Minél több a lap, annál könnyebben lehet szűk helyen használni, mert annál kevesebbet kell tekerni a csavaron, hogy egy lappal odébb rá tudd tenni a kulcsot.
Az úgy van, hogy a páratlan lapszámú csavarfejnek nem sok értelme van, mert nincs két párhuzamos lapja, ezért villáskulcsot nem lehet csinálni hozzá.
Nyolc lap fölé meg nem érdemes menni, mert az már szinte kör.
Marad tehát a 4, a 6 és a 8 lap.
Minél kevesebb a lapszám, annál jobb mechanikailag (kevésbé szeret elnyalódni, nagyobb erőt tud átvinni).
Másrészt minél több lap van, annál kisebb a fej, és annál kényelmesebb használni, mert több irányból rá lehet tenni a kulcsot.
A hatszög egy jó kompromisszum, ezért van ez szinte mindenütt.
A négyszögfejet ott használják, ahol a csavar nem egyszeri rögzítésre szolgál, hanem üzemszerűen oldani, meghúzni kell, pl. esztergapad késtartó, marógép behúzószár stb. Vagy kisebb méretben: műszerek centráló hernyócsavarjainak a feje.
A nyolcszöget meg nagy méreteknél szeretik: pl. a Lánchídon a láncszemeket bazinagy nyolclapú anyák fogják össze.
Jó.....aláirom,hogy a nem párhuzamos kulcs,amit ehhez gyártanak,működik,mert a kúp miatt rászorulhat,de mi történik,ha csak negyed fordulat lehetséges a meghúzáskor,vagy lazitáskor........!? A kulcs nemfog rámenni a nem párhuzamos laptávolság nagyobbik méretéreeeeeeee....... Bocs,csak járt az agyam betűk formájában.......
....És a csőfogó sem feltétlen cső fogásra alkalmas csak!!Szinte mindent is megfog!És ez éppoly egyszerű, mint a csöves, csővel foglalkozó! emberek Aki csak colméretben tud gondolkodni !Az áramló közegekre ma is ott a collos cső!
Valóban az honosodott meg , de emlékezzünk vissza a régi négy lapúakra, (az is párhuzamos) én kisgyerekként még csak a villáskulcsot ismertem,amit az nem fogott meg, arra volt a franciakulcs, svéd fogó ,csőfogó.
Csőidomoknál nem kis meglepetésemre többet is nyolc lapú kivitelben kaptam.
OT
Elkezdtem keresgélni, hogy a csőidomok laptávolságára milyen szabvány vonatkozik. Már csak azért is, hogy ne kelljen megvenni minden villáskulcsot mondjuk 18-tól 42-ig. De nem találtam ilyet, mindenféle laptávolságot lehet látni.
"a több bekezdésű menet arra jó, hogy nagy menetemelkedést lehessen csinálni nem túl nagy fogakkal."
Világos, de ez mire jó egy csavar esetében? Menetes orsónál még el tudok képzelni valami felhasználási módot, de már ahhoz is meg kell eröltetnem a fantáziámat.
Esetemben a főorsó házból kivezetett csövön kapott olajzást fénykorában......
A helye a csőnek,sziloplaszttal betömve jelenleg.......
Én motorlánckenő spray-t használok.
Szerintem a kenés spórolását a minimális energia igény is,és lustaság is vezérli. Ugyanakkor a ragacsos zsir jó kenőképességű,sokáig ottvan,és minimális zajcsökkentő hatása is van......
Mostanában elég felkapott téma volt itt a cserekerék, nekem is lenne kérdésem ezzel kapcsolatban.
Eddig ahol én láttam esztergát, ott mindenütt kenés nélkül szárazon mentek a cserekerekek. Soha semmi olajozás, vagy zsírozás nem volt, csont száraz volt minden, ha kinyitották a takaró burkolatot.
Nem kellene ezeket a fogaskerekeket is kenni?
Az főorsóházban a fogaskerekeket olaj keni, Nortonban szintén, akkor ezeket miért nem?
Általánosságban a több bekezdésű menet arra jó, hogy nagy menetemelkedést lehessen csinálni nem túl nagy fogakkal. Pl. ugyanez a menetemelkezés egy bekezdéssel így nézne ki:
A konkrét esetben pedig pont arra jó, mint a 3,45mm-es menetemelkedés, a balmenet vagy a hétlapú fej és anya.
Ez csak egy játék volt, ajándékba kapta mérnök édesapám. Egy olyan "profin kinéző" csavart akartam csinálni, amin lehetőleg semmi se szokványos és elkészíteni se triviális.
Kereskedő... Mindenhez ugyan azt a képet teszi, függetlenül a méretarányosságtól, menetiránytól, stb.. Általánosságban elmondható, hogy a képnek csak ritka kivétellel van közvetlen köze a termékhez.
A hirdetésben fellelt állapot is szokott lenni........A tisztelt tudatlan örökös,az ősei hagyatékát igy árulja.......
Lehet,hogy az én szemem már nem jól lát,de kb 2mm por lehet a tokmányon,aminek egy része lecsúszott......vagy a tokmány lehet repedt.......!? Olyan bizonytalanság fogott eeeeeee!!!
A balmenet az isteni. A Laguna 2-. balmenetes a főtengely végén a csavar. Már tudom. De a másik évjáratú autónál meg jobbmenetes, pedig milyen büszke voltam, a szíjcserénél, hogy de jó, már tudom. De hát nem.