Boccs hogy közbe szólok, egy aprócska tényt vegyetek figyelembe az EV autók töltésénél kisütésénél: az Ohm törvényt. Az ellenállás miatti veszteség az áramerősség négyzetével növekszik a töltő-kisütő áramkörön. tehát 10x töltőáramhoz 100x ohmos veszteség tartozik. Ha kicsi az ellenállás akkor nem gond mert a "kicsinek" a 100x is kicsi.
Viszont az 1 perc alatt töltünk fel 60-80 kWh-s akkumulátort az a sci-fi kategória mert 100x töltőáramhoz már 10 000x ohmos veszteség tartozik.
Ezért szokták limitálni az elektromos autók végsebességét: nem elég hogy a légellenállás is hatványozottan növekszik még az elektromos rendszer (beleértve az inverter, motor, akkumulátor ellenállása) veszteségei is hatványozottan növekszenek.
Egy meglepő tényt mondok annak aki elfelejtette a középiskolában tanultakat: ha egy akkumulátorból a maximális teljesítményt vesszük ki akkor az energia 50% -a az akkumulátorban marad ( hő lesz belőle) 50%-t pedig lead az inverterek motorok felé.
Aki nem hiszi az nézzen utána: a csoda Tesla 1-2 kört tud megtenni versenypályán mert túlmelegszik az akkumulátor pakkja pedig hűtése is van .
Sokat fog fejlődni még ebben biztos lehetsz, de soha nem lesz mindenben jobb mint egy belsőégésű. Ahogy egy négyütemű sem mindenben jobb, mint egy kétütemű erőforrás.
Utóbbi még is eltünt az utakról. Ugyanígy tűnik majd el a belsőégésű is, végleg. Sokan visszasírják, majd, ez kétségtelen.
Nyilvan nem kell... de pl ICE közt VAN ami megfelel, EV köut meg abszolut NINCS. Azett az szamomra eleg jelentös különbseg 😀. Biztos van akinek ma is jo egy EV. Varosban 3. autonak stb... de meg sokat kell fejlödnie, hogy igazan teret nyerjen....
A villanymotor jóval kisebb, és jóval könnyebb, az elektronika meg kisebb, mint egy ICE motorvezérlő.
Hű vazze te se láttál még akkor még villamos vontató motort. Maga a villanymotor baromi sűrű egy cucc, mert tele van fémmel, főleg nehéz fémekkel mint vas és réz, az ICE motor ellenben üreges és nagy mennyiségben könnyűfémet tartalmaz.
az elektronika meg kisebb, mint egy ICE motorvezérlő.
Ja persze 100+ kW szaladgál rajta az bármilyen filléres filigrán vietnámi cucc kibírja.
Nem a gyorstöltés nyírja az aksit, hanem a hűtés hiánya, ezért lehet a Teslát sokszor gyorstölteni, a Nissan Leaf aksiját meg a lassú töltés is hamar tönkre teszi.
Márpedig de. A gyorstöltés nagyságrendekkel jobban igénybe veszi az akkut. A Tesla folyékony elektrolitos laptop akkukat használ, a Nissan meg Li-polimert, ami szilárd elektrolitos és másfajta töltést igényel. Jobbfajta mobiltelók is beiktatnak minden 4-5. töltésre egy lassabb kondicionáló töltést.
Nem így egészen, a benzineskannába mindegy milyen gyorsan töltöd bele és szívod ki a 10 litert az akkor is 10 liter lesz, az akkumulátor viszont 70% át is el tudja fűteni látványos azonnali károsodás nélkül.
Városban viszont ha hideg van akkor a benzinesnek ott a hőfeleslege fűteni az utasteret, elvben az lehetne hűtő is, de olyat még nem láttam csak nagyban a trigenerációt.
Az hülyeség, nem érzik az emberek közvetlenül a kipufogók 99% át. Persze jó nem áradhat belőle az is biztos. csak hát érdekes amit írtam az előbb, ha ez így függ össze, hogy a kipufogókból ami jön sokkal tisztább lett az elmúlt 40 év távlatában de a kémények meg sokkal jobban füstölnek ezen a környéken. Reméljük ez a trend az akkumulátoros autókkal nem folytatódik mert akkor itt döglünk tényleg halomra.
Tévedés, mert egy ICE autónál az energia 30-40%-át kell hatványozni, egy EV-nél meg 90%-ot, mivel ennyi a hatásfok, ezért az EV nagy tempónál jóval többet fogyaszt, ellenben városban meg jóval kevesebbet, és még nem is rondít az emberek orra alá..
Nem a gyorstöltés nyírja az aksit, hanem a hűtés hiánya, ezért lehet a Teslát sokszor gyorstölteni, a Nissan Leaf aksiját meg a lassú töltés is hamar tönkre teszi.A Tesla nyugodtan gyorsulhat is, mivel jó hűtése van.
Nincs olyan, a sebesség az sebesség, olyan autó soha nem lesz ami 150km/h val annyit fogyaszt mint 50 el. ha sebesség van annak mindég hatványkitevővel arányos a vesztesége, ugyan az a jelenség benne az akkumulátorban is. Mozognak az ionok is. Persze javítani lehet rajta, de innen már nem annyira.
Nagyon sokáig bírhatja akkumulátor ha óvatosan töltögetik és nem nagyon terhelik. na de az akármilyen motor is jobban kopik ha erőltetik.
Igazat írhatsz, de akkor nincs gyorstöltés (az már nem felel meg a valóságnak ha ezt mondja, az nagyon nyűvi) se gyorsulgatás, de úgy már a 400km hatótáv is jó ha 100 lenne.
Nyugodj bele, hogy az akkumulátoros autóval elkezdődik a visszatérés a parasztszekérhez, 50-100 év lesz az átállás, nem, nem 5-10, hanem 50-100.
(sofőrbunda? nem kell neki? itt van egy a padláson)
Van egy folyamat az EV-k térnyerésének a folyamata. Neked... lefogadom... boztosan nem felelne meg minden (akármelyik) belsőégésű autó sem. Másnak sem. Senkinek nem mindegy milyen autót választ, de minden autóban van egy közös vonás a piacon. Mindre találnak vevőt.
Az EV-knek sem kell mindenkinek megfelelniük, elég ha van vevőjük, egyre több....
A napelem soha nem lesz elég hatékony, ahhoz, de jóval gyorsabban tölthető, és magasabb ciklusszámot elviselő akkumulátorok már itt kopogtatnak az ajtón, ha csak ez a kettő megvalósul, még csak nagyobb töltéssűrűség, és nagyobb akkumulátor sem kell, bőven elég lesz 40-50KWh.
Az i3 egy definialtan varosi kompakt, tipikus masodik-harmadik auto, annak tokeletesen megfelel. Senkiben sem merul fel hogy ki tudna valtani egy teljes erteku es nagysagu hagyomanyos autot.