összekevered az "integrált napelemmel működő autót" az "integrált napelemmel (is) tölthető autóval"
Ha 8 óra alatt "mindössze" 50 km megtételére elegendő töltést biztosítanak az integrált napelemek, akkor nyáron jelentős megtakarítás értél el, de ha csak 25 km-re elegendőt, akkor sem elhanyagolandó
az eredmény (pláne nem napi használat mellett).
Ha a hasznos felületet 3 m2 -nek tekinted és nyaranta kb 3500 Wh / m2-besugárzással számolsz, akkor 15%-os hatékonyság mellett már ma is 8 óra alatt 12,5 kWh-t tudsz termelni... az elméleti lehetőség tehát adott.
Kétlem, hogy a napelemek ára növekedni, a hatékonyságuk pedig csökkenni fog a jövőben. Idő kérdése,
hogy elérjük azt a pontot, amikor megéri őket integrálni egy elektromos járműbe...
Van 400 Voltos pakk, de van 800 voltos is, ami természetszerűleg dupla teljesítménnyel tölthető ugyanakkora árammal.
Hát az Omh törvény szerint a feszültség négyzetével nő a teljesítmény.
Nem. Egyszerűen arról van szó, hogy nincs meghatározva az EV akkupakk kapocsfeszültsége. Töltőkút maximális árama viszont meg van határozva, tehát az az autótípus tud legnagyobb teljesítménnyel tölteni, amelyiknek a legnagyobb a töltőfeszültsége.
Ez lehetne az elsö lepes. A masodik pedig az, hogy a szennyezes egeszsegügyi következmenyeit IS a szennyezökkel fizettetik meg. Pl. a cigaretta eseteben mar hasonlo a helyzet ... ott a bagozo fizet ... ra is van nyomtatva minden csomagra, hogy mekkora hülyeseget követ el eppen ...
Nem meggyőzni akartalak, csupán rávilágítottam, hogy a jelenlegi használati profilod mellett neked sem lenne igazán szükséged mindenhová kiterjedő gyortöltő-hálózatra. Bőven elég lenne a főbb közlekedési utak mentén telepíteni őket.
Nem azt akartam meghatározni, hogy mit szeretnél... az a te dolgod.
Ahogy nincs igazából senki ma sem, akinek 150 lóerős kocsira és 150-es utazótempóra van szüksége... azért vesznek "erős járgányt" és azért mennek 150-el, mert arra vágynak, nem azért mert anélkül nem
", ha 60 kW-ot belenyomsz egy 80 kWh-pakkba 350 kW-al, 10 perc körül meg is van."
Masik topikba irtam, hogy Linz mellett csinaltak egy Ionity toltot (teljesen veletlenul a Tesla Supercharger melle, LOL), az nekem tok jo lenne.
Innen ~250 kilometerre van, ha Magyarorszagrol jovok akkor ~300-ra. Ha egy megallassal akarom teljesiteni a tavot, mint ma (korabban nem alltunk meg de az a letunt dizeles korszak volt ugye) akkor ezt a 300 kilometert kell tudnom minden korulmeny kozott biztonsaggal megtenni. Ha a teli futest-nyari klimatizalast es az autopalyas korrekt 130as csorgast veszem alapnak, akkor durvan 30KWh kell majd 100 kilometerre, tehat 90 KWh plusz a puffer --> 100KWh-s akku kell majd.
90KWh-t 350 KW-os teljesitmennyel a idealis korulmenyek kozott ~16 perc alatt toltesz be, ez egy teljesen vallalhato ertek.
Innentol mar csak az kell, hogy egy minimum Rav4-es meretu villanyos SUV 100KWh-os akkuval kaphato legyen ~40e euro korul, es maris vevo vagyok egyre. Ha BMW X3 akkor akar 50ert is.
(most attol tekintsunk el hogy loszarra sem lesz eleg ennyi Ionity tolto)
Az Ionity max. 920 V, 500 A, 350 kW-al tud tölteni, de nincs elvi határ, és a nagyobb teherautóknál duplázzák a töltőcsatlakozót.
Nyilván a végtelenségig nem növelhető egyik érték sem, de 10 perc körüli töltésidőt el lehet érni a gyakorlatban, nem 0-100 %-de viszonylag széles tartományban.
Például, ha 60 kW-ot belenyomsz egy 80 kWh-pakkba 350 kW-al, 10 perc körül meg is van.
Mottó: Aki időmérő futamon indul, nem vegyen EV-t!!!!
Nem. Egyszerűen arról van szó, hogy nincs meghatározva az EV akkupakk kapocsfeszültsége. Mármint, hogy hány cella van sorosan kapcsolva benne. A töltőkút maximális árama viszont meg van határozva, tehát az az autótípus tud legnagyobb teljesítménnyel tölteni, amelyiknek a legnagyobb a töltőfeszültsége. Van 400 Voltos pakk, de van 800 voltos is, ami természetszerűleg dupla teljesítménnyel tölthető ugyanakkora árammal.
Mi a gond velem? Nem tudod értelmezni amit írtam? kb 40%-ban NEM JÓ nekem. Neked lehet akár jó is lehet. Mondom úgy 2 kocsi részére van garázsom otthon töltési lehetőséggel.
Ha nem lennék "csóró" akkor egy Leafet vennék is pluszban de mivel csóró vagyok a következő kocsim amit veszek Lexus hibrid lesz.