Én is valami ilyesmire gondolok. Hengerfejet még éppencsak levettem, holnap szétszedem darabjaira. Jelentkezem ha találok benne valami érdekeset. A műhelyünkben olyan ez a motor, mint a fehér holló.
Én nem vagyok biztos abban, hogy felső holtpont után kellene gyújtania. Azok a negatív értékek nem feltétlenül rosszak. Szerintem a TPS cseréjével meg is oldottad a hibáját.
Az autó egy 1997es F Astra, X16XEL motorkóddal. Nehéz a hibákat leírni, hogy nem hallja, látja az ember, de bele vágok. A jelenség úgy kezdődött, hogy azt vettem észre, hogy üzem melegen, alapjáraton mintha a motor ki-ki hagyna, de a fordulatszám nem változik se fel, se le. Igazából ha megfogtam a szívósort, azon lehet jól érezni, hogy ki ki hagyna. Az autó városi autó, rövid távok télen-nyáron, víz nem tűnik el, olajfogyasztása a gyári maximális előíráshoz közel van, ahogy tapasztaltam 0,6 liter/1000 km.
Ahogy megérkezett a meleg idő még egy jelenség társul az előző jelenséghez, még pedig az, hogy 10 indításból 3-4 alkalommal olyan mint amikor ráindítana az ember a járó motorra, egy kis csattanást hallani. Ezzel szinte egy időben megérkezett az is, hogy ha nagypapásan nyomom a gázt, mint ha tojás lenne a lábam alatt, akkor 1500-2000 között becsörög. Na itt már elkezdtem vakarni a fejemet, hát akkor gyerünk opcom és autocom segítségre. Élő adatokból a következők látszanak:
- Gyújtás pont: -5 és -1 között van. - Injektorok befecskendezési ideje: 3.4-3.5 ms - Fojtószelep pótméter helyzet állása 2500-3000 fordulatnál még 0% volt. - Kopogás szenzor lépés: 10-10-8-10, s ez nem is változott a fordulatszám növelésekor
Kicseréltem a fojtószelep pótmétert egy új Hellára, ez az érték így már változik a gázpedál lenyomására, viszont a gyújtáspont még mindig negatívban van, illetve az befecskendező nyitási ideje is. Kipróbáltunk referenciaként egy ugyanilyen motorú Astrát, ahol a gyújtási pont +1 és +15 között változott emlékeim szerint. Ezután következett a következő alkatrészek próba cseréje:
- Főtengely jeladó - Vezérműtengely jeladó - Beszívott levegő hőmérséklet jeladó - Vízhőmérséklet jeladó - Kopogásérzékelő - MAP szenzor - EGR csere - Alapjárati motor - Gyertya kábelek - Gyújtó trafó - Vezérlés jelek ellenőrzése a főtengely jelével, tárcsán a bordák ellenőrzése, főtengely jeladó távolság ellenőrzése a tárcsától - Vákuum az összes körben - Benzin nyomás - Tankszellőztető szelep - Dugattyú FHP és vezérlés jelekkel
- Lambda szonda
A változás semmi, a gyújtási pont mindig negatívos, s a befecskendezési idő is változatlan. Szerelők teljesen tanácstalanok, van aki a fentebb felsoroltakat kicserélni próbára, van aki mechanikus problémára gondol, ami a motor szétszedés után derülhetne csak ki. Teljesen tanácstalan vagyok, hogy mit tudok csinálni. Hogyan tovább vajon?
Furcsa huhugó hangja van és néha van egy kis kék füstje. Levegőszűrőt kivéve egyértelműen a szívócsőből jön a hang. Levettem a szívócsövet is így letudtam szűkíteni hogy az 1-es hengerből jön ez a furcsa hang. Lekerült róla a hengerfej is, mind a 4 hengernél az izzítógyertyánál megvan repedve és az 1-es henger kipuff oldala olajos. Megtud úgy repedni a hengerfej hogy a kipuff gáz átszuszogjon a szívó oldalra és ilyen hangot csináljon? Szívó szelepekhez öntöttem benzint, és tartotta valószínűleg jól zár a szelep meg egyenletesen is jár a motor. Nem olyan mintha nemlenne benne kompresszió. Folytassam a szétszerelést vagy ez ilyen tipikus hengerfej probléma?
vcdsben 1-es henger korrekciója 0.8 körüli többi henger 0.3 körül mozog.
most vettem néhány éves csápost német Porsche műhelyből. Még a gumitappancsokon nem látszik kopás. Nagyjából annyiba került, amennyit most vacakolsz a két öreg emelő javítására...