Ahogy elnézem a villanyos hajtás vagy 200 kg-mal könnyebb, de energiatárolásban 400 kb-mal több, így teljességében 200-300 kg-mal nehezebb a villanyautó. Persze a legkönnyebb villany a legnehezebb belsőégésűvel közel azonoska, de a villanynál az amúgy is kritikus hatótávon kell ehhez spórolni.
ami egy ICE autóban szükséges, motor, váltó, hűtő, kipufogó, kardán, stb. a végeredményben 200kg, súlytöbblet sincs.
Szóval a EV a szentlélek hajtja, eddig úgy tudtam hogy a villanymotor. A Nissan Leaf, motor, difi, elektronika triásza pl alig könnyebb mint a benyás motor + váltó. Féltengely ugyanúgy kell, a 4x4 meg 2 motor 2 difi 4 féltengely.
A Tesla 3 80kWh akkupakja 477kg, de egy csomó eszközre nincs szükség, ami egy ICE autóban szükséges, motor, váltó, hűtő, kipufogó, kardán, stb. a végeredményben 200kg, súlytöbblet sincs.
Minden átmeneti üzemzavar után, itt armageddonoztak az atom gyűlölők, meg károgtak, hogy be kell zárni, mert már nem gazdaságos.Igaz csökkent a kihasználtság, de nem lehet minden évben rekordot dönteni, a tavalyi talán a 3. legjobb érték az erőmű elmúlt 36 évében.
legutóbb a nagy budapesti szmognál azt mondták, hogy nem, hanem maga a mozgás, a kipufogás ha jól rémlik 5% ot tett hozzá. Persze olyasmik mint pl a benzo(a)pirén az onnan jöhet csak, az is biztos.
A közlemény szerint az elmúlt évben is magas - 89,23 százalékos - átlagos teljesítmény-kihasználással üzemelt az erőmű négy blokkja, így a társaság végül az üzleti tervnek megfelelő árbevétellel zárta az évet.
Nemrég még itt sokan azon pörögtek, hogy Paks csődben van, mert folyamatosak a meghibásodások, és nagyon rossz lesz a kihasználtsága, a tények a károgókat megint nem igazolták, Paks még mindig az egyik legjobb kihasználtságű atomerőmű, Európában.
Na megnéztem a Hyundai honlapján, a 136 LE dízel Kona minimális tömege 1460 kg, a 136 LE, 39 kWh Kona EV minimális tömege 1535 kg. A különbség koránt sem 300 kg, hanem mindössze 75 kg.