Sziasztok. Németországba az autópályán lett egy olyan hibám hogy 130-nál egyszer csak megcsúszott a kuplung ( előtte soha) kb.50 km-ert tudtam vele menni aztán le kellett állni majd hiába tettem sebességbe szinte alig ment csak forgott a motor,eljutottam egy szervízbe ahol 2800euroért akarják megcsinálni,úgy döntöttem inkább haza hozatom. Nem túlságosan megy a német így nem is tudom mi kerülhet ennyibe. Kérdésem az lenne,hogy szerintetek csak egy egyszerű kuplungcsere megoldja ezt a problémát vagy esetleg lehet más is ennek a hibának a hátterébe? Illetve az autómba kettős tömegű lendkerék van,szükséges kuplung cserekor ezt is cserélni? Köszönöm.
Nem akarok bele szólni,de én is küzdötem az egyik barátom BOmegájával az is 1995-ös decemberi,még a motor a régi vezérlésel megy az többi már az újal.Neki először az Opel Gombosnál cseréltek vez,teng jeladót a szögletes csatis eredeti helyett oválisra,ment is vele,de nem volt az igazi,akkor voltam kórházba sajnos.Szerencsére a kábelkötegböl levágott csatlakozót eltete.Utána fél évre beszart a főtengely jeladó,akkor hozott a Müllnertöl után gyártotat mert ott van kedvezménye,meg azt mondták neki ez jó bele,hiába mondtam eredetit hozza,belett téve ugyan olyan szar volt.Aztán hozott gyárit, beraktuk az se volt jó,kiderült az ujabbé volt.akkor várni kelett mert sehol nem volt a régihez 2-hét után lett a régihez való,szám szerint is meg csatlakozó szerint is,de elment vele 500km-ert ujra bedobta a főtengely jeladó hibát.Lényeg a végén olyant hoztak aminél megegyezett a bele préselt cikk szám,és volt rá pecsételve fehér festékel is még egy számsor az is megegyezett na az már jó volt.Közbe lett hozzá vezérmőtengely jeladó szögletes csatis vissza forrasztotam az eredeti csatlakozót jó lett de az se volt az igazi,aztán annál is olyant hozott aminél nem csak a műanyagba lévő cikszám hanem ami rá pecsételt számsor is egyezett a régivel ez 3-éve volt azóta semmi gond nincs vele minden jól működik.
Igen, tudom, hogy nem ugyanaz a kettő, ezért is írtam az elején rögtön, hogy ez az 56.1-es még. Cikkszám szerint ugyanaz a jeladó, mint amivel ment közel 20évet.
Urak! Már többszöri nekifutásra sem találtam meg a hiba okát ehhez kérnék segítséget. Laguna 2.0 benzin, kb. 2005-ös. Vez szíj szakadás után, alapjárat baja van. Hol jó, hol magas. Van hogy szép lassan fel emeli 2000-3000ezer közzé és ott tartja, majd el kezdi lejjebb engedni és vissza, de teljesen rapszodikus. Mikor magas az alapjárat bedugom 1 be kuplunggal kicsit meg fullasztom azonnal vissza esik és szép alapjárata lesz. Fals levegőt nem találtam, hiba kód nincs, élő adatot néztem, de volt benne egy dolog ami nem tetszett: a gáz pedál (elektromos) gázpedál állás jeladó nem pontosan követi a lábamat mikor lassan benyomom. Mi romlott el amíg állt az autó cca. 1 hetet. Ja! és nem tanulás híja van mert már így ment az autó kb. 1000 km-t.
A jeladó belevaló? 2 féle rendszer van és a simtec56.1 a korábbi. Össze szokták keverni a jeladókat.
Kb. 2 éve kérdeztem ugyanezt a motort, ezzel a hibával ugyanitt. Főtengely törés után lett ez vele. A végén már átraktam egy másik vezérlőt+ jeladókat működő autóból és azzal sem volt jó.
Adott 4 darab injektor motoron beszerelve, ami 10 éve nemvolt beindítva. Kapott az autó friss benzint, de csak 1 fecskendez a 4ből. Mivel érdemes nekifogni az életrekeltésüknek? Ultrahangos tisztítóval? Érdekes hogy ennyi idő alatt mennyire megváltozik a benzin jellege, nagyon büdös és maró hatású.
Cseréld ki a vezérmű jeladót siemens-re, semmi egyéb nem szokott tartósan jó lenni. Indításkor tesztel, és hibásnak érzékeli. Jelet fogad tőle, de segédüzemben tartja továbbra is a rendszert. Tesznek bele minden olcsót, aztán nem tetszik neki.
Szia Az előző szelepet már ki is szedtem, kitakarítottam(nem lett jó),csak aztán küldtem vissza .Amikor beletettem az újat illesztettem,alapbeállítás ,tökéletes.Aztán mentek vele vagy 40km-t és újra kigyulladt a MIL.Mindkettő Pierburg szelep,még nem volt gondom ezekkel.Ma nem szedtem ki mert nem volt rá idő. De alapbeállításnál a 3. ablakban nem méri a nyomáskülönbséget amikor esik vissza alapjáratra. Alapjáraton 340 milibar a szívócsőnyomás.Arra gondolok,hogy gyűrűztük mert zabálta az olajat. Nem olvadt e be a katalizátora,és amikor nyit az EGR nagy a kipu nyomás és sok áramlik vissza?
Én is erősen a vezérlő hiba felé hajlok, csak nem tudom bizonyítani. :-/
A data szerint 150kHz-en gerjeszti mindkettőt, de ami jelet látok, az közelében sincs annak, mint amit megad. Ezért kérdeztem a múltkor, hogy valakinek van-e erről mérése.
Ez a motor a MAP szenzorból számolja a visszavezetett mennyiséget. Ha az EGR szelep lezár...és valóban lezár, akkor a MAP környékén nézz szét. Alapjáraton kb 350mbar körül mozog zárt egr-nél.
(volt olyan, hogy beakadt egy katalizátor darab a szelepbe, és egy icipicit nyitva maradt.)
Független a motor hőmérsékletétől/üzemidejétől, mindig ugyanígy csinál. Ha percenként 10-szer leállítod, 10-szer ugyanígy indul. Az indító kihagyása miatt próbáltam gurulás közben teljesen leállítani, majd gyújtás vissza és kuplung felenged, de nagyjából fele-fele arányban vagy világított a MIL, vagy nem.
Sajnos nem tudom a szkópon értelmezhetően megjeleníteni ennek a két idióta jeladónak a jelét. :-(