az kiszolgálja a gyár álltal előírt csereperiódust biztosan
...1,4 vw golf abd, első nagyszervíz(90000km) előtt ~89700km, bejön a tulaj bejelenteni vezszíjcserére, oké hétfőn jöhet, de még a hétvégén elmennének kirándulni.
Hétfőn autó kötélen jön, 90210-nél elszakadt a szíj...márkaszervíz kifizettette vele a javítási költséget, mondván nem lett 90-nél szíj cserélve, így nem garis.
Ahogy én is láttam, meg valószínűleg más is, de félreérted, nem arról beszélünk, hogy van-e ilyen, hanem arról, hogy az biztosan a szíj minősége miatt szakadt/fogazódott-e.
És ezt valószínűleg nem fogjuk megtudni sosem, hiszen bármi más részegység hibája, vagy a felrakáskor vétett hiba is okozhatta.
Amúgy láttam már a gyárban összerakott "gyárit" is lefogazottan fele futásteljesítménynél....A tulaj megreklamálta, a gyár meg körberöhögte.
Nálam járt már Gates és Dayco fog nélkül....de gyári VW is 120e helyett 190e km-nél. Én gyárit teszek fel mindig, igaz drágább, de én és az ügyfél is nyugton alszik, mert az kiszolgálja a gyár álltal előírt csereperiódust biztosan. Után gyártottban nem hiszek.....nem uccsó sorban, ha baj van, a büdös életben nem fizeti ki a motorkárt az unixbárdiláng, de én már kaptam 2.5 V6 TDI-re feszítőgörgő törésre pluszban 4 veztengelyt VW gyáriból.
Ha valóban az eredeti (hytrel) harang, akkor az egy nagyon jó alkatrész. Szakszerűen szerelve soha nem szakad ki (csak ha dúrva fizikai behatás nem éri).
Segítsetek 1 kicsit :itt a cimbora maruti tipusú gépsárkánya, kicsit rendbe kellene tennem a gyújtását,de meg vagyok lőve.megszakító rotor kicserélve, állítanám be az előgyújtást de nem találok rajta semmi jelölést!Se a lemezburkolaton se a tárcsán egyáltalán sehol?.
Valaki szánjon meg és árulja el merre rejtették el őket.
majdnem ki lehet jelenteni, de csak majdnem, hogy szépek lehetünk de okosak nem
ebben a ki gyártja és azért jó vagy nem kérdésben ...
nekem személyesen illetve a műhelyben csak egyetlen egy olcsó szíj szállt el, (leestek a fogak róla) az is egy céges toyota volt ... (és nem a motor egyéb hibája okozta)
Az csak a legújabb VW technológia jelzése, a kopásállóság miatt porcelánból készült az a lánckerék.... :-P
-----------
(dőreség azt hinni (és terjeszteni), hogy Kínában kizárólag silány minőséget képesek gyártani. Persze a minőségnek ott is ára van, a jót ők sem adják gombokért. Be kell ismerni, okos kereskedők, mindenhová olyan árút visznek, amire ott nagy kereslet van. Nálunk a "lósz@rra" van kereslet........ :-// )
Igen, erre gondoltam én is. Olyat még senki sem írt, hogy felrakott egyféléből mondjuk 5-öt és mind elszakadt a futásteljesítményén belül, de más márkákból 120-ból még egy sem.
Nagyképű leszek, de az általunk húszon éve felrakott akármilyen márkájú szíjak közül egy sem szakadt el a futásteljesítményén belül, pedig volt köztük mindenféle. (pontosabban nem jött vissza senki reklamálni) Persze nem gondolom, hogy ez kizárólag a mi érdemünk lenne, bizonyára van benne szerencse is, de szerintem a szakadások zöméről nem a szíjak minősége tehet.
Mi Dayco-t használunk, igaz gyakorlatilag csak Citroën-be és Peugeot-ba, ráadásul azoknak most ez a gyári cucca. A görgők benne INA, a szíj Dayco, de már bizonyított nálunk, szélsőséges viszonyok mellet sem szakadt el. (mondjuk ez esetben sajnos, mert kisebb kárral és munkával megúszta volna a motor, de a szíj nem szakadt el, az biztos.)
Az SKF-ről mi is sok negatív véleményt hallunk, nem is tettük be azóta semmibe, úgyhogy saját tapasztalat nincsen. A Conti fut pár autóban, eddig (2-3 éve) nem volt panasz.
Még mindig a vezérműszíjakról érdeklődnék... Szóval a Gates szettben gates a szíj, de a görgők szlovák, meg még valami, de nem nyugat felől. Az SKF-ben minden görgő, pumpa német, vagy francia, viszont a szíj az Made in Romania. Viszont a Gates szíjakról is egyre több felől hallom, hogy újabban nem olyan jók mint régen, hallani rémtörténeteket róluk. A román szíj az jelenthet rosszat, vagy túl spirázom az egészet, és ha az SKF ezt teszi egy szettbe, akkor vállalható? Ja és a Conti is már Made is Romania.... Vélemény? Én inkább húzok az SKF szett felé, csak a szíj eredete bizonytalanít el egy kicsit.