Azért a dízel nem maga a patásördög, csak az utóbbi pár évben így állítják be.
Ha az ember arra használja, amire tervezték, és odafigyelve jár vele - ami a benzinmotornak is előnyére válik -, akkor nincs vele probléma.
Az, hogy a sok visszatekert órás autón előjönnek a hibák, kevéssé lenne elrettentő, ha az is ott szerepelne a hír mellett, mennyit futott, és milyen körülmények között az az autó.
Persze vannak konstrukciós hibával, vagy alulméretezve tervezett, gyártott motorok, de ezek már ismertek.
Ahogy olvasgattam, egy Kia/Hyundai dízelmotor simán vállalható - na persze felhasználási körülmények függvényében.
A fő kérdés valóban az legyen, hogy arányaiban mennyiszer mész vele mondjuk 100km feletti útra, ahol behozza az előnyeit. Ha azzal hordanád suliba a gyereket meg onnan 5 km-re dolgozni, esetleg a 10km-re levő nagymamához, akkor jobb a benzines, mert a dízel sosem fog bemelegedni és kinyírod.
Sokan azt mondják rövid távon rossz vagy nem gazdaságos a dízel és jobb a benzin. Akkor tedd fel magadnak a kérdést ,hogy mennyit mész egy évben. Én sokat megyek mégse vettem dízel ,maradtam a benzin mellett bár így egy év után lehet jobb lett volna a dízel . De ezt előre nem lehet megmondani,hogy melyik fajtára mennyit fogunk költeni az évek során. Szóval ez egy örök dilemma lesz. Ahogy olvasom a Kiák dízel motrai nagyon jók .
Koszi a cikkeket, vegigolvastam, a nepitelet pedig alap. Mindig azzal kezdek ha infokat szeretnek egy tipusrol. Kar hogy atlagban 50ezer kmnel abbahagyjak a velemeny irast. Dilemmazok ezen a dizel dolgon. Jelenleg benzines autom van, mindenkepp a ceed lesz a valasztas, de nem tudom mekkora kockazat benzines helyett dizelt venni.
nekem 5 és 6,5 között eszik a 5,5-6 az átlag az 5 alatti fogyasztás az vidéki viszonylatban reális csak, olyankor fordul elő ha baranya-zala között közlekedek és turbós persze, egy ekkora motor turbó nélkül 60 lóerő körül van
Sziasztok. 2012-től gyártott KIA Ceed vásárlása előtt állok. Tudnátok segíteni hogy melyik motorral felszereltet lenne érdemes választani? Eddig benzines autóm volt, de gondolkozom hogy most váltok dízelre. Az 1.6 CRDI motorokról mit lehet tudni ? Mennyire megbízhatóak ezek a motorok? Válaszotokat előre is köszi ;)
Az enyém 2008-as, 2017-ben belgiumból behozott, itt-ott van némi felületi rozsda /az alján / , de egyátalán nem vészes.Tavasszal fogom lekezelni, ahogy sajátkezűleg tudom.
Szia . Az én Kiám is németből való 2015- ös 1.6 benzin sw. Nekem is van aknám és meg is néztem alulról. Hát én egy kicsit ledöbentem,hogy 3 éves és van rajta rozsda . A 18 éves Renault Cliom volt majdnem ilyen . De ahogy îrod hazai gépek sajnos nincsenek főleg benzines fiatal így maradt a kinti. Idáig 22000 -25000 tettem bele gond nélkül egy év alatt.
Mi németből - Berlin magasságából - behozott 2010-es gépet vettünk. A kasztnin semmi korrózió (van saját akna, végig tudtam nézni centiről-centire), leszámítva egy kb. 1 cm-es darabot, ami a hátsó kerékív-lökhárító sarka találkozásánál volt, és csupán felületi rozsda volt. Ennek vélhetőleg a kerékív sérüléséhez lehetett köze - amit azóta rendbe hozattunk -, bár másik autón is láttam már ilyen rozsdát.
Magán a kasztnin sehol semmi korrózió, sem alul, sem a kritikus helyeken (A oszlop alja, küszöb, ajtók alja, kerékívek) annak ellenére, hogy csak a gyári védelem (rücsi) van rajta, ami nem terjed ki a teljes alsó lemezfelületekre - így jól látható, hogy az alsó részt is érintő gyűrést nem látott az autó.
Ahol van korrózió, az a hűtőt támasztó két kis félkör alakú elem, valamint a motort tartó segédkeret alsó része (ezen felületi vékonyka rozsda látható - tavasszal kap is valami kezelést a tervek szerint.
Mikor kerestük az autót, mi is elhanyagolható számú hazai magánhirdetést találtunk, azok egy része is kintről hozott magánimport volt. Az egyik ilyen valóban hazai autón (ami kapott már az élettől annak ellenére, hogy emlékeim szerint 120-150e km-el hirdette a hölgy) valahogy sikerült a motorházfedél szélvédő felőli sarkát meggyűrni, és ott volt is egy kis rohadás.
Még egy helyen volt jellemző a rozsda: a hátsó ajtó felső éle a szigetelőgumi alatt.
Ezek a tapasztalatok a 2007-2012 évjáratra vonatkoznak.
Viszont az "A" oszlopok tövét érdemes rendszeresen kimosni az ajtónyílásból, és a kerékjárati betét felől - levenni az alsó rögzítő csavarokat -, mert ott nagyon megül a kosz; fél maréknyi sarat, falevelet, stb. szedtem ki innen a 8 éves autóból... (Ez az ALmeránk esetében is így volt...).
Autócsere előtt állok és most nagyon úgy néz ki, hogy a Cee'd lesz a befutó.
Az autó mindenképp benzines lesz, évente általában max 10 ezer kilométert megyek.
A 6-7 éves modelleket nézegetem, mivel ezeknél nem kell szükségszerűen a kínálat aljából választanom. De a kínálat telis-tele van külföldről behozott autókkal, melynek zöme német, vagy osztrák származású. Útkezelésük a téli viszonyok során pedig jól ismert.
Mennyire bírja a Cee'd alulról a strapát?
Mert pl. a Mazdából nem lehet rozsdamentest találni.
Persze erre főként azok tudnak válaszolni, akik már egy kintről hozott autó tulajdonosai, de mástól is szívesen fogadok minden tanácsot.
Nem kicsit tartok egy külföldről származó jármű megvásárlásától, de azt itthon forgalomba helyezett és jelenleg piacra dobott autók száma, majdnem a nulla felé konvergál. Jó-jó, van egy a Pappasnál, de már a fényképek alapján sem túl meggyőző.
hali. Ma delelott elmentem kiprobalni az uj Proceedet. Elado sraccal joban vagyok, odaadta a kulcsot,h terjek vele. Haat,nagyon kellene :) Valto meg kicsit akados,de meg uj persze,majd bekopik, 31 km volt a kocsiban. Fékek jok,motor 1,4 turbo 140 paci. meg nem húzattam agyon,de ha bekopik,fog azert menni az is rendesen. Aki a hatso ablakokat szereti,es szeret kitekinteni belole,akkor ez nem az o autoja. Eléggé bevan szukulve,meg nekem is szoknom kellene ,pedig én nagyon ritkan tekintek ki rajta.Ules feszes,kormany kicsi,es sportos. egyszeruen jol sikerult,remélem 2-3 ev mulva betudok szerezni egyet :)
Az én kombimba is behallatszik, ha lassú tempónál, csendes környezetben fékezek. Szerintem normális, hátulról a csomagtartó felől jön a "surrogó" hang, ahol gondolom nincs olyan hangszigetelés mint elöl. Már mentem vele annyit, hogy volt féktárcsa, fékbetét csere is, nem változott, de nem is zavar.