Keresés

Részletes keresés

GPS Creative Commons License 2019.02.19 0 0 343624

 

U=R*I, P=U*I , P=U/R.

 

...és P=I2*R - tenném még hozzá (alig hallhatóan).

.

Előzmény: QuantumSingularitas (343622)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.19 -1 0 343623

Ez komoly? :DDD

Előzmény: QuantumSingularitas (343622)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2019.02.19 0 0 343622

U=R*I, P=U*I , P=U/R.

Előzmény: Törölt nick (343619)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2019.02.19 0 0 343621



Ja tényleg akkora mint generátor, feltéve ha áramfejlesztőről van szó.



Szétvágva látszik hogy elég sűrű belülről.

Előzmény: Törölt nick (343617)
Auralianus Creative Commons License 2019.02.19 0 0 343620

összekevered az "integrált napelemmel működő autót" az "integrált napelemmel (is) tölthető autóval"

 

Ha 8 óra alatt "mindössze" 50 km megtételére elegendő töltést biztosítanak az integrált napelemek,
akkor nyáron jelentős megtakarítás értél el, de ha csak 25 km-re elegendőt, akkor sem elhanyagolandó

az eredmény (pláne nem napi használat mellett).


Ha a hasznos felületet 3 m2 -nek tekinted és nyaranta kb 3500 Wh / m2-besugárzással számolsz, akkor
15%-os hatékonyság mellett már ma is 8 óra alatt 12,5 kWh-t tudsz termelni... az elméleti lehetőség
tehát adott. 

 

Kétlem, hogy a napelemek ára növekedni, a hatékonyságuk pedig csökkenni fog a jövőben. Idő kérdése,

hogy elérjük azt a pontot, amikor megéri őket integrálni egy elektromos járműbe...

Előzmény: Rangun (343613)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.19 -1 0 343619

Hát az Omh törvény szerint a feszültség négyzetével nő a teljesítmény.

Az nem az a törvény lesz. :D

Előzmény: QuantumSingularitas (343618)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2019.02.19 0 0 343618

Van 400 Voltos pakk, de van 800 voltos is, ami természetszerűleg dupla teljesítménnyel tölthető ugyanakkora árammal.

Hát az Omh törvény szerint a feszültség négyzetével nő a teljesítmény.

Nem. Egyszerűen arról van szó, hogy nincs meghatározva az EV akkupakk kapocsfeszültsége.  Töltőkút maximális árama viszont meg van határozva, tehát az az autótípus tud legnagyobb teljesítménnyel tölteni, amelyiknek a legnagyobb a töltőfeszültsége. 

Kapcsoló üzemű tápról hallottál már? 

Előzmény: szilvatövis (343600)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.19 0 0 343617

LOL :)

Előzmény: Rangun (343614)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2019.02.19 0 0 343616

Például, ha 60 kW-ot belenyomsz egy 80 kWh-pakkba 350 kW-al, 10 perc körül meg is van.

Meg jönnek tűzoltók, mert a lazán 4C feletti töltést nem igazán szereti egyik Li-ion sem.

Előzmény: szilvatövis (343604)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2019.02.19 0 0 343615

Persze, persze... nyugszik a beteg...

A Tesla motorja sokkal primitívebb mint a Nissané. 

Előzmény: Rangun (343614)
Rangun Creative Commons License 2019.02.19 0 0 343614

Ne valami elavult szart mutogassál, egy Tesla motor alig nagyobb, mint egy ICE motor generátora.

Előzmény: QuantumSingularitas (343564)
Rangun Creative Commons License 2019.02.19 0 0 343613

Nem bátor, kicsi az autó felülete, 100% hatékonyságű napelem sem lenne elég.

Előzmény: Auralianus (343566)
mica-r Creative Commons License 2019.02.19 0 0 343612

Akár!

Előzmény: Törölt nick (343610)
_Berci Creative Commons License 2019.02.19 -10 0 343611

Ez lehetne az elsö lepes. A masodik pedig az, hogy a szennyezes egeszsegügyi következmenyeit IS a szennyezökkel fizettetik meg. Pl. a cigaretta eseteben mar hasonlo a helyzet ... ott a bagozo fizet ... ra is van nyomtatva minden csomagra, hogy mekkora hülyeseget követ el eppen ...

Előzmény: Törölt nick (343610)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.19 0 0 343610

Elso korben eleg lenne a kerozint jovedeki termekke minositeni, mint barmilyen mas uzemanyagot

Előzmény: mica-r (343608)
Auralianus Creative Commons License 2019.02.19 0 0 343609

"Akkor hamar állítsuk le a turisztikai célú utazásokat repülővel, stb..."

Nem azt akartam meghatározni, hogy mit szeretnél... az a te dolgod. 

 

Előzmény: mica-r (343608)
mica-r Creative Commons License 2019.02.19 0 0 343608

"nem azért mert anélkül nem működne a világ"  

Akkor hamar állítsuk le a turisztikai célú utazásokat repülővel, stb...

Előzmény: Auralianus (343607)
Auralianus Creative Commons License 2019.02.19 0 0 343607

Nem meggyőzni akartalak, csupán rávilágítottam, hogy a jelenlegi használati profilod mellett neked sem
lenne igazán szükséged mindenhová kiterjedő gyortöltő-hálózatra. Bőven elég lenne a főbb közlekedési
utak mentén telepíteni őket.

 

 

Nem azt akartam meghatározni, hogy mit szeretnél... az a te dolgod. 

 

 

Ahogy nincs igazából senki ma sem, akinek 150 lóerős kocsira és 150-es utazótempóra van szüksége...
azért vesznek "erős járgányt" és azért mennek 150-el, mert arra  vágynak, nem azért mert anélkül nem

működne a világ.

 

 

Előzmény: newman2018 (343605)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.19 0 0 343606

", ha 60 kW-ot belenyomsz egy 80 kWh-pakkba 350 kW-al, 10 perc körül meg is van."

 

Masik topikba irtam, hogy Linz mellett csinaltak egy Ionity toltot (teljesen veletlenul a Tesla Supercharger melle, LOL), az nekem tok jo lenne.

 

Innen ~250 kilometerre van, ha Magyarorszagrol jovok akkor ~300-ra. Ha egy megallassal akarom teljesiteni a tavot, mint ma (korabban nem alltunk meg de az a letunt dizeles korszak volt ugye) akkor ezt a 300 kilometert kell tudnom minden korulmeny kozott biztonsaggal megtenni. Ha a teli futest-nyari klimatizalast es az autopalyas korrekt 130as csorgast veszem alapnak, akkor durvan 30KWh kell majd 100 kilometerre, tehat 90 KWh plusz a puffer --> 100KWh-s akku kell majd.

 

90KWh-t 350 KW-os teljesitmennyel a idealis korulmenyek kozott ~16 perc alatt toltesz be, ez egy teljesen vallalhato ertek.

 

Innentol mar csak az kell, hogy egy minimum Rav4-es meretu villanyos SUV 100KWh-os akkuval kaphato legyen ~40e euro korul, es maris vevo vagyok egyre. Ha BMW X3 akkor akar 50ert is.

 

(most attol tekintsunk el hogy loszarra sem lesz eleg ennyi Ionity tolto)

 

 

Előzmény: szilvatövis (343604)
newman2018 Creative Commons License 2019.02.19 0 2 343605

Nekem alkalmakkor nincs szükségem EV-re 900-1000 km-t megyek egy tankkal a mostani kocsimmal. Nem érdekel milyen távolságokban vannak a benzinkutak.

Miért akarsz meggyőzni, hogy nekem MINDIG jó lenne az EV? 

 

Nem akarlak megsérteni azért nem írom le szívesen: igazi liberális vagy akkor fogadod el a másik véleményét ha az megegyezik a tieddel. :) 

Előzmény: Auralianus (343603)
szilvatövis Creative Commons License 2019.02.19 0 0 343604

Az Ionity max. 920 V, 500 A, 350 kW-al tud tölteni, de nincs elvi határ, és a nagyobb teherautóknál duplázzák a töltőcsatlakozót.

Nyilván a végtelenségig nem növelhető egyik érték sem, de 10 perc körüli töltésidőt el lehet érni a gyakorlatban, nem 0-100 %-de viszonylag széles tartományban.

Például, ha 60 kW-ot belenyomsz egy 80 kWh-pakkba 350 kW-al, 10 perc körül meg is van.

Mottó: Aki időmérő futamon indul, nem vegyen EV-t!!!!

Előzmény: newman2018 (343602)
Auralianus Creative Commons License 2019.02.19 -1 0 343603

Akkor többnyire neked sincs szükséged gyorstöltésre, csakis alkalmakkor...

 

.. én EZT nevezem átlagos igénynek. Speciálisnak, meg amikor hosszabb útra megy valaki.

Ma sem vezet mindenhová autópálya és nincs 5 km-enként benzinkút. "Pedighúdejólenne".

 

 

Én pedig csak ezt szerettem volna mondani.

Előzmény: newman2018 (343601)
newman2018 Creative Commons License 2019.02.19 0 0 343602

Ez így igaz ahogy írod.

De a 800V kérdés meddig növelhető még.  Egy 80 kWh-s pakkot így is több mint egy óráig tölti.

 

 

Előzmény: szilvatövis (343600)
newman2018 Creative Commons License 2019.02.19 0 0 343601

Sokat. Átlagban 23 órát. Nem mértem egyébként. Télen többet nyáron kevesebbet.

Előzmény: Auralianus (343599)
szilvatövis Creative Commons License 2019.02.19 0 0 343600

Nem. Egyszerűen arról van szó, hogy nincs meghatározva az EV akkupakk kapocsfeszültsége. Mármint, hogy hány cella van sorosan kapcsolva benne. A töltőkút maximális árama viszont meg van határozva, tehát az az autótípus tud legnagyobb teljesítménnyel tölteni, amelyiknek a legnagyobb a töltőfeszültsége. Van 400 Voltos pakk, de van 800 voltos is, ami természetszerűleg dupla teljesítménnyel tölthető ugyanakkora árammal.

Előzmény: newman2018 (343593)
Auralianus Creative Commons License 2019.02.19 0 0 343599

semmi gond sincs veled, csak megkérdeztem, hogy napi hány órát áll az autód... 

 

... ha szerintedez az intim szférádba hatoló kérdés, ne válaszolj.

Előzmény: newman2018 (343597)
Auralianus Creative Commons License 2019.02.19 0 0 343598

"Semmi ilyesmi mellett nem kampanyoltam." - de.. ráadásul folyamatosan

 

Hétköznapinak azt nevezzük ami legalább heti rendszerességgel történik. Hacsak nem naponta

mennek síelni és rokonokat látogatni, akkor nem napi szinten van igény nagyfeszültségű hálóra,

hanem a főbb közlekedési útvonalak mentén.

 

Ha naponta töltöd az EV-det, ráadásul minden megállóhely erre alkalmassá is van téve, akkor

nem kell 20 órát várnod egy "teletankolásra" bőven elég alkalmanként 30-50 percig, 1-2 órát
"lassan tölteni". 

 

Igen, ez is költség, de elhanyagolható a gyorstöltő-infrastruktúra kiépítéséhez képest.

 

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (343594)
newman2018 Creative Commons License 2019.02.19 0 0 343597

Mi a gond velem? Nem tudod értelmezni amit írtam? kb 40%-ban NEM JÓ nekem. Neked lehet akár jó is lehet. Mondom úgy 2 kocsi részére van garázsom otthon töltési lehetőséggel.

 

Ha nem lennék "csóró" akkor egy Leafet vennék is pluszban de mivel csóró vagyok a következő kocsim amit veszek Lexus hibrid lesz.

Előzmény: Auralianus (343591)
Auralianus Creative Commons License 2019.02.19 0 0 343596

neked napi hány órát áll az autód?

Előzmény: newman2018 (343593)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.19 0 0 343595

Ja, majd ha valaki kiepiti. Majd egyszer.

Előzmény: Auralianus (343592)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!