze lehet hasonlítani.

Ehhez azonban nagy türelem is kellett. (Térképvázlat legközelebb...)

 

 

 

 

dimelo Creative Commons License 2022.07.14 0 0 55875

Ebben a megszorítós világban, mindig akad kivétel:

 

https://444.hu/2022/04/27/haladekot-kert-a-kormany-a-hajdunanasi-motorversenypalya-epitesere

 

idézetek:

  • 2023-ban biztosan nem lesz gyorsasági motoros világbajnoki futam Magyarországon
  • Megcsúszott a Hajdúnánásra tervezett építkezés, ezt a kormány jelezte is a nemzetközi szervezőcégnek
  • De a jelek szerint ennek ellenére nem tett le róla a kormány

 

Volt Orbán Viktornak a kampányban egy elejtett megjegyzése március 26-án, miszerint az ilyen típusú óriás beruházásokba, amilyen a zalaegerszegi tesztpálya is, a magánszektor nem száll be,

mert egyszerűen nem éri meg. Ezért csinálja meg az állam.

Itt pénzt nem az állam fog keresni, hanem azok a cégek, amelyek használni fogják a ZalaZONE-t. Igaz, hogy mi majd adóval jól elvesszük a jövedelmük egy részét, és így összességében természetesen a magyar állam is jól jár, tehát a végén a magyar állam szempontjából is megéri ez, de valójában az állam nem azért ruházott be itt, hogy közvetlenül profitot gyűjtsön be, hanem azért, hogy segítsen a vállalkozásoknak abban, hogy nagy profitot csinálhassanak, és annak egy részét befizethessék adóként az államkasszába”

 

Ez már önmagában leleplezés... 

(főleg, hogy azóta kiderült felfüggesztették az M76 Fenékpuszta-Zalaegerszeg szakaszának építését. Azon a listán nincs a MOTO Gp pálya...)

Ehhez képest a MOTOGp pályához vezető M3 csomópontjainak engedélyeztetését tolják ezerrel.

2022.03.22-én készült el és 2022. 05.12-én kifüggesztette a Kormányhivatal.

Ettől kezdve publikus.

 

A műszaki leírás 18. oldalán

1.4. Az építés és a használatba helyezés megkezdésének várható időpontja:

A Beruházó iránymutatása szerint az építés megkezdésének legkorábbi időpontja 2022 ősze,
a használatba helyezés pedig 2023 májusában történhet meg a leghamarabb.

 

Mintha egy-két fázis kimaradhatna... (Építési engedély, közbeszerzés)

Ilyen dezinformáló tartalommal, lehet-e hiteles a többi megállapítás?

Lehetséges, hogy a 3 csomópont most fontosabb, mint maga a MOTO Gp pálya?

Merthogy logikusan, párhuzamosan is épülhetnének...

De mint tapasztalható, a pálya körül nagy a csend.

https://atlatszo.hu/orszagszerte/2022/06/08/2024-re-nem-lesz-ebbol-semmi-meg-a-foldtulajdonosakat-sem-fizettek-ki-a-65-milliardos-motogp-palyahoz/

 

Legközelebb az M3 csomópontok forgalombecsléséről írok, amely csak szaporítják a kétségeket...

 

Landsmann_ Creative Commons License 2022.07.11 0 0 55874

December óta nem jártam az M4-en Szolnok felé. Tegnap voltam arra. A Szolnokot északról elkerülő úttal 15-20 perccel közelebb került a nyugati országrész. Ez nagyon jó. Az már kevésbé, hogy a 4-es főút állapota szemmel láthatóan sokat romlott fél év alatt. Pedig még rendes tél sem volt. De ami meglepett az az, hogy a 4206 és 4-es kereszteződésétől Kenderesig 60-70-es táblák vannak kirakva majdnem végig. Ha az az út 60-70-es táblára jogosít fel, akkor a 4206 30-ast érdemelne ezen az alapon, legalábbis a Békés megyei része. Korábban a 70-es táblák alatt volt egy kis kiegészítő tábla, ami vizes úttest esetén léptette életbe a 70-es tempót. Na, ezek már nincsenek. A Szapárfaluban épülő körforgalom az szépen megfogja a forgalmat. Reggel pont előttem váltott pirosra, így a sor elején voltam. Délután visszafelé második lámpaváltásra jutottam át. Debrecen felé nem volt nagy a sor, de Szolnok irányába nagyon durva. Nem mértem, de saccra kb 1 km lehetett a kocsisor. Megértem én, hogy kell a körforgalom, hiszen ki tudja ott mikor lesz párhuzamosan M4, ami levenné a településen átmenő forgalmat. 

dimelo Creative Commons License 2022.07.09 0 0 55873

Köszi Bosanac!

 

Van olyan pillanat (nap), amikor úgy tűnhet, mindenhol egyformán nagy a baj.

De ha módunk van a tendenciákat megfigyelni, akkor kiderül, hogy van összemosási szándék is...

 

Előzmény: Bosanac (55872)
Bosanac Creative Commons License 2022.07.08 0 1 55872

OFF

A tendencia hasonló, csak hát a mérték kicsit más.

30 nap alatt

USD/CAD  -  3,6% CAD gyengülés

USD/HUF  -  8,7% HUF gyengülés

120 nap alatt

USD/CAD  -  2% CAD gyengülés

USD/HUF  -  14% HUF gyengülés

Előzmény: Tamas(Ottawa) (55871)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2022.07.08 0 0 55871

OFF

Nem akarlak kiábrándítani, de itt sem más a helyzet. A tendencia hasonló:

Előzmény: dimelo (55870)
dimelo Creative Commons License 2022.07.08 0 0 55870

Az idézet erősen ironikus, szemrebbenés nélkül állított már ettől nagyobb hazugságokat is a miniszter...

Az átütemezés = halasztás, azaz fenntartani a látszatot, (nem megszorítás)

Azután, ha eltelik 2023 is, majdcsak lesz valahogy....

 

Hol fog akkor tartani az Euro és a Dollár árfolyama?

 

Előzmény: rm40 (55868)
trizs77 Creative Commons License 2022.07.07 -1 2 55869

Nem törölnek semmilyen állami beruházást, csak átütemeznek építkezéseket.

 

---------------------------------------------

 

ÓZD város városközpontjába tervezett HELIPORT (távolsági helikopter állomás) építését se törölték csak az eredeti elkészítési határidőt (1977) átütemezték 2177-re.

rm40 Creative Commons License 2022.07.07 0 0 55868

https://telex.hu/belfold/2022/07/07/atutemeznek-allami-beruhazasokat

 

"Nem törölnek semmilyen állami beruházást, csak átütemeznek építkezéseket – erősítette meg Gulyás. A kérdésre válaszolva azt mondta, az M1-es háromsávosításának leállítása nem lesz köztük, arra uniós források is érkeznek.

Az előterjesztést Lázár János miniszter készíti elő, és a kormány dönt róla."

Előzmény: Aladár46 (55855)
adiaboli Creative Commons License 2022.07.07 0 0 55867

Nekem ez a "26-ra full (észak-déli) bosnyák autópálya" nagyon meredek. Nem tudom a nyilatkozó képviselő ezt milyen autentikusnak számítható (bosnyák) hírforrásra alapozta.

Előzmény: Bosanac (55865)
Bosanac Creative Commons License 2022.07.06 0 0 55866

"Még szerencse, hogy előre tolják, nem hátra" - gondoltam írni, de aztán megláttam a mai 417 HUF/EUR, 410 HUF/USD kurzusokat és utána már inkább azon méláztam, hogy nem lenne esetleg sokkal jobb az, ha ezt nem előre tolnák, hanem hátra...? :-( 

Előzmény: Bosanac (55865)
Bosanac Creative Commons License 2022.07.06 0 1 55865
Előzmény: Törölt nick (55864)
Törölt nick Creative Commons License 2022.07.06 0 0 55864

Az M6 építése már egész jól látszik a google mapson.

Meg a határ túloldalán is.

dimelo Creative Commons License 2022.07.06 0 0 55863

Nem pontosan értem a kérdésed.

 

Gyakorlatilag semmi nem épül(he)t egy ütemben,

de például az M44 (Tiszakécske - Nagykőrös - M5) átadásától

még többen kényszerülnek az M0-ra.

Ez kifejezetten a Kecskemét lobbi mellékhatása.

Ha nincs M8 (M5-M6), akkor mi értelme az M8 (M6-M7) szakasznak és a Sárbogárd - Székesfehérvár M81 szakasznak?

M81 Észak (M1) felé nem találtam benyújtott KHT-t sem.

 

Előzmény: NAR (55862)
NAR Creative Commons License 2022.07.05 0 0 55862

"Az  M81 semmit nem ér az  M8 (M6-M5 szakasz) nélkül,"

 

Nyilván, de ekkor csak egy ütemben szabad építeni?

Előzmény: dimelo (55847)
NAR Creative Commons License 2022.07.05 0 0 55861

Tegnap nekem is összejött egy olyan, hogy a Biatorbágyon megkezdett előzést Herceghalomnál tudtam csak befejezni. Utána viszont Tatabányáig csak egyszer kellett a forgalom miatt kikapcsolni a tempomatot.

Előzmény: trizs77 (55848)
dimelo Creative Commons License 2022.07.05 0 0 55860

 

Köszi!

 

5 tervezés kb. 15-20 milliárd

3 kivitelezés kb. 400-450 milliárd Ft.

 

"Türelmesen" várjuk a mai-holnapi napot is...

Előzmény: Aladár46 (55856)
Aladár46 Creative Commons License 2022.07.04 0 0 55859

Köszönöm! Javítom magam. :)

Előzmény: RadiX (55857)
extrémgörkoris Creative Commons License 2022.07.04 0 2 55858

A kérdés, hogy szerintetek miért történt?

 

Nem figyeled a világot, úgy az elmúlt fél évben? 

Előzmény: Aladár46 (55855)
RadiX Creative Commons License 2022.07.04 0 3 55857

Rájöttek, hogy nem lesz rá pénz?

 

 

> Szamossályi Tisza-híd tervezése

 

Azért ez csak Szamos-híd lett volna, nem (M49)?  Mert a Tisza onnan messze van.

Előzmény: Aladár46 (55855)
Aladár46 Creative Commons License 2022.07.04 0 1 55856

Kicsit összecsúszott:

 

M1 2x3 sávosítása

M1 2x3 sávosítása - mérnök

M76 autóút zalaegerszegi szakasza

M76 autóút zalaegerszegi szakasza - mérnök

keszthelyi 2x2 sávos bekötés

Szamossályi Tisza-híd tervezése

Kaposvár DK iparterület megközelítése tervezés

Székesfehérvári IMCS - mérnök

Előzmény: Aladár46 (55855)
Aladár46 Creative Commons License 2022.07.04 0 1 55855

Aki figyeli a közbeszerzéseket, annak feltűnhetett, hogy ma reggel rengeteg NIF-es közbeszerzést visszavontak:

    M1 2x3 sávosítása M1 2x3 sávosítása - mérnök M76 autóút zalaegerszegi szakasza M76 autóút zalaegerszegi szakasza - mérnök keszthelyi 2x2 sávos bekötés Szamossályi Tisza-híd tervezése Kaposvár DK iparterület megközelítése tervezés Székesfehérvári IMCS - mérnök

A kérdés, hogy szerintetek miért történt?

NAR Creative Commons License 2022.07.04 0 2 55854

Igazából az 1-es úttal (Budaörs és Tatabánya között) csak az a gond, hogy néha szoktak ott előzni akkor is, ha jönnek szembe (ami autópályán azért kevésbé jellemző).

Előzmény: extrémgörkoris (55849)
NAR Creative Commons License 2022.07.04 -1 0 55853

Nekem nem ennyire vészesek a tapasztalataim, főleg Bicskétől kifelé már simán lehet használni a külső sávot. Nekem az sem tűnt fel, hogy a belső sáv 110-zel menne, jönnek ott bőven 130 felett is néha.
Én a tempomattal jellemzően 110-115 körüli sebességet szoktam beállítani és Budaörs-Tatabánya között talán 3-4-szer kell kikapcsolni, amikor úgy érek utol kamiont, hogy nem tudok egyből előzni. Illetve Bicskénél a két nagy lejtőn szoktam még kinyomott kuplunggal gurulni. Igaz, visszafelé meg gyakran már biatorbágyi benzinkúttól 100-ra állítom a tempomatot: az emelkedőn nem sietek, utána a lejtőn meg úgyis 100-as korlátozás van. De tagadhatatlan, hogy forgalmas az út.

Előzmény: trizs77 (55848)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!