Félek, hogy nem általános. Nekem a belső lépcsőmet kellett betonozás után elvésetnem és alászigeteltetnem a kőművesekkel. (Mondjuk egy oszloppal már nem csinálnám meg ugyanezt.)
Na, megjött a válasz levél az Energiaközponttól. Azt írják, idézem: "Az Ön józan ítélőképességének megfelelően javítsa a pályázatot" mert nem tudja garantálni, hogy az ügyintézők így el fogják fogadni. Szóval ezzel beismerte hogy ott hozzá nem értő emberek dolgoznak. Na mindegy, beírom hogy 108 m2 lesz szigetelve és kész, részemről a probléma lezárva.
Gondolom, az oszlop alul nincs víz-szigetelve. Elgondolkodnék, hogy ha EPS-t rakunk az oldalára, esetleg felviszi a nedvességet. Kivételesen ide, a kőzetgyapot jobb lenne szerintem.
Ha megvan a tulvastag, es kell ala 2.5cm gyuru, akkor 2centis lapbol vagjal csikokat, es purhabbal ragaszd fel. ha lazan korbekotod, pl ratekersz valami madzagot vagy folpackot, nem nyomja ki, siman ottmarad. aztan ha a sarkai kiallnak, megcsiszolod kicsit, es mehet ra a gyari szigetelo, akar az is purhabbal, korbetekerve.
Én úgy gondoltam, hogy a gerendák közé megy a 15 centi, azután még felülről teríthetek rá pluszban 5-10 centit, mert én ki akarok alakítani a padláson 2 "szobát", oda tennem kell még legalább 5 centi szigetelést a padló alá. Ahol meg nem akarok járható felületet, oda simán leterítek plusz réteget. Nem tudom jó lesz-e így, remélem igen.
Pontosan, ahogy írták: a két oszlop tartja a tetőtér födémjét. Fölötte pont gyerekszobák lesznek, nem örülnék neki, ha a sarokban jó hideg lenne a padló...
Megrendeltem már az oszlopszigetelőt, mivel még a fagyok előtt szeretném a hőszigeteleést felrakatni a házra. De köszönöm az ötletet, megkérdezem valamelyik cégnél.
A gerendák közé valszeg jobban jársz a tekerccsel, mert kétlem, hogy az ácsok pontosan 60-2-3cm közökkel készítették a födémet. A táblásból elég sok hulladékod lesz. A tekercset keresztbe rakva hulladékmentesen tudod felhasználni.
A kőzetgyapot előnye az EPS-sel szemben, hogy védi a tetőszerkezetet kisebb tüzek ellen (persze még egy réteg kell a gerendák alá).
Korábban említették egyesek, hogy az üveggyapot összeeshet, a kőzetgyapotról nem hallottam ilyesmit. Valakinek tapasztalat?
Nekem ugyanez a födémem, én gondolkodom egy pár centis légrésen a deszka alatt, hogy ha járunk a padláson, és lehajlanak a deszkák, az ne pumpálja nagyon a szigetelést. Hátha valaki megerősíti, vagy cáfolja?
A gerendák közé menő szigetelésen túl, fel kell lécezni kereszbe alulról is, szabványos távolságra (60-2-3cm) és oda meg a táblás a jobb, mert nem kell egyáltalán vágni.
Ez a második (alsó) réteg több okból is hasznos: - a gerendák közötti 15cm nem elég a födémre - védi a gerendákat a lakótérben keletkezett kisebb tüzek ellen - a fa-gerendák sokkal rosszabb szigetelők mint a kőzetgyapot
Az 5-8 téglánkénti dűbelezés kicsit túlbiztosításnak tűnik ... mert ha csak a fal nem dől erősen kifelé, akkor a tégláknak akik jók fizikából, eszük ágában sem lesz elválni a faltól. Állnak egymáson méla unalomban és mindegyik nyomja a maga alatt lévőt. Az meghogy ne csak a szentlélek tartsa, ahhoz bővel elég ragasztóerő a malter, ami nem csak egymáshoz köti a burkolattéglát, de egyben az eredeti falhoz is odaragasztja.
Én is ezt néztem ki, meg is vettem volna ha nincs ez a kőzetgyapot akció. Igaz ennek a kőzetgyapotnak nagyobb a lambdája (0.039), de valahogy nekem szimpatikusabb a kőzetgyapot. Semmilyen racionális érvem nincs, valahogy attól tartottam, hogy összeesik az üveggyapot.
A TP 116-ot nézd meg a szigatech-nél, ott láttam 790-ért.
Szigetelném a fafödémet a gerendák között. Felülröl be van deszkáva, 15 cm vastag szigetelés fér a gerendák közé. Mit gondoltok táblás szigetelést vagy a paplant jobb ilyen esetben alkalmazni? Üveg vagy közetgyapot a nyerőbb???
Ezt én is megkérdeztem egy valóban szakembertől, akitől amúgy is nagyon jó tanácsokat kaptam és azt mondta, ha idén nem tudok színezést feltenni, akkor is javasolja legalább alapozóval lekenni, mert javítja a vízzel szembeni ellenállását a ragasztónak, majd színezés előtt újból le kell kenni. hátránya a dupla adag, de mivel nem egy jelentős költség, hátránya eltörpül az előnyi mellett.
Olvastam, hogy páran használtátok a Knauf TP116-ot. Mi vele a tapasztalat? Én szarufák közötti szigetelésre akarom használni, azért szimpatikus, mert majdnem fele annyiba kerül, mint az ugyanúgy 0,037-es Deltarock.... :)
hmm. nemtom milyen draga a gyari oszlopszigetelo elem. jopenzert dekoros habvago ceg vag olyat, amilyen csak kell. de tkp egy jol belott hodrottal es minimal sablonnal hazilag is kivaghato.
sablon: barmibol amit nem eget hamar meg a hodrot, pl vastagabb kartonpapir akar, idealisan vekony prespanlemez. kivagod a ket egyorma sablont, egymassal szemben felgombostuzod a habra, es a drotot ugy huzod, hogy mindket oldalon csusszon a sablon elen. nem egyforma sablonokkal akar kupos cuccot is tudsz csinalni.
Na nálam az oszlop aljától mérték a kerítésig, 14 m lett, tehát ingyenes volt. A szekrény a mérővel 80ezer, mert kértem éjszkait is. 32A 3 fázison, amit majd később lehet bővíteni (kb. 8ezer a plombázás). Ja és mivel még nincs ház, 20 méter kábel a foöldben, hogy emiatt ne kelljen kihívni a démászt.
25 cm átmérőjű oszlopot kellene hőszigetelni, de csak 20 és 30-as EPSt oszlopszigetelőt találok. Hogyan lehetne megoldani? 30-as alá esetleg beragasztani EPS darabokat? Vagy háló és ragasztó után kinyomni purhabbal?
Az összes aruházra vonatkozik az akció. Lap, 60*100 cm, érzésre Multirock sűrűségű. Én is kerestem / kérdeztem a hivatalos kg/m3 számot, de nem találtam. A honlapjukon sem. Kapható 5 és 10 cm-es vastagságban.
Édesapám úgy vélte, hogy nagyon a hideg a B30-as fal, (állítólag bumlitégla, alig van benne luk, nem olyan mint a maiak) és 10 centis téglát ragasztott a falra kívülről.
De hogy:
1. A fal és lábazat találkozásánál de nem a kátránypapírba belefúrt a falba és köracélt tett a furatokba. Erre laposvasat tett, valaki ráhegesztette, ez lett az "indítóprofil".
2. Jó cementes malterral ragasztotta a téglákat a falhoz eltolva.
3. Némelyik téglát átfúrta, és egy kis malterral kb 10-es betonvasat tett a furatba. (A "dűbel" minden 5-8. dik téglába jutott.)
Ennek lassan 19 éve, és semmi nem utal a módszer helytelenségére.
Sziasztok! A válasz sürgőssége miatt nem áll módomban végigolvasn az egész topikot, a kérdés az lenne, hogy a "drájvitos" jómunkásemberek néhol akár 3-4 mm rést is hagytak a polisztirol lapok között. Mit lehet csinálni vele? Purhab esetleg valami más. semmiképp nem engedtem, hogy ragasztóvalpótolják a rést. Van erre valami speciális anyag? Kösz.
Nagyon jó áron van Tervol DP-3 kőzetgyapot a Bricostore-ban (csak ma!), 790 Ft/nm a 10 cm-es. Vettem, 250 nm-et. Gyakorlatilag a Nobasil megfelelője, a gyártó is ugyanaz.