Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

cam aro Creative Commons License 2014.06.09 0 0 133765

ilyen van-e benne ? 

----------

 

 

Urak. 

barmi gordulo csapagy, akar dupla soros. kupos..tok mindegy. 

de max kulso atmero 34 mm. 

nincs eszterga.

otlet ? 

(valami duplasoros egyhazas remlik.. lada /?/ vizpumpabol.. ? 

===========

ugyanitt Offos ketkereku elso telo rugot hogyan lehetne felkemenyiteni ? 

felmelegit, szethuz. hidegviz ? 

nem tom egyforman vegig melegiteni .:( 

hezagolos elofeszites nem jatszik. 

 

KOszi.

Előzmény: balage525i (133761)
Quattroman Creative Commons License 2014.06.09 0 0 133764

205-215

Előzmény: robika1 (133763)
robika1 Creative Commons License 2014.06.09 0 0 133763

Sziasztok!
Gumizik valamelyikőtök?
Mi az optimális gumiméret 7Jx16-os alufelnire?

balage525i Creative Commons License 2014.06.09 0 0 133762

ja és ha klímát kapcsolok, akkor az sikeresen "lehúzza" normál tartomány közelébe a fordulatszámot.

Előzmény: balage525i (133761)
balage525i Creative Commons License 2014.06.09 0 0 133761

stimmel, gyújtáson 0.13V, alapjáraton (650nél kicsit magasabb rpm) 0.91V.

 

a beszívott levegőt is megnéztem, hát a tűző napon álló kocsiban 43°C-ról szépen felkúszott 54°C-ra, amíg a motor üzemmelegre melegedett (kilencven-egynéhány fok).

 

vákuummérés: oké, próbálok varázsolni valamit, eszköz híján ki kell találnom vmi mérési összeállítást. mi lenne az alapjárati névleges érték körülbelül?

bosszantana ez a fals levegő, mert az összes létező gumicsövet kicseréltem már, de ez a jelenség már nagyon régóta elkísér a közös történelmünkben :)

de ha az, akkor megtalálom ha addig élek is.

Előzmény: novothauto (133755)
Jena307 Creative Commons License 2014.06.09 0 0 133760

Akkor este feltolom a delphi szoftokat is egy próbára, érdekes hogy elméletileg csak a "téma" a más és mégsem

Előzmény: kolcsar (133745)
cam aro Creative Commons License 2014.06.09 0 0 133759

attol fugg hol van megreccsenve. 

van hogy porog, van hogy docog. 

 

oilsapkat leveve -talan- kiderul .

( nincs ra tuti -meres- modszerem ) 

 

( tevedes sk. atlagban 00"koruli s6 motor, szuszogo a szivosor alatt/fojtoszelep mogott ) 

Előzmény: 409 (133758)
409 Creative Commons License 2014.06.09 0 0 133758

Olyankor nem inkább alacsony-döcögős?

Előzmény: cam aro (133756)
409 Creative Commons License 2014.06.09 0 0 133757

Csak mérni kellene az üzanyomást. Az a rendszer nem csak a pumpából meg a befecskendezőből áll.

Apropó, a pumpa házában lévő szűrőt kitakarítottad????

Előzmény: Zotya0512 (133753)
cam aro Creative Commons License 2014.06.09 0 0 133756

karterba is bele merhet vakumal.

 

 

karter szuszogo problemas szokott lenni. 

Előzmény: 409 (133746)
novothauto Creative Commons License 2014.06.09 0 0 133755

Mérd meg a légtömegmérő jelfeszültségét egy multiméterrel (2-es, 4-es láb).

Gyújtáson 0,1 volt körül, alapjáraton 0,8 volt körül (650 fordulatnál).

 

 

Előzmény: balage525i (133747)
Zotya0512 Creative Commons License 2014.06.09 0 0 133754

Üzemanyagszűrő is új

Előzmény: Quattroman (133752)
Zotya0512 Creative Commons License 2014.06.09 0 0 133753

Komplett az egészet házastól mindenestül.

Előzmény: 409 (133750)
Quattroman Creative Commons License 2014.06.09 0 0 133752

üzemanyagszűrő?

Előzmény: Zotya0512 (133748)
novothauto Creative Commons License 2014.06.09 0 0 133751

"Szívócsőnyomást sajnos nem mér..."

 

Esetleg tolj rá egy vákuumérőt. A Kolléga fallslevegő bejutásra célozhatott,

de mechanikai hiba kiszűrésére is jó lehet.

 

 

Előzmény: balage525i (133747)
409 Creative Commons License 2014.06.09 0 0 133750

Mit értesz injektor alatt? Komplett az egészet, vagy csak magát a szelepet?

Előzmény: Zotya0512 (133748)
409 Creative Commons License 2014.06.09 0 0 133749

De neked nem tiltja meg senki....:-D

IAT jót mutat?

Előzmény: balage525i (133747)
Zotya0512 Creative Commons License 2014.06.09 0 0 133748

Adott egy 95-ös 1.0 benzin Suzuki Swift.

 

Gondol egyet és gázadásra lehörög, nem megy, 1-2 perc alapjárati járás után is magától leáll, következő indítózásra pöccre indul.

Cserélve injektor, benzinszivattyú, gyújtástrafó, gyújtáselosztóban jeladó. A jelenség ugyanaz (a benzinszivattyún kívül minden bontott cucc)

 

Mi a rák baja lehet?  Én már nem szívesen foglalkozok vele...

 

 

 

balage525i Creative Commons License 2014.06.09 0 0 133747

Az alapjáratállító volt a kezemben, mozog szépen, érezni, hallani. Meg LMM nélkül tényleg szépen beáll, csak lengéssel.

 

409: Szívócsőnyomást sajnos nem mér...

Előzmény: novothauto (133744)
409 Creative Commons License 2014.06.09 0 0 133746

Szívócsőnyomás?

Előzmény: balage525i (133742)
kolcsar Creative Commons License 2014.06.09 0 0 133745

Ez nem igaz:)))

 

Én is jártam már pár kocsival amit nem vitt az Autocom,de a Delphi jó volt hozzá,és forditva is jártunk igy:)) Ezért a környezetembe feltérképeztem kinek mi van,még kéne valaki akinek van kimondottan ázsia régebbi tipusokra tesztere:))

Előzmény: Jena307 (133739)
novothauto Creative Commons License 2014.06.09 0 0 133744

Mozog az az alapjáratállító rendesen?

 

 

Előzmény: balage525i (133742)
lacipécs Creative Commons License 2014.06.09 0 0 133743

Smartos példát továbbfuttatva,úgy a teljes;ha nem viszed vissza évente "igazításra" az autó használhatatlan lesz,megáll.

Előzmény: 409 (133741)
balage525i Creative Commons License 2014.06.09 0 0 133742

Urak, a szép idő és a hétvége miatt elővettem a hobbiverdát, és úgy érzem ideje lenne foglalkozni egy-két rendellenességgel, amiket már jó ideje húzok.

Az egyik ilyen a magas alapjárat. Közprédára bocsátom a témát, íme.

 

BMW 525i, 1993, M50B25 vanos, Bosch Motronic 3.3.1.
"hot film" légtömegmérő, beszívott levegő hőmérő, alapjárati pótlevegőszabályzó, egy szem lambda, bowdenes gázpedál potméterrel a pillangószelepen. Mérés üzemmeleg motorral. Névleges értékek []-ben.

A jelenség (alapeset):
Hiba nincs a hibatárolóban. alapjárat 800-900+ [550 .. 650rpm]
Beszívott levegő: 12kg/h [8 .. 20kg/h]
Befecskendezés: 2.8msec [2.6 .. 3.5ms]
Lambda integrátor: 0.9 [0.8 szegény .. 1.2 dús keverék]
Alapjárati pótlevegő adaptáció: "-9" [-7 .. +5 névleges; azaz kevesebbet enged be, hogy elérje a névleges ford.számot, mégis magas]
Potméter alapján helyesen detektálja, hogy alapjárat van.

Lehúzott légtömegmérő mellett:
LMM hiba a tárolóban. Alapjárat 650rpm. Gázadás után lengéssel áll be (gondolom lassú szabályzás alternatív módon, LMM hiánya miatt)
Beszívott levegő (valszeg ford.számból és potméter állásából kalkulálva): 4-8 kg/h [8 .. 20 kg/h]
Befecskendezés: 1.9msec [2.6 .. 3.5ms]
Lambda integrátor: 1.3 [0.8 szegény .. 1.2 dús keverék]
Alapjárati pótlevegő adaptáció: 0 [-7 .. +5 névleges, most gondolom LMM hiány esetén nincs ICV szabályzás sem]
viszont ebben a felállásban teljesen jól használható, húz, jól fogyaszt, semmi hibajelenség a lengéssel beálló alapjáraton kívül.

Ki lehet-e jelenteni ezek alapján, hogy a légtömegmérő a rossz? vagy van  aki esetleg lambdára gyanakodna?

(a többi élőadat rendben levőnek tűnik, kivéve még egyet,
ignition timing, 11°cr [13 .. 17], lehúzott LMM mellett 12°cr, ezeket nem értettem, de köze lehet a vanos kopottságához is, ezért nem írtam ide)


409 Creative Commons License 2014.06.09 0 0 133741

"Kérdés, ha a fordítás valaki szerint aránytalanul drága, miért nem veszi meg

az angol verziót?"

 

Mert lusta annyit megtanulni angolul, hogy értse. Sokan (én is) az angol verziót használják, mert felébe se kerül mint a hazai. A fordítás többlet értékét senki sem vitatja, és a fordított változatok tartalmaznak egyéb többleteket is, de pl. a cseh változatot is fordítják, gondolom szintén nem ingyen és mégis jelentősen olcsóbb mint a hazai. De említhetném a románt is, amit ugyanaz fordít mint a hazait. A cseh ~30%-ot tesz az amerikai (350$) kisker árra, míg a hazai ~150%-ot.

Ha már VCDS, akkor említhetem a gyári VAS-t, ami a hardverrel együtt akár egy nagyságrenddel is drágább lehet, holott egyes vélemények szerint sok mindenben jobb a VCDS.  Meg ott vannak az általános teszterek, sokszor ugyanaz a hardver/szoftver csak más ruhában és jelentős árkülönbözettel.

 

Véleményem szerint valahol ezek is a tolvajlás egyik fajtája, mégha törvényes is.

 

Tudom, kapitalizmus és mindenki annyit kérhet a portékájáért amennyit nem szégyell, de akkor ne legyen sírás meg köpködés, ha nem fogy.........

-------

A smartos példa akkor lenne az igazi, ha a lakatoshoz is évente vissza kellene vinni az autót "igazításra" az eredeti javítási árat újból kifizetve.  :-P

Jena307 Creative Commons License 2014.06.09 0 0 133740

tudod hogy én csak franciázok :DDD ezt unokatesóm futóművezte és elhozta dugjuk már meg, mert már vagy egy éve karácsonyfát játszik a műszerfal, és az úttörő ahol tud segít :D ha másért nem tapasztalatot tudást szerez :D

Előzmény: kolcsar (133721)
Jena307 Creative Commons License 2014.06.09 0 0 133739

ha delphi viszi autocomnak is kellene, de nem csinálja de van kéznél KTS majd megpróbáljuk azzal is

Előzmény: cam aro (133719)
Jena307 Creative Commons License 2014.06.09 0 0 133738

de englisből megtudod mert eu tagállam, én is így vettem, és magasról teszek a kedves magyar disztribútorra úgy ahogy van, és van frissítésem stb, ami a poén csehül lengyelül pont annyi az ára mint angolul, ez hogy jelentősen drágább csak minálunk divat, csak azt nem értem ez hogy nem szúr szemet az amcsiknak, vagy legalább az eladott darabszám, és dobják ki a magyar disztribútort a cégtől

Előzmény: mica-r (133736)
novothauto Creative Commons License 2014.06.09 0 0 133737

"amúgy sem hasonlítható a "kétkezi" munkával."

 

Persze hogy nem, árkot ásni azért könnyebben találsz embert, mint szoftvert fejleszteni.

 

Mondom, a példa tökéletes volt, csak nehogy má' a mi munkánkat lopják az más,

mintha mi lopunk.

 

Beszéljünk inkább a punciról.

 

 

Előzmény: Quattroman (133731)
mica-r Creative Commons License 2014.06.09 0 0 133736

Az amerikai anyacégtől nem tudnám megvenni itt, mert átirányít a honos kereskedőhöz.

Előzmény: novothauto (133732)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!