Márpedig ha egy átlagember vagy politikust kérdezünk, hogy mi a fontosabb számára, akkor inkább a gazdasági növekedést és a munkahelyeket fogja választani a klímaváltozással szemben.
A seekingalpha nem épp egy Teslafan oldal. Senkit sem igazán érdekel ott X vagy Y cég sorsa... pláne nem azért járnak oda, hogy pénzügyi befektetéseken keresztül kiéljék a küldetéstudatukat...
... szimplán elemzik a "slágercégek" és a "slágerpapírok" teljesítményét, hogy mindenki eldönthesse érdemes-e beléjük fektetni.
----
Ha megnézed az ottani elemzést, láthatod, hogy 6 milliárd dolcsi közvetlen pénzügyi veszteséget számoltak össze (a cikk születéséig)...
... a részvények árfolyamnyeresége, értékállósága szintén egy külön fejezet...
... emellett az is kikereshető (ha nem is konkrétan a cikkből), hogy a Tesla részvényeket shortolók tavaly év végéig kb 18 milliárdot buktak a pozícióikon.
----
Szóval ÉN egész biztosan elkülöníteném a "Tesla, mint pénzügyi befektetés" a "Tesla, mint autógyártó" és a "Tesla, mint részvény" területeket.
Az egyikből érvelni a másikba nehézkes. (valószínűleg pont azért, mert a befektetőik egy része TÉNYLEG víziót lát Musk-ban).
Az A380 valszeg ~2050-ig repül majd. Közben x alkalommal lesz föjavitas, belsö atepites ... Valszeg összesen ~300 A380-nyi "anyag" keszül el ... tartalekalkatreszek, tartalekhajtomüvek, futomüvek, hidraulikus elemek, ... ezek mindegyike fejlödik is. Ha 2040-ben hajtomüvet cserelnek valamelyikben, az nem ugy fog kinezni, mint a ~2010-es verzio ... ez mar csak ilyen terület ...
szükségük is van rá, mert USAban földbeálltak a Tesla eladások. ilyen drágán kevés embernek kell EV.
(persze a cikkben kamuznak, hogy a külföldi megrendelések miatt csökkentek az eladások, de magukat cáfolják meg azzal, hogy 1 hét alatt megkapják az emberek a tesla rendelésüket USAban)
Eddig ~45 nap telt el 2019-böl. A villamosenergia termelesenek szerkezete eddig igy nez ki.
A szelenergiabol annyi termett, mint a fekete- es barnaszenböl összesen ... es több, mint duplaja az atomenergianak ... a megujulok aránya eddig 41,5%.
Hm. Annyira talan nem. En dolgoztam az A380 tervezesen, persze alsobb szinten, es leasing szemelykent. Semmi gond nem volt az athelyezesekkel a kulonbozo geptipusok kozott. A tervezesi elvek pedig nem nagyon valtoznak a geptipusok kozott. Szoval az ertekesebbnek itelt szemelyeket atrakjak mas csapatokba, a leasing szemelyekbol pedig elengedik a felesleget, illetve kihasznaljak az alkalmat, hogy megszabaduljanak a foleg idos, nagyon jol kereso, de mar nem perspektivikus torzsalkalmazottaktol.
Ettol fuggetlenul nem allnak le a tervezesi munkalatok az A 380-on, a mar megrendelt gepek belso szerkezetet tovabbra is meg kell tervezni, ugyhogy ez egy lassabb folyamat lesz, nem egyszeri vegleges leallas. Azonkivul a mar eladott gepek rancfelvarrasat, belsejenek attarvezeset tovabbra is el kellesz latni, lehet kevesebb ilyen munkat engednek at pl. a Lufthansatechnik-nek.
Monnyuk, ha én lennék a kínai ajtóipar gonosz háttérhatalmi bábjátékosa... akkor nemadnék neki semennyit (csak hitegetném vele, hogy kap, aztán pereljen majd kedvére a kínai bíróságon) gyorsan shortpozíciókat foglalnék el a tőzsdén, becsődöltetném a céget és a shortoláson
keresett pénzemmel felvásárolnám a márkanevet.
Aztán ugyanezt letolnám az ojrópai gyártókkal is és a Musk-féle hulladék helyett elkezdenék jóféle bömösöket meg ajudikat gyártani dizájnos
T betűvel elöl-hátul :Đ
----
Ezek után döntse el mindenki örülne-e neki ha én lennék a Népköztársaság ajtóipari bábjátékosa :)