Ahogy ehu Tesla X sem vethető össze egy fele olyan nehéz kompaktal.
Csak hogy a Kona EV nem igazán nehezebb, viszont nincs kipufogója!!!
Ezek az érvek a szerecsanmosdatás kizárólagos témaköre. A városi légszennyezés szégyene az autózás, amit minél rövidebb időn belül ki kell váltani! A légszennyezés mellett nincsenek racionális érvek, csak mondvacsinált kifogások.
Ha nem akarsz porfelverést és gumikopást, akkor súlykorlátozni kell a városba behajtást, ennek ez a módja, nem a sokkal nagyobb légszennyező belsőégésűek propagálása.
"mivel tudományos alapon nem lehet ellene érvelni."
Mar hogyne lehetne? Csak ugy lehet.
Nagyon jo hogy felhivtak a figyelmet arra amit egyebkent mindenki tud aki egy kicsit is foglalkozott a temaval, hogy az egeszsegugyi es emisszios hatarertekek nagy resze hasrautesszeruen keletkezik, azaz a politikusok mondanak egy jol hangzo szamot es kesz.
Viszont egy 2 tonnás BMW terepjáró rengeteg port ver föl, bocsát ki, és csiszolódik le a gumijairól, sokszorosa egy I-3 kibocsátásának.
Ellenben egy Kona EV és egy a hasonló menettulajdonságokkal rendelkező Kona dízelnél már nincs gyakorlati különbség a gumikopásban, viszont rettentő nagy különbség van az égéstermék emisszióban.
Nem kell két tonnás bevásárlóterepjárókat gyártani, ha nem akarunk gumiport belélegezni!!!
Találós kérdés. Melyik az EV? Mind a kettő BMW, ennyit segítek.
Egy nagyon lenyeges dologgal nem szamolnak: a gumikopasbol adodo finomporszennyezessel. Namost egy Tesla Model X tobb finomport bocsat ki mint egy fele olyan nehez kompakt, ezert elvileg sem lehetne ennyire elol.
Nemetorszagban jelenleg heveny vita folyik arrol, hogy a ~40 mikrogramm/m3 NOx ertek ertelmes ertek-e? Tüdöorvosok (egy resze) olyasmit allit, hogy ez egy önkenyes ertek, meg lehetne valtoztatni ... mert pl. bagozas eseten ennel nagysagrendekkel több NOx (is) kerül a tüdöbe ...
Persze meg emlexem arra, hogy Fuku idejen is meg szerettek volna emelni egy nagysagrenddel a sugarzasi hatarertekeket ... mert akkor nem kellett volna annyi embört kitelepiteni ...
A PM2,5-es por pedig erösen rakkeltö (különben a NOx is).