stimmel, gyújtáson 0.13V, alapjáraton (650nél kicsit magasabb rpm) 0.91V.
a beszívott levegőt is megnéztem, hát a tűző napon álló kocsiban 43°C-ról szépen felkúszott 54°C-ra, amíg a motor üzemmelegre melegedett (kilencven-egynéhány fok).
vákuummérés: oké, próbálok varázsolni valamit, eszköz híján ki kell találnom vmi mérési összeállítást. mi lenne az alapjárati névleges érték körülbelül?
bosszantana ez a fals levegő, mert az összes létező gumicsövet kicseréltem már, de ez a jelenség már nagyon régóta elkísér a közös történelmünkben :)
Én is jártam már pár kocsival amit nem vitt az Autocom,de a Delphi jó volt hozzá,és forditva is jártunk igy:)) Ezért a környezetembe feltérképeztem kinek mi van,még kéne valaki akinek van kimondottan ázsia régebbi tipusokra tesztere:))
Urak, a szép idő és a hétvége miatt elővettem a hobbiverdát, és úgy érzem ideje lenne foglalkozni egy-két rendellenességgel, amiket már jó ideje húzok.
Az egyik ilyen a magas alapjárat. Közprédára bocsátom a témát, íme.
BMW 525i, 1993, M50B25 vanos, Bosch Motronic 3.3.1. "hot film" légtömegmérő, beszívott levegő hőmérő, alapjárati pótlevegőszabályzó, egy szem lambda, bowdenes gázpedál potméterrel a pillangószelepen. Mérés üzemmeleg motorral. Névleges értékek []-ben.
A jelenség (alapeset): Hiba nincs a hibatárolóban. alapjárat 800-900+ [550 .. 650rpm] Beszívott levegő: 12kg/h [8 .. 20kg/h] Befecskendezés: 2.8msec [2.6 .. 3.5ms] Lambda integrátor: 0.9 [0.8 szegény .. 1.2 dús keverék] Alapjárati pótlevegő adaptáció: "-9" [-7 .. +5 névleges; azaz kevesebbet enged be, hogy elérje a névleges ford.számot, mégis magas] Potméter alapján helyesen detektálja, hogy alapjárat van.
Lehúzott légtömegmérő mellett: LMM hiba a tárolóban. Alapjárat 650rpm. Gázadás után lengéssel áll be (gondolom lassú szabályzás alternatív módon, LMM hiánya miatt) Beszívott levegő (valszeg ford.számból és potméter állásából kalkulálva): 4-8 kg/h [8 .. 20 kg/h] Befecskendezés: 1.9msec [2.6 .. 3.5ms] Lambda integrátor: 1.3 [0.8 szegény .. 1.2 dús keverék] Alapjárati pótlevegő adaptáció: 0 [-7 .. +5 névleges, most gondolom LMM hiány esetén nincs ICV szabályzás sem] viszont ebben a felállásban teljesen jól használható, húz, jól fogyaszt, semmi hibajelenség a lengéssel beálló alapjáraton kívül.
Ki lehet-e jelenteni ezek alapján, hogy a légtömegmérő a rossz? vagy van aki esetleg lambdára gyanakodna?
(a többi élőadat rendben levőnek tűnik, kivéve még egyet, ignition timing, 11°cr [13 .. 17], lehúzott LMM mellett 12°cr, ezeket nem értettem, de köze lehet a vanos kopottságához is, ezért nem írtam ide)
"Kérdés, ha a fordítás valaki szerint aránytalanul drága, miért nem veszi meg
az angol verziót?"
Mert lusta annyit megtanulni angolul, hogy értse. Sokan (én is) az angol verziót használják, mert felébe se kerül mint a hazai. A fordítás többlet értékét senki sem vitatja, és a fordított változatok tartalmaznak egyéb többleteket is, de pl. a cseh változatot is fordítják, gondolom szintén nem ingyen és mégis jelentősen olcsóbb mint a hazai. De említhetném a románt is, amit ugyanaz fordít mint a hazait. A cseh ~30%-ot tesz az amerikai (350$) kisker árra, míg a hazai ~150%-ot.
Ha már VCDS, akkor említhetem a gyári VAS-t, ami a hardverrel együtt akár egy nagyságrenddel is drágább lehet, holott egyes vélemények szerint sok mindenben jobb a VCDS. Meg ott vannak az általános teszterek, sokszor ugyanaz a hardver/szoftver csak más ruhában és jelentős árkülönbözettel.
Véleményem szerint valahol ezek is a tolvajlás egyik fajtája, mégha törvényes is.
Tudom, kapitalizmus és mindenki annyit kérhet a portékájáért amennyit nem szégyell, de akkor ne legyen sírás meg köpködés, ha nem fogy.........
-------
A smartos példa akkor lenne az igazi, ha a lakatoshoz is évente vissza kellene vinni az autót "igazításra" az eredeti javítási árat újból kifizetve. :-P
tudod hogy én csak franciázok :DDD ezt unokatesóm futóművezte és elhozta dugjuk már meg, mert már vagy egy éve karácsonyfát játszik a műszerfal, és az úttörő ahol tud segít :D ha másért nem tapasztalatot tudást szerez :D
de englisből megtudod mert eu tagállam, én is így vettem, és magasról teszek a kedves magyar disztribútorra úgy ahogy van, és van frissítésem stb, ami a poén csehül lengyelül pont annyi az ára mint angolul, ez hogy jelentősen drágább csak minálunk divat, csak azt nem értem ez hogy nem szúr szemet az amcsiknak, vagy legalább az eladott darabszám, és dobják ki a magyar disztribútort a cégtől