E topik a http://www.fortepan.hu gyűjteményben fellelhető városképek, részletek, helyszínek, esetleg korszakok-időpontok, személyek, járművek beazonosítására szolgál. A honlap szerkesztői az itt olvasható azonosításokat veszik át.
A Fortepan új kulcsszó-címke rendszeréről a Fortepan címkézés topikon kaphattok bővebb információt. Testvértopikunk a Budapest anno...
A Fortepanhoz lazán kapcsolódó egyéb témákkal forduljatok a
Kávézóna a FortePan-hoz topichoz
én sem találtam semmit arról, h a szigeten gyakoroltak volna, igaz sokat nem is kerestem. de kíváncsivá tett a dolog, úgyhogy ha lesz rá időm, eltöltök majd a kereséssel egy kis időt. Szentendréhez egyébként nincs különösebb közöm, de Békáshoz egy kicsit igen. Régen igyekeztem alaposan felfedezni a környéket és szerencsére elég jó a "tájmemóriám"
Köszi szépen. Semmi adatom nem volt arról, hogy a szigeten a vasútépítést gyakorolták szegények, miközben a képek a szigetre utaltak. Van valami közelebbi viszonyod Szentendréhez és/vagy a környékhez? Csak mert láthatólag nagyon ismered a környéket. Nekem 60 év. :)
sokáig azt hittem, h a Szentendrei Hévet javítják a katonák, mert Pannóniatelep felől épp ilyen látképek vannak. de aztán rájöttem, h a szigeten gyakorolják a vasútépítést ezt arra alapozom, h a 73174es képen látható laktanya Duna felé néző homlokzata a 73177-esen is látható, kissé délebbről. ami csak a szigetről lehetséges. és nyilván emiatt kelnek át a Dunán
73174 71124 71125 71130
Magyarország, Szentendre, átkelés a Szentendrei-Dunán a Görgey Artúr laktanyánál
73177 a sík szántó és a magas homokbucka határán építenek Magyarország, Szentendrei-sziget (szemben a Görgey laktanya Szentendrén) Szentendre-Pannóniateleppel szemben
és a többi is itt készült: 73172 73173 73175 73176 Magyarország, Szentendrei-sziget (Szentendre-Pannóniateleppel szemben)
73179 Magyarország, Szentendrei-sziget (Szentendre-Pannóniateleppel szemben) -itt dél felé nézünk, a bal oldali homokbucka földmérési pontja ezen a térképen is látható:
73180 71129 Magyarország, Szentendrei-sziget (Szentendre-Pannóniateleppel szemben) -ua. mint fent, csak észak felé
feltételezem, h ezek is itt készültek: 73171 73178 73181
1923-ban az Aeroexpress három útvonalra: Budapest–Székesfehérvár–Nagykanizsa–Zágráb, Budapest–Prága, Budapest–Bukarest, valamint a Balaton körülre ill. a Duna magyar szakaszára kapott légiforgalmi engedélyt. Külpolitikai okokból azonban még hónapokig nem tudta megindítani a menetrend szerinti járatokat, így a Junkersek addig is alkalmi és sétarepülésekre vitték az utasokat. A 15-20 perces sétarepülések nem voltak veszélytelen vállalkozások, főleg, ha hozzávesszük, hogy a vállalat a légibalesetekért semminemű felelősséget nem vállalt. 1923. május 6-án aztán az Aeroexpress H-MACC lajstromjelű gépe egy sétarepülés vége felé, a Csepel-sziget északi részén egy forduló közben sebességét vesztve kis magasságból lezuhant és kettétört. A gépet Bárczay István világháborús tengerészrepülő vezette, az utasok Mandl Samu régiségkereskedő és családja volt. A családfő életét vesztette, a többiek megsérültek. A balesetet az úri közönség gyorsan feledte, sikk lett az év nyarán a Junkersekkel a Balatonra légitaxizni, ill. megkezdődött a rendszeres balatoni körrepülés a Siófok – Almádi – Füred – Keszthely- Földvár- Siófok útvonalon. A nyaralók, fürdőzők rövidesen hozzászoktak a Junkers hidroplán látványához, sőt meg is kedvelték az alumíniumborítású repülőgépet, és elnevezték Ezüst Sirálynak.
a fehér keretes problémát mi is észleltük, dolgozunk rajta. Sajnos az átalakításkor érezhető lesz majd a honlap lassulása, ezért még kicsit várnánk vele
71599 Horvátország, Pélmonostor, a vasút Szívó-ároknál az egykori baranyavári cukorgyár előtt.
a középső vágány mintha még nem lenne helyreállítva, de a cukorgyárhoz már vezet egy helyreállított iparvágány
71600 és 71601 Horvátország, a vasút Pélmonostortól Magyarbóly felé, a Karasica patak hídja előtt.
az 5 gondolom a sebességhatár, amivel a frissen helyreállított részeken közlekedni lehetett
az "egykori baranyavári cukorgyár" megnevezés módosítható, a cukorgyár ma is ott van, az nem "egykori", de a Cukorgyár (Šećerana) nevű településhez tartozik, ami közigazgatásilag ugyanúgy Pélmonostor része, mint ahogy Baranyavár az.