A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
En egy tipushibarol tudok, a gazbowden hajlamos az elszakadasra asszem 40 ezer Km nel. Terepre annyira valo amennyire egy 250 Kg motor, persze errol Hechlingenben mas a velemeny :)
Balage tudna nyilatkozni (de O nincs itt, GAU listan feltalalhato) O tekert bele tobb mint 100.000 km-t, MPG egy 1150-nel ment mar sokat, meg Laja is... Nem ertek hozza de nem sok kulonbseg van az 1100 es 1150 kozott... Ulesmagassag allithato, pontos erteket nem tudok, web! Futomu: a szokott BMW minoseg :) Fekek: szokott BMW minoseg :) Fenntartasi koltseg: sajnos Mo-n magas, de nem annyira veszes mas markakhoz hasonlitva sem tomeg: Web! Terepezes:hany kg es hany cm magas vagy? En a 1200 GS-sel lightos terepezest be merek vallalni :))) TOM
Nem akarlak elhajtani, de 1 db google kereses eredmenye:
Az érdekelne, hogy milyen menettulajdonsággokkal rendelkezik, vannak-e típushibái, milyen magas (ülésmagasság) és meddig gyártották a kockalámpás verziót? Milyen nehéz, futómű, fékek? Fenntartási, szervizköltségek milyenek? Mennyire való terepre, stb...
Nem kell rajta beállítani semmit, csak a rajzon megjelölt régi chipet ki kell venni és a helyére be kell tenni, oszt ennyi..+ ha nincsen rajta a katalizátor ki kell venni egy relét az elektromos dobozból (rajz szerint), és már lehet is húzni neki..
Nekem a chip nagyon bevált én 2 szezonban használtam, a fogyasztásból érdekes módon levesz, egy 0,5l átlagban, lényegesen jóbban húz a motor, bár az is igaz hogy nálam a légbeömlők is nagyobbakra voltak cserélve+sportlégszűrő+sportgyertya volt benne, ezek így összesen a katalizátor kivételével egy 20LE többletet adtak a motornak.
Az állitáson mit értesz?, ha egy kerékre gondolsz, igen nagy gáznál 1-2 ben emelgette az elejét, persze nem úgy mint egy sport moci.
Ez a plexi kb 180cm-ig ideális. Felette nem. Én 192vagyok. elsőre ezt vettem, mert lfogadható áron volt, egy szezont használtam.Most a magas touratech van fenn, ez jó fejre, de vállról nem sokat szed le. Meg elég drága volt. El is gondolkodtam hogy a Kappa és a Touratech plexi árából kijött volna a gyári Adventure plexi ami talán a legjobb, elég sokat mentem olyannal is, csak nem saját motoron. Bár az ideális nekem ez utóbbi lenne meg még vagy 5cm emelés.
A két lengőkar a függőleges mozgást viszi, de ugye nem árt kormányozni is. A piros bízbasz a kormányforgást adja át, a hoszváltozás miatt kénytelen ilyen csuklósnak lenni. Dragversenyeken elhagyható..de akkor meg hegeszd le :)
csak annyit szeretnék kérdezni,hogy az említett plexi nem vált be,vagy más ok miatt cseréled le?
ezt azért kérdezem,mert nekem igaz nem BMW-m van,de most szándékozom gépemen a gyári plekót 9 cm-rel magasabbra cserélni. 190 cm magas vagyok,és elég szélzajos turbolenciás érzés a gyári plekó által keltett légörvény.
Ja meg eladó egy barátom DL650-je. Tudom, hogy nem ez a topic, ahol ilyenre izgulnak az emberek, de BMW-t vesz helyette, segitsünk neki megszabadulni tőle.
Az ötlet szerintem nagyon jó!Ha majd az útvonal az alföld felé tart, én is kiegészítem pár tíz kilóméterrel.Erefelé ugyan nemsok kimondottan mototrosoknak való útvonal van,de azért nekem vannak tippjeim.
Ezt az oldalt azért hoztam létre, hogy kicsit jobban megismerjük a hazai látnivalókat, motoros utakat. Kezdetnek felraktam egy indító útvonalat, ami Nyíregyházáról indul és Miskolcra érkezik, 790 km után. Szóval nem a legrövidebb. Épp ez a célom. Szeretném ha folytatnátok az útitervet, mindenki azt a részt amit legjobban ismer. Magyarország minden területén. Időnként bővülni fog az aktuális útvonal, kíváncsi vagyok mikorra sikerül bezárni a kört és mennyi is lesz.
Az utat MapSource-ban tervezem, több okból is. Az Autoroute térképe nem elég részletes, sok kis út hiányzik, valamint gyakran optimalizál, ami összekeveri az útpontokat. Valamint így végül GPS-el végígjárható lesz az út.
Tőletek útvonal javaslatokat várok, tehát lehetőleg ne csak egy-egy pontot adjatok meg. Egy szakaszt és az arra eső érdekes pontokat pár szóval leírva.
Egyenlőre még csak kezdetleges az oldal, az én általam megadott kezdőútat is lehet kiegészíteni, vagy írni kiegészítéseket a látnivalókhoz.
Bocsi, hogy csak most válaszolok, de eltűnt a szemem elől ez a hozzászólás kicsit. :) Magyarország térképed van tom-tom alá??? Mert a hivatalos honlapon ausztriánál vége a világnak.
Ez egy 1995-ös R1100GS. Egy Texas-i emberé (Hank), aki 256737 mérföldet (413178km) tett meg vele anélkül, hogy a motorhoz komolyabban hozzá kellett volna nyúlni.
Azt írják még a story-hoz, hogyha útközben lennének megállóhelyek ahol kávézni lehetne, Hank megtehette volna a holdra az utat.
Kikerestem a föld-hold távolságokat:
Legkisebb földtávolság (perigeum) = 356 000 km Legnagyobb földtávolság (apogeum) = 407 000 km Közepes földtávolság 60,268 Föld-sugár = 384 400 km
Ez egy 1995-ös R1100GS. Egy Texas-i emberé (Hank), aki 256737 mérföldet (413178km) tett meg vele anélkül, hogy a motorhoz komolyabban hozzá kellett volna nyúlni.
Azt írják még a story-hoz, hogyha útközben lennének megállóhelyek ahol kávézni lehetne, Hank megtehette volna a holdra az utat.
Kikerestem a föld-hold távolságokat:
Legkisebb földtávolság (perigeum) = 356 000 km Legnagyobb földtávolság (apogeum) = 407 000 km Közepes földtávolság 60,268 Föld-sugár = 384 400 km
Szerintem ezek a motorok nagyon hasonló fogyasztással bírhatnak,ami ezekszerint nem is olyan kevés.A gyári adatok akkor ezekszerint kicsit kozmetikázva vannak.
Min a két modellnek 5 liter alatt van 90-es tartósnál a fogyasztása...gépkönyv szerint.
Sajna még van vagy két-három hónap,mig ki tudom próbálni a dolgot élesben,addig nem sok benzin fog fogyni az tuti.
Nekem az a tapasztalatom, hogy 110-es tempóig 6.5 körül fogyaszt, de ha autópályán mész 140-160-as tempóval, akkor megeszi a 8 litert. Bár az enyém nem burkolt, így ennél a tempónál küzd már a széllel.
1200 GS-t. Azt egy évvel korábban adta el, szintén néhány hónapos korában, most úgy gondolja, hogy ismét azt vesz, mert az nem annyira "nagy". Érted...
Haveromnak eladó 1200 RT-je. Én általam is garantáltan karc és mindenmentes, kb. 3500 km-el. Nincs baja, a haveromnak inkább :)), mert minden évben újat vesz !!! A gép életkora néhány hónap! Tuti vétel, minen extra van rajta.
Elég extém terhelést kaphatotott az a váznyúlvány!
Megaztán úgyláttam,elég sokat esett kelt az indulás napjaiban is az egyik srác(nem látszott valami nagy spilernek) ezek sem tesznek jót a gépsárkánynak.
Más:Érdemes-e valami spéci gyertyát és légszűrőt /iridium,K&N/ venni vagy jó a gyári feleannyiért?
Kiváncsi vagyok,hogy fogják bírni a motorok és az emberek a strapát.
Annyit azért elmondok (remélem ezzel nem lövöm le a poént), hogy az ülés alatti csővázat kétszer is kell hegeszteni, ez egy kritikus pontja, bár a terhelést és a terepviszonyokat elnézve ezt teljesen érthető.
A másik mókás dolog, amikor a patakon áttolják a motorokat, kicsit neves lesz a henger belűlről, gyertya ki, önindítóval vizet kipumpál, gyertya vissza, pöcc-röff, és a kipufogóból buzgárok törnek elő :)))))
LWR akit erdekel a viasat explorer musoran *************************************************** A sorozat ismertetése: A sorozat végigköveti a két brit színész, Ewan McGregor és Charley Boorman expedícióját, a kilenc hónapig tartó tervezéstől a három hónapos út végéig. Ewan, Charley és az operatőr útja Londonból indul és Európán, Ázsián, Kanadán és az Egyesült Államokon keresztül New Yorkig tart. A bukósisakjukra és a motorjaikra szerelt kamerák segítségével Ewan és Charley lefilmezték a kietlen pusztákat és a kockázatos vállalkozás izgalmait. Bizalmas és nyílt videonaplók tárják fel, hogyan kerekednek felül a pocsék időjáráson, szúnyogokon, baleseteken, határátlépési nehézségeken, egymás közti vitákon, nem beszélve az úttalan-utakról. A sorozat dokumentálja, ahogy a két barát megtapasztalja a végtelen hósszúnak tűnő úton a pompás pillanatokat és a kétségbeesést. Gyártás éve: 2004 Eredeti cím: The Long Way Round
Dátum Időpont TV csatorna Műsor címe 2006. január 15. vasárnap 19:00 (1. rész) 2006. január 16. hétfő 07:00 (1. rész) 2006. január 16. hétfő 13:00 (1. rész) 2006. január 16. hétfő 19:00 (2. rész) 2006. január 17. kedd 07:00 (2. rész) 2006. január 17. kedd 13:00 (2. rész) 2006. január 18. szerda 19:00 (3. rész) 2006. január 19. csütörtök 07:00 (3. rész) 2006. január 19. csütörtök 13:00 (3. rész) 2006. január 22. vasárnap 19:00 (4. rész) 2006. január 23. hétfő 07:00 (4. rész) 2006. január 23. hétfő 13:00 (4. rész) 2006. január 23. hétfő 19:00 (5. rész) 2006. január 24. kedd 07:00 (5. rész) 2006. január 24. kedd 13:00 (5. rész) 2006. január 25. szerda 19:00 (6. rész) 2006. január 26. csütörtök 07:00 (6. rész) 2006. január 26. csütörtök 13:00 (6. rész) 2006. január 29. vasárnap 19:00 (7. rész) 2006. január 30. hétfő 07:00 (7. rész) 2006. január 30. hétfő 13:00 (7. rész)
Na ennek van ám szép hangja.Valódi alacsonyfordulatú gép. Alapjáraton,én már régen a gázmarkolathoz kaptam volna,attól tartva,hogy leáll,de a tulaj még mindig nyugodtan válaszolgatott a kiváncsiskodók kérdéseire.
A boxer a legegyenletesebben járó kéthengeres.Minden egyéb kétlukú többé kevésbé sántán jár.A V motorok mindig asszimetrikusak.A klasszikusaik egy főtengelycsapra vannak felfűzve, az újabbak különböző mértékben elékelve igyekeznek kiegyenlítettebb járást elérni.A soros kéthengeresek klasszikusaiban (Norton, Triumph)együtt jár a két dugó, de a felső holtponton csak az egyk robban,
a japánok között sok az ellenütemű twin ahol akét dugó ellentétesen mozog.Ezek a
kiegyenlítettlenségek nemcsak a hangban hanem a rezonanciában is megmutatkoznak. Norton Dominátoromat nem lehetett járó motorral sztenderen magára hagyni, mert métereket arréb kúszott.Érdekes volt megfigyelni, hogy a Zündapp KS 750-es amely csak látszólag boxer, valójában 170 fokos V motor hangban már szépen tudja a V-k szólamát hozni, kiegyenlítettségben, rezgésmentes járásban igazi boxerként viselkedik.
Készlett a kipufogómódosítás a gépemen!Lábon,vagyis keréken jöttem haza vele tegnap este 8-kor.Mitmondjak..,nem izzadtam nagyon.Sajna kipróbálni igazán nem volt mód,így a különbséget sem éreztem,csak a hangja lett egy kicsit morcosabb!
(Majd dobok fel róla képet is)
Hogylehet,hogy a boxer hangja nem hasonlít semmi más motoréra?
Az enyémnek leginkább egy kisköbcentis gyáridobos egynegeresre hasonlít a hanja.Sőt még egy kis kétüteműs beütésű rezonátorcső hangja is van.
Végighallgattam a neten egy csomó tuningrendszer hangját,de azok sem hasonlítottak az általam ismert nagyköbös kéthengeres motorok hangjaira.
Más: Ebben a motorozásmentes időszakban íhatnátok egy pár sort az általatok bejárt kiseb-nagyobb túrákról,azok tapasztalatairól,esetleges kihagyhatatlan túraútvonalakról!
Hát amikor próbáltam PayPal számlát csinálni, akkor a válsztható országok között nem volt Magyarország. Szóval kell hozzá dombornyomott kártya? Uhh, olyan nekem nincsen... :DDD
Én már vásároltam az eBayen, még a nyáron. A Vifferhez vettem fesz.szabályzót. Az a lényeg, hogy ha lehetséges, akkor olyan eladótól vegyél, akinek már sok pozítív értékelése van, így kisebb a kockázat az átverésre. Ha nem tiszta valami az áru postázásával, vagy kifizetésével kapcsolatban, mindenféleképpen kérdezz az eladótól még a licit előtt. Arra is figyelj, hogy hova hajlandó postázni az eladó a cuccot. Általában az amcsiknál szokás, hogy csak az USA-n belülre postáznak, ezt mindig nézd meg mielőtt licitálsz. Sajnos nálunk Magyarországon nem tudsz létrehozni PayPal számlát, pedig az lenne a legegyszerűbb módja az internetes fizetésnek. Úgyhogy marad a hagyományos banki átutalás, de ezt kérdezd meg az eladótól, hogy megfelel e neki, hogy nem a PayPal-n keresztül fizetsz. Az eladó általában ki szokta írni a fizetés feltételeit, ezt mindig nézd meg. A legjobb Európából vásárolni, mert itt létezik egy olyan hogy IBAN, azaz International Bank Account Number, ez leegyszerűsíti a dolgokat.
Szóval ha megynerted a licitet, akkor vedd fel a kapcsolatot az eladóval, hogy hova utald a pénzt. A következők szükségesek az átutaláshoz: a kedvezményezett neve, számlaszáma, banki azonosítója, bank neve. Ha átutaltad a lóvét, akkor küldik az árut. Nálam minden flottul ment, az eladó tartotta a határidőt, az átutalástól számított 5 napon belül megérkezett a fesz.szabályzó. 72 $ volt a fesz.szabályzó, és 12 $ volt a postaköltség. Ez egy gyári új szabályzó volt, és nem az a régifajta gumiba ágyazott verzió, mint az eredeti, hanem ez egy újabb kiadás, ennek teljesen fém tokozása volt, hűtőbordákkal tuningolva, úgyhogy simán megért 84 dolcsit. Garanciát általában az ilyesmire nem szoktak vállalni, max. 14 napos visszavásárlási garanciát, ha esetleg még sem működne az áru.
A képen látható piros motor elég messziről látszik R80R-nek. Ha közelebbről megnézed, látszanak a különbségek : szelepdekli szögletes, műszerházak nem krómozottak és persze a kerekek... Ezek a különbségek teszik az R modellt R-é,
amelyet a kétszelepes boxertől búcsuzó gyár rövid ideig gyártott, ellentétben a képen látható jó tíz évig gyártásban lévő R80-al.
Az R100RS köszöni az érdeklődést jelenleg 90ezer kilométernél járunk.
Ha jól tudom, akkor az R80-asokat a 80-as években szerelték öntött kerekekkel, csak a 90-es évek elején kezdték el fűzött kerekekkel gyártani. Én nem vagyok BMW-szakértő, csak ezek a megfigyeléseim. :DDD
Akkor te nagyon meg vagy fertőzve a BMW márkával!!!
Azthiszem a te motorod volt az én gépem modellőse,ugyhogy talán nagyfaternak is hívhatná a tiédet!/bár lehet,hogy egy R betűvel több van a tiédben.....nembaj akkor nagybácsi:))
Biztos szerencsétlen faszinak nincsen képe a motorjáról, aztán lenyúlta a képet. :D De akkor meg írta volna oda hogy a kép csak illusztráció! Mert szoktak olyan csinálni, ha nincs kép az eladandó mociról, akkor betesznek egy ugyanolyat, és odaírják hogy "a képen nem az én motorom látható, de az enyém is ugyanígy néz ki".
Mint ahogy ez a restaurálatlan R51-es sem ér 3 milliót. Szerintem elég nevetséges ennyit kérni érte. Ezért szálltam ki a veterános buliból, az egész már csak a pénzről szól. Ha akarsz valami alkatrészt venni, olyan irreális árakat mondanak hogy nem igaz. Főleg a Pannóniáknak lett nagy kultusza, a hajam égnek áll amikor egy oldalkocsis P10-esért 600 ezret akarnak kérni.
Nem haragszunk az ilyen hosszú leírásokért! :DDD Én legalábbis szeretek ilyeneket olvasni. Le a kalappal a tudásod előtt, hogy még a váltóban a fogaskerék fogazásának a szögét is így kened-vágod.
Hát BMW ide vagy oda, de ez az R80-as szerintem sem ér 1,2 millát. Ahhoz már túl öreg, és túl keveset tud hogy ennyit kérjenek érte.
Koszi a reszletes leirast! Mindig szerettem volna valamihez ennyire erteni, de en mindenhez csak feluletesen konyitok... Na annyit tudok mi a kulonbseg a 2004-2005-os GSek kozott... TOM
Kell még sajnos 30-(2006-1993) év hozzá. (17 év) több mint amilyen koros (13év).
Ha azt vesszük, hogy az összes ilyen 2 szelepes az R75/5-ön alapul amit 71-ben kezdtek árulni, akkor ez tényleg veterán technológia.
Az R75/5-ös és ez az R80R is 50LE-t tud.
Szép darab. Ha 1000-es lenne (60LE), akkor megérné ezt a pénzt amilyen állapotban van. De akkor kellenének dobozok hozzá és a motorikus állapotnak is kifogástalannak kellene lenni.
Kíváncsi leszek mikorra kel el, és mennyiért.
Ezek a 2 szelepesek ökölszabályként annyit érnek amekkora motor van benne * 10Ft. Ebben az esetben ennél 800eFt.
Ezt az árat módosítja +- az állapot.
Az ár mehet felfelé ha a típus kurrens.
Pl a régebbi sorozatoknál az R69-es és az R75-ös (sivatagiként ismert) kapható drágábban.
Ebben a léghűtéses 2 szelepes sorozatban az R100R Classic és az R100GSPD Classic drágább, mint a többi.
Az ár mehet lefelé is pl az R65 és R45-ös olcsóbb.
Ezekben más főtengely van, rövidebb a löket, és mivel ezek a legkisebbek így a leggyengébbek is.
Az R75/5(1971)-től az R100GSPD(1996)-ig mind egyforma főtengellyel került forglaomba, apróbb eltérésekkel.
Ezekben a /5-ökben van 4 sebességes váltó, a többiben 5 sebességes. Ebből 2 fajta áttételű létezett, egy átlagos, meg egy sport.
Az 5. sebesség fogaskerekei kivételével minden fokozat egyenes fogazású fogaskerekekkel. Az 5. sebesség fogaskerekének ferdesége 1984-től nem 12 fokos, hanem 14,5 fokos ferdeségű. Ez kevésbé zajos.
Pl. a 10-es úton Tokodnál egész nyáron ki volt téve egy nagyon jó állapotú R45-ös (27LE). 800eFt-ot kértek érte. Az 500eFt-nál nem ér többet. Ekkor is bele kell szeretni.
Érdekesség még, hogy a 80-as évekbeli sorozatú 1000-es motorok 78LE-t tudtak.
Később visszavettek 60LE-re.
Közben 3 féle teljesítményű generátor volt, különböző teljesítménnyel.
A karburátorok szinte mindegyiken más volt. Ezt a BING honlapjáról lehet leszedni.
Összeállítottam egy xls-t ezekről a motorokról, ha érdekel valakit szívesen mogosztom.
Tettem ezt azért, mert ha szembejön egy alkatrész akkor tudni lehessen miben is volt.
Hello! Uresen 230 kg korul, tankolva olyan 250 kg lehet, tejesitmeny 85 Le, 840-860 mm allithato az ulesmagassag... Sulya nagynak tunik, de az alacsony sulypont miatt igen kezes, lassu haladastol nagysebessegig...nem egy aszfaltszaggato, de nyomatekos, turazni tokeletes... Egyik baratunk kb ilyen parameterekkel terel egy ilyen vasat, korabban Varaderoja volt es annal biztonsagosabban, es szerinte is jobban kezeli... Egy tipp: ha a labad kb 40-es meretu akkor a Daytona csizma noi valtozata is jo neked amiben 2 cm talp emeles van...
Most F650 GS van, az sem kimondott terepmotor, bár annak a menetkész súlya 200 körül van, azért érdekel, hogy a nagy vas 250 körüli súlyával hogy boldogulnék? Pl ha le sem ér a lábam, akkor biztosan sehogy...
1150 gs ről tudtok száraz technikai adatokat? Súly (menetkész), teljesítmény, ülésmagasság stb. Illetve vélemény, hogy 175 cm 68-70 kg-os testtel mennyire kezelhető biztonságosan?
Nemtudom,hogyan csináják,hogy szemmelláthatóan semmiféle szabályt nem alkalmaznak,mégsem volt semmi balhé a felvétel ideje alatt.Megaztán ez náluk napról napra így megy.
Mindenkinek kellemes karácsonyt, valamint motorozásban és balesetmentes kilóméterek ezreiben gazdag, boldog új évet kívánok! Széles utat, olcsó benzint mindenkinek!
valóban drágák a BMW-k. de használtmotorként a legértéktartóbb masinák. egy japcsi motor 10-évesen már alig ér pénzt,de a bömös még akkor is aranyáron eladható. ezt már tapasztaltam.....:)))
Még nem láttam... Előben nagyon impresszív a motor...de sajnos ez a motor csak az igazán gazdagoknak elérhető, mert kevés ember engedheti meg magának, hogy egy ilyen drága játékszert megvegyen... TOM
vajon miért akarja eladni? nem vált be? vagy csak egyszerüen ki akarja a pénzét venni belőle?
nem hiszem,hogy most így karácsony előtt szándékozom ilyet venni,csak úgy érdekelnének a körülmények.(nálam a GPS vásárlása rajta van a listán,csak még eléggé az "alján".)
Figyelem! F650 GS tulajok! 2004 előtti modellre tervezünk olyan szélvédőt gyártani, ami megfelelő szélvédelmet ad. (egyelőre két terv van: a Dakar magas plexije átlátszó változatban, vagy a 2004 utáni kialakítás a 2004 előtti felfogatással, esetleg még pár centivel megmagasítva) Elegendő (8-10) megrendelés esetén kb 20-25.000.- Huf. lenne a mutatvány vége darabonként.
Tapasztalatokat is várnék Dakar magasplexiről, illetve a 2004 utáni magas plexi szélvédelméről, zavaró turbulenciájiról, stb...
ööö... kicsit elbizonytalanodtam... hehe... nem akarok itt senkit megsérteni... ez valóban nagyon szép... minél tovább nézem, annál inkább... ugyebár... :)))))))))))))))
Köszönet a segytségért, a másik topikban kaptam egy címet: VI. Mozsár u.6, telefonáltam - azonnal látszott, hogy profik és nem először van dolguk ilyesmivel. A héten beviszem nekik és meglátjuk.
Ugy tunik a BMW az autoknal szokasos M-es szeriahoz hasonlo "brand"-et probal a motoroknal is, HP nevvel. Eddig csak a HP2-rol hallottam, de ugy tunik van HP1 es HP4 is!
BMW HP1 650 ccm, Rotax blokk, 150 kg alatt? es talan 60 Le... Igazi vetelytarsa lehet az egyeduralkodo KTM LC4-nek... Tetszik h a BMW hihetetlenul beerositett... TOM
Találtam egy képet tegnap az egyik újságosnál a német motorrad újság előlapján.
Terveznek egy BMW HP1 motort. Ahogy elnéztem 1 hengeres supemoto, szíjhajtással. Abból gondolom, mert a HP2 a "High Performance" 2 hengeresnek lett mondva a cég által.
azért nem szeretnék úgy járni mint Zsifi,hogy két vara áll a garázsban(és napról napra kevesebbet ér(mert ugye kettőt egyszerre nem tud meglovagolni:) a bömös kissé értéktartóbb......ugye?
Szerintem nem az a kérdés hogy hol, hanem hogy honnan szerzel foltnakvaló anyagot.Gondolom a sarki varrónőnél nincs ilyesmi,de biztosan megtudná csinálni!
Valami álcatérdprotektort kell kifejleszteni a foltlból!
Bocsánat a nem egészen az előzményekhez illő kérdésért, de tegnap történt...: a szinte vadonatúj cordura nadrágomat sikerült a térdén kiégetnem a kipuffogóval... féltenyérnyi lyuk lett rajta a térdvédőnél. Van valakinek ötlete, hogy hol lehet szakszerűen megjavíttatni? Köszönöm előre is.
Kienzle
Én is kiváncsiságból vettem BMW-t, a Petya is igen kiváncsi alkat,szerintem ha nekem jóklesznek a tapasztalataim/ha nem,neki akkor is jókat mondok/ő is rákiváncsiskodik egy GS-re:-)))))
Hori
Mi meg Petyát figyeljük, úgyhogy biztosan Varaderoja marad :). És azt tutifix nem szeretné, ha Zsifit ráuszítanánk, mert akkor a mostani mellé kéne vennie legalább még két Varangyot, biztos ami biztos :))))))))))))))
Kosz a linket, melyik topicra gondolsz?! Elmenybeszamolo: jo 5let, fokent igy telen :) MGP-t kene idecsabitani, Nordkapp turajat es a kepeket nehez tulszarnyalni... TOM
www.advrider.com alatt is találhattok egy leírást, meg persze rengeteg képet egy világkörüli útról. Az a pali egy GS 1150-nel vágott neki.Nagyon részletes a képanyag, én már kb egy hónapja nézegetem, de még a felénél sem tartok.
Talán érdemes lenne egy szavazást (élménybeszámolót) tartani, kinek mi volt eddig a legemlékezetesebb túrája, amit természetesen BMW -vel abszolvált!
R1200GS 9500 km-rel Eddigi problemak: -Bridgestone TrailWind egy kalap szar, kb 2800 km-nel csere Metz Tourance-ra, de ezt inkabb a koltsegcsokkentesre vagy raktarkeszlet hibajanak irnam
-Olajfogyas 10w60-as fullszint olajjal, kb 8 dl (7000 km), nem egyertelmu mikor eszi...eddig azt hittem nagysebessegnel, de most cafolodni latszik. Kovetkezo olaj 10w50 Castrol GP felszint ha jol tudom, de ez feature nem bug :)
-1 db helyzetjelzo izzo kiegett
Ami talan valtozott ujkoratol, kardant jobban erzem, azaz gazadasnal gazelvetelnel nagyobb "reakciot" erzek, rangat kicsit... Melygarazsbol kiallas utassal terhelve kuplungszag
Egyebek:
Fogyasztas atlag 5.34 utas nelkul, altalaban csomag nelkul, turatempoban. Utassal, csomaggal, autopalya szakaszokkal (160-180 tempval) 5.96 atlag. Egyszer sikerult 21,21 liter tankolni a 20 literes tankba, ekkor kijelzo 8 km megteheto utat mutatott. Ja ez a muszer igen pontos, batran lehet ra hagyatkozni. Megteheto tav 1 tankkal: 270 (atlag) - 360 (max)
Egyenesfutas: nagyon rendben van, tanktaska, 2 gyari oldaldoboz, utas, oldalszelben tesztelve, 180 km/h-ig.
Vegsebesseg: GPS szerint csomaggal, utassal 197 km/h.
Szelvedelem: nem tokeletes, de plexi magasito (Turatech) sokat javitott, de az igazi attores az Schuberth S1 volt!
Ergonomia: nekem tokeletes, 2 nap alatt 1000 km-ig tesztelve, utas labanak keves hely a labtarton ha gyari oldaldobozok fentvannak
Pakolhatosag: gyari oldaldobozok, nagyon jok, fokent a bovithetoseg tetszik es a konnyu kezelhetoseg, gyari kozepdoboz haszontalanul kicsi es draga
Serulesvedelem: H-B bukocsovel tokeletes, egy csuszas egy motor borulassal tesztelve!
Hello! Szoval Te voltal anno itt Szloveniaban Horival...most mar osszeallt a kep :) Nekem eddig jok a tapasztalataim, majd mindjart idemasolom amit eddig irtam a temaban.
Futas: kb 9500 km, julius ota, eddig semmi problema nem volt vele :)))
Igen, 199 kg. ABS es mindenfele folyadek nelkul. Fetankolva 225 kg. Szerintem kezelheto. LC8-hoz viszonyitva az alacsony sulypont miatt meg kezelhetobb. LC4 Adv-hez kepest terepen is kezesebb kis sebessegnel szinten az alacsony sulypont miatt...
Dimensions / Weight
Length 2,210 mm Width (inc. mirrors) 915 mm Height (not inc. mirrors) 1,430 mm Seat height, unladen weight 840 / 860 mm Unladen weight, road ready, fully fuelled 1) 225 kg Dry weight 2) 199 kg Permitted total weight 435 kg Payload (with standard equipment) 210 kg Usable tank volume 20.0 l Reserve Approx. 4.0 l
1) According to guideline 93/93/EEC with all operating fluids, fuelled with to least 90% of usable tank capacity 2) Unladen weight without fluids
Egyfelol egy balesetet emlegetnek illetve volt egy vaznyulvany tores is...nem tudom ezek kozul melyik miatt volt ami miatt IZSt hasznaltak egy darabig... T
Ez a dokumentum film néha a Viasat Explorer-en megy de nem tudom milyen cím alatt én több részletben láttam a naggyát hát elég cool volt, de azt hiszem meséltem a Petyának. Valaki nem vette fel véletlen??
Látom igen leült a topic, úgy mind az akksim, próbáltam beindítani egy picit a motort, az után hogy az akku töltő jelezte hogy nem vesz fel töltést, hát nem sikerült, csak most azt nem tudom hogy várjak-e az akku cserével tavaszig vagy most kapjam szét a mocit..
Köszi az infót,nagyon érdekes,hogy egy kis motorvezérlés módosítással milyen nagy teljesítménynövekedést elérni,még ennél a nem pályára termett gépnél is.
Az ára viszon elég húúúzós ahhoz képest,hogy csak egy sima EPROM,ami könnyen lemásolható,ha már van belőle egy.Gondolom itt a szellemi termék árát kell megfizetni,ami maga a gyujtás és befecskendezés térkép kifejlesztése.
WUNDERLICH termék, plus komplett nagyobb levegő beömlők, szépen le van írva hogyan kell kicserélni a chipet( ez nem egyszerű dolog mivel le kell venni a tankot ), ezért nem sűrűn cserélem, és még ki kell venni a Motronik codierstecker-t
A komplett chip tuning 3-400Eur körül volt mikor az elöző tulaj megvette.
"hirtelen gáz viszaengedéskor nagyokat duran a kipuf., ez ha kiveszem a chipet nem jelentkezik, ezért inkább chip nélkül használom.Szervizben azt mondták hosszú távon a szelepeknek sem tesz jót, mert beéghetnek."
Ez szvsz nem igaz. Az SC kipufogójából néha lángok jönnek (állítólag - magam mögött még nem sikerült menjek:), mikor visszaengedem a gázt, azt' semmi baja a szelepeknek! Mondjuk ez karburátoros...
A szonda bent van a helyén a REMUS csőben, a motor hangja azért szerintem lényegesen hangosabb, vadabb lett, főleg magasabb fordulaton , lóerőben ez kb 5 LE tesz rá a gyári adatokra.
De nekem még ezen kivül van hozzá egy gyári chip tuningom(első tulaj rakta bele), na az azért dolgozik rá egy 15 LE-t, és érdekes módon ha bent van a chip akkor megáll a fogyasztásom 6-7 l-böl amúgy mindig szinte 7 felett van.
Egy hátrány azért van a chipnek a motor lényegesen idegesebb lesz még az egy kerékre ágaskodás sem jelentene ilyenkor problémát, viszont hirtelen gáz viszaengedéskor nagyokat duran a kipuf., ez ha kiveszem a chipet nem jelentkezik, ezért inkább chip nélkül használom.Szervizben azt mondták hosszú távon a szelepeknek sem tesz jót, mert beéghetnek.
nekem ugyan nincs bmwmotorom, de egy pict belevau, ha engeditek.
ugye abban egyetértünk, hogy minegyik szabályozott katalizátoros befecskendezős blokk ugyanazokat a paramétereket veszi figyelembe stb...
a motorvezérlés elve tehát ugyanaz.
én az autókkal egy kicsit többet foglalkozok, mint egészséges lenne.
tapasztalatból mondom, hogy ha simén csak nem dugják rá az oxigénszondát, akkor is elmegy egy vész programon a gép, a következő stratégiéval:
a lambda értéket nem szegényíti, nem dúsítja, csak szimpla állandó keveréket nyomat a motorba.
ez a keverék jó a hidegibóndításhoz, jó a meleg üzemeltetéshez.
egy dologban jelentkezik: kicsit többet fog fogyasztani.
szóval azért én a helyedben mennék egy kört a helyedben széthúzott stekkerrel, mielőtt nagyon belelovalod magad.
próbáld ki, hogy hogyan viselkedik a motor, mert azért egy autónál a más teljesítményarány és a más tömegek miatt nem biztos, hogy ugyanúgy jönnek elő a dolgok. elég hamar ki fog derülni szerintem.
Laser kipufogokkal kinek van tapasztalata? Eleg jo aron lehetne megvenni most GS-re, cca 90.000 Ft.
laser Hangot is meg lehet hallgatni. Ami tetszik a kiveheto furulya, igy turazaskor egyszeruen visszateszi az ember, ha hangos...
Osszehasonlito tesztet nezve laser nem ez alegtobb teljesitmeny/nyomatek tobbletet ado kipufogo, viszont arban is eleg jo es a karakterisztikat nezve nem tolja el a hasznalhato fordulatszam tartomanyt magasabb ertekek fele... TOM
Nemsokára jön az uj F sorozat. Egyelőre S, ST, és R jelzéssel. 800 ccm Rotax sor 2-es blokk, 80 lőerő feletti teljesítménnyel, bordásszíj hajtással. Remélem GS verzióban is ki fogják adni, de erről még egyelőer nincs hír... angol nyelvű hivatalos honlap
ez jo kerdes, anno Erdelyi terepturara kerestem ilyet, de akkor csak autot! voltak hajlando hazaszallitani, de sajna ma sem egyertelmu a helyzet...De elobb utobb lesz, ha nincs is meg...
Dédelgetett álmaim közé tartozik,hogy egyszer én is szeretnék egy hasonló nagytúrán résztvenni.
Petya barátommal Gibraltárt néztük ki uticélnak,de ha már ottlennénk biztosan "átugranánk"a fekete kontinesre is.
Sajna a dolognak nemnagy realitása van a közeljövőben,elsősorban anyagi okok miatt.
Ha valakinek van ilyen nagytúra tapasztalata netartsa magába!
Elsősorban arra lennék kiváncsi,hogy megéri-e többszázezer forintot elkölteni egyetlen ilyen alkalommal,vagy inkább a szezonban több relative kisebb távolságú (egy-két ezer km) turát érdemes tenni?
Létezik-e olyan biztosítás amely teljeskörűen fedezi,ha egy motoros bajba kerül küföldön?
Nekem az a gyanúm, elnézegeve a nyákot, hogy nem a BT modul a nagy! Van gondolom valami pic, hogy a 3db gombot és a két ledet meg a programozást lekezelje, de ez dinamikát is állít, szélzajt mér (mert két mikrofonja van és csak egy zörgöt mikor b@sztattam! Szóval itt valami inteligens zajszűrés is játszik, de ettől még nekem sem ér meg ennyit!
Előre bocsátom, nem az enyém volt. Egy fickó vett magának + a feleségének egy-egy system5-t (természetesen LT-hez megfelelő színben!) Aztán jött ez a kékfogú WCS-1 és drót nélkül tud kényelmi dolgokat. Én meg ott jártam a szervízben (mert sisakbeszélő rendszert tettem be egy RT-be és megkérdezte hogy láttam-e már ilyet. mondom - ha megmutatod, igen! :o) Aztán kiderült hogy be kéne csak rakni a sisakba és neki se ideje, se kedve nem volt a srácnak. (hozzá teszem, csak beszerelési útmutató nem volt hozzá!) Én meg beraktam. Gyári cucc, gyári sisakba! Akárki akármit mondhat, de én ezért szeretem a propelleres bajor gyárat (persze a mocikat meg Berlinben csinálják) mert átgondolt és nem csinál semmit sem ok nélkül. Beraktam, kipróbáltam (sajna nem motoron) és átadtam! Csináltam képeket is, de sajna most nem elérhető, de ha érdekel felrakom. Szóval: Sisak-sisak közötti kommunikáció az alapfunkció, az egyik sisakot betaníthatod egy mobilhoz is és elsöbséget élvez a mobil! A BT azszem v1.01. A feltöltés egy egész esti program :o) és nem tom mennyit bír! Méret kicsi, de ezt inkább a képek! És kb 110k az ára /db!
Ja! R1100S-nél, ha nincs se markolat fűtésed, se ABS akkor 40A-es a generátorod és az akksi 14Ah-s, viszont ha ezek közül valami van benne, akkor 50A-es a generátor és 19Ah-s az akksid!
Előre közlöm, senkit nem akarok bántani! De nekem az R1100R akksija 4 évig bírta. Garázsban riasztó nélkül 1-1.5 hónap után is indult! Jó nem örömködve, de kb 4-5 fordulatra röfffff! :o) Ezek az elektronikák, újdonságok, csak a bosszúságot okozzák! Szerintem egyszerűbb, ha lekotod az akksit, ha hidegben áll (minuszban) akkor ki is vegheted, de melegben ne tárold, csak ne minuszban. Hónaponta (esetleg 2 hónaponta) ráraksz egy H4-est 4-5 órára és utána újratöltöd. Első évben én is kiszedtem, pincébe és félidőben kicsit rűtöltöttem. Utána már nem szarakodtam, 4 évig bírta! Ja nekem gyárilag rendelve a markolat fűtés, (de valahol azt olvastam, hogy akkor csak a generátor nagyobb), az aksim meg 19Ah-s!
Az aksim 2 éves, de mikor 1,5 évesen megvettem már akkor mondta a tulaj hogy szerezek be töltőt ha sokáig nem használom, mert hajlamos az aksi leszívására, rá 3 hétre le kellet cserélnem az aksit..Egyébként van rajta riasztó de nincsen élesítve mert otthoni garázsban áll, ilyenkor télen is min. +10C-on van a motor
Szerintem nekem is az van, igaz meg alig hasznaltam.
Ami tudasban kb ez ill tobb az a Saito, most akcios a louisban, 50 Euro
TOM
Ui:nekem eddig nem allt hosszabb ideig, de az mar elofordult, hogy ut szelen megallva veszvillogoval, a motor nehezebben indult...elegge ki van szamolva az akksi kapacitasa...
Hany eves az akksi? Van riasztod? Nem kapcsol ki nehany nap utan a riaszto?
már pedig nélküled nem szeretnék túl sokat motorozni!
ezt a tényt is tessék figyelembe venni, barátom!:)
nekem nagyon tetszenek a hosszú túrák. rengeteg élmény,tapasztalat gyüjthető.amikor a fotókat nézem,legszívesebben azonnal indítanám a moccot,és mennék valamerre.
kellene egy"motorostalálkozót" már tartani,vagy neeem?
Mi is ALAN-t hasznalunk MHS szettel,amit Hori emlietett. Sajna a kabel tenyleg kenyes pont..en visszavittem mar egyet, szo nelkul kicsereltek...igaz a fokereskedo 200 meterre volt a mult cegemtol...
A bukosisakhoz valo rogzites a kenyes pont...
Sajna nalunk is allandoan a kabelezessel van gond, de jo bukoban 80-90 km/h oraig lehet hasznalni. Mi ezeket fokent motor-motor kommunikaciora hasznaljuk, interkom funkcioja nem az igazi...
Interkomra en az OSBE mouse-t (epp elado) hasznaltam es van aki ALANt es OSBE-t is osszekoti igy megoldja az mot-mot es vezeto-utas kommunikaciot.
Van aki befeccolt sokat speci kommunikacios szettekbe, de a kabelezes ott is kenyes pont.
En a Bluetooth-ra varok...pld Schubertnek van S1-be epitett BT cucca...de az arat meg sem merem nezni...
Budapesten lehet, Szombathelyen sajnos nem kapom meg 3000,- Ft alatt,
Viszont amiben a segítségedet kérném, szeretnék telekomunikációs klt.-et Schubert sisakba is beépithetőt( felnyitható), valami olyat amiben az ember motor-motor, és utas-utas között tudana beszélni, te milyet ajánlanál?
Én már egyfélét kipróbáltam az ALAN 456R, hát az egy kacat.., max. biztonságiőr tudja használni..:-))
Tegezödjünk ha lehet, mert szerintem én vagyok az idősebb, én 33, és jobban szeretem ha ilyenformán beszélgetünk, de remélem ez neked sem jelent próblémát :-))
Egyébként már írtam hogy én a Castrol-nál maradtam azon belül is a 10-W40, ezt elég kedvező áron be tudom szerezni 2000,-Ft/ liter, Ausztriából
Azt hallotam,hogy itt a motorkonstrukció a hibás az olajeszegetésért,nevezetesen a vizszintesen fekvő hengerekből nembír leállítás után az olaj a teknőbe maradéktalanul lecsorogni,igy indításnál mindig egy kis mennyiség beszivárog az égéstérbe,majd ott elég.(sok kicsi sokra megy)
Köszi az infot, biztos így lehet mert akiket én ismerek azoknak 1150 van, és az bizony valakinek megeszik 2 ltert is 10.000km-en, és a szervizben sem tudtak rá mit mondani hogy miért lehet ez.
Gratulálok a szép gépkönyvgyüjteményedhez!Ebből nem nehéz kitalálni,hogy sokat foglalkoztál a "témával".Sajna úgylátom,az énfajtámról nincs ilyened.Mint zöldfülű BMW-snek,nagy szükségem lenne rá.Hol érdemes ilyet keresni?
CD formátumban láttam ilyet az ebay-en is,az is jólenne,de nem egyszerű ott vásárolni.Eddig minden motoromhoz sikerült szereznem,remélem ehhez is lesz!
Márcsak az olajcsere is zavarba hozott,mivel a 40000-res szervíznél (lassan itt lesz)úgytutom minden folyadékot cserélni kell,és azt sem tudom,hogy mikell a váltóba,valamint a kardánba,nameg a mennyiség is kérdéses.
Nemtalálok alapjáratcsavar sem,estleg ezt külön-külön lehet állítíni hengerenként a pillangószelep határolócsavarjával?
Eddig VFR-em volt,ott gyorsan megtaláltam.
Tehát egy kicsit el vagyok veszve,bár ez egy 9. napja birtokolt BMW-tulajdonosától még talán elnézhető!?!?
Látom akkor nem ma kezdted a témát. :-D Na meg ha két motorszerelő tanfolyamot is megcsináltál... Tényleg, szerinted melyik a jobb? A MAMI vagy az M-Force? Én is gondolkodtam hogy elvégzem valamelyiket, de nem úgy alakultak a dolgok munkahely ügyileg hogy el tudjak járni iskolába. Most meg volt egy balesetem, a térdem szar, mennék tűzoltónak, de még előbb meg kéne gyógyulnom.
Én is magam szerelek a motoron amit tudok, ritkán járok szerelőhöz. Az évek alatt én is megtanultam ezt-azt. Viszont jó ha az ember elvégez egy ilyen tanfolyamot, ott biztos sok mindent meg lehet tanulni, így már otthon is bele tud kezdeni az ember több mindenbe.
Van nekem is szerelő ismerősöm, azt mondja hogy akkor éri meg ezt főállásban csinálni, ha magadnak csinálod, alkalmazottként nem igazán jó.
Nem gondoltam volna hogy a magyar BMW márkaszervízek ilyen fatökűek, nincs kapacitás, ill. hogy nekik nem érdekük olyan BMW mocit csinálni amit nem ott vásároltál.
Gondolom azok a szervízek, akik többnyire meg japán gépekkel foglalkoznak, azok nem vállalnak BMW-t egyáltalán. Hát ez cumi.
Szóval akkor érdemes ezeket a dolgokat belekalkulálni mielőtt az ember BMW-t akar venni. Vagy veszel egy régebbi Bömöst és magad csinálod, vagy ha sok a felesleges lóvé akkor veszel egy pár éveset és akkor viszed márkaszervízbe.
Az első BMW-t 1985-ben vettem, egy R69-est oldalkocsival.
Ezzel mentem az idei BMW MTM 24 órás versenyen.
Aki nem ismerné a típust, tele voltak az újságok vele.
A szerelést meg annak idején egy a Don kanyarból hazatért bácsival kezdtem, aki Simsont meg Babettákat szerelt hobbiból. Ő meg az apám mutatott trükköket.
Nemrég kijártam a MAMI és az M-Force tanfolyamot is, mert senki nem tudta megmondani, hogy melyik a jobb.
A BMW-k közül a következő típusokhoz van gépkönyem:
R69
R80GS, G/S
R100GS
R1100GS
R1150GS
R1150RT
F650GS
K100
K1200LT
Ezen kívül egyes típusokhoz van Climer manualom meg Haynes könyvem.
+ a BMW gyár által kiadott Call back leírások a típushibákról, ami alapján a márkaszervízeknek kötelező valamit kicserélni ingyen.
A szerelést, meg azért kellett bevállalnom, mert márkaszervíz nem vállalta senki M.o.-on.
A Wallisnál hallottam, hogy csak a 2001 utáni motorokkal foglalkoznak kapacitás hiány miatt.
Idén nyáron is jött egy finn egy R80G/S motorral akinek a hátsó lehajtásban kellett volna csapágyat meg szimmeringet cserélni, nem vállalták. Az alap probléma az volt, hogy nem érdekük ilyennel foglalkozni, mert az eladások utáni időszakos szervízek, olajcsere, szűrő csere, elviszik a kapacitásaikat.
Egy nagyobb mérvű szétszedéshez meg hely kell, ahol szét lehet pakolni, akár több héten kersztül is. Most min 10 nap alatt érkezik meg az alkatrész, de van hogy 2 hónap alatt sem.
Ez a móka, amit a képeken látsz kb 10-12 óra szétszedés, és 12-28 óra összerakás, ami 8000Ft-os rezsióradíjjal 250eFt.
Egy jó BMW-t egyébként nem kell szerelni.
Hallottam valakitől, hogy egy HD akkor jó ha nem eredeti, a BMW meg ha eredeti gyári.
Köszönöm a hasznos infót! Na most már világosabban látjuk a dolgokat. Azért nem egyszerű ez a kupplungcsere. De hát ez a boxermotor "átka".
Szóval a vezérműlánc az sokat kibír. Igaz, itt nincsenek tizenezer fordulatok. Azt én is néztem, hogy az első vezérműláncot viszonylag egyszerű kicserélni, de ami megy a hengerekhez, az már komplikáltabb. A nyomórudas megoldás meg már kiment a divatból. :-)
Neked mióta van BMW-d? Te is autodidakta módon tanultad a motorszerelést? Szervizkönyvet szoktál használni, vagy csak úgy vaktában hajítottad így szét a mocit?
Azért elég beválallósnak kell lenni, egy Bömöst otthon javítgatni. Sajnos nekem hely sincs ahol javítani tudnám, nem árt ha van egy fasza fűtött műhelyed.
Hulye kerdes, de nem allithato 2 pozicioban az ulesmagassagod? Vagy gepkonyv hianyaban errol nem is tudsz? Ules leveletele utan van egy allito az ules aljan, amivel 2 pozicioban allithato a magassag...legalabbis remelem:)
160 cm alacsony vagyok és kicsit küzdenem kell a gép magasságával. Mindenképpen kicsit "ültetni"a gépet.Van már néhány ötletem,de minden tippet szivesen fogadok!
Na igen, ahol van motoremelő meg szerszámok, illetve szaktudás, ott nem gond. Mivel nekem nincs sok zseton, ezért amit tudok azt itthon csinálok meg. A VFR-emen tök egyszerű volt kupplunglamellákat cserélni, sajnos egy Bömösnél kupplungot csinálni már idehaza nem tudnék. Gondolom nem lehet olcsóság egy ilyen művelet, ráadásul nem hinném hogy sok helyen foglalkoznak BMW-vel. Mivel én ha legközelebb veszek mocit, azt hosszú évekre tervezem. Sajna valószínűleg ezért nem veszek BMW-t, akármennyire is tetszene egy ilyen paripa, mert ha egyszer majd hozzá kell nyúlni, a gatyám rá fog menni. :-((( Majd talán egyszer ha jól fogok keresni, akkor lesz Bömösöm.
Hja! Csak a blokkot nem! Modjuk egy szerelőnek nem egy nagy durranás! Persze aki a sor négyeshez hasonlítja, ahhoz képest legózós mutatvány! De ezt is csak emberek rakják össze! :o)
Nemtudom mennyire aktualis MO-szagra a SK-bol valo vetel, de tudatom a listaval is hatha valakinek lessz ra kedve. Kulonbozo csaladi inveszticios menetek okabol eladom 1998as BMW R1100GS-es. Full felszerelt-FID,futot markolatok, kezvedok,ABS,magas GIVI plexi,3 koffer, alarm, imob, stb. Original fenyezes, nemkarambolozott, szervizkonyv, valos 54ezer km futott. Tovabbi info, foto maganban a gabop@vk.datex.sk Gabor/Szlovakia
Tapasztalatom, és az ismeretségi körömben lévő BMW boxer motorok mindegyike "eszi" az olajat, de ez normális ha 10.000km alatt 1 litert öntesz csak hozzá.
Motorolajban nekem ami bevált az a Castrol 10-W40, de egyébként maga a boxer motor nem annyira igényes az olajra, mint mondjuk egy soros négyes, mivel nincs akkora fordulatszám, ezért szerintem egy normál középszintű olaj jó bele..
1, nem tapasztalt, de mivel beleptem az olajzabalok tarsasagaba vegeztem egy kutatast, hogy az altalam fellelheto szervizek/emberek miket raknak bele...
2, a kep elegge vegyes: -az egyik markaszerviz: asvanyi 10-W20 -a masik (tole kb 8 kmre): full synt.. -tapasztalt roka1: asvanyi 20-W50 -tapasztalt roka2: asvanyi 10-W40 -tapasztalt roka3: asvanyi kozonseges autoolaj. indoklas: az R motor nem motor (!), a valto kulon olajzason van, a teng.kap. meg szaraz, tehat ergo a motor bar motorkerekparba van epitve automotornak is felfoghato.
ha meglesed a konyvet abban is szinte a diaggrambol az derul ki szinte mindegy.
mivel eszi az olajat, es lazaillesztesu leghutesrol van szo, mindenkeppen asvanyit javasolom.
Köszi az infót. Egész jól hangzik ez a kupplungcsere 100.000-nél, azért az elég jó teljesítmény. Csak gondolom ezt kevesen tudják otthon kicserélni. Amit tudok azt szeretek megcsinálni saját magam a mocin. A VFR kupplungját itthon is ki lehet cserélni, de ha jól gondolom akkor a Bömösnél ehhez ki szokták venni a blokkot. Még egy régebbi típusnál ez nem olyan vészes, de egy modernebb járgánynál már ez otthon nem éppen kivitelezhető, legalábbis nekem már ez meghaladja a szaktudásomat.
Arról van valami infód hogy a vezérműlánc mennyit bír ki? Mert itt van 3 is, tuti nem olcsó mulatság kicserélni. (Ezért szeretem a 2001 előtt gyártott VFR-eket, a fogaskerékhajtású vezérműtengellyel nincs gond.) Kíváncsi vagyok minden tapasztalatra, mert ha legközelebb veszek mocit, akkor azt hosszú évekre akarom venni. Már kikristályosodott bennem ha BMW-t vennék, akkor vagy R1100R, vagy R1100S lenne a választásom, ez a 2 típus még elérhető lenne a számomra.
Nagyon örülök hogy megtaláltam ezt a topicot, mert én is gazdája vagyok egy R1150R mocinak amit két éve használok, és nem bántam meg hogy annak idején VFR helyett ezt választottam. Bár most a szívem nagyon húz az új K1200R-K1200S felé, mióta kipróbáltam az R-t.
Csatolom egy képet róla, ha valakit érdekelne egy megbízható, megkimélt, sérülésmentes moci, csak írjon és megbeszéljük..
Én ugyan elfogult vagyok, de megindokolnám! Aztán mindenkire rábízom mit fogad el belőle! Mindenek elött nem állítom, hogy a vileg legjobb motorjait gyártja a BMW, de azt mindenkinek be kell látni, hogy nagyon átgondolt és nincs még egy márka, aki ilyen sok egyébb felszerelést kínál az egyes tipusaihoz. Lehet, hogy drága (sőt biztos hogy nem olcsó :o))) de a megoldásai azt tükrözik, hogy átgondoltan és minden tekintetben a felhasználót akarják kielégíteni. Nekem ezért és a műszaki megoldásai miatt tetszik nagyon. És még valami: Náluk egy valamire való tuning, vagy építő cég ha átépít egy BMW-t nekem az sugárzik róla, hogy nem átalakítanak egy tipust, hanem tovább fejlesztik (inkább designében) és nem csapják agyon a tipus jegyeket. Bevallom néha merészebb és ezért szebb motorokat csinálnak mint maga a gyár, de akkor is BMW dobog benne és nem vágja agyon a bárkát! Nekem ez volt a kedvencem! (hamár retró!)
Amirol en tudok legtobb kilometeres BMW a kozelemben az 100.000 km-t ment el, GS 1100. A kuplung adta mostanaban meg magat.Blokkal tudomasom szerint nem volt semmi baj ezidaig. Turazasra hasznaljak meg jelenleg is.
Ami maximumot olvastam az 400.000 merfold szinten GS 1100, 2 kuplung csere ezalatt, blokkba is kellett nyulni azert mar...megprobalom megkeresni...
Vannak e tapasztalataitok arról, hogy mennyi futásteljesítmény után szorul cserére vezérműlánc és kupplung egy R1100S, vagy ehhez hasonló boxermotoros BMW blokkban? Természetesen nem túl sportos üzemi körülményekre gondolok, tudjátok, amolyan "sport light". Már csak azért vagyok rá kíváncsi, mert ahogy elnézegettem a metszeti képeket, hát egyiket sem lehet valami túl egyszerűen kicserélni.
És még valami: mennyire hajlamosak a BMW-kben az elektromos kütyük a meghibásodásra. Pl. a Hondáknak régebben a feszültségszabályzókkal gondok voltak, mint pl. az én VFR-emben is cserélni kellett 57 ezer km futásteljesítménynél. A BMW-knek vannak e ehhez hasonló nyűgjei?
Szia A-P! Te is előfordulsz itt? :o)))) Ha érdekel és voltam egy pár Garmisch-i találkán és van egy pár képem a Cruiserről! Megkeresem, de itt találsz képeket!
Az első bejegyzés óta figyelem a topickot. Örülök, hogy ilyen sokan beköszöntetek.
Nekem még nincs BMW mocim, de egy GS távoli reménye ültetett vissza két kerékre idén nyáron (hosszú évek után).
Jeleneg egy Super Tenerevel birkózom, szeretem a "kicsikét". Asszem még egy szezont biztosan együtt fogunk gurulni, aztán jöhet a bömös.
Ami miatt muszály volt megnyilatkoznom, az a Petyavara által betett kép a Cruiserről. Már egy ideje szemezgetek az R1200C-vel is, de ez a kép brutális! :)))
Ez eddig a legszebb moci, amit láttam.
Petyavara, nincs ez meg véletlenül neked nagyobban is?
u.i.: A régi ismerősök kedvéért: A-p = Alejandro-papamaci, csak lerövidítettem.
Az hogy milyen felnivel van az ugye csak azon múlik, hogy megveszed és felrakod! De hogy mikori, azt a vin kód elárulja úgy is! Ha meg tuning cégek építik át akkor ők mondják rá gogy erste zulassung! De ettől még r1100r-t nem gyártottak 2002-ben! Ozt ha tévedek akkor az csak a kivételek miatt lehet! ;o))))))
Corsaroban vett Corner dzseki. Sajnos mar nem vizallo, mert elkopott a membran kabatban es a nadragban is...szoval legkozelebb csak olyan nadragot, kabatot veszek amibol kiveheto a membran...EGyebkent 3 ev alatt tonkrement teljesen, de mar korabban sem volt tokeletes...
Tenyleg gyonyoru! Koszi a kepet, hisz eddig megfeledkeztunk a chopper stilusrol...en is ezt a gepet tudnam elkepzelni magam alatt, ha mar choppert kene vennem...:)))
100 e km-nél "kicsit" megtuningolták (sportdugattyú, utánmunkált hengerfej, plusz sok kis fity-füty , csillagszóró, stb), aztán 45 e alatt kitaposták a belét......
Szóval a németeknél is vigyázni kell a motorvásárlással, egyesek nem igazán öregurasra veszik a figurát :((((
ne felejtsétek el,hogy a németeknél néha felborul a papírforma....
mindenki rendelhet mindent,meg természetesen mindenki meg tud venni mindent.és ott elég sok átalakító mühely működik.és vannak modellek melyek,(BMW is!)alkatrészeit,részegységeit előszeretettel dobják át más-más évjáratokba.ezért van némi kuszaság.ezért sokszínű a paletta.
Hát ha sokat járok ebbe a fórumba, még a végén én is meg fogok fertőtződni. :-))) Nagyon csábítóak ezek a motorok! És egyre jobban tetszenek! Mostanában valahogy kezdem úgy érezni, hogy ha legközelebb veszek mocit, valami különlegesebbet szeretnék, mint egy "átlagos" motor. Lehet a végén BMW lesz belőle. :-))) Csak sajna a pénztárcám fogja megszabni a határt.
Már láttam ezt a hirdetést, én mindig folyamatosan pásztázom a motoros hirdetéseket. :-))) Kár hogy csak hátulról van lefotózva, nem látni mi van rajta megsérülve. Meg hát ez a moci kereskedőnél van, azt hamar megtanultam hogy kereskedésből nem érdemes mocit venni, magánkézből olcsóbban hozzájuthat az ember. Meg jártam pár olyan kereskedésben, ahol sportot űznek az ügyfél átverésében. Legjobb lenne a fritzektől mocit behozni, de jövőre horribilis lesz a regadó mértéke, egy 900 ccm feletti motornál kb 350 ezer pénz lesz a pluszköltséged, mire minden rendben lesz. És akkor rengeteget kell még rohangálnod, egyik hivatalból a másikba. Jól kibasztak ezek velünk már megint. :-(((
Olvastam eseted es remelem nem lesz nagy problema a biztositoval...esetleg erdemes ugyvedet bevonni aki sikerdijert sokat tud gyorsitani ill kiveri a penzt a biztositobol...szemet banda altalaban, bar Lucifair VFR tortenete egyesz pozitiv volt...
BMW fenntartas: fentartasi koltsegek nem veszesek, de meg kell mondjam Mo-on sokkal dragabb a szerviz oradij pld mint Szloveniaban...de a kisebb dolgokat otthon is el lehet vegezni, a kopo alkatreszek arai nem horrorok,de az erdemes Becsbol beszerezni...
Tarsasagunkban eleg sok BMW van, es ezidaig nem volt meghibasodas...csak mininalis dolgok...
Hasznalt mocik: ha tudok valamirol, persze folteszem ide...
De megertelek, a V motorok hangja feledhetetlen...VFR nekem is kedvencem...
Esetleg ami még számításba jöhetne, az egy R1100S. Nem rossz ez sem, csak egy kicsit furának tartom az fejidomát nekije. Nem éppen a legszebb, de amúgy az összhatás nem olyan rossz. :-)))
Szoktam nézegetni a mobile.de weboldalon a mocikat, 5000 körül már elég jó R1100R-t lehet kapni, csak az a rohadt regadó keseríti meg az életünket, ami jövőre még magasabb lesz, 900 ccm fölötti motoroknál jócskán 200 ezer Ft fölé fog menni. Aztán mire mindent kifizet az ember, a moci ott lesz hogy több mint 1,5 milla. :-((( Idehaza meg elég nehéz ilyen Bömöst venni, elég ritka, de ha van akkor meg kurva drága, a 2002-es évjáratúak több mint 2 millába vannak.
Látom szépen halad ez a BMW topic. A Viffer fórumban hallottam erről a brigádról, a mi Horink ugye vette azt a szép Bömöst, hát gondoltam átnézek ide. Nekem is VFR-em van, sajna elég ramaty állapotban, mivel frontálisan ütköztem egy kocsival 2 hónapja. Én szerencsésen megúsztam egy térdszalag sérüléssel, de a motorom rommá tört. A 2005-ös nem a VFR-esek éve, már többen is összetörtünk. Na de már tervezgetem a következő mocimat, és megfordult a fejemben hogy esetleg mi lenne ha lenne egy BMW-m. Amikor még elkezdtem motorozni, akkor jobban benne voltam a veterán motoros témában, és a nagy álmom egy második világháborús R 75/5-ös BMW volt. A BMW-k a mai napig tetszenek, csak sajna elég drágák. Ami tetszene is, meg elérhető árban is lenne, az egy R 1100 R, olyan 2000 körüli évjáratban. Ami még igazán tetszik az a K 1200 S, de az ugye iszonyat drága.
Már sokat törtem a fejemet, milyen mocit kéne venni. Első helyen még mindig a Honda VTR 1000 F van, majd utána egy VFR 800, de gondolkodtam már esetleg egy Speed Triple-ben is, vagy egy Buell X1-ben, illetve egy BMW-ben. Csak attól félek, hogy egy ilyen "exkluzívabb" moci fentartása többe kerülhet. Már itt arra gondolok ha valami kütyü megadja magát, akkor az többe kerül, mint egy nagyobb szériában készült japán gépnél. Igazából engem a V motorok vonzanak, de nehéz ellenállni egy boxer-kardánhajtás párosnak is. Igazából én sem az a vaddisznó vagyok aki megy mint az állat, és még az ezred másodperceket is méri a Mátrában. Amolyan sport light-ban nyomom. Inkább a nyomaték vonz, nem a teljesítmény. Szóval azért is gondoltam esetleg egy Bömösre. Na de majd meglátjuk ha vége lesz a biztosítási hercehurcámnak és lesz lóvé.
Ha valaki szeretne Becsebe stb-be menni, de nincs kivel, nincs mikor, de
kene valami, lasd ezt a topicot:
Motorboltba mennek...Louis,Hein Gericke
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9131743TOM!
Egyszer segitettem felallitani LT-t. Mit mondjak nem egyszeru...
Tankolni alltunk meg es ugye mindig 1-ben kell hagyni a motort, h el ne guruljon...namost Sundance (nem az indexes) elfelejtette kivenni 1-bol amikor fel akarta kozepsztenderre huzni...meghuzta de a motor meg visszahuzta...es szepen letette a motort az oldalara...kar semmi szinte egy pici karcolas a vedo gumiszarnyon...Sundance vagy 190 cm es akkor 110 kg felett volt...de legyozte a felpakolt LT...szepen lassitott felvetel volt ahogy rohanuk oda, o meg kuzd az elszabadult kilokkal...aztan 4-en szepen felallitottuk :)))
Azért én örülök az F650-esemnek is és mivel nem túrázni szoktam, ezért nemigen vettem volna pl. boxert... Ugyanis az egyik legfontosabb szempontom volt, hogy könnyű legyen a gép, max 200 kiló, de inkább 180...
Menj el olaszországba és nézd meg, hogy ott hány F650-es rohangál;)
De ha már Ducati:
Anno egy Cafe Racer gép volt, akkor most mit keres rajta full idomzat? Vagy mi köze a Cafe Racerséghez egy Multistrada-nak? Mindenkinek kell ezt-azt változtatni a modell palettán vagy bezárhatja a boltot. Legyen az német, olasz, japán vagy angol stb. márka. Pld. egy 10 évvel ezelötti Triumph kinálatban el tudtál volna képzelni egy ST-t vagy egy Tiger-t ?
Na mindegy, te biztos egy közgaszdász vagy akit úgysem fogok tudni meggyőzni;)
Tán megkéne érteni, hogy az F jelű BMW motorok a profitmaxmalizálás jegyében készültek, készülnek. Közgaszdászként lehet örülni nekik, BMW-sként kevéssé !
Kardán nélkül pont olyanok, mint egy Ducati hátramenettel, hogy a Golr Wingeseket meghódítsa! Persze az olaszoknak több eszük van...
Úgy látom, Ti mindannyian R-széria pártiak vagytok, de azért ne feledkezzünk meg a BMW belépő szériájáról az F-ről sem. Eddig bizonyított a 650-es egyhengeres Rotax szívű, most pedig be fogják mutatni az F 800 S jelű kéthengeres szintén Rotax-szal szerelt remekművet. Remélem nem szakítanak a régi hagyománnyal, és ebből is lesz GS modell. A 800-as S széria 190 kiló lesz, és 80 lóerő körüli a max teljesítménye. Egyelőre ennyit tudok róla, ha minden igaz akkor 15-én lesz a hivatalos bemutatója, és 2006 május környékén kerül a kereskedőkhőz. Én izgatottan várom....
Erre Oreghal mondasat tudnam idezni (a DLröl mondta volt...):
"....felsir almaban ha lat egy DL-t: a feje 1 piciket csunyacska. Konkretan, a fejidomot nagy valoszinuseggel egy kubista festomuvesz alkotta masnaposan, de nem kizart, hogy valami egyeb sulyos trauma is erhette, mert egy szimpla berugas azert ennyire nem viselhet meg egy embert... node. Megvan az ellenszere ennek is: be kell ulni a nyeregbe, onnan aztan nem latsz mast, mint a gyonyoru Capokat, Varakat, BMW-ket, KTM-eket, stb.-ket korulotted, ok meg csodalhatjak a DL pofijat, hat nem?
Videóm is van róla,mikor tuszkolják föl a trélerre,szívem szakad meg ha látom!
Azért csak küldd,elrettentő példának jólesz.
Azért valami jóhírem is van róla,állítolag a futómű nemsérült,csak idom,lámpa olajhűtő.Viszont csak az első lámpa csak magában /nem tévedés/ 199.990 volt tavaly hozzá és ez volt az olcsóbb,mivel parkír nemvolt benne,azt már én gyógyítottam bele.
Megaztán az idomok is durva árban vannak,szerintem így is 500 fölötti a kár!
Szereintem a Sanya ennyit nem szán rá,úgypedig csak árnyéka lesz régi fényének.
Ha jól ismerem fel ezt a gépet, akkor ezt 2 hete hétvégén egy túra alkalmával kicsit lezúzták.
bsanya5 nicken ír a srác. Egy pótos előzésébe kezdett a csapatuk, páran el is mentek mellette, amikor kitette balra az indexet. Erre a mögötte jövő srác (Rezorr) elvette a gázt, míg ezt mögötte bsanya5 nem látta és bő gázzal előni akart. Hátulról belement Rezorr-ba. a többit el lehet képzelni...
K1200RT-ről még nem találtam árinfót...még az sem biztos mikor lesz megvehető...de akkor már ugye az új FJR-hez kéne hasonlítani...meg talán újabb PanEurópa is lesz, talán?
RT:
Tartós sebesség: a 180-at lazán kirázta magából, nem hinném h a 200 probléma lenne tartósan. De megkérdezem ilyen tulajdonos barátomat...ja csak annyit mondanék ZZR és Hayabusa után ült át, szóval vsz nem volt gond a végsebességgel-tartós sebesség maximummal.
ABS:autóban is örök vita, mégis ma már szinte eladhatatlan egy új autó nélküle, persze erre lehet mondani marketing....de a statisztikák alapján az átlag autósnak jó az ABS....és ez szerintem motorosokra még inkább igaz...
Szerintem egy K1200RT a méltó vetélytársa az említett japó gépeknek.
A Pan és az FJR simán megy tartós 200km/h+ -t minden gond nélkül míg egy R-es BMW nem hinném, hogy örülne neki;)
A kardán míg az "igénytelensége" miatt + pontokat szerez a negatívot érdemlő kardánreakciójával viszont inkább 2- -t;)
ABS ez komoly "vita"kérdés lehet, hogy most kell-e vagy sem...egyik haverom elemezgette nekem nemrég, hogy amíg egy autó kereke ABS-es fékezés közben le-le blokkolhat kicsit addig motoron nem, mert akkor pont semmi értelme nem lenne, ha meg a blokkolás határ előtt beavatkozik akkor egyértelműen hosszabb (bár biztonságosabb:) egy fékezés mondjuk 200-ról 100-ra, ha kijön eléd előzni egy Trabant a pályán;) Szóval nagy kérdés, hogy jó-e, mert az ember az esetek 99%-ában érzi, hogy mik a biztonságos fékezés határai, csak vészhelyzetben tépi úgy rá az ember, hogy elperecelhet...szerintem:)
Nagyon szép lett az Adventure, bár egy kicsit engem mintha emlékeztetne egy szörnyre!;) Pont tegnap néztem az Alien-t és ahogy megláttam ezt a képet pontosan a királynő ugrott be a filmből, lehet hogy hülyeséget írok, de szerintem kicsit hasonlítanak egymásra, főleg a plexi íve!
Hogy én is hozzászóljak egy kicsit, nekem is pontosan ezek voltak a benyomásaim, amit még egyszer kiemelnék a soraidból, az az hogy aszfalton hihetlen jó a futómű, tényleg nagyon király, és hogy egy kicsit a régebbi 1150GS-ról is szó essen, a BMW az 1200GS-en pont azokon a dolgokon finomított ami nekem speciel az régebbin nem tetszettek, a motor kevésbé vibrál, alapjáraton sem rángat el annyira jobbra és ballra, de amennyire kimozdul annyi meg pont kell, kevesebb vibráció és kimozdulás már fillingtelenné tenné és a súlyából jelentőssen lefaragtak, teljesen olyan érzésem volt mintha egy BIGet terelgetnék, de persze sokkal több pacival!;)
Nem akarom nagyon bő nyálra engedni ;), de tényleg tökéletes, ha csak aszfaltba gondolkodnék, biztos hogy ezt venném, de mivel szoktam offroadozni is, ezért nekem nem jöhet szóba, na meg ottvan az agyon komputerizált elektronika is, na ez sem jön be, de csak azért mert ebből a fizetésből, amivel rendelkezem nem biztos hogy egyhamar kitudnék spórolni valami akármi kis bizbasz alkatrészt is ha esetleg elromlik! Ice