A CAV és a Rotodiesel adagolók nagyon érzékenyek voltak a levegősödésre, a Bosch kevésbé. Nagyon ritkán hibásodnak meg úgy, hogy működésképtelenek.
Akár egy jónak tűnő, de mégsem tömítő rézgyűrű, vagy egy lazább csőcsatlakozás is elég, hogy ne induljon, vagy nagyon nehezen.
Ha végképp nem boldogulsz akkor 2L-es PET palack , bele (tiszta!) gázolaj, bele az adagoló bemenő csöve, ha van akkor egy kis műanyag szűrőn keresztül.
Csúcsok hollanderei meglazít egy fél fordulatot, fél perc indítózás után illik megjelennie a gázolajnak.
Sok esetben az adagoló bemenő csövének csavarjában van egy kis szita, eldugulhat. (Vagy a csavar alatt.)
Vagy valahol tömítetlen a rendszer. Egy gombostűnyi lyukon is képes annyi levegő bemenni, hogy a jó öreg diesel ne induljon. Engem nemrég a tank tetején levő szintmérő műanyagháza szivatott hasonlóképpen. Egy hajszálrepedés volt rajta.
Kicsit mokoltam az auton,mert már a szerelő is a tulvilágra kivánja a kocsimat,s rájöttem hogy szerintem nem kap anyagot.
A gázolaj zürbe kapja elsönek az üzemanyagot?s csak aztán megy az adagolohoz?,mert a gázolaj szürö tiszta üres :)és levetem a csövet róla majd forgatam a motort és semmi kaja nem jött.
Legegyszerűbb házi turbó ellenőrzés: járó motornál lehúzod a vákuumlabdáról a vákuumot és visszadugod. Ekkor látni hogy végigmegy-e az állitókar az útján
Ahány leírás, annyi féle varázslat van ezekre a csavarlehúzásokra. Mást ír a kocsi gépkönyve, mást a tömítés dokumentációja, és most te írtál egy harmadikat.
Ezt a blokkot semmiképp nem rakom össze. Az előzőt is azért dobtam ki, mert megrepedt, és ugyanez volt a hiba. (csak ott még az olajjárat mellett is repedt, és bement az olaj a víztérbe)
Most nézem a hengerfejcsavarok lehúzási nyomatékait.
Nemfém hengerfej-tömítés
Új csavarokat szereljen be, és húzza meg a következő fokozatokban:
30 Nm
100±4°
Várjon 3 percet
1 és 2 = Lazítsa meg + 25 Nm + 213±7°
3 és 4 = Lazítsa meg + 25 Nm + 213±7°
5 és 6 = Lazítsa meg + 25 Nm + 213±7°
7 és 8 = Lazítsa meg + 25 Nm + 213±7°
9 és 10 = Lazítsa meg + 25 Nm + 213±7°
Hát ez semmi jót nem jelent, a bonyolult folyamat valószínű azt jelzi, hogy nyűgös, bajos ez a része a motornak, bár másnak lehet több tapasztalata van a típussal.
2-3 megoldás lehetséges, vagy kockáztatsz és összerakod így, vagy újabb bontott blokk, vagy bontott komplett motor...mindegyik elég fájdalmas lehet.
Facelift models don't have an actual 61-Battery Manager but instead have the battery management as a slave under the CAN-Gateway. See the 19-CAN-Gateway section for details.
forras ross tech, de hianyos.
a kts szerintem csatorna kiosztas nelkul hozza illesztes menuben.
Valószínű, hogy a turbinaházban szorulnak a lamellák, de okozhatja egy vákuumcső repedés akár a turbó vákuumdobozához menő, akár a MAP szenzor felé menő részben.
Hibakód olvasás segíteni fog a hibafeltárásban.
Nem tűnik nehezen felderíthető hibának, ha már szét lesz szedve érdemes kitisztítani az EGR dolgait is, könnyen szerelhető a turbó és az EGR nem okoz lényegesen nagyobb költséget.
Még szétszedés előtt nem mértetek füstgázokat a víztérben ? Nagyon fontos lett volna, mert így csak találgatni lehet.
Van indikátor folyadék, aminek a színe kékről sárgára változik CO2 jelenléténél.
Ez sok mindent egyértelműsítene.
Nem szerencsés, hogy át van repedve a zsákfurat a víztérbe, de egyáltalán nem biztos, hogy ez okoz ilyen problémát, hacsak szétszereléskor nem érezted, hogy fellazultak a hengerfejcsavarok.
Kérnék egy kis segítséget, volna egy hibajelenségem:
Az autó azt csinálja, hogy kigyorsításnál hol 3000, hol 3500 körüli fordulaton hirtelen megtorpan majd gyönyörűen átmegy szívódieselbe. Leállítom újraindítom és jó.
A hiba véletlenszerű mindig kigyorsításnál történik.
Teljesen laikus vagyok hozzá nem is tervezem szerelni csak szeretném majd a szerelőnek segítve normálisan elmagyarázni esetleg tippet adni merre induljon el.
Hibakódot nem tudok olvasni, egyenlőre puszta benyomások vannak.
Amit így a hibáról kinyomoztam talán beragad a turbó geója ezt én tudom esetleg ellenőrizni? Egr szelep, valamelyik jeladó bármilyen ötlet jól jön.
Szeretnék kicsit tájékozódni a témában mielőtt elviszem valakihez.
Öreg autókon tényleg érdemes ledugózni az EGR- szelepet pl.?
Ha turbótakarítás lesz a vége nem jeladó v egyéb az EGR-t is nézessem meg?
Örülnék minden tanácsnak. Fogyasztásom példás. Az autó gyári.
Audi A6 3.0 TDI Quattro 2007-es ebben kellene akkumulátort cserélnem. Van ebben valami különlegesség? Varta oldalán azt írja, hogy az "akkucserét a vezérlőegységgel közölni kell". Tudtok ennek a menetéről valamit?
clio 1.9d, 1992, fehér, f8q. Ez az, amelyik állandóan levegősödött. Addig-addig nézegettem, míg csak találtam tömítetlenséget a vízcsöveken. Kijavítottam. Megjött a nyomás a hűtőrendszerbe. Nem is akármekkora... sajnos továbbra is levegősödött. Meguntam, és ma szétszedtem. Ez a blokk is repedt 3 csavar és víztér közt. Ettől lehet levegősödés? A 10 csavarból 1 olajos, ami az olajjáratnál van, ezzel nincs gond. 6 tökéletes száraz, 3 pedig vizes volt. Az a 3, amelyik mellett a repedést találtuk. Ezúttal a csavarok alatti furatokban tuti nem maradt se olaj, se víz. Minden ki volt takarítva.
Sehol a tömítésen nem látszik átfújás nyoma. Minden égéstér patika. Szép egyenletesen kormos, kézzel letörölhető fényesre.
A blokk összerakás előtt le lett takarítva, síkra marva, de se én, se a marós nem találtuk rajta ezeket a repedéseket. Nem az bosszant, hogy 25e Ft-ot adtam a blokkért+10e-t a szimeringekért, és tömítésekért, és 200 km-t mentem érte, hanem hogy 2 napot dolgoztam rajta, hogy patika tisztára pucoljam a belsejének minden négyzetmm-ét. Szépen összerakva új szimeringekkel, tömítésekkel, tényleg igényesen. :-/
Tekeri tekeri aztán egy katanás és vége az inditásnak.Önintó belseje új.egyenletesen szépen tekeri kezdteben persze ahogy merül az aksi egyre lassabb.Plusz néha fémes hang az inditásnál.
Izzitás nem babráltam,valoszinü az gyertyák is szarok de eddig minig beindult hosszas tekerés után.
Most,hogy mondod 5-6 evet..szerintem ez meg erintetlen gyari,ugy hogy repul kifele.Ha utana sem javul meg,akkor mi a tapasztalatod mi szokott meg ezzel kapcsolatban problemazni.?
A BMW-nél nem tudom épp milyen, de legtöbb esetben szét lehet pattintani, általában tele van trutymákkal, és a membrán is el szokott szakadni benne, ha így van szinte biztos, hogy ez okozza a lassítás utáni bizonytalanságot. Ilyenkor csere.
Szerencsés esetben, ha minden ép, csak ki kell takarítani.
Na erre voltam kivancsi.meg egy tizszer elolvasom a hsz-edet es megertem mi miert van.Azt mondod gyakori problema,ha nem mukodik akkor, kb ez jellemzo ra ,mint ami nalam van,hogy fordulatrol alapjarat fele beinog?vagy esetleg mas nem jellemzo meg ra?
Gyari allapot hivo vagyok 100 %-ban, nem dugozgatok semmit.Akkor cserele.Csak a pcv szelep, ha mar szelep a neve, mikor zar meg mikor nyit vagy mi hatasara mukodik?Az alapjarati szetszedve kitakaritva, latszott rajta,hogy szorult egy kicsit, most konnyen mozog.
Nos, akkor többen is eltaláltuk, legalább ez megvan.
Az mit jelent, hogy 3 akksi és semmi, na meg hogy tekerei, tekeri, aztán megszakad ?
Igen, lehet megfőzted, de ne menjünk ennyire előre. Ugyan olyan sebességgel tekeri az önindító, érzésre, mint eddig, vagy sokkal könnyebben ? Egyenletesen teker, vagy ütemesen néha begyorsul, belassul ?
Nem babráltad el az izzítást véletlenül ? Ellenőrizd van-e feszültség a gyertyákon.(Próbalámpával, a multiméter ide nem a legjobb.)
Van egy nagyon idegesito jelenseg,mikor pl.megallaskor esik a fordulatszam alapjaratra akkor elotte 2-3-szor lemegy 500 -ig majd beall normalra.Ha minden fogyaszto nelkul probalom akkor nem csinalja.Toltes ok,alapjarati motor ok.hidegen melegen szepen indul.Tobben ajanlottak a pcv szelep cseret.Ezt szeretnem megtudni,hogy ez a pcv szelep hogy mukodik?Lehet,hogy nem nyit- zar megfeleloen es ezert fuldoklik a motor?Nem gond a csere,csak ha veletlen megis jo akkor kar piszkalni..kossz!
Szép napot.Ki cseréltem az elsőlengőkar hátsó szilentjét,és a klottyanás valamelyest meg is szünt.Most a féltengelyt megvizsgáltam,nagyobb holtjátéka van,mint a jobb oldalinak.(előre-hátra)mozgatással.Az a kérdésem,általában mi szokott tönkre menni,hogy ekkora a holtjátéka?hallani lehet 1 2 fokozatban. Ha finomabban használom,annyira nem vészes.Ford focus 1 2002 1,4 nő ABS. Válaszotokat előre is megköszönöm.További szép napot mindenkinek.
Viszont a vezérlés-elrakás tényleg esélyes, mert az adagolónál el van rakva egy foggal, akkor ugyanezt csinálja, és láthatóan új vízpumpa van rajta, tehát nem túl rég cseréltek vezérlést, és a 200-ason könnyű elkúrni, mert egy kis ablakon kell kukkolni a jelet, hogy hova kell állítani. De oda csak srégen látsz rá, és amikor azt hiszed, hogy faszán jelen van, akkor odaraksz egy tükröt, és bekukucskálsz, akkor látod, hogy lófaszt van jelen, pont egy foggal van odébb. Oszt ha ezt nem tudja az ember erről a motorról, akkor összerakja úgy, oszt annyi. Baja nem lesz tőle, nem ér össze semmi semmivel, csak így fog járni.
Az is lehet, bár terepen nem nagyon vót használva az autó, azt azé' fel tudom mérni az aljából. 270ezer van benne, az meg a 200-asnak nem egy nagy puki. Pesze, 20ezer alatt is meg lehet ölni, de ettől a hidegen füstöléstől eltekintve bemelegedve húz mint az ökör (mármint ugye önmagához, és a 2 tonnához képest), trepnigázra se füstöl eszetlen feketét, és a váltói is jók. Turbó tengelye se lóg különösebben, láttam már sokkal-sokkal gyalázatosabbat, oszt az is ment. :)
Tisztelt Munkahelyi Terror Blog!
Sajnos nem tudom, hogy kihez, hová fordulhatok a levélben leírt problémával kapcsolatban. Bízom Önökben, hogy ez a nagy nyilvánosság elé kerülhet. Érthető okokból szeretnék inkognitóban maradni de a cég nevét nyugodtan tüntessék[...] Bővebben!Tovább »
Nem tudsz mit kezdeni ezzel. Ennyi infó alapján meg sajnos nem lehet igazságot tenni. Ahogyan írták max nem mész oda többet. Az autószerelés sajnos egy eléggé bizalmi kérdés mivel a hozzá nemértők ki vannak szolgáltatva a szakinak akinek a becsületétől függ, hogy megvezet-e vagy sem. Itt 3 dolog lehet:
1. Benézte, de nem szándékosan (szakmailag inkompetens)
2. Le akart húzni.
3. Igaza volt. Attól, hogy egy csőcserével most kiment a rokonod külföldre látszólag probléma mentesen még nem jelenti azt, hogy megoldódott az alapprobléma. Ugyanis többnyire akkor szoktak a vízcsövek eldurrogni ha hengerfejes a kocsi és/vagy 20 éves.
Ezt majd az idő megmondja.
Éppen ezért nem merném 100%-os mellszélességgel lefikázni az adott szerelőt így látatlanban, inkább betolnám a verdát egy megbízható helyre komolyabb átvizsgálásra.
A kiegyenlítő tartályra felül csatlakozó 1cm körüli visszafolyó csövön járó motor mellett folyamatosan pisilnie kell a víznek, amíg azt nem csinálja, nem tud kilégtelenedni.
Máskor szedtem már ki belőle 1cm hosszú, fél cm átmérőjű szilódarabot, a vízpumpacsere maradványát.
A radiátorban, ha dugulás van, akkor nincs fűtésed, de attól még motor hűtőköre normálisan üzemel, nem forr a viz. Nálad ez sincs rendben, ha jól olvasom.
A termosztátházból nem csak azon a csövön megy a viz, hanem a blokkba és a hűtőbe is folyik.
Mondom, minden autóban párhuzamos kör a fűtés kör, ha mindkét csövét ledugózod akkor sem szabad forrnia hűtőviznek, máshol van a hiba.
Valőszinű, hogy nem áramlik a viz, csak áll, hosszútávon a hőátadás miatt lesz minden meleg.
Ez egyszerű is, mint a faék, csak logikusan kell vizsgálni. Attól, még el lehet dugulva bármi, hogy megbontás után folyik belőle a viz.
Fütöradiátor zsír új,de ha dugulás van a radiátorban akkor a keringés megszünik nem?mert pont azon a csővön csurdogál kifele a fagyáló ami megy a termosztáthoz,meg a hütöhöz amiröl a kiegyenlitöbe is.
Mint ez Kiderült ,Nem vagyok autoszerelö,nem is akkarok nagyon belefolyni a szerelgetésekbe,de pl a golfnak olyan egyszerünek kéne müködnie mint egy felhuzzos csörgö óra.
Pusztán csak érdekel hogy mi-mi után és mit miért csinál?:)
Azt mondtad kicserélted a radiátort is, nem ? Ha új miért lenne rossz ? Arra szinte semmi esély.
Viszont egyszerű, ne azt nézd, hogy honnan folyik a viz,mikor szétkötöd, hanem fogj egy slagot és nyomasd vizzel, ha akadály nélkül átmegy akkor rendben.(pontosabban átjárható, ha vizköves akkor a hatásfoka rossz.)
Össze-vissza csapongsz igy nem lehet hibát feltárni.
Na meg tök mindegy a fűtőradiátor, a motorban is forr a viz, ezt eldugult radiátorral sem szabadna tennie, hiszen párhuzamosan van kötve a főkörrel. Talán a kettes golfon még csap is van...
Elképzelhető, hogy hengerfejes erről indikátor folyadékkal lehet meggyőződni biztosan, de még vagy 10 hiba lehet ezen kivül, nem kell a legrosszabbra gondolni.
Mit tud tenni az, akit fél millió Forintra meg akartak lopni?
ezzel semmit. az hogy mit akartak szerintetek, semmit sem jelent. ha valóban megtették volna (akkor sem lopás, az egy teljesen más dolog) akkor mehetnél feljelentést tenni.
így most annyit tehettek hogy többet nem mentek oda...
egyenetlenül jár alapjáraton hidegen, és tolja rendesen a nagyon világos füstöt. Majdnem fehéret, nem teljesen kéket. Aztán pár perc bemelegedés után nem füstöl.
Most ugye a fütöradiátorban kering a viz,namár most légtelenitéskor levettem az egyik csövet ami rácsatlakozik,csak ugy ömlött belöle a fagyáló,mondom megnézem a másikfelét is mert ugye ott már a radiátorbol kellene kifolynia s csak éppen hogy csurog(csurgot),s az a cső megy a termosztát felé is.
Elképzelhetö h valami a radiátorban nem stimelhet,bár beszereléskor nem volt se ledugozva se semmi.
Mondjuk most értem haza vele,víz jelzi hogy for de egyszerüen nem akkar füteni,most mind a két csö ami a fütöradiátorra megy meleg volt,de lent a termosztátnál hideg.
Nézd meg a söntcsövet és a csonkjait, hogy nincs-e eldugulva. Kis átm. furaton, de átjárhatónak kell lennie,különben soha nem légtelenedik le rendesen.
Amit tehettél azt megtetted. Kiírtad magadból. Ha esetleg nagyon begorombulsz, akkor leírod, hogy hol történt (volna) az eset, aztán, ha a másik fél másképpen emlékszik, akkor majd ő gondolkodik, hogy mit tegyen.
Teljesen komolyan kérdezném, szerinted egy meg nem történt esettel hová tudnál fordulni? Az egy kicsit kevéske, hogy le akarták húzni.
Elsősorban ki akartam írni magamból, ami megtörtént. Bocs attól, akit zavar! Másodsorban érdekelne, hogy milyen lehetőségei vannak a kocsi tulajdonosának. Mit tud tenni az, akit fél millió Forintra meg akartak lopni? Azt gondolom, hogy az unokatestvérem az emberek 90%-hoz hasonlóan semmit nem fog tenni. És azt is gondolom, hogy ez így nincs jól.
Sziasztok, bocs hogy ebbe a topicba is bemásolom, de itt ahogy látom nagyobb az élet, mint a peugeot-s topicabn!
A bajom a következő:
Peugeot Partner 2002 évjárat 2.0 hdi 240.000 km a váltó bekrepált. Hibajelenség 60-nál negyedikben blokkolt a kerék, lefulladt a motor és kész. Szerencsére az utcánk elején hagyott cserben, szóval emiatt büszke vagyok rá.
Levettük, szétszedtük a váltót fullon van fémszilánkkal, törött fogaskerekekkel.... Olaj volt benne, sőt 2 éve cseréltem is. Ahogy látjuk a váltó ház is megrepedt
Hajam az égnek állt, de gondoltam megoldjuk, az autónak mennie kell. Semmi gond, ha egyszer már szétbontottuk rendeltem egy kuplungszettet, és neki láttam a bontókban váltót keresni.....
A probléma az , hogy felhívtam vagy 30 bontót, de egyik sem tudott nekem 20TE28 váltókódú váltót adni. Több helyen volt 2.0 HDI-hez való váltó csak más kód számmal, vagy olyan ami szintén ehhez a motorhoz való, de kép alapján egyből látszott, hogy nem jó hozzá.
A kérdésem az lenne, hogy a közelben találtam egy bontóban küllemre hasonlító(csavarosztások stimmelnek) 2.0 HDI-ből való váltót 20TD51 kódszámmal. Ha fel lehet tenni a helyére akkor lehet-e azonkívül gondom vele, hogy max rövidebb vagy hosszabb egyik másik fokozat?
Lehet-e valahonnan tudni, hogy a kódszám egyes betűi számjegyei mi a fenét jelentenek?
Peugeot szervízben már kérdeztem ott azt mondta a fickó, hogy azt sem tudja mi az a váltókód, ő csak úgy ismeri, hogy BE3 kódú váltó...
Elvitték trélerrel a kocsit egy szerelőműhelybe, és másnap azzal fogadták a tulajdonost, hogy megrepedt a hengerfej, ami már volt korábban megrepedve és hegesztve. Mivel az autószerelő és a kocsikölcsönző pár száz méterre volt egymástól, így áthúzták a kocsit, és rámértek a műszerrel, ami mutatta, hogy nincs baja a hengerfejnek.
Ahhoz képest, hogy mekkora lendülettel tudsz oltani, egyetlen használható segítséget nem sikerült adnod. Milyen részletekre lenne még szükséged a teljes történethez?
Mivel láthatólag testületileg nem értetek az egészhez apáddal együtt
"hengerfejet javítottak....... már El kellett volna adni, az ilyen lutri lesz mindig"
(Ne haragudj de ekkora ostobaságot összehordani.)
Főleg úgy, hogy azt sem tudod leírni, hogy pontosan mi történt ki mit és miért csinált. Ez alapján nehéz véleményt mondani, hogy ki mit és hol kúrt el így ez alapján objektíve senkinek nem verném be a pofáját, mert lehet nem azt vernéd akit kellene.
Nem pont ez az a hely, ahova ezt meg kellene írni, de valahova muszáj leírnom, és itt talán segít valaki, hogy a megfelelő helyre kerüljön majd egyszer. Egy gusztustalan lehúzás története, amit hajszállal úszott meg a rokon, alant a sztori, ahogy történt.
Vasárnap dolgoztam, és délután 1 körül hív unokatestvérem, akivel évente egyszer, ha beszélünk. Talán szülinapot akar köszönteni, fordul meg a fejemben, mielőtt felveszem a telefont. Lerobbantak, közli egyből a lényegre térve, itt vannak Pesten, anyámék nem veszik fel, bátyámék külföldön, úgyhogy én maradtam, engem hív, hogy mit tudok segíteni. Elfolyt a hűtővíz, újratöltötték, de néhány száz méter alatt megint elfogyott. Mit tegyenek, kérdi. Ismerek-e szerelőt? Aki vasárnap az ebéd mellől pattan nekik oda, úgy hogy nincs autóm, persze, a legjobb embert hívtad! Telefonálok párat, mondom neki, és hívom a másik ági unokatesóm férjét elsőnek, aki nem veszi fel. Aztán beugrik, hogy vannak még sárga angyalok, őket lenne érdemes. Vissza is hívom, hogy én az autóklubos angyalokat hívnám, ők erre vannak. Remélhetőleg csak egy cső öregedett el. Közben persze egyre többet tudok meg. Épp úton vannak Debrecenből Salzburgba a két gyerekkel, és még félúton se vannak. Agyalok, hogy mit lehetne segíteni, de nem jut eszembe semmi. Pár órával később hívom őket, de akkor már sínen vannak. Felhívták a debreceni szerelőjüket, aki ajánlott itt Pesten egy csapatot, és már a tréleren a kocsi. Minden rendben.
Este még többet tudok meg apámtól. A kocsi egy XC Volvo, amit betegen sikerült megvenni, hengerfejet javítottak már rajta. Lehet, hogy megint azzal van gond. El kellett volna adni, az ilyen lutri lesz mindig, mondja apám. Másnap, tegnap, hallom a hírt, hogy hengerfej tényleg. Drága mulatság lesz. Közben Szigetszentmiklóson szálltak meg, nem tudják, hogy meg lehet-e várni a kocsit.
Ma már egy teljesen más történetet hallok anyámtól. Mivel a hengerfejjavítás nem egy gyors meló, kerestek kölcsönautót. Ott elmondták, hogy miért is kell, és valahogy kiderült, hogy van a kölcsönzőben van műszer, amivel rá lehet mérni a hengerfejre. Ötezer Forint lesz. Gondolták, ennyit megér egy második vélemény. Megmérték, és kiderült, hogy a hengerfejnek semmi baja. Egy cső öregedett el, azt kellett kicserélni. Most már Salzburgban vannak a történetben szereplő autóval. Valakik nagyon nagy üzletet szimatoltak. Fél millió Forintra akarták megvágták a rokonaimat, mert látták, hogy kurvára nem értenek az autókhoz, és azt is, hogy javítva volt már a hengerfej.
Kérdésem az lenne, hogy mit lehet tenni azért, hogy az ilyen emberek pellengérre legyenek állítva? Mi kell ahhoz, hogy nevesíthessem őket, ha már a pofájukat nem verhetem be büntetlenül?
Köszi annak, aki elolvasta, és bocsánat, ha valakinek húztam az idejét! Nekem biztosan jót tett, hogy leírhattam.
Tegnap pl..20 km vezetés közben,aránylag van fütés aztán gondolt egyet s nem fütött,ez után most kicseréltem a termosztátot,szerintem a légtelenités is megtörtén.
Ami érdekes a blokbol a fütöradiátorba csatlakozo cső forro,a másik meg ami meg megy a termosztáthoz az hideg.
Az alsó cső ami csatlakozik a hütö ajára a termosztát felöl az hideg,s ami fent megy hütöböl bele a blokba s annak csak a blokk felöli része langyos.onnan megy egy cső a kiegyenlitö tartályhoz is.
A kiegyenlitöben meg áll a viz és fel fel bugyog.
Esetleg nem cserélhetem meg a csöveket a fütöradiátor cseréje közben(hozzáteszem utángyártott,s ugyan oda dugtam visza ahol volt)
Na, csak megmértem mind a négyet szép nyugodtan. 3db 0,9ohm, 1db 0,8ohm.
Viszont megfigyeltem most jobban, hogy mit csinál. Hidegen, ha nem izzítok, akkor nem indul. Pedig a 200tdi motornak -5 fokig izzítás nélkül is könnyedén kell indulnia.
Ha ráizzítok egyet, akkor beindul, de elég trottyos módon jár. Ok, V8-hoz vagyok szokva, úgyhogy lehet, hogy ez teljesen normális mértékű rángatózás a bakokon a motor részéről, mer a V8-on nem borul fel az élére rakott százas, de azért nekem kicsit soknak tűnik, szóval szerintem egyenetlenül jár alapjáraton hidegen, és tolja rendesen a nagyon világos füstöt. Majdnem fehéret, nem teljesen kéket. Aztán pár perc bemelegedés után nem füstöl.
Namost, land roveres tapasztalatokban azt írják, hogy ez leginkább szarul beállított adagoló lehet, és nem jókor fröcsköli a gőzolajat.
Amíg nem melegszik be, addig gázadásra azért elég emberes ködöt csinál.
"Én nem vagyok autószerelő, de szerintem, ha megméri az olajnyomást már akkor kimutatható lett volna, hogy nincs elegendő kompresszió és nem történt volna ez."
Igazándibó' csak lusta vagyok szerelni, mer amúgy 1400 forint bele egy gyertya. Többe van az óradíj ha méricskélek, mintha kérdés nélkül cserélem mindet. :)
Tipikusan ki szokott keményedni a szelepszár szimmering.
Többször is találkoztam hasonló tünettel, ez volt a megoldás.
Ezekben a motorokban nagyon sokszor találni a hengerfejben, szelepdekliben olajkokszolódást, lakkosodást, valami nem kerek benne, nem tűri a sűrűbb 10W-os olajakat hosszú távon. Az elégtelen olajhűtés okozza a szimmering vesztét is.
Dugattyúnál kevésbé találkoztam kokszosodással, gyűrű beszorulással, de a hengerfejnél sokszor annyira gyatra lesz a kenés, és a kenőanyag áramlás, hogy megeszi a veztengelyt és a himbákat is.
Mintha rémlene, hogy erről a jelenségről a Maruti-k voltak hiresek :)
Optimális esetben kb. igen. Persze vannak köztes állapotok is és még megviccelhet azzal, hogy úgy rossz a gyertya, hogy az ellenállás értéke jó, de közben meg a tövénél izzik, nem a csúcsánál. Ezt sajna csak kivétellel lehet ellenőrizni, de kezdésnek az ellenállásmérés megteszi.
Öreg 200tdi land rover dízel. 93-as évjárat. Faék.
Tehát leveszem a kanócot róla, és ohm-mérővel mérek a végin, meg a motoron testelve, és ha végtelenség van, akkor az a szar? Ha meg valamennyi ohm van, akkor meg jó?
Sziasztok! BMW 320D 08' 163LE n47 motor Kicseréltük a vezérlést.Váltóleszereléssel csináltuk,hátulról a cserét.A lánc csapjai rendesen lógtak,úgyhogy érdemes volt lecserélni.190ezer km.Fél 8-kor kezdtük, 14:00-kor beindult. Köszi a segítségét!
Én nem hiszek benne! A mai gyártástechnológia mellett a mai autóknál a bejáratás sem az már mint régen, talán szükség sincs akkora rá. A motorvezérlő meg nagyon rövid idő alatt adaptálódik a motorhoz.
FYJA motorhoz gyárilag a Ford két fajta szűrőt ajánl. Az egyik sokkal hosszabb mint a másik bár mindkettő gyári. Szerintetek van minőségi különbség közöttük? Valahogy azt hinném, hogy a hosszabban nagyobb a szűrőpapír felülete így kisebb az ellenállása, de nagyon prémium márkák is adnak hozzá rövid és hosszú szűrőt is pl. a MANN.
45Ah-s van benne ( ~400A indítóáram ), ami ha intelligens a töltésvezérlője akkor valami Silver-Calcium ötvözésű. Ha szemben állsz vele akkor jobb oldalon van a + bal oldalon a - .
Én sima mezei akku-t használok benne és pont annyit bír mint a drága ötvözött. Semmi hátrányát nem tapasztaltam.
Ha magas az akku akkor hack-elni kell a leszorító vasat de pár perc és egy kis kézügyességgel megoldható.
Tudom, hogy láma kérdés, de ajándékba akarok venni egy akksit valakinek, így nem szeretném tőle megkérdezni az alábbiakat:
Mekkora akksi van egy 2005 környéki 1.4 benzin ford fiestában? Van valami spéci tudnivaló hozzá? Jobbos-balos? Saru normál? Magasságra valami megkötés? Milyen széles, hány Ah-s, hány A-es kell bele?
Autóvásárlás előtt állok és lenne pár kérdésem. (Hyundai i20 vagy Kia ceed-ben gondolkodom, automata váltós kivitelben - mennyire jók ezek a Koreai csodák)
-A sávelhagyásra figyelmeztető dolog mennyire hasznos szerintetek? Csak bizonyos sebesség felett kapcsol be, vagy a városban minden sávot figyel és pl. zebránál vagy sárga vonalas terelés esetén össze vissza fog pittyegni?
- Az ülés és kormányfűtés mennyire hatékony, megér-e +120 ezret? Bekapcsolás esetén kb fél perc alatt már meleg az ülés vagy lassan percek alatt fűt fel?
- Érdemes-e vonóhorgot felszerelni, hogy a hülye szomszédom aki nem tud beparkolni, ne húzza meg a hátulját?
- Lehet rá kapni valami ajtóvédőt, ami állítólag megvéd, ha pl: a Tesco parkolóban nekicsapnák az ajtót az oldalának, de a kereskedő azt mondta hogy az ajtó felfelé bővül tehát a felső részt nem védi meg szerinte. Nektek mi a tapasztalatotok?
- R15 vagy R16-os gumiméret a jó (állítólag mindkettő rámegy)
- Mit takar a jégmentesítő az első szélvédőn? Benyomom és 2 perc után leolvad a hó/jég róla?
E46 sor6-os benzinesnek (~2170 ccm) miért kell kettőstömegűlendkerék? Legjobb tudomásom szerint a kettőstömegű egyik fő célja a káros rezonancia szűrése, de ugye a sor6 elég szépen jár, akkor miért van benne. Most akkor ez hogy van?
Illetve az igaz, hogy a benzin üzemű autókban hamarabb (kevesebb km alatt) tönkre megy a kettőstömegű mint egy dízelüzeműben? Ezt sem értem igazén mert ugye dízel nagyobb nyomaték, nagyobb rázkódás mint egy benzinesben.
Köszönöm a válaszokat! És bocsánat a számotokra kézenfekvő kérdésekért, de google nekem erre nem dobott ki semmit, akitől meg kérdeztem rájöttem pont annyit tud mint én... semennyit.
Hibakod volt. Amit mutatott. A 3-henger fúvóka. Kicserelve. Fojtószelep. Amit most takarittattam ki. Tiszta dzsuva volt. Ugyanugy leall megint. Reggeli indulas utan 30perc. Gondolom vmi felmelegszik v ilyesmi. Azt mondtak nincsen elektromos hiba. A vezerlo az draga mulatsag? Alapjarati motor esetleg? Leallito szelep?? Szerintetek???
Bocsánat! Elírás történt! Nem 93-as,hanem 2003-as az autó. :-) Tudom, nagyon nem mindegy. Ebben nincs adagoló. Elnézést, én csak egy kis titkárnő vagyok, az autó a tesómé.
Reggel hideg indításkor kb 1 percig kéken füstől, de nem kékesen, úgy kell elképzelni, hogy tömény kék füst folyik kifele a kipufogoból, erősen motorolaj szagú.... Simán a kocsi 10 méteres környezetében nem látni, olyan szinten ömlik ki a füst, mikor egy diesel felakad, és szinte fogható a tömény anyag. Aztán mint akit elvágtak ez 0-ra redukálódik, egyszerűen varázsütésre vége, csak a kondenzgőzt látni, és a "kellemes" katalizált kipufogó szagot. A motor tökéletesen indul, szépen jár, és a hirtelen füst eltűnése után gázadásra, terhelésre sem dob még egy pici füstöt sem. Mi lehet ez? Tömítés átszakadás ami rövid idő után hődiletálásra összezár, vagy gyűrű letapadás?
A légtelenités megtörtént szerintem,valamelyest fujja a meleget,de viszont a keringési probléma mindig nem oldodott meg,a termosztátnak van köze a viz keringéséhez?
Érdeklödnék,mai napon 85-ös 1,6 dieselen kicseréltem a fütöradiátort,mindent visza a helyére,bevásárlás,és nincs fütés valamiért.
A viszajelző jelzi hogy a forr a víz,le a sapka 1 liter elmegy,kiss idő eltetével rájöttem h nincs keringése a viznek,egyhelyben áll a viz a kiegyenlitötartályaban.
Vizpumpa új.
Probáltam a csövek nyomokásával légteleniteni,de nem tudom ez a megfelelö megoldás na meg persze ha nem kering?
MOst valahonann valaminek kell áramot kapnia hogy keringjen a viz?,mert a csere elvégzése elött jo volt?
Kiszeretnék cserélni egy ford 1.8 tdci egr szelepet , kpl.szivó torokkal együtt. Azt szeretném megtudni hogy kifér -e a kipu torok bolygatása nélkül?Elég gyanús hogy nem:-(((((((
Golf 4 1,6 benzin AKL motorral.lambda szonda uj ,hőfok adatok rendben,hibakod nincs .A kocsi 11,5 litert fogyaszt városban ,ország uton sem megy 10 liter alá normális használat mellett.Szerintetek ez normális fogyasztás.?A gazdái nem hagynak békén hogy csináljunk valamit mert ez nagyon magas fogyasztás.Szerintetek?
Hidegen pöccre indul, pár perc motorketyegés után az autó leáll, belevegősödik a gázolajrendszer. Gázolajszűrő kicserélve, üzemagyagtank kitakarítva és már nem tudok vele mit kezdeni. Víz volt a tankban, gázolajcsövek végignézve, nem lyukasak.
Goodyearnek, Kappának, egyéb gyártóknak vannak remek kinézetű cipői, olyanok, mint egy szokvány sportcipő, csak vasorrú, olajálló talppal.Esetleg nyugat-európai, pld. német obiban is szét lehet nézni, ha van lehetőség. 50-80 ojró között találsz.
ez a Lupos mit mutattam jó. nekem is széles orrú kell (+magas rüsztű) ezért muszáj mindig nagyobbat vennem. most kicsit elgaloppoztam mert ez a 43 tényleg annyi, szóval felesleges volt a rátartás. most veszek 42est ennek meg majd leresek új gazdit...
Ford Escort 97-es, 1.6 Benzin, zöld. A motorkód azért nem számít, mert a fékkel van problémám. Pár hete fékezéskor hátulról súrlódó hang hallatszik. Nem csikorgás, fém-a-fémen hang, csak ssssssssss..., de zavaróan hangos. Ahhoz hasonló, mint amikor hosszabb állás alatt kicsit berozsdásodik a dob belseje, de az elmúlik pár fékezés alatt, ez meg nem, órányi városban vezetés alatt sem. A fék a szokott mód fog. Kézifékkel is lehet a hangot produkálni. Csak fékezéskor van hangja.
Mindkét dobot levettem, belül fényesek. A betétekből legalább 2-3 mm van még, nem lazult le semmi, rozsdadarabka nem szorult be sehova. Azért letisztogattam, de összeszerelve a hang továbbra is megvan. Nincs több ötletem, mitől lehet ez. Nektek?
Az egyik ismerösnek elszakadt a vezérmüszíj egy audi-n. Szerintem tuti ,hogy görbült minden..Mivel az autó külföldön ragadt az a kérdése,hogy rakat rá egy szíjat akkor haza tud -e jönni vele??
Üdv Urak! 1999 Volvo V40 1.9 Di 70kw 298.000Km (ami valós is lehet, kuplungcserekor a szerelő azt mondta, szerinte ez még eredeti, volvo felirat is volt rajta)
Két kérdésem lenne: -Az autó nagyobb terhelésre (intenzívebb kigyorsítás, emelkedő) füstöl/kormol. Amúgy hidegben is jól indul, jól fogyaszt, jól megy, csak ez engem zavar. Hallottam olyat, hogy ez a porlasztócsúcs elhasználódás első jele. Igaz lehet? Ha igen, akkor autószerelőhöz vagy dízeleshez (adagolós) célszerűbb vinnem?
- Hidegben nehezen fordul a gyújtáskapcsoló. Ha kap egy kis zárolajzó/jégoldó löttyöt, akkor 2-3 hétig jó. Lehet valamivel tartósabb megoldást elérni?
Ha nincs hibakod,vagy hibára utaló jel???akkor nem diagnosztizáltak azok semmit,csak okosan nézték a programot és fingjuk se volt róla hogy mit látnak.aztán mondtak valamit.
Hááát.... Én úgy látom maximum két lehetőséged maradt.
Az első, hogy elviszed egy olyan helyre ahol nem csak találgatnak, meg javasolnak, hanem az autót megjavítva adják vissza - te pedig kifizeted a hibakeresési, az alkatrész, és a javítási költséget.
nem tudok hibakódot. az egyik azt mondta: fojtószelep. kipucoltattam. a masik: fojtószelep+2,3 henger befecskendező fúvóka. a harmadik egy autóvillamossági szerelő mester volt: azt mondta hogy nincsen elektromos hiba- de ő is aqzt mondta mint a második. a 4. - csak a 3.fúvókát mondta-amit ki is cseréltettem. az 5. alapjárati motorra és leállitószelepre gyanakszik. a 6. vezérlőegységre. na ezért kérdzetm hogy hogyan tovább??
Először is, örülök hogy ajánlották nekem ezt az oldalt-és tudtam regisztrálni:-)
Nagyon nagy gondban volnék az autómmal!! Tudna esetleg valaki nekem segíteni???
Tipus: 2006.évj. Opel zafira. 1,9 cdti, automata váltós, 120le.
Probléma: Reggeli indulást követően, 20-30 perc elteltével, mindenféle lassitásnál ill fékezésnél, teljesen leáll autó:-( 7. szerelőnél voltam összesen, és mindenki másra gondol!! Ezért gondoltam, hogy regisztrálok erre az oldalra, mert úgy hallottam itt igazán profi AUTÓSZERELŐK vannak-vagytok elrejtve.:-)
A biztosító hadat üzen a szervizeknek: nem hajlandó a törött autók javításakor eddig kalkulált alkatrészárakat fizetni. Az ügyben több vizsgálat is indult. Tovább »
Ha az eleje miatt csinálná, nagyobb tempónál nem rázná a kormányt fékezéskor?
"csereld at a gumikat.
elsok hatra, hatsok elore."
A téli és a nyári kerékgarnitúrával is egyforma. Nem hinném hogy kerék hiba.
"Szerintem értelmesebb lett volna egy fékhatásmérőn megnézni, hogy melyik fék üt...... Ezek szerint mégsem a hátsó."
Szerintem is értelmesebb. Így azzal kezdtem. De fékpadon elől hátul egyforma 10-15%-os ingadozást mérek az autón, annyit meg minden más autón is mérek :)
Diagnosztika márkaszervizekben nem olcsó... De kisebb szerelőknél nem is drága, egy általános diag tudja olvasni (persze ha ~15 évnél nem öregebb az autó, és OBDII csatlakozója van; nekem anno egy Opel szerelő olvasta ki a Mondeo-m ABS-hibáját, hogy jeladó bal hátul, aztán magam cseréltem, 8e Ft volt az alkatrész, egy csatlakozó meg egy csavar :D).
De amúgy ha Mazda, akkor Bp. XIII Reitteren van a Mazda Mester - nem tudom persze, hogy merre laksz, de ha Bp-en vagy a környékén, én oda mennék, jókat mondtak róla. De bármelyik szervizt megkérdezheted, tudnak-e hibakódot olvasni, ha igen, akkor megmondják mi a para.
Akkor az a legfontosabb kérdésem, hogy hova vigyem szervizbe? Van valakinek jó tapasztalata? Szerencsére eddig nem kellett semmit javítani ezen a mazdán, a régi szervizesünk meg rendszeresen azt mondta hogy kicserélt mindent újra aztán kiderült, hogy még sem egy következő szerviznél. A diagnosztikát gondolom bárki megcsinálja, de az is 10.000 Ft körül van ha jól tudom, tehát szeretném ha nem kellene ide oda vinni és eleve olyan helyre viszem diagnosztikára ahol utána rendesen meg is csinálják.
Sziasztok! Van egy bmw e36 sedan-om.Tegnap egy érdekes hiba jött elő rajta.Ha lezárom kulccsal az ajtót, a központi zár lezár ,majd visszanyit.Ha újra lezárom,akkor lezár a központi.Nyitáskor elsőre visszazár ,majd lezárok kulccsal ,aztán nyitok ,akkor kinyit a központi.Találkoztatok már ilyen hibával?
A Mazdámban kb egy hónapja egyszerre világít az ABS és a kézifék jel. Eleinte nem volt folytonos, néha kialudt, most az utóbbi pár hétben viszont már folyamatosan jelzi a hibát. A kézifék működik bár nem merném lejtőn hagyni a kocsit. ABS-t egyszer megpróbáltam és nem éreztem, hogy bekapcsolt volna, de lehet csak nem fékeztem elég hirtelen nagy sebességről...
Első kérdésem, hogy mi lehet a probláma? Második kérdés, hogy melyik megbízható szervíz aki ért hozzá és nem akar majd átvágni?
Pl. a 97.szeptember utáni 1,1-es Saxo-nak (és a hasonló TU motorral szerelt testvérmodelleknek) M6-os a szelepállító csavarja. Új is rendelhető még, 472,- ft. bármelyik Citroen / Peugeot márkaszervizben, de nem vagyok biztos benne, hogy ettől még jó lesz neked. A többi mérete nem számít ?!?
Van itt egy egyszerű Toyota Yaris dobfék. A tünet, hogy lassú menetben enyhe fékezésnél érezni az autón hogy pulzálva lassít (mintha ovális lenne a dob). Nagyobb sebességnél vagy nagyobb fékerőnél nincs semmi tünet.
Ami nagyon érdekes, hogy ha kézifékkel próbálom az autót enyhén lassítani akkor nem érezni ezt a pulzálást. Ez talán azzal magyarázható hogy a kézifék karja máshol nyomja a fékpofákat mint a munkahenger ezért máshogy fekszik fel a fékdob belsejére.
Pedig biztosan a hátsó dobfék csinálja a pulzálást, mert ha menet közben kézifékkel megvasalom akkor egy darabig jó lesz...
-Gondoltam ovális dob. Hát tettem rá új utángyártottat + fékpofa szettet. Semmi változás, gondoltam az utángyártott is selejt... Ezért aztán a gyári dobokat elvittem esztergályoshoz, minimális elhanyagolható ovalitást tudott rajt mérni, ezért azt felszabályozta. Most jelenleg az van fent az új fékpofa szettel már jópárezer km óta úgyhogy szépen össze is kopott, teljes felületen fog, de a hiba ugyanúgy fennáll.
-Indikátorórával megmértem a kerékagyat hátha abba van ütés, de semmi.
Én kábé semmilyet, de hát én az érem másik oldalát is látom.*
Egy (újautó vételre nemhitelből képes) usert ez nem érdekel, beleszeret valamibe, megveszi, 5 év után csere, addig garis... ki a fenét izgat, hogy mikor mi romlik el rajta.
*van egy ismerősöm, '86 1,6D escort kombi, bio üzemmód(eső veri, napszíjja, motorolaj tesco gazdaságos, mer az ócsó, vezérlést ilyesmit azt cserél rajta), aszondja, "figyelj, minek vegyek új autót?Havi 60-80e hufért kapok cserébe egy csomó ideget, mikor lopják el, törik fel, mennek neki, mennyi lesz a következő szervíz?ez meg 2 évente százezerből műszakizik, általában kinn az utcán be se zárom(!), nincs benne lófaszse, kutyának nem köll, a-ból b-be elvisz, a havi különbözetet meg beletankolom, vagy ha nem fér, akkor eliszom...oszt kész
...figyu, a bal könyökömtől kb. 16 méterre még mindig ott pihen a garázsban a szomszéd '82 E28 520i sorhatja nagyjából gyári állapotban, esetleg megemlítsem neki, hogy autót keresel?:-), van még egy '79 1,5d golfja is, műszaki nélkül, az utcán a villanykarónak támasztva, mondjuk az romon van rendesen, de eladó:-DD, ja a rokonom '93 2,0 V6 mitsu galantja szintén műszaki nélkül, félhalott állapotban új gazdáját keresi, vagy egy vasban szegény földdarabot, ahol eláshatjuk.
Nem valami könnyűfémben van az a szilent? Akkor püföld nyugodtan kalapáccsal, hogy legalább azt is kelljen cserélni, amit ezzel szétbarmoltál. ;)
Egy tisztességes satu is megteszi legtöbbször, nem kell hozzá speciális prés. Ha meg igen, akkor keresni kell egy ilyen műhelyt, ha már az egészet nem akarod rájuk bízni (bár lehet, hogy a vége úgy is az lesz ;)).
Üdv. Mi a motort vesszük ki, szerintem jobb úgy. Elég sokat cserélünk, de mielőtt nekiállsz nézz utána a BMW-nél, mert kb. egy hónapja van rá visszahívás. Nem mindegyikre, alvázszámból kiderül érintett-e. Amúgy van az N47 motorkódból is 163 lovas két fajta is: Az egyik teljesítmény csökkentett adózási szempontból, a 177 lóerős butított változata (ez visszaprogramozható 177 lóerősre), a másik gyárilag ennyi Efficient Dynamics fogyasztásra optimalizált kivitel.
Sziasztok! Köszi a válaszokat,jövő hétfőn csináljuk majd beszámolok. A BMW 320D a rokonomé és 190 ezer van benne.Azért cseréljük ki a láncot mert olvasgatott itt-ott ,és sokan jártak már pórul.a BMW-nél 150 ezer környékén cserélgetik ezeken mert könnyen szakad.
Sziasztok! BMW 320D 08' 163LE Vezérműlánc cserét csinált már itt valaki?A lánc a lendkerék mögött van.Motor kiszerelés vagy váltó leszerelés?Hogyan jobb,könnyebb csinálni? Köszi.
Igen olvastam. Ez irtam h lehet az is meg futomugeometria es kopot gomb illetve szilent. Ezek mind okozhatnak ilyen hibat. A skodak hajlamosak ilyenre a hagy hatso szilent hibba miatt. De volt h gumicsere utan minden megjavult. Mert gurcsan volt kopva a gumi meg oreg szar is volt.
Azt akar vacak gumiabroncs is okozhatja. Vagy rossz a kormanygeometria. Megemeled a kocsit es kezzel megrangatod h nem log e gombfej. Aztan fogsz egy pajszer minden szilentbokra rafeszitesz es nezed h nyulik e vagy lotyog.
Sziasztok! Van egy Ford escortom 95-s évjárat. Az lenne a problémám hogy gyorsításkor enyhén jobbra megy az eleje, majs ha nagyobb fordulatnál visszaemgedem a gázt akkor erősebben balra húz az eleje. Ezt mi okozhatja? Szilent vagy ilyesmi? Meg tudom valahogy állapítami, nézni én is akár hogy pontosan mi?
Boldog tulajdonosa lettem egy Ford Fiesta MK4 1,2-es gokartnak, 99-es a évjárat és zöld (bár jelenleg fehér, mert belepte a hó). Van egy két apróság amit meg kellene csinálni rajta. Pl: Az óra kicserélése a középkonzolon, valamint a fűtéskapcsoló háttérvilágítás cseréje. Nem létkérdés, de zavar. :D Első körben nem láttam sehol csavarokat. Nagyon szét kell bombázni? Akinek tapasztalata van kérem írjon!
Érdekes látni, ahogy azt a 30-40 mm vastag acélt, amit a plazmavágó nem tud átköpni, a vizesvágó vidáman szeleteli. Jó kis cucc, az biztos. Ráadásul acél, műanyag, fa, és még sokféle anyag is mehet.
OK. kösz. most vágtam szét a régi szűrőt Delphi, a papír össze horpadva benne 2007. 12. havi! Az autó 2009 es és 50ezernél volt az utolsó garis szervizen kb. 2012-ben.
Kérdeztem, és nem kijelentettem! Mert ebben a témában is alul képzett vagyok. Fel lett újítva 4 injektor + nagynyomású. Kivettem a szintjelzőt, a pohárban szinte semmi (nagyítóval is néztem). Ezért kérdezek. Egyébként nem értem,hogy miért van az üzemanyag szűrő ha még is feljut az injektorig valami spén? Nem találok semmi infót a szűrők-ről, hogy mit enged át? A mágnest nem a cső kitisztítása végett gondoltam, hanem a nagynyomású ismételt tönkremenetele előtt képződő spémeket megfogná. És mire idáig leírtam újra született egy kérdés. Már megint nekünk kell imádkozni, hogy kibírjon egy évet, és ha nem 5,6 léből mosom ki a tankot hanem 15 ből de kibaszott pumpa döglődik 8 hónap múlva akkor is én leszek a hunyó. Nem kötözködök félre ne értsd!!!
Valószinű hogy a tankba elromlott a szintjelző???A jobb hátsó ülés ülőkéjét felhajtod,van egy vágás a szőnyegen azt felhajtod,alatta megtalálod a fekete fedelet 3db csavar rögzíti.Kicsavarod felveszed a fedelet,lehúzod a csatlakozót,Van benne 4 vezeték a két középsőt(a két vékonyabbat) egy darab dróttal összekötöd és ráadod a gyújtást.Ha a mutató felmegy???akkor a tankba rossz a szintjelző.
Ebben a pillanatban nézegetem a neodyim mágneseket. Most hangosan gondolkodom: van 1 mm átmérövel 5mm hosszú ez beférne a nyomócsőbe is akár. Vagy a rail csőbe is. Vélemény?
Ha az ecu hibás, akkor nem lehetne vele kapcsolatot létesíteni nem?
Rá lett próbálva egy másik ecu, de annak meg nem lehetett a motorvezérlőjébe bemenni, úgy hogy most keresek egy másikat.
Ami miatt a szerelők az ecu-ra gondolnak, mind a kettővel más az alapjárat. Az egyikkel jobban hullámzik a másikkal kevésbé.
Mikor hozzám került az autó rendben volt, aztán melegen nem indult, ki lett pucolva a folytószelep és indult szépen, de enyhén hullámzott az alapjárat, aztán motorgenerál és még rosszabb lett.
Még annyi, hogy ha a tankszellőztető szelepről lehúzom a vákumcsövet és kap levegőt a folytószelep, vissza áll az alapjárat. Ha ez ad valami támpontot.
Alapjárat ingadozás a probléma. Ha gáz nélkül indulok /csak kuplungal/ akkor marad a kb 800-as alapjárat, ha gázt is adok mellé, akkor az alapjárat fent ragad, hullámzik és max 1000-ig esik vissza. Menet közben néha motorféknél rángat, pl. 4-ben nem tetszik neki az 50 km/h és rángat, néha még 30 km/h-nál sem. A motor stabil alapjáratnál is be-be remeg, bólint néha egyet.
Lambdaszonda cserélve, folytószelep cserélve, teljes motorgenerál /minden gyári/.
Ezzel azt akarod mondani hogy az összes E7J blokk egyforma?
Én azért erre nem vennék mérget!
Egyszer már nagyon beleszaladtam egy ilyenbe Mikor külsőre minden passzolt a főtengely végére nem ment fel a lendkerék......,( de lehet hogy most túlságosan óvatos akarok lenni)
Kell egy méteres vezeték. 1, 1,5 mm-es jó. Egyik végére rakj egy sima csúszósarut. A másik végét centi hosszan blankold le. Kézifék behúz, váltó üresbe. Kártya ki, ajtókat bezár.
Megkeresed az önindítót. A behúzó tekercsre megy 1 db vékony vezeték. Azt húzd le róla. (egy kis darab szigszalaggal esetleg le is szigetelheted, hogy ha véletlen kószaáram van benne, akkor se csináljon zárlatot.) Amit csináltál méteres vezetéket, rádugod ennek a vékony vezetéknek a helyére a behúzó tekercs sarujára. Másik végét meg egy másodpercre az akksi + sarkához érinted. Ha ez megvan, mond, hogy mit tapasztaltál. Elméletileg indítózni kellene neki. (motor nem fog beindulni)
Ha a kormányzár nem old ki, nem is jut el addig, hogy indítózzon. Amíg a zár el nem küldi a megfelelő jelet az indításgátlónak, nem indít. Kormány alatti burkolatot vedd le, egy fekete kockát keress a kormányoszlop jobb oldalán. Levenni zárt állapotban nem tudod, de a csavarját kilazítani kicsit, igen. Bal (!) menetes, és bele lehet törni, így csak óvatosan. Torx kulcs kell hozzá. Be szokott úgy szorulni, hogy nem tudja visszahúzni a nyelvet, és akkor a kocsi nem megy onnan sehova. Nálam is ki van már lazítva évek óta. Így a kocsi indul, cserébe nem zár be rendesen. Ha valahogy a csavar kilazítása után kinyit a kormányzár, és elindul a motor, akkor már ki tudod tekerni a csavart, és le tudod szerelni a kormányzárat. valahol rögzítsd kábelkötegelővel, hogy ne zörögjön, és ne akadjon be sehova, ahova nem kell... Így el tudsz menni vele szerelőhöz. Ez csak egy ötlet, de sok megánost megszivatott már.
Az akksi tetején levő nagy biztosítékokat is érdemes megnézni. Azok közül az egyik az önindítóé.
Renault Megane 2, 1,6 16V. "Csupán" annyi a probléma, hogy a kocsi nem hajlandó elindulni :) Kuplungot kinyomom, majd gombnyomás után minden visszajelző kigyullad, mint normál esetben, de nem történik semmi. Nem is indítózik, síri csend van... A visszajelzők elalszanak, de a motor nem jár. Az akksi először fel lett töltve, nem segített, utána egy új, nagyobb lett belerakva, de semmi változás. Van ötletetek, hogy mi lehet a probléma?
Beirod a goole-ba http://eurokabel.hu vagy rá klikelsz régen a Hengermalom utcába volt az üzletük most átköltöztek,én valamikor ott vetem mindent,volt normál szigetelésű,de szilikonos is,és vvolt náluk több eres több szines kábelek is 4-7-12-17 eres 0.15-0.25.....0.5 is és méterbe is adtakezekbe mind más szin volt,de volt náluk,30-eres 0.5-ös is igaz az fekete volt mind csak számozotak voltak.Hivd fel őket úgy tudom vidékre is küldenek utánvéttel legalább is ezelőtt 2-ével még .
Nem tudjátok hol lehetne venni legalább 10 különböző színű vezetéket. Egy új kábelköteget kellene gyártanom, de nem találok sehol ennyi színt mindenütt kék piros fekete van. Végső esetben veszek bontóban valamilyen kábelköteget és abból kivágom.
Szia,ne csodalkozz ,nekem a bmw 535d-ben(2005) 50.000 kilometernel 6-bol 3 ki volt menve. Ez is gyarilag beruval szerelt,lehet,hogy szar minoseg.Gyari kerult bele meglatjuk meddig teszi.
Korábban írtam, hogy clio 2, 1.5 dci, 68 lovas, 2007-es. Hidegben, napi első indításra kicsit sokat kell tekertetni a motort, mire elindul. Cseréltem gázolajszűrőt, nem lett jobb. Résolaj pöpec. Tegnap elvittem diagra. Mind a négy izzítógyertya kuka. :-) Eszembe nem jutott volna, hogy egy 80e km-es motorban nézegessem az izzítógyertyákat. :-)
(4 évvel ezelőtti nkh-s vizsgán már mondták, hogy valami gond van az izzítás körben. Akkor kiütötték a vizsgán a hibát, és mivel működött a gép, utána nem lett vele foglalkozva, feledésbe is merült)
Sziasztok! Elnézést, hogy nem autós problémával zavarok, de talán illetékesek vagytok! Arra lennék kíváncsi, hogy egész pontosan mi van az autószerelő érettségi bizonyítványban feltüntetve, a szakhoz?
Időnként rángat, néha leáll, aztán meg akár 100km-en hibátlan.
Ma ~2km városi út után pár percre parkolóban állt. Már nehezen indult, és kitolatáskor lefulladt. Talán tizedikre indult, nagy durranással a kipufogóba. Hazaúton olyan, mint új korában. Hibatárolót nem rég olvastak, nem volt hiba. Azóta egy hosszabb úton egyszer villant a mil, holnap megnézeti...
Ha kipuba durrant, akkor benzin volt, mikor nem indult (talán több mint kellett volna - map?).
Főtengó jeladó szokott ilyet okozni? Vagy van valami gyakori hibájuk erre a jelenségre?
A szerelője köti az ebet az egrhez (?). Tank, szivattyú, szűrő új.
vagy tudok vevökodot trost-hoz, Wessels und Müllerhez (ott van vaihingenben) vagy EKZ-hez esslingenbe (ezek közül szerintem csak a WM eri meg ug ahoz, többi vevökoddal is draga)
daparto-rol viszont annyiert jönnek cuccok, mint a max. kedv-mennyes Bardis ar
(M 111 E 23 ML), 2295 cm³, 142 kW/193 P SLK 230 (1998) R170
Mennyibe kerülne ehhez az Ölstop kábel (magyarul mi ez pontosan és milyen hibát generál), esetleg németbe van-e vkinek beszerzési forrása, vagy gyári cikkszámot tudtok-e mondani?
Az eladó szerint ezt kéne cserélni az autón, de szerinte teljesen üzemképes így is. Ja itt németbe 350 km-re van a kocsi tőlem.
Sziasztok! Valaki esetleg megtudná mondani hogy egy fiat seicento 2002'es hez fűtéscsap csere kb mennyibe kerül? Kaptam ma rá egy 36 ezres árajánlatot, picit soknak találom.
Köszönöm a választ, előtöltés nemrég lett állítva, elkezdek arrafelé keresgélni. Megnéztem melegen jóval csekélyebb a jelenség. Más tünet nem párosul a jelenséghez, azonnal indul, nem füstöl, melegen szépen jár. De aggódom. Köszi még egyszer!
Amúgy kértem, hogy fotózza körbe, erre ideküldött képeket a hirdetésben szereplő helyett egy ótvar, koszos, szedett-vedett hf-ről. Baxa meg. Persze állítja, hogy ez ugyanaz. :-)
Elképzelhető, hogy holnap nap közben lenne egy kis időd foglalkozni a porlasztóbelövővel, amiről korábban beszéltünk? Valószínűleg lesz egy kis szabad időm nagyfalu környékén. Ha írnál mélben egy címet, és kb. időt, hogy mikor alkalmas, lehet, hogy járnék arrafelé. (kb. 11 és du.3 közt valamikor?)
Belső visszapillantótükör azon részén ahol fel van helyezve az üvegre, külső oldalán van egy lilás kékes négyzet, üvegszerű. Az micsoda? Olyan mintha valami érzékelő lenne ott. 2001-es bmw e46
Peugeot 106 1,5D egr-es dízel a kocsi, a jelenség pedig, hogy beköpdösi olajjal a pcv szelepet meg az egr-t. (Kép a motorról)
Levettem a szelepfedélről a PCV szelepet csövestől, a csonkon keményen fújja a levegőt alapjáraton is. Tudtommal a pcv lényege, hogy vákuumot csinál és ezáltal kiszívja a levegőt, de itt a csonkon magától is jön nagy nyomáson, ezért a vez.mű tengelyről lefröccsenő olajcseppeket is kifújja magával, bele a két fent említett szelepbe.
Megnéztem és sehol nem látok csövet a karterhoz, nem értem, hol megy be a levegő lent, hogy fönt ilyen nagy nyomáson megy ki. Levegőnek tűnik, mert színtelen és szagtalan.
Szerintetek mi ez a jelenség? Ennyire csak nem lehet kopott a motor, úgy fúj mint egy keletnémet hajszárító.
Megjott a trw nyereg. Felujitott ez is, de tisztessegesen megcsinaltak. Uj dugattyu, kezifektengely Tomitesek, gumibiszbaszok...csak az ontveny eredeti, lucas felirattal ;-) A rugo furcsa, nem a tengelyen van mint a regin, hanem kivulrol van raaplikalva, remelem nem ugrik soha le. A tengely ennel is neuralgikus de adtak ra harom evet vagy szazezer kilometert, szerintem kiszolgalja mar az autot.
a rugo is megjott holnap ejjel gondoljatok ram kedvesen :-)
Rá kéne mérni a szivattyúra kap-e tápot.Ezeknek tipushibájuk szokott lenni a biztitábla. Esetleg az inercia kapcsoló a bal A oszlopban.Persze lehet AC is.
Sziasztok! Van egy 1995-s ford escort 1.6 16v clx benzines autóm, ami mostanában rángatott, volt hogy az alapjárat elment és ha ilyenkor gázt adtam neki üresben akkor sem bírt felpörögni csak fulladt a motor. Ma meg is állt, amint ráadom a gyújtást nem hallani a benzinszivattyú hangját(pedig eddig lehetett és mostmár be sem indul. Szerintetek a szivattyú halt meg? És ha igen akkor azt mennyire nehéz kicserélni mivel úgy van megoldva,hogy a hátsó ülést felhajtva hozzá lehet férni a szivattyúhoz.
1998. B4204s, kiralykek. Az elrohadt rozsdas tengely is benne van? A kis gumi dolgokra valoban van keszlet, meg dugattyu is akad, de a kezifek....
cam@
tobbszor volt kiaztatva bejaratva az elmult 17 evben, de pillanatok alatt beall megint. Az sem segit, hogy automata valtos, mert nagyon ritkan huzom be, ha nem meredek a lejto inkabb P-ben hagyom.
es jol irtad, nem ez a fo profilom, de azert elboldogulok vele, csak elotte koruljarom a temat es olyanok akik ezt a tipust ismerik, szerelik mondtak, hogy ne foglalkozzak vele. Meg idom se nagyon van, eddig epitkeztem, most hogy bekoltoztunk konyhabutort gyartok meg csapot szerelek......valahogy semmire nincs ido. Majd ha nyugdijas leszek... ;-)
Milyen V40-es Volvo az amihez nem találtál felújító készletet? Héten csináltam 2db dízelt ilyen problémával azokba Autofrenből ez kellett bele D4-845C Langban biztosan van.
Nem várok. :-) Nincs mit hozzátennem, Zolival értek egyet, csere. Nem éri meg kínlódni vele, és kicsi az esély, hogy tartósan jó is lesz. A felújítottakkal sincs gondunk, bár nem tudom melyik része a felújított, én egyformának látom az újjal. (gyanítom, hogy az EU-s előírások betartása miatt hívják felújítottnak)
Btw tényleg jó analizátor vagyok enélkül nem tudtam volna jól csinálni amiket csináltam akár könyvelés (és hibakeresés) akár IT (hibakeresés) akár management vagy marketing. Ezek józan paraszti ész kérdések de azért kell némi háttértudás némelyikhez
Viszont a kocsikhoz nem értek igy analizálni se tudok, ez van. Ezért téged és a többieket kérlek itt hogy ötleteljetek légyszi minek nézzek / nézessek utána.
Egy napot (8 órát) volt szervizben, mivel férjet elküldték sétálni nem látta ebből ténylegesen mennyi volt a vizsgálódás.
Irtam a két tippjüket, de very likely brake ... csak annyit mondj, nem lehet látni? Ha szétszedik, felemelik mittomén... nem lehet belőni? Mer az egyik 150 -ish a másik 250-ish de ha rossz a sorrend akkor együtt 400 -ish...
Legalább azt tudjam letojták-é vagy nem tudják megmondani vizsgálattal se.
Lehet, h a Passat topikban kéne kérdeznem, nem tudom, megpróbálom itt először.
2002-es VW Passat highline, 1.9 diesel
Hibajelenség (és a szerviz bizonytalan, nekem meg nem mindegy és nem is egészen értem hogy most nem lehet látni vagy nem értek rá rendesen megnézni, 1 napot töltött ott).
Induláskor még semmi. Kb két perc után olyan hang (nagyon halk, és az anyósülés irányából / előről) mintha levegő kezdene halkan sivitani és ahogy gyorsul a kocsi egyre magasabb (de még mindig halk) hang. Üresben gurulva is hallani, akkor hagyja abba ha a fodulatszám 10 környékére esik. Alapjáraton nem hallatszik. Alapjáraton, üresben, gázt adva nem hallatszik. Néha ha pl egy piros után indulok akkor röpke fémes csörömpölés, nem mindig (és nem tudom köze van-e a másikhoz). Féktárcsák még értéken belül vannak. Szerelők szerint valami valszeg 'elgörbült' a féknél vagy kikopott (bocs, férj bénázott és ennyire kérdezte meg...) ha mégse akkor valami csapágy a tengely környékén. Első körben a féket cserélnék aztán azt (és így együtt durva 400 font).
Bocs, nem tudjáktok, hogy
- mi lehet?
- miért nem tudják biztosra? (nem lehet látni vagy csak nem érdekli őket?)
- veszélyes-é, mert a hangocska halk, ha 400 font akkor lehet hogy tudnék vele még élni egy darabig.