Keresés

Részletes keresés

zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.02.18 0 0 343534

igen, de nagyobb a karosszéria is, vagy kívül nagyobb vagy belül kisebb.

Ezen hiába spekuláltok, olyan tölthető akkumulátor nem lehet ami fele energiát a levegőből nyeri és kiengedi magát az égbe.

Cink levegő? oké, de akkor azzal a szelektív membránnal a belső égésű is jól járna mert tiszta oxigént szívna be.

Előzmény: Rangun (343529)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.02.18 0 0 343533

0.25KWh/kg ? Az reális, ami több már valami lítium-foszfát vagy valami más extrém dolog.

Előzmény: Rangun (343532)
Rangun Creative Commons License 2019.02.18 0 0 343532

200kg, az, és az is csak 80kWh-ás aksinál érényes, egy 40kWh-snál már inkább a 100kg-hoz van közelebb a túlsúly, mint a 200-hoz.

Előzmény: Tzp (343531)
Tzp Creative Commons License 2019.02.18 0 0 343531

Ahogy elnézem a villanyos hajtás vagy 200 kg-mal könnyebb, de energiatárolásban 400 kb-mal több, így teljességében 200-300 kg-mal nehezebb a villanyautó. Persze a legkönnyebb villany a legnehezebb belsőégésűvel közel azonoska, de a villanynál az amúgy is kritikus hatótávon kell ehhez spórolni.

Előzmény: Rangun (343524)
Rangun Creative Commons License 2019.02.18 0 0 343530

Ja, és a benzintank, és a benzin sem súlytalan.

Előzmény: Rangun (343529)
Rangun Creative Commons License 2019.02.18 -1 0 343529

A villanymotor jóval kisebb, és jóval könnyebb, az elektronika meg kisebb, mint egy ICE motorvezérlő.

Előzmény: QuantumSingularitas (343528)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2019.02.18 0 0 343528

ami egy ICE autóban szükséges, motor, váltó, hűtő, kipufogó, kardán, stb. a végeredményben 200kg, súlytöbblet sincs.

 
Szóval a EV a szentlélek hajtja, eddig úgy tudtam hogy a villanymotor. A Nissan Leaf, motor, difi, elektronika triásza pl alig könnyebb mint a benyás motor + váltó. Féltengely ugyanúgy kell, a 4x4 meg 2 motor 2 difi 4 féltengely. 

Előzmény: Rangun (343524)
Auralianus Creative Commons License 2019.02.18 -1 0 343527

Egyébként eléggé béna kezdeményezés... kétlem, hogy érdemi szakmai-társadalmi vitát

fognak tudni kezdeményezni. Szerencsére nincs az a hülye pógár, akit meg lehetne róla

győzni, hogy kipufogógázt szívni nem káros...

 

Nincs az az épeszű ember aki egy percreis komolyan hinné, hogy van miről vitázni... 

Előzmény: orgonatündér (343522)
Rangun Creative Commons License 2019.02.18 0 0 343526

Egy 40kWh-ás EV alig nehezebb, mint egy ICE autó.

Előzmény: Rangun (343524)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.18 0 0 343525
Akkor annyira nem lőttem mellé a 300 kiló saccolással.
Előzmény: Tzp (343523)
Rangun Creative Commons License 2019.02.18 0 0 343524

A Tesla 3 80kWh akkupakja 477kg, de egy csomó eszközre nincs szükség, ami egy ICE autóban szükséges, motor, váltó, hűtő, kipufogó, kardán, stb. a végeredményben 200kg, súlytöbblet sincs.

Előzmény: Tzp (343523)
Tzp Creative Commons License 2019.02.18 0 0 343523

ICE üresen 1200-1400 kg, maxon 1800-2000 kg

EV  üresen 1500-1700 kg, maxon 2000-2200 kg

Előzmény: Auralianus (343519)
orgonatündér Creative Commons License 2019.02.18 0 0 343522

Nem mondom.

Sőt.

 

Amibe (sok) pénzt tolnak, az mind az.

(Főállású alkalmazottak, sajtóhadjárat, stb. Hisz már az egyszeri youtube-bohóc (alilas: influencer) sem dolgozik ingyen.)

Előzmény: Auralianus (343512)
Rangun Creative Commons License 2019.02.18 0 0 343521

Minden átmeneti üzemzavar után, itt armageddonoztak az atom gyűlölők, meg károgtak, hogy be kell zárni, mert már nem gazdaságos.Igaz csökkent a kihasználtság, de nem lehet minden évben rekordot dönteni, a tavalyi talán a 3. legjobb érték az erőmű elmúlt 36 évében.

Előzmény: Tzp (343520)
Tzp Creative Commons License 2019.02.18 0 0 343520

"Nemrég még itt sokan azon pörögtek, hogy Paks csődben van, mert folyamatosak a meghibásodások, és nagyon rossz lesz a kihasználtsága,"

Nem emlékszem rá, hogy ilyenről egyáltalán szó lett volna.

Előzmény: Rangun (343511)
Auralianus Creative Commons License 2019.02.18 0 0 343519
Előzmény: Törölt nick (343514)
Rangun Creative Commons License 2019.02.18 0 0 343518

Azt sem tudod mi a kihaszáltság, ha ekkora baromságokat írogatsz.

Előzmény: zöldkomcsi: (343513)
Rangun Creative Commons License 2019.02.18 0 0 343517

Ja, a többit a chemtrail okozta, ne higgyél már el minden hazugságot.

Előzmény: zöldkomcsi: (343515)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.02.18 0 0 343516

Nagyobb betűk már nincsenek, de nem is erőltetném, úgy se értik meg, hogy nem az energia a probléma hanem annak koncentrálása az időben.

Előzmény: orgonatündér (343509)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.02.18 0 0 343515

legutóbb a nagy budapesti szmognál azt mondták, hogy nem, hanem maga a mozgás, a kipufogás ha jól rémlik 5% ot tett hozzá. Persze olyasmik mint pl a benzo(a)pirén az onnan jöhet csak, az is biztos.

Előzmény: Rangun (343508)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.18 0 0 343514
Kizárt. Gondolkodj már egy kicsit. Csak a 60KWh-s akku legalább 400 kiló.
Előzmény: szilvatövis (343505)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.02.18 0 0 343513

Ha csak 1% át tenné ki az összesnek akkor meg 100% lenne  kihasználtsága. 

Ez nem vita amit folytattok.

Előzmény: Rangun (343511)
Auralianus Creative Commons License 2019.02.18 0 0 343512

Azt mondod, hogy ez nem egy lobbitevékenységet folytató csoport? :Đ

Mégis mire alapozod az állításod? ;)

 

 

 

Előzmény: orgonatündér (343510)
Rangun Creative Commons License 2019.02.18 0 0 343511

https://profitline.hu/Tovabbra-is-a-Paksi-Atomeromu-termeli-a-legtobb-aramot-Magyarorszagon-389604

 

A közlemény szerint az elmúlt évben is magas - 89,23 százalékos - átlagos teljesítmény-kihasználással üzemelt az erőmű négy blokkja, így a társaság végül az üzleti tervnek megfelelő árbevétellel zárta az évet.

 

Nemrég még itt sokan azon pörögtek, hogy Paks csődben van, mert folyamatosak a meghibásodások, és nagyon rossz lesz a kihasználtsága, a tények a károgókat megint nem igazolták, Paks még mindig az egyik legjobb kihasználtságű atomerőmű, Európában.

orgonatündér Creative Commons License 2019.02.18 0 0 343510

Szidod, kritizálod az NGO szervezési módszereket?

:)

Előzmény: Auralianus (343464)
orgonatündér Creative Commons License 2019.02.18 0 0 343509

de mindenki ugyanabban a 20%-ban)

 

 

Igen, ezt ismétlegetjük: Nem minden kWh ér ugyanannyit.

A készenlétet is meg kell fizetni (erőművi szinten már régóta megfizetik).

Más szabályok szerint kell szétkenni a felhasználók, ill. a hasznot élvezők között a fenntartás költségeit:

Erre mondom, hogy másik tarifaterv kell.

Előzmény: padisah (343445)
Rangun Creative Commons License 2019.02.18 -1 0 343508

Nem a hatótáv szennyez, hanem a kipufogó.

Előzmény: QuantumSingularitas (343507)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2019.02.18 0 0 343507

A hatótávlságban meg 4x.

Előzmény: szilvatövis (343505)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.02.18 0 0 343506

Nem írod a térfogatát se az árát amihez lehet köze a könnyített karosszériának is.

Előzmény: szilvatövis (343505)
szilvatövis Creative Commons License 2019.02.18 0 0 343505

Na megnéztem a Hyundai honlapján, a 136 LE dízel Kona minimális tömege 1460 kg, a 136 LE, 39 kWh Kona EV minimális tömege 1535 kg. A különbség koránt sem 300 kg, hanem mindössze 75 kg.

Előzmény: szilvatövis (343500)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!