A hozzám hasonló lelkes amatőrök számára megosztanám az általam használt glettelési módszert néhány képpel fűszerezve (sajnos csak VGA minőségben). -a ragasztót hígra kevertem ,nem csepegősre ,de könnyen kenhetőre ,a Graytex-el ez 4 liter vízhez fél zsák ragasztó -sima kisméretű glettvassal felhúztam kb. 2-5 mm vastagságban ,ezt gyorsan csináltam nem törekedve tökéletességre -a hálót azonnal a friss ragasztóba nyomtam ugyanazzal a gletvassal fentről lefele húzva a vasat ,a kitüremkedő glettet pedig igyekeztem szétkenni ott ahol már beágyaztam a hálót -a beágyazás után a kitüremkedett ragasztót szétkentem ,ahol nem volt fedett a háló, vagy úgy ítéltem ,hogy vékony a ragasztó oda még kentem -egy 50 cm széles flexibilis glettelővel (nem tudom mi a pontos neve KÉP ) a legfelső ponttól kezdve erősen a hálóra nyomva lefelé húztam. Na itt van a kutya elásva. Annak ellenére ,hogy friss és híg a ragasztó a szerszám nem húzza le a hálóról , csak vigyázni kell a szögre ahogy tartjuk a glettelőt (KÉP ,természetesen élesben kétkézzel erősen kell rányomni) ,ebben a szögben a háló takarva lesz ,a felesleget viszont lehúzza -a széles glettelő két sarkát picit visszagörbítettem ,hogy ne húzzanak csíkot -ezzel a módszerrel olyan felületet lehet csinálni ,hogy félméterenként lesz egy fél miliméteres "összeeresztés" amit egy vastagabb szinezővakolatnál nem is kell bántani , nálam hengerelt lesz úgyhogy lecsiszolom
Alatta levőt azért nem szabnám, mert akkor nem lesz tökéletesen egyenes, és hőhíd lesz. Tudom, elméleti probléma, de ha az elv nem jó, akkor a gyakorlat is hibás lesz.
Segítsetek légyszi! Megvettem a párazáró fóliát a födémbe, gondoltam legyen jobb, így az alu-hőtükröset vettem. Erre a nagyokosok azt mondják, ha ezt tesszük fel, nem lesz a házban térerő a telefonnak, rádiónak, meg semminek, ami rádiójelekkel kommunikál (WLAN, rádiós termosztát, stb). Szerintetek van ennek alapja? Igaz lehet? Tapasztalat valakinek ezzel kapcsolatban?
a legfelsot ugyis vagni kell. ha tudsz szepen vagni, akkor nem oszt-nem szoroz ha nem csak a legfelso, hanem az alattalevo is vagva van. ergo felteszed a legfelsot, es utanna ala beszabod ami oda jon.
Na, fennt a lambériánál nagy szopesz mindíg, mert az lefele lejt, és nem fér be az eps. Pláne, ha vastag a lap, akkor nehéz szögbe is vágni. :) Ott úgy tenném, h a legfelső alatti lapokat nem ragasztanám, csak a helyére tenném, és mondjuk másnap ragasztanám be.
Mindent megtettem, amit Te meg a manual írtok, csak legfelül, a látszó szarufáknál trehánykodtam kicsit. Az egész táblák a szarufák aljáig érnek, gyakorlatilag a közökbe kellett ferde tetejű csíkokat vagdosni. Ezek néhol több darabból vannak, ott maradt néhány 3-4 mm-es rés köztük. Mivel ezeket a vékony darabokat az alattuk lévő 2 táblával egyszerre kellett ragasztani (így nem volt akkora sz*pás oda befeszegetni a felső sort), hiába próbáltunk oda mindent előre, ezek a kis darabok mégsem álltak úgy mindenhol utána beragasztva. Máshol 1 mm-nél nagyobb rést nem hagytam, forgattam jó sokat a lapokat. :-)
Ha egyenes a falad, akkor nyert ügyed van. Szépen ráteszed a lapokat, figyelve, h ne legyenek rések. :) Ha van vmi egyenetlenség, akkor azt szépen le lehet csiszolni egy falapra ragasztott 24-es papírral. Ha ez megvan, akkor függőbe 1 réteg ragacs a háló szélességében (1m), vársz 2-3 percet, majd mehet rá a háló, és a következő ragacs. Átlapolást ne ragacsozd be, csak akkor, mikor már ott a 2. réteg háló toldásban, és együtt. Ahol összetoldasz, ott nagyon puha vizes pemszlivel elötte végighúzol rajta, h ott higuljon a ragacs, így nem marad nyoma kézzel simítva a toldásnak. Ha ügyes vagy, akkor ez a 2 réteg elég ahhoz, h kis csiszolással tudj rá színt tenni.
Szélesebb csík a sarkoknál, és kivágni a felesleget - ez jó ötlet, köszi!
Meg fogom próbálni majd ezt az egyből véglegesre glettelést is, most lehetetlennek tűnik. Bent egyszer egy ablaknyílás javításakor próbáltam 3-4 mm csemperagasztóban eltűntetni a hálót és rögtön simára is húzni, nem sok sikerrel...
5. Valahogy én is azt sejtem, hogy egyszerre nem megy a kettő, legfeljebb ha kezd meghúzni, mehet rá a második réteg. Belül falat gletteltem már sokat, valahogy lehetetlennek tűnik több mm anyagot rögtön simára húzni (és még a háló is tűnjön el benne).
Akkor marad az a kérdés, hogy esetleg idő hiányában érdemes-e idén csak hálót beágyazni, és esetleg jövőre maradna a glettelés?
A kőműves trehányságát nem kell javítgatni, ahogy írtam korábban, nagyon jó munkát végzett. Azért minden lap felragasztása után odatettem a 2 m-es vízmértéket minden irányban. :-)
Próbáltam a WinWatt -tal különféle k értékű ablakokat "gyártani", hogy majd kiderül, melyiknek mennyi a felületi hőmérséklete, de mindig azt adja, hogy kívül -2 C fok, belül meg +20C fok, ami szerintem nem igaz. (Enyi a beállított külső belső hőfok.) Vagy valamit rosszul nézek? (Vagy húzzak a WinWatt topikba?)
Én az ajtóknál-ablakoknál körbe szándékosan hagytam 1 cm hézagot és ezt purhabbal töltöttem ki, mert ez víz és légmenten tömít és később nem tudnak beköltözni a bogarak sem. Hogy ne maszatoljam össze a festéket, előtte végigragasztottam 5 cm széles ragasztószalaggal. Ezt amúgy is ajánlom, mert a vakolásnál is össze lesz kenve.
Az ablakoknál amikor felraktam az élvédőket, ezzel együtt megcsináltam az ablakkávákat is, a külső falfelületen meg a hálóig lehúztam a ragasztót. Ez egy lassú szöszölős munka volt, rá is ment egy napom. Különösen az ablakok felett a vízorros élvédő cifrázza a munkát.
A sarkokra szélesebb csíkot tettem annál amit rajzoltál, úgy hogy ráfedjen az ablaknyílásra és utána kivágtam belőle a felesleges részt.
Ezekután másnap szinte élvezet volt a nagy falfelületet vakolni. Ugyanígy csináltam a szinezésnél is, 1 nap elvacakoltam az ablakkávákkal az élvédő sarkáig és csak másnap a külső falfelület, hogy gyorsan haladjon.
Én továbbra is annak a híve vagyok, hogy a hálóbeágyazással kell szépen véglegesre glettelni és ha kell itt-ott megcsiszolni, de különben meg mindenki annyiszor gletteli át a házát ahányszor csak akarja.
2: gyakorlatilag meg hőhíd. Amit a trehány munka okoz. :) Ezért is írja a manual is, meg a józan ész is ezt diktálja, h ragasztózás elött oda kell próbálni a lapot, beforgatni, h melyik irányban nem lesznek rések (minél vastagabb a lap, annál fontosabb ez a lépés), és utána odaragasztani, majd vmi jó nagy (2m már jó) egyenes vízmértékkel belőni a síkot. Esetleg madzag mellett rakni, mint ahogy falazni szoktak jobb helyeken. Persze, ha másnak csinálod, akkor mindez nem számít, fel lehet szórni szemre is nagyon gyorsan. :)
4: nem kell. Élvédő arra van, hogy élt védjen, milyen meglepő. :) 5: nem tudsz egyszerre beágyazni, és szép sima, egyenes felületet kialakítani. Ha más nem csíkos lesz, de lesz az hepe-hupás is plusszban. A "szakik" mondjuk megcsinálják, de az olyan is lesz. A majdnem párhuzamosan érkező napfénynél kiválóan látszik a végeredmény. És ha szar a ragasztás, arra már nem lehet rendesen szinezni. Sőt, nem lehet jól ragasztózni, ha a lapokat nem úgy tetted fel, h egyenesek legyenek, azaz nem javítottad ki a kőművesek trehányságát. Ezt meg csak úgy tudod, ha elötte fél napig madzagozod a házat, h hol-mekkora hupli van. Bár itt a fórumon egyesek 0 gyakorlattal, elsőre tökéletest alkotnak. Nekem ez a 3. ház, amit szigetelek, mostanra mondom magamról azt, h ha nagyon odafigyelek mindenre, akkor pipecül meg tudom csinálni. De ezek szerint én béna vagyok. :)
1. Nagyon belejöttem a mm-es pontosságú fűrészelésbe :-), lehet hogy felül és kétoldalt csak nekinyomom majd a toknak, alul meg azért csak nyomok oda a spéci aquablock szilóból (c*msec termék), ez kitűnően tapad a polisztirolra is. Ez azért is izgat annyira, mert párkány nem lesz egyelőre, és ott tudna esetleg befolyni a víz nagy eső esetén. Egyébként a terasz betonjára ülő táblákat is ezzel védtem le alulról. Jó anyagnak tűnik. Ahol vettem, ki volt téve mintának egy darab szivacs, amit ezzel kentek be. Elég nehéz volt benne kárt tenni. :-D
3.
Akkor felül a táblák közti 3-4 mm-rel nem foglalkozom.
A lambériánál és a szarufáknál néhol nekem 1-2 centi is maradt. Olvastam a purhabozást, de nagy szívásnak tűnik (összekenem a már lefestett fát).
Assszem, inkább teletömöm a nagy réseket potyadék darabokkal, hogy ne essen be a ragasztó majd oda. Ez kisebb macerának tűnik.
4. Közben arra jutottam, hogy az élvédők hálójának (kék) a nyílás sarkában már valószínűleg nem kell átfedniük, mert a teljes hálózás ezt megoldja majd.
Valaki megerősítheti azért hétvégéig. :-)
5. Nem csináltam még ilyet, nem tudom, mennyivel gyorsabb csak beágyazni a hálót, vagy plusz véglegesen glettelni is. Családilag csináljuk, és véges az idő, amit rá tudunk fordítani még a hidegek előtt.
Szerintem lehetlenség kimérni, mert tudni kéne a pontos teljesítményt hogy merre "távozik". Egy izolált dobozban inkább meg lehetne mérni, ahol az üveggel ketté van választva a doboz. De biztos van rá valami módszer, csak házilag nem hiszem hogy megoldható.
én is elhagytam ott 2-4 mm rést. Majd valami szilóval fogom kinyomni. De lehet hogy Acryl-lal, ez olyan mint a sziló csak más :) Lacivill írt róla, hogy az acryl nem áll ellen a nedvességnek, a szilo viszont igen. Itt az ablaknál pedig ... nem is tudom ... hiszen elméletileg lesz rajta vékonyvakolat, ami nem engedi át a nedvességet. Ettől függetlenül, lehet hogy mégis nedvességálló cucc kell.
2.
szerintem az 1-2 mm eltérésekkel nem kell foglalkozni, gletteléskor átmenet lesz elméletileg.
3.
igazából én se tudom, mit kéne oda. Nálam az ereszdeszkázat és szarufa vs. hőszig teteje között van 1-8mm rés. Lehet hogy nem csinálok oda külön tömítést, hanem majd gletteléskor a glettanyagot fogom oda betömködni.
4.
erre még nem is gondooltam. a 3-4 réteg háló már tényleg durva lehet :) Elméletileg először az élvédőt kell felrakni. Aztán a többi szerintem már variálható, itt volt róla szó, hogy a gyári leírás szerint először a rendes háló, majd a 45°-os. De ncc1701 (vagy más) először a 45°-ost ajánlotta, aztán a normál hálózást.
5.
Minek akarsz külön glettelést? Hálózáskor kéne rá a plusz réteget rárakni ha nem elég a hálón átnyomódott glett. Legalábbis ezt szürtem le az olvasottakból.
Lehet, hogy csak a profi kerékpársport szponzori tevékenysége miatt bennem valahogy az él, hogy a mapei egy csúcskategóriás termék - az írásod szerint mégsem. Nekem semmilyen tapasztalatom nincs vele eddig.
LB-Knauf, Hasit stb termékekről - amikről eddig nem volt szó - mik a vélemények, tapasztalatok?