Ja, kulonosen azok buknak akik megshortoltak a Teslat december kozepen. Mennyit is esett azota a papir?
Lassan a befektetoknek is nyilvanvalova valik hogy a Model 3 egy kurva nagy lufi, nincs mogotte valos tomeges kereslet, amire meg lenne azt keptelenseg nyeresegesen gyartani.
ha Mr Elon Musk rol beszélünk akkor EV koronázatlan Királyárol beszélünk egy példa nélküli inovatör a elektomos auto létrehozásába, a egész világ kopirozza a de még messze nagyomessz vanak,
daccára a nagy reklámozás meg a üres duma.
ezek a indexforum szakik anyit konyittanak a TSLA papirokhoz mind a tyuk a …..
dumálnak milliárdos $ veszteségekröl csak, hogy mondjanak valamit közbe nincsenek képbe
A marha németek elplatformozták magukat, 3 ezer euróval többe kerül a platformjuk/darab, a szükségestől, amivel a Teslaval tudnának versenyezni.Én mondtam ,hogy nem lesz jó vége annak, hogy irreális összegeket költenek az autó olyan részére, ami azt soha nem hozza be.
Ez pedig azt jelenti, hogy a két prémium márka által közösen fejlesztett PPE padlólemez jelenlegi formájában közel sem elég ahhoz, hogy a Porsche és az Audi jövőbeli villanyautói versenybe tudjanak szállni a Tesla járműveivel. A Premium Platform Electric építését közel két évvel ezelőtt kezdték el, és körülbelül 2020-2021 környékére ígérték a legelső ráépülő elektromos autót. Az új jelentés szerint a platform legelső változata a tervezettnél darabonként 3000 euróval drágább lett, amit a Porsche még meg tudna magának engedni, az Audi ellenben nem volt hajlandó elfogadni. Az ingolstadtiak szerint még jócskán lejjebb kell faragni a költségeket, hogy ne maradjanak alul az egyre csak fokozódó elektromosítási versenyben.
A fejlesztés során egyébként az akkumulátor-cella ára a legkritikusabb tényező, amely ismételten rávilágít az ázsiai beszerzés hátrányaira és a Tesla előnyére, ami a Panasonic-kal való közös gyártásból fakad. A fejlesztés költségének nagysága a Porsche és az Audi szerint a PPE megjelenésének elhalasztását is eredményezheti, ami újabb késést jelent a németek villanyautóira nézve. Ha pedig valóban elhúzódik a padlólemez fejlesztése, az egy újabb lehetőség a Tesla számára komolyabb konkurencia nélkül meghódítani a prémium piacot.
A cikk írói azt is megemlítik, hogy az Audi számára azért is kiemelten fontos a PPE program, mert a média által gyakran „Tesla-gyilkosként” emlegetett e-tron SUV-t a vállalat állítólag sokkal inkább egy óriási kudarcként értékeli.
A németek lemaradtak, még csak most tanulják a villanyautó gyártást, amiben a Teslanak már évtizedes tapasztalata van, ők most fizetik a tanulópénzt, még pár évnek el kell telnie, mire a németek is képsek lesznek nyereséges EV gyártásra.
A kicsi Tesla sikere viszont kínkeserves fejtörést okoz a kontinens nagy autógyártóinak, és mindenki másnak, aki még mindig a kaliforniaiak bukását reméli. Mikor a villanyautóból még csak néhány darab készült el, és Elon Muskék vért izzadtak a gyártás felfuttatásáért a fremonti gyárban, már akkor tudni lehetett, hogy a Model 3 egy rendkívül jól, és ami még fontosabb, olcsón összerakott autóra sikeredett. Ez akkor vált nyilvánvalóvá, amikor a német gyártók vélhetően horribilis összegekért beszereztek egy-két darabot, és Európába hozták őket, hogy aztán a mérnökeik szétszedjék, és alaposan áttanulmányozzák valamennyi alkatrészét. A reverse-engineering egyáltalán nem ritka az autóiparban, sőt, az olyan nagy hatású járműveknél, mint a Model 3, már-már kötelező is a riválisok számára, hogy megszerezzék a mögöttes tudást, ami ebben az esetben gyökerestül forgatja fel a Volkswagen Group villanyautóinak fejlesztési irányát.
„Az e-tron, mint az Audi legelső tisztán elektromos modellje nem csak késik, de számos célértéket nem tud teljesíteni, és több mint 2 milliárd eurós fejlesztési költségével messze túl drágává nőtte ki magát. A fedezeti pont eléréséhez szükséges 600 000 darabos eladás mostanra illúziónak számít” – olvasható a Manager Magazin hasábjain.