Keresés

Részletes keresés

rezgaras Creative Commons License 2014.12.19 0 0 51487

A 71792-esen és 71793-ason ugye Kodály Zoltánt láthatjuk?

pégés Creative Commons License 2014.12.19 0 0 51486

KÖSZÖNÖM !

Előzmény: rezgaras (51485)
rezgaras Creative Commons License 2014.12.19 0 0 51485

Bocs, a totál számot írtam be véletlen.

 

71686, 71687, 71688, 71689, 71690, 71691, 71692, 71693 - Csíksomlyó

 

71341, 71342, 71343, 71344, 71346, 71347 - Tempo G1200

 

Így értettem a "környékét", folyamatosan számozott.

 

 

Előzmény: pégés (51482)
pégés Creative Commons License 2014.12.19 0 0 51484

71726

 

  

                                                    sztem FENYVES ÉS FRIED

 

egy tippem van, a Regent-ház

 

„Homlokzatát fehér műkőlapokkal borították, …”

http://egykor.hu/budapest-ii--kerulet/lakohaz/2473

 

ha volna ötletetek?

pégés Creative Commons License 2014.12.19 0 0 51483

71718                                          71719                                          71724

           

 

Budapest XII. Krisztina körút 5., ekkor 59. (Csaba utca sarok)

 

   

pégés Creative Commons License 2014.12.19 0 0 51482

73671  nincs

 

a "társai" és a "környéke" különösen jól kereshető

Előzmény: rezgaras (51481)
rezgaras Creative Commons License 2014.12.19 0 0 51481

73671 és környéke: Csíksomlyó

 

rezgaras Creative Commons License 2014.12.19 0 0 51480

71343 és társai: Tempo G1200

 

damusz Creative Commons License 2014.12.19 0 0 51479

én sem találtam semmit arról, h a szigeten gyakoroltak volna, igaz sokat nem is kerestem. de kíváncsivá tett a dolog, úgyhogy ha lesz rá időm, eltöltök majd a kereséssel egy kis időt. Szentendréhez egyébként nincs különösebb közöm, de Békáshoz egy kicsit igen. Régen igyekeztem alaposan felfedezni a környéket és szerencsére elég jó a "tájmemóriám"

Előzmény: gybind (51478)
gybind Creative Commons License 2014.12.19 0 0 51478

Köszi szépen. Semmi adatom nem volt arról, hogy a szigeten a vasútépítést gyakorolták szegények, miközben a képek a szigetre utaltak. Van valami közelebbi viszonyod Szentendréhez és/vagy a környékhez? Csak mert láthatólag nagyon ismered a környéket.  Nekem 60 év. :)

 

Előzmény: damusz (51476)
damusz Creative Commons License 2014.12.19 0 0 51477

71409   

Magyarország, Aggtelek, balra az Aggtelek-Domica-barlangrendszer bejárata

damusz Creative Commons License 2014.12.19 0 0 51476

sokáig azt hittem, h a Szentendrei Hévet javítják a katonák, mert Pannóniatelep felől épp ilyen látképek vannak. de aztán rájöttem, h a szigeten gyakorolják a vasútépítést
ezt arra alapozom, h a 73174es képen látható laktanya Duna felé néző homlokzata a 73177-esen is látható, kissé délebbről. ami csak a szigetről lehetséges. és nyilván emiatt kelnek át a Dunán

73174 71124 71125 71130

          
Magyarország, Szentendre, átkelés a Szentendrei-Dunán a Görgey Artúr laktanyánál

73177 a sík szántó és a magas homokbucka határán építenek
Magyarország, Szentendrei-sziget (szemben a Görgey laktanya Szentendrén) Szentendre-Pannóniateleppel szemben

és a többi is itt készült:
73172 73173 73175 73176
Magyarország, Szentendrei-sziget (Szentendre-Pannóniateleppel szemben)

73179
Magyarország, Szentendrei-sziget (Szentendre-Pannóniateleppel szemben)
-itt dél felé nézünk, a bal oldali homokbucka földmérési pontja ezen a térképen is látható:

73180 71129
Magyarország, Szentendrei-sziget (Szentendre-Pannóniateleppel szemben)
-ua. mint fent, csak észak felé

 

feltételezem, h ezek is itt készültek:
73171 73178 73181

Előzmény: gybind (51414)
Enzo Creative Commons License 2014.12.19 0 0 51475

Bocs a zavarásért, jogos.

Nem volt felcímkézve, és valószínűleg az az egész sorozat szolnoki, nem csak ez a néhány.

Ha gondolod kicsemegézheted a többit, nem akartalak benne megzavarni.

Előzmény: pégés (51473)
soundria Creative Commons License 2014.12.19 0 0 51474

Hello: 24830 és 24831 -hez adalék és háttér:

 

1923-ban az Aeroexpress három útvonalra: Budapest–Székesfehérvár–Nagykanizsa–Zágráb, Budapest–Prága, Budapest–Bukarest, valamint a Balaton körülre ill. a Duna magyar szakaszára kapott légiforgalmi engedélyt. Külpolitikai okokból azonban még hónapokig nem tudta megindítani a menetrend szerinti járatokat, így a Junkersek addig is alkalmi és sétarepülésekre vitték az utasokat. A 15-20 perces sétarepülések nem voltak veszélytelen vállalkozások, főleg, ha hozzávesszük, hogy a vállalat a légibalesetekért semminemű felelősséget nem vállalt. 1923. május 6-án aztán az Aeroexpress H-MACC lajstromjelű gépe egy sétarepülés vége felé, a Csepel-sziget északi részén egy forduló közben sebességét vesztve kis magasságból lezuhant és kettétört. A gépet Bárczay István világháborús tengerészrepülő vezette, az utasok Mandl Samu régiségkereskedő és családja volt. A családfő életét vesztette, a többiek megsérültek. A balesetet az úri közönség gyorsan feledte, sikk lett az év nyarán a Junkersekkel a Balatonra légitaxizni, ill. megkezdődött a rendszeres balatoni körrepülés a Siófok – Almádi – Füred – Keszthely- Földvár- Siófok útvonalon. A nyaralók, fürdőzők rövidesen hozzászoktak a Junkers hidroplán látványához, sőt meg is kedvelték az alumíniumborítású repülőgépet, és elnevezték Ezüst Sirálynak.

pégés Creative Commons License 2014.12.19 0 0 51473

Ha megtennétek hogy használnátok a keresőt a megfejtések során .

köszönöm

Előzmény: Enzo (51470)
pégés Creative Commons License 2014.12.19 0 0 51472

Nem tudom mitől függ, de nálam nem is volt ez a fehér keretes probléma.

Előzmény: tamasimiklos (51471)
tamasimiklos Creative Commons License 2014.12.19 0 0 51471

Kedves Mind,

a fehér keretes problémát mi is észleltük, dolgozunk rajta. Sajnos az átalakításkor érezhető lesz majd a honlap lassulása, ezért még kicsit várnánk vele

üdv

t.m.

Előzmény: Alexander Demeter (51456)
Enzo Creative Commons License 2014.12.19 0 0 51470

73130: Szolnok, Kádár cukrászda (Tünde cukrászda):

 

 

73124: Szolnok, Tisza szálló:

 

73122: Szolnok, Eötvös tér, oszágzászló:

 

71095: Szolnok, Damjanich János tábornok lovasszobra:

 

71093: Szolnok, Városi Színház, Apponyi Albert (ma Táncsics Mihály) utca:

 

71092: Szolnok, Tisza István tér (ma Hősök tere), I. világháborús emlékmű ("Meztelen szobor"):

 

(a kép tükrözött!)

 

Mwin Creative Commons License 2014.12.19 0 0 51469

Közben én is rájöttem, hogy az nem az, de ez érdemben nem befolyásolja azt, hogy máshol is volt ívhíd. 

Előzmény: Töck Jenő (51457)
napocza Creative Commons License 2014.12.19 0 0 51468

71486 még1x

Előzmény: napocza (51467)
napocza Creative Commons License 2014.12.19 0 0 51467

71486 még 1x
 

Előzmény: napocza (51466)
napocza Creative Commons License 2014.12.19 0 0 51466

valószínűleg

71485 Horvátország, jugoszláv bunker Pélmonostor közelében a Baranyaszentistván felé vezető országút mellett.
 

71486 Horvátország, Pélmonostor, ulica Bele Bartoka a vasúti aluljáró felé eső vége.
 
 a háttérben lévő épület az ellenkező irányból:

71487 Horvátország, Pélmonostor, ulica Bele Bartoka a vasúti aluljáró feletti rész felől.
 

Előzmény: napocza (51465)
napocza Creative Commons License 2014.12.19 0 0 51465

Az előtte és utána következő képek alapján

71482, 71483 és 71484 Horvátország, az országút Baranyaszentistván és Pélmonostor között.
   
 

Előzmény: napocza (51464)
napocza Creative Commons License 2014.12.18 0 0 51464

71481 Horvátország, Baranyaszentistván, útakadályok a Pélmonostor felé vezető úton.
  

Előzmény: napocza (51462)
2ly Creative Commons License 2014.12.18 0 0 51463

71027

Magyarország Budapest I. budai Vár Tóth Árpád (Gróf Bethlen István) sétány, a Savanyúleves rondella felé nézve.

 

 

napocza Creative Commons License 2014.12.18 0 0 51462

most már valószínű, hogy a 71478 sem Szerbiában, hanem Horvátországban készült

71749 Horvátország, Baranyaszentistván, útakadályok a falu központjában.
 

71750 Horvátország, Baranyaszentistván, útakadályok a falu központjában, háttérben a római katolikus templom.
 

Előzmény: napocza (51441)
napocza Creative Commons License 2014.12.18 0 0 51461

egy-két héttel később

71599 Horvátország, Pélmonostor, a vasút  Szívó-ároknál az egykori baranyavári cukorgyár előtt.
    
a középső vágány mintha még nem lenne helyreállítva, de a cukorgyárhoz már vezet egy helyreállított iparvágány 

71600 és 71601 Horvátország, a vasút Pélmonostortól Magyarbóly felé, a Karasica patak hídja előtt.
  

az 5 gondolom a sebességhatár, amivel a frissen helyreállított részeken közlekedni lehetett

az "egykori baranyavári cukorgyár" megnevezés módosítható, a cukorgyár ma is ott van, az nem "egykori", de a Cukorgyár (Šećerana) nevű településhez tartozik, ami közigazgatásilag ugyanúgy Pélmonostor része, mint ahogy Baranyavár az.

Előzmény: napocza (51460)
napocza Creative Commons License 2014.12.18 0 0 51460

71488 Horvátország, Pélmonostor, megrongált vasúti híd részei a Szívó-árok mellett.
 

valószínűleg:
71489 és 71490 Horvátország, Pélmonostor, megrongált vasúti pálya és híd a Szívó-ároknál.
   

71491 és 71492 Horvátország, Pélmonostor, jugoszláv hadifoglyok menete, háttérben az egykori baranyavári cukorgyár.
   

Előzmény: napocza (51458)
Törölt nick Creative Commons License 2014.12.18 0 0 51459

71825, 71826, 71827, 71828, 71829

 

Budapest, VI. Oktogon.

 



 

     

 

napocza Creative Commons License 2014.12.18 0 0 51458

Köszönöm szépen.

 

Számos további képhez előzetesen mellékelem ezt a térképrészletet:

Előzmény: 2ly (51448)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!