Keresés

Részletes keresés

zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.02.18 0 0 343506

Nem írod a térfogatát se az árát amihez lehet köze a könnyített karosszériának is.

Előzmény: szilvatövis (343505)
szilvatövis Creative Commons License 2019.02.18 0 0 343505

Na megnéztem a Hyundai honlapján, a 136 LE dízel Kona minimális tömege 1460 kg, a 136 LE, 39 kWh Kona EV minimális tömege 1535 kg. A különbség koránt sem 300 kg, hanem mindössze 75 kg.

Előzmény: szilvatövis (343500)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.02.18 0 0 343504

..bocsika! akkor olajkályhával, később gáz de ugyan azok az autók.....

Előzmény: zöldkomcsi: (343503)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.02.18 0 1 343503

érdekes, vagy csak nekem tűnik úgy, hogy ahogy egyre kevésbé az autók egyre jobban füstölnek a kémények? 

Ebben az utcában mikor ide költöztünk volt polski fiat 1500, nekünk dácia később 10 éves lada 1200, skoda, warburg, a szomszédnak trabantja és egy már akkor 30 éves volkswagen variant. Akkor minden házban gázzal fűtöttek, most füstölnek a kémények is.

ha így van akkor ennek így kell összefüggésben lenni valamiért?

zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.02.18 0 0 343502

Konára éppen nincs kedvem rákeresni, fogadásom lenne rá, hogy nincs 300 kg különbség az azonos menettulajdonságú és felszereltségűnél, az Ioniqot néztem, ott nagyjából egy súlyban vannak.

 

Olyan is van, mikor könnyűfém karosszéria kompenzálja a többlet súlyát az akkumulátornak.

Azon ne is spekuláljatok, hogy az akkumulátor valaha is olyan egyszerű szerkezet lesz mint egy műanyag köcsög benne valami büdös löttyel

 

Persze az elektromos az biztosan kevésbé szennyez, de szennyez azért az is.

Előzmény: szilvatövis (343496)
_Berci Creative Commons License 2019.02.18 -13 0 343501

Latom, becsobbant a topikba nehany megszallott minuszpontnyomkodo olajos/atomos is. :-)))

Előzmény: _Berci (343498)
szilvatövis Creative Commons License 2019.02.18 0 1 343500

Az adatlap autentikusabb lenne, én mellékeltem az Ioniqhoz.

Előzmény: Törölt nick (343497)
_Berci Creative Commons License 2019.02.18 -13 0 343499

 

... szépen levezettem ugyanitt, hogy korom és korom, részecske és részecske között életteni hatásban óriási különbségek vannak...

 

Kemenyseprö a tükör elött:

 

A koromtol eltekintve jol nezek ki!

 

Előzmény: szilvatövis (343496)
_Berci Creative Commons License 2019.02.18 -13 0 343498

 

Mármint azok szerint, akik jelenleg ebből élnek...

 

Igen, azok azert elnek ebböl, mert erre van (versenyhelyzetben) belöve a mutatvanyuk. Ha a jatexabalyokat alapvetöen megvaltoztatod (pl. holnaptol nem szabad ICE autot arulni), akkor hullananak, mint a legyek ...

 

... szerencsére nincs is rá szükség, mert az átállás gyorsabban fog lezajlani annál, mint amit a legtöbben remélni szeretnének.

 

Ebben 1etertünk. Sötmitöbb, szerintem meg gyorsabb lesz az atallas (a tehetösebb helyeken, mint pl. a nagyvarosokban, varosokban ... Kiskunhalas helyzetet viszont nem tudom megitelni ...).

 

Előzmény: Auralianus (343494)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.18 0 1 343497

"Egy villanayutó és egy belsőégésű sem vetehtő össze használati értékben."

 

ez valoban igy van, a belsoegesu nagysagrendekkel nagyobb hasznalati ertekkel rendelkezik...

 

"Konára éppen nincs kedvem rákeresni, fogadásom lenne rá, hogy nincs 300 kg különbség az azonos menettulajdonságú és felszereltségűnél,"

 

A wiki dobta ki, hogy ennyi. Ez kabe realis is.

Előzmény: szilvatövis (343496)
szilvatövis Creative Commons License 2019.02.18 0 0 343496

Egy villanayutó és egy belsőégésű sem vetehtő össze használati értékben.

Konára éppen nincs kedvem rákeresni, fogadásom lenne rá, hogy nincs 300 kg különbség az azonos menettulajdonságú és felszereltségűnél, az Ioniqot néztem, ott nagyjából egy súlyban vannak.

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=150533303&t=9234296

 

Mindenesetre rengeteg 2 tonnás terepjáró szaladgál a városokban nem csak a port verve fel, gumit koptatva, hanem okádva is a mocskot, tehát nem érv a gumikopás annál is inkább, mert a múltkor már szépen levezettem ugyanitt, hogy korom és korom, részecske és részecske között életteni hatásban óriási különbségek vannak...

Előzmény: Törölt nick (343471)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.18 0 0 343495

Ezzel megint nem mondtal semmit.

 

Nagyon erdekes hogy mennyire nem erted a legalapvetobb dolgokat sem, de ez nem akadalyoz meg benne hogy lenduletesen allits faszsagokat.

Előzmény: _Berci (343493)
Auralianus Creative Commons License 2019.02.18 -1 0 343494

"Ha minden karosanyag erteket nullaban definialnad, akkor a gizdasag pillanatok alatt össze is omlana."


Mármint azok szerint, akik jelenleg ebből élnek... ezzel szemben pedig valamiért még soha nem omlott össze a gazdaság
pillanatok alatt mesterséges, külső korlátok felállítása miatt. "Önmagát szabályozva" meg párszor már sikerült neki...

 

... ha a mobilizáció kérdésében nem lennének alternatíváink, akkor jogos lenne az érvelés... de ugye van alternatívánk...

 

... innentől kezdve nem nagyon értem miről is beszélünk...

 

... szerencsére nincs is rá szükség, mert az átállás gyorsabban fog lezajlani annál, mint amit a legtöbben remélni szeretnének.

Így ez az egész jelenlegi vita is okafogyottá fog válni.

 

 

 

Előzmény: _Berci (343491)
_Berci Creative Commons License 2019.02.18 -10 0 343493

 

Monnyuk ez 1 osztrak "velemeny" ... es azt ecseteli, hogy hanyszorosan lepik at a különbözö gyartok a NOx hatarertekeket ...

 

https://www.trend.at/branchen/auto-mobilitaet/nox-skandal-dieselauto-modelle-schadstoff-grenzwerten-7590976

 

mica-r Creative Commons License 2019.02.18 0 0 343492

Sajó völgyben, pl Putnokon nem hiszem hogy gigantikus autóforgalom van, mégis szinte mindig a legmagasabb a szennyezettség.

Előzmény: Törölt nick (343487)
_Berci Creative Commons License 2019.02.18 -9 0 343491

 

Szerintem te ennel a beirasodnal jobban erted a vilag meneset ... kar, hogy azt is tulzottan kisarkitod, amit talan nem kellene.

 

A tarsadalom, gazdasag, kereskedelem ... olyannyira megvaltozott, hogy a komplex környezetben SZÜKSGES LETT 6arertekek definialasa. Enelkül ma mar semmi nem m1.

 

Ha minden karosanyag erteket nullaban definialnad, akkor a gizdasag pillanatok alatt össze is omlana.

Pl. (elveid szerint) a gyogyszereket is be kellene tiltani ... hiszen altalaban olyan anyag kerül a szervezetbe, aminek karos (mellek)hatasai is vannak/lehetnek ...

 

A mobilizacionak is van rengeteg pozitiv hatasa is (teljesen mas tarsadalom epithetö vele, mint nelküle) ... meg nehany negativ is (pl. balesetek, koszos nyaku ingek, olajos kez, ...).

 

Előzmény: Auralianus (343486)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.18 0 0 343490

" A különbseg adja a fejlagos teljesitmeny növekedeset is, meg a NOx, vagy PM2.5 ertekek emelkedeset is ..."

 

A valosagban viszont mindket ertek a toredekere CSÖKKENT az elmult 20 evben.

 

Egyeb baromsag a reszedrol?

Előzmény: _Berci (343485)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.18 0 0 343489

20 ev alatt folyamatosan csokkent a NOx szintje a varosokban.

 

Csak a hatarertek meg gyorsabban csokkent...

Előzmény: _Berci (343483)
Auralianus Creative Commons License 2019.02.18 0 0 343488

ahhoz képest, hogy szerinted kevésbé szennyező autókat MA baromság építeni, mert pénzügyileg nem lenne kifizetődő...

 

... miezhanemkettősmércekéremszépen? (ami ugye, mint tudjuk szerinted röhejes)

Előzmény: Törölt nick (343487)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.18 0 0 343487

"Csak hogy a Kona EV nem igazán nehezebb"

 

Ja, csak kabe 300 kiloval, de lehet hogy tobbel.

 

"A városi légszennyezés szégyene az autózás"

 

Ja, mint most Miskolcon.

Előzmény: szilvatövis (343474)
Auralianus Creative Commons License 2019.02.18 0 0 343486

tehát szerinted sem az a baj, hogyha valamit annak ellenére etetnek/itatnak/belélegeztetnek velünk, hogy káros...

... hanem az, ha egy totálisan önkényesen meghúzott határértéket átlépünk...

>> ilyenkor a megoldás akkor az, ha "máshová tesszük" a határértéket, hiszen a korábbi határértéknek sem volt

"semmiféle szilárd alapja"?

 

Ezen a ponton jutok oda, hogy képes vagyok az általatok ideírtak értelmezésére... csupán azt nem értem miként bírtok

ilyeneket mindenféle belső morális tépelődés nélkül leírni?

Előzmény: _Berci (343483)
_Berci Creative Commons License 2019.02.18 -10 0 343485

Diesel fejlesztes területen az utobbi evek pont arrol szoltak, hogy növeljek a fajlagos (cm3-re esö) teljesitmenyt. Amig, pl. egy Mercedes taxi 20-25 eve 2 literes köbtartalommal ~55-60 LE-t produkalt (az ~30 LE/liter) ... addig ma ennek kb. a haromszorosa "normalis" erteknek szamit. A különbseg adja a fejlagos teljesitmeny növekedeset is, meg a NOx, vagy PM2.5 ertekek emelkedeset is ...

Előzmény: mica-r (343482)
mica-r Creative Commons License 2019.02.18 0 0 343484

Mindezektől függetlenül egy egyszerű katalizátoros motor sokkal szennyezőbb volt.

Előzmény: mica-r (343482)
_Berci Creative Commons License 2019.02.18 -10 0 343483

Azert nem vontak 2segbe, mert 15-20 evvel ezelött nem lepte at a NOx koncentracio a hatarerteket.

Ha pl. Europaban "eldurranna" egy reaktor ... es ki kellene telepiteni, mondjuk 8 millio embert ... ha felemelik a 6arerteket, akkor csak 3 milliot ... hat biztosan komoly vita keletkezne ezen a területen is.

Előzmény: Auralianus (343480)
mica-r Creative Commons License 2019.02.18 0 0 343482

Mondjuk a gázolajat nem tudod begyújtani alacsony hőmérsékleten.

Előzmény: _Berci (343481)
_Berci Creative Commons License 2019.02.18 -9 0 343481

Ne kimelj!

Előzmény: mica-r (343479)
Auralianus Creative Commons License 2019.02.18 0 0 343480

"azert nem vontak 2segbe, mert a problema nem volt akut. Most lett felkavarva"

Ennyi erővel minek a rákszűrés? Majd kezeljük akkor, ha fáj...

Előzmény: _Berci (343478)
mica-r Creative Commons License 2019.02.18 0 0 343479

A zárójeles gondolatban azért látok hibát :-)

Előzmény: _Berci (343478)
_Berci Creative Commons License 2019.02.18 -7 0 343478

 

... segítő kérdés: miért nem képesek egyetlen érdemi kutatást sem felmutatni az álláspontjuk igazolására, ha a "téma" már

évtizedes múltra tekint vissza? EDDIG mégis miért nem vonta senki kétségbe (pl mikor az EURO szabványt megalkották) az

egészségügyi határértékeket?

 

Eddig nyilvava ... azert nem vontak 2segbe, mert a problema nem volt akut. Most lett felkavarva ... intenziven mericskelve ... Oszt MOST merült fel, hogy van-e ertelme olyan erteket definialni, amelyet többen 2segbevonnak?

 

(A "regi" motorok mashogyan egettek az üzemanyagot ... alacsonyabb höfokon ... es nem keletkeztek olyan karos anyagok, mint az utobbi evtizedben ...)

 

Előzmény: Auralianus (343464)
Auralianus Creative Commons License 2019.02.18 0 0 343477

...ez finoman szólva is gyenge érvelés.

 

Ennyi erővel a gyermek vagy csecsemőkori dohányzást sem kellene betiltani, csupán két szálra korlátozni a napi adagot, mivel nincs olyan

tanulmány, ami azt igazolná, hogyha csak napi két szál cigit szív el egy gyerek, akkor meghal tüdőrákban. Gyakorlatilag arra sincs tanulmány,

hogy aki dohányzik az BIZTOSAN meghal tüdőrákban... csupa-csupa közvetett bizonyítékra épül a tiltás... SŐT...

... volt idő, amikor az orvosok is ajánlották a dohányzást: https://www.youtube.com/watch?v=D-y_N4u0uRQ


ennek ellenére MA MÁR valamiért mégsem akarja megkérdőjelezni egyetlen tüdőorvosi egylet sem azt, hogy káros a dohányzás...

... nem tűnik fel a párhuzam?

Előzmény: Törölt nick (343473)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!