Keresés

Részletes keresés

Auralianus Creative Commons License 2019.02.19 0 0 343607

Nem meggyőzni akartalak, csupán rávilágítottam, hogy a jelenlegi használati profilod mellett neked sem
lenne igazán szükséged mindenhová kiterjedő gyortöltő-hálózatra. Bőven elég lenne a főbb közlekedési
utak mentén telepíteni őket.

 

 

Nem azt akartam meghatározni, hogy mit szeretnél... az a te dolgod. 

 

 

Ahogy nincs igazából senki ma sem, akinek 150 lóerős kocsira és 150-es utazótempóra van szüksége...
azért vesznek "erős járgányt" és azért mennek 150-el, mert arra  vágynak, nem azért mert anélkül nem

működne a világ.

 

 

Előzmény: newman2018 (343605)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.19 0 0 343606

", ha 60 kW-ot belenyomsz egy 80 kWh-pakkba 350 kW-al, 10 perc körül meg is van."

 

Masik topikba irtam, hogy Linz mellett csinaltak egy Ionity toltot (teljesen veletlenul a Tesla Supercharger melle, LOL), az nekem tok jo lenne.

 

Innen ~250 kilometerre van, ha Magyarorszagrol jovok akkor ~300-ra. Ha egy megallassal akarom teljesiteni a tavot, mint ma (korabban nem alltunk meg de az a letunt dizeles korszak volt ugye) akkor ezt a 300 kilometert kell tudnom minden korulmeny kozott biztonsaggal megtenni. Ha a teli futest-nyari klimatizalast es az autopalyas korrekt 130as csorgast veszem alapnak, akkor durvan 30KWh kell majd 100 kilometerre, tehat 90 KWh plusz a puffer --> 100KWh-s akku kell majd.

 

90KWh-t 350 KW-os teljesitmennyel a idealis korulmenyek kozott ~16 perc alatt toltesz be, ez egy teljesen vallalhato ertek.

 

Innentol mar csak az kell, hogy egy minimum Rav4-es meretu villanyos SUV 100KWh-os akkuval kaphato legyen ~40e euro korul, es maris vevo vagyok egyre. Ha BMW X3 akkor akar 50ert is.

 

(most attol tekintsunk el hogy loszarra sem lesz eleg ennyi Ionity tolto)

 

 

Előzmény: szilvatövis (343604)
newman2018 Creative Commons License 2019.02.19 0 2 343605

Nekem alkalmakkor nincs szükségem EV-re 900-1000 km-t megyek egy tankkal a mostani kocsimmal. Nem érdekel milyen távolságokban vannak a benzinkutak.

Miért akarsz meggyőzni, hogy nekem MINDIG jó lenne az EV? 

 

Nem akarlak megsérteni azért nem írom le szívesen: igazi liberális vagy akkor fogadod el a másik véleményét ha az megegyezik a tieddel. :) 

Előzmény: Auralianus (343603)
szilvatövis Creative Commons License 2019.02.19 0 0 343604

Az Ionity max. 920 V, 500 A, 350 kW-al tud tölteni, de nincs elvi határ, és a nagyobb teherautóknál duplázzák a töltőcsatlakozót.

Nyilván a végtelenségig nem növelhető egyik érték sem, de 10 perc körüli töltésidőt el lehet érni a gyakorlatban, nem 0-100 %-de viszonylag széles tartományban.

Például, ha 60 kW-ot belenyomsz egy 80 kWh-pakkba 350 kW-al, 10 perc körül meg is van.

Mottó: Aki időmérő futamon indul, nem vegyen EV-t!!!!

Előzmény: newman2018 (343602)
Auralianus Creative Commons License 2019.02.19 -1 0 343603

Akkor többnyire neked sincs szükséged gyorstöltésre, csakis alkalmakkor...

 

.. én EZT nevezem átlagos igénynek. Speciálisnak, meg amikor hosszabb útra megy valaki.

Ma sem vezet mindenhová autópálya és nincs 5 km-enként benzinkút. "Pedighúdejólenne".

 

 

Én pedig csak ezt szerettem volna mondani.

Előzmény: newman2018 (343601)
newman2018 Creative Commons License 2019.02.19 0 0 343602

Ez így igaz ahogy írod.

De a 800V kérdés meddig növelhető még.  Egy 80 kWh-s pakkot így is több mint egy óráig tölti.

 

 

Előzmény: szilvatövis (343600)
newman2018 Creative Commons License 2019.02.19 0 0 343601

Sokat. Átlagban 23 órát. Nem mértem egyébként. Télen többet nyáron kevesebbet.

Előzmény: Auralianus (343599)
szilvatövis Creative Commons License 2019.02.19 0 0 343600

Nem. Egyszerűen arról van szó, hogy nincs meghatározva az EV akkupakk kapocsfeszültsége. Mármint, hogy hány cella van sorosan kapcsolva benne. A töltőkút maximális árama viszont meg van határozva, tehát az az autótípus tud legnagyobb teljesítménnyel tölteni, amelyiknek a legnagyobb a töltőfeszültsége. Van 400 Voltos pakk, de van 800 voltos is, ami természetszerűleg dupla teljesítménnyel tölthető ugyanakkora árammal.

Előzmény: newman2018 (343593)
Auralianus Creative Commons License 2019.02.19 0 0 343599

semmi gond sincs veled, csak megkérdeztem, hogy napi hány órát áll az autód... 

 

... ha szerintedez az intim szférádba hatoló kérdés, ne válaszolj.

Előzmény: newman2018 (343597)
Auralianus Creative Commons License 2019.02.19 0 0 343598

"Semmi ilyesmi mellett nem kampanyoltam." - de.. ráadásul folyamatosan

 

Hétköznapinak azt nevezzük ami legalább heti rendszerességgel történik. Hacsak nem naponta

mennek síelni és rokonokat látogatni, akkor nem napi szinten van igény nagyfeszültségű hálóra,

hanem a főbb közlekedési útvonalak mentén.

 

Ha naponta töltöd az EV-det, ráadásul minden megállóhely erre alkalmassá is van téve, akkor

nem kell 20 órát várnod egy "teletankolásra" bőven elég alkalmanként 30-50 percig, 1-2 órát
"lassan tölteni". 

 

Igen, ez is költség, de elhanyagolható a gyorstöltő-infrastruktúra kiépítéséhez képest.

 

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (343594)
newman2018 Creative Commons License 2019.02.19 0 0 343597

Mi a gond velem? Nem tudod értelmezni amit írtam? kb 40%-ban NEM JÓ nekem. Neked lehet akár jó is lehet. Mondom úgy 2 kocsi részére van garázsom otthon töltési lehetőséggel.

 

Ha nem lennék "csóró" akkor egy Leafet vennék is pluszban de mivel csóró vagyok a következő kocsim amit veszek Lexus hibrid lesz.

Előzmény: Auralianus (343591)
Auralianus Creative Commons License 2019.02.19 0 0 343596

neked napi hány órát áll az autód?

Előzmény: newman2018 (343593)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.19 0 0 343595

Ja, majd ha valaki kiepiti. Majd egyszer.

Előzmény: Auralianus (343592)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.19 0 0 343594

Kabe az osszes ismerosom es rokonom utazik rendszeresen hosszabb tavokra, csaladlatogatas, nyaralas, sieles, 7-800 kilometerek teljesen hetkoznapi dolgok. Eleve itt Nemetorszagon belul 800 kilometereket autozni, nem egy nemet kollegam es ismerosom van, akinek a rokonai messzebb laknak mint az enyemek, pedig ok egy orszagon belul elnek...

Ok tuti nem fognak ilyen kezdetleges villanyautokat venni elso autonak, mint amit ma lehet kapni.

 

Ugyhogy nincs az en igenyeimmel semmi gond.

 

"amellett kampányol, hogy a kipufogógázok
nem annyira károsak"

 

Semmi ilyesmi mellett nem kampanyoltam.

Előzmény: Auralianus (343590)
newman2018 Creative Commons License 2019.02.19 0 0 343593

" töltőkutaknál a töltési teljesítményt az akkuk kapocsfeszültségének növelésével növelik, nem a töltőárammal."

 

Arra gondolsz nagyobb feszültséggel töltenek? Nem tölthetsz pl. 3 kV-al mert akkor inverter kell, hogy az akksit a megfelelő feszültséggel töltsd aminek szintén van vesztesége és akkor még az akkumulátor belső ellenállása mint tényező megmarad.

 

Csak arra próbáltam rávilágítani komoly teljesítmények   kivételének egyszerű fizikai akadályai vannak.  

Előzmény: szilvatövis (343588)
Auralianus Creative Commons License 2019.02.19 0 0 343592

igen, a többiek majd a munkahelyi parkolóban, meg a bevásárlóközpontokban fognak...

Előzmény: Törölt nick (343586)
Auralianus Creative Commons License 2019.02.19 0 0 343591

pedig nem az...  az ICE autódat sem csapod ki legelni... tehát nem ló pótlék


az, hogy nem akarod másnak látni, az EV-t az csupán a részedről jelentkező speciális vásárlói igény...

Előzmény: newman2018 (343589)
Auralianus Creative Commons License 2019.02.19 0 0 343590

Igen, rendszeresen 600 km autózgatással, 3 perces töltési igénnyel gyortöltőn, aki leszarja

ha a töltési energia (benzin) fele kárba megy és amellett kampányol, hogy a kipufogógázok
nem annyira károsak, hogy emiatt ki kelljen tiltani az autókat NÉMET városokból, mert pl a

miskolci klevegőminőség szarabb...

 

...igen, ez totálisan tipikus :)

 

... szerinted

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (343587)
newman2018 Creative Commons License 2019.02.19 0 1 343589

"Innentől kezdve gondold át az egész folyamatot... de most ne úgy, hogy mindenáron azt akard nekünk
bebizonyítani (úgysem fog sikerülni) , hogy az EV nem más, mint egy nagyon szar ICE jármű pótlék."

 

Pedig az pótlék, a szart azért kivenném belőle. Nekem is elég lenne egy EV kocsi az esetek 50-60%-ban a maradék 40% a gond. 2 kocsit fenntartani nem gazdaságos, az EV-k drágák is , kölcsönözni kocsit drága főleg egy prémium kategóriást a maradék 40%-ra, úgyhogy marad a benzinzabáló, korszerűtlen ICE nekem mert így éri meg.

 

Persze rengeteg embernek tökéletes választás az EV, nekem és az emberek többségének viszont nem.

Előzmény: Auralianus (343584)
szilvatövis Creative Commons License 2019.02.19 0 0 343588

Ok. Ez igaz. Az egy perces töltés valóban scifi.

 

A gyakorlati oktatásánál arról felejtkezel meg, hogy a töltőkutaknál a töltési teljesítményt az akkuk kapocsfeszültségének növelésével növelik, nem a töltőárammal.

Közismert, hogy egy áramforrás 50 %-os kapocsfeszültségnél adja le a maximális teljesítményét, amikor a terhelő ellenállás megegyezik a belső ellenállással.

 

Nem közismert, hogy ez egy EV esetében sohasem következhet be, mert az EV motor maximális teljesítménye egy nagyságrenddel kisebb mint az akkupakké. Magyarul a maximális terhelés egy nagyságrenddel kisebb az akku maximális terhelhetőségénél, tehát gyakorlatban soha nem csökkenhet a kapocsfeszültség a felére.

Előzmény: newman2018 (343572)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.19 0 0 343587

" egy eléggé specializált igényű réteg vásárló vagy"

 

dehogy, egy tok atlagos autohasznalo vagyok.

Előzmény: Auralianus (343585)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.19 0 0 343586

Csak azok fognak otthon tolteni akiknek van egyaltalan garazsuk es ott toltesi lehetoseguk.

Előzmény: Auralianus (343584)
Auralianus Creative Commons License 2019.02.19 0 0 343585

Igen... és te egy eléggé specializált igényű réteg vásárló vagy... ameddig eléggé fizetőképes keresletet

fog generálni az általad képviselt réteg, akkor ki is fogják elégíteni ezirányú igényeiteket.

 

 

Előzmény: Törölt nick (343583)
Auralianus Creative Commons License 2019.02.19 -2 0 343584

Őszintén... ki az a hülye, aki AZÉRT elmegy egy töltőállomásig, hogy ott tölsön? 

 

Nem azért járunk tankolni, mert az előnyös dolog,esetleg akkora élmény, hanem azért, mert "muszáj".

Egy "átlagos" járművet a nap minimum 20 órájában (inkább 22+ órájában) nem használnak semmire.

 

Innentől kezdve gondold át az egész folyamatot... de most ne úgy, hogy mindenáron azt akard nekünk
bebizonyítani (úgysem fog sikerülni) , hogy az EV nem más, mint egy nagyon szar ICE jármű pótlék.

 

A mostani mobilitás olyan szinten szuboptimálisan van megszervezve majd minden szempontból, hogy
az már fáj. Kezdve a totálisan öncélúan kiépített, karbantartott és üzemeltetett párhuzamos energetikai
infrastruktúrától, a túlméretezett közút és parkolóhálózatig...

 

... attól, hogy itt sok olvtárs nem hajlandó érdemben átgondolni ezeket, a világ bizony logikusan szeret

működni... kétlem, hogy a 3 perces töltés iránti igény sokáig akkora marad majd, hogy kifizetődő lesz

ezért fenntartani aspecializált infrastruktúrát.

Előzmény: newman2018 (343581)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.19 0 0 343583

Megmondom neked oszinten engem a veszteseg nem kulonosebben erdekel. Az fog erdekelni hogy a hetkoznapi hasznalhatosag hogyan alakul. Tolem akar futheti az utcat is ha ugy fele annyi ido alatt tolti fel az akkut.

Előzmény: Auralianus (343582)
Auralianus Creative Commons License 2019.02.19 0 0 343582

Hétköznapi használat esetén, parkoláskor az akkut optimális szintig töltve, nem csak
3 másodperces 0-100-akat tolva (rekuperációt is figyelembe véve) 20% alatt van egy

töltési ciklus energiavesztesége.

 

 

Előzmény: Törölt nick (343580)
newman2018 Creative Commons License 2019.02.19 0 0 343581

Akkor 3 perc. Annyi elég, ha csak a folyadék töltési időt vesszük alapul egy benzines vagy dízel autó töltéséhez.

 

"senki sem jár padlógázzal'

 

Volt hibrid autóm 4 évig és volt   párszor, hogy  bemelegedett  az akkumulátora normál körülmények között is pedig nem volt egy Ferrari alázó erőgép.

 

Egyébként nem én álmodoztam az 1 percről. :) 

Előzmény: Auralianus (343578)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.19 0 0 343580

Termeszetesen. Azt el kell felejteni hogy az ember tolja ketszazzal az autopalyan, aztan lefekez egy gyorsoltonel es az 350KW-tal 0-rol 100ra csurig tolti az akkut mindig minden korulmeny kozott.

Előzmény: newman2018 (343579)
newman2018 Creative Commons License 2019.02.19 0 0 343579

Ha meg túlmelegedne az akkumulátor vagy bármilyen alkatrész nem tölt akkora teljesítménnyel.   

Előzmény: Törölt nick (343577)
Auralianus Creative Commons License 2019.02.19 0 0 343578

"1 perces töltés" "ha a maximális teljesítményt vesszük ki"

 

senki sem tankol 1 perc alatt autót, senki sem jár padlógázzal

 

Erre mondják mifelénk, hogy szalmabáb.

Előzmény: newman2018 (343576)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!