Végignéztem, nem volt felemelő :( Ami számomra furcsa, hogy nagyon sok esetben nyílegyenesen egymásnak ront a két jármű, miközben akár csak enyhe fékezés-kormányzással is a frontális ütközés valószínű elkerülhető lett volna. A másik dolog, ami majd' az összes esetre jellemző, hogy a jármű elkezd sodródni, és semmi reakció a csattanásig. Nem értem - ezek az emberek az üvegajtón is átmennek gyalogosan ?
Kollégám egy mazda dizelbe tette a dolzot kb.25 ezer után a tengely letört,a hengerfejben nem kis pusztítást végezve,mégis ezt használják ha a vevő nem visz magával más tipust.Én amihez csak lehet aisint teszek,még sosem volt probléma vele,a csere intervallumot tudja,igaz én csak japókat bütykölök..
Peugeot 607 2.0 16v hdi rhr 240ekm a szíjcsere , 240800km lefogazodott , 235e járt nálam én már akkor mondtam hogy egy métert se vele , tulaj szerint még van 5ekm , valóban volt , de 800km már nem :D:D, ez véletlen vagy ennyire ki van számolva erre azért kiváncsi lennék szerintem azért ennyire pontosan kiszámolni ilyen futás mellett lehetetlen.
Korrekt,hogy az okulás miatt visszaírtál!!!Szerintem azért,hogy tartós legyen,legalább egy relét(legalább a tompítottnak,de a refinek is lehet) a kormányburkolat alá tegyél.Így valószínű örökös lesz.
Kissé megkésve,de a hiba a kormány kapcsolóban volt elrejtve.Az előző gazda jól és hatékonyan bele fujkált valami spréyből,ami aztán lerakódott az érintkezőkre,és a kapcsolás így véletlenszerűvé vált.Mivel szétszedni nem igazán akartam,befújtam féktisztítóval,meg az érintkezők közzé hézagmérővel bepiszkáltam,és megjavult,hát ennyi.Csak az okulás miatt!
A 2.5TDI T4-eken is leszalad a fog(70-80 ezernél) az adagoló hajtónál legyen az Gates vagy Dayco szíj.A gyári és a Conti bírja az intervallumot. A Dolz vízpumpa 30 ezret bír ,a Ruville 50 ezret általában(tesztelve 2.5TDI T4-eken). Ezek mind csapágyasak lettek. A Graf és a Hepu bírja a csereintervallumot. Viszont 1.9PD-n már több gyári felújított(X-es) vízpumpa megfojt már a csere előtt,de a csapágy még nem adta meg magát.Egy esetben kiesett a fém záródugó a vízpumpából és átugrott a vezérlés.
Nyilván egy lazán feltett szíj hamar ledobja a fogait. Epp tegnap néztem egy 1.4 16 voltos G5-ön, hogy a Dolz? pumpa belső vezetőtárcsája, ami a bordáskerék belso felére van ponthegesztve.....eldobta magát, es ott fityegett. Ki tudja mikor okozott volna bajságot.
én egyszer javítottam 16Vfejet gariban 70e km-nél, mert a Dayco kisszijon leszaladt 10fog.
aztán volt olyan is szinten 16v-nél, hogy régi Ügyfél előző szerelője cserélt vezszíja fogazta le magát szinten 70e környékén. Na ezek ota csak gyarit teszek fel. PD-n egyszer láttam szakadt szíjat, olyanmázliv, hogynem tapsikolt össze:)
Volt 1.6 8V Vectram 91-ből, ott a gyari szij 105km-nel szakadt el, kapott valami utangyartottat, onnantol szinte pontosan 70e km-kent szakadt el. Csomagtartoban mindig volt egy darab, ahol szakadt, utszelen 20 perc volt a csere. Mindig megvartam amig elszakadt:D 350e km-el adtam el.
15+ éves történet, az említett szervízben tevékenykedtem éppen,így mondhatjuk valósnak.Ha 90e előtt szakad el, akkor garis lett volna a javítás, így viszont nem volt az(a garancia érvényesítéssel egyébként nem volt gond, jópár 2,5-ös tdi-t csináltunk, ami a feszítőgörgő hibájából szakította a vezérműszíjakat, akár már 30-40e km-nél...nem szép látvány ám az a szép hosszú vezérműtengely, háromba törve:-), na ezeket nem az ügyfél fizette, pedig alkalmanként nem kevésbe kerültek).
A lényeg nem ez, hanem az, hogy a gyári szíj a gyári csereintervallumot azt tuti kibírja, de(adott esetben) egy centivel se többet:-D(nyilván nem ez az általános, nem kell messzemenő következtetéseket levonni a szóbanforgó(asszem contitech volt) szíj minőségéről.
Ezt hozta a bácsinak a sors, legközelebb valószínű hamarabb vitte az autót...