Nem meggyőzni akartalak, csupán rávilágítottam, hogy a jelenlegi használati profilod mellett neked sem lenne igazán szükséged mindenhová kiterjedő gyortöltő-hálózatra. Bőven elég lenne a főbb közlekedési utak mentén telepíteni őket.
Nem azt akartam meghatározni, hogy mit szeretnél... az a te dolgod.
Ahogy nincs igazából senki ma sem, akinek 150 lóerős kocsira és 150-es utazótempóra van szüksége... azért vesznek "erős járgányt" és azért mennek 150-el, mert arra vágynak, nem azért mert anélkül nem
", ha 60 kW-ot belenyomsz egy 80 kWh-pakkba 350 kW-al, 10 perc körül meg is van."
Masik topikba irtam, hogy Linz mellett csinaltak egy Ionity toltot (teljesen veletlenul a Tesla Supercharger melle, LOL), az nekem tok jo lenne.
Innen ~250 kilometerre van, ha Magyarorszagrol jovok akkor ~300-ra. Ha egy megallassal akarom teljesiteni a tavot, mint ma (korabban nem alltunk meg de az a letunt dizeles korszak volt ugye) akkor ezt a 300 kilometert kell tudnom minden korulmeny kozott biztonsaggal megtenni. Ha a teli futest-nyari klimatizalast es az autopalyas korrekt 130as csorgast veszem alapnak, akkor durvan 30KWh kell majd 100 kilometerre, tehat 90 KWh plusz a puffer --> 100KWh-s akku kell majd.
90KWh-t 350 KW-os teljesitmennyel a idealis korulmenyek kozott ~16 perc alatt toltesz be, ez egy teljesen vallalhato ertek.
Innentol mar csak az kell, hogy egy minimum Rav4-es meretu villanyos SUV 100KWh-os akkuval kaphato legyen ~40e euro korul, es maris vevo vagyok egyre. Ha BMW X3 akkor akar 50ert is.
(most attol tekintsunk el hogy loszarra sem lesz eleg ennyi Ionity tolto)
Az Ionity max. 920 V, 500 A, 350 kW-al tud tölteni, de nincs elvi határ, és a nagyobb teherautóknál duplázzák a töltőcsatlakozót.
Nyilván a végtelenségig nem növelhető egyik érték sem, de 10 perc körüli töltésidőt el lehet érni a gyakorlatban, nem 0-100 %-de viszonylag széles tartományban.
Például, ha 60 kW-ot belenyomsz egy 80 kWh-pakkba 350 kW-al, 10 perc körül meg is van.
Mottó: Aki időmérő futamon indul, nem vegyen EV-t!!!!
Nem. Egyszerűen arról van szó, hogy nincs meghatározva az EV akkupakk kapocsfeszültsége. Mármint, hogy hány cella van sorosan kapcsolva benne. A töltőkút maximális árama viszont meg van határozva, tehát az az autótípus tud legnagyobb teljesítménnyel tölteni, amelyiknek a legnagyobb a töltőfeszültsége. Van 400 Voltos pakk, de van 800 voltos is, ami természetszerűleg dupla teljesítménnyel tölthető ugyanakkora árammal.
Mi a gond velem? Nem tudod értelmezni amit írtam? kb 40%-ban NEM JÓ nekem. Neked lehet akár jó is lehet. Mondom úgy 2 kocsi részére van garázsom otthon töltési lehetőséggel.
Ha nem lennék "csóró" akkor egy Leafet vennék is pluszban de mivel csóró vagyok a következő kocsim amit veszek Lexus hibrid lesz.
Kabe az osszes ismerosom es rokonom utazik rendszeresen hosszabb tavokra, csaladlatogatas, nyaralas, sieles, 7-800 kilometerek teljesen hetkoznapi dolgok. Eleve itt Nemetorszagon belul 800 kilometereket autozni, nem egy nemet kollegam es ismerosom van, akinek a rokonai messzebb laknak mint az enyemek, pedig ok egy orszagon belul elnek...
Ok tuti nem fognak ilyen kezdetleges villanyautokat venni elso autonak, mint amit ma lehet kapni.
Ugyhogy nincs az en igenyeimmel semmi gond.
"amellett kampányol, hogy a kipufogógázok nem annyira károsak"
" töltőkutaknál a töltési teljesítményt az akkuk kapocsfeszültségének növelésével növelik, nem a töltőárammal."
Arra gondolsz nagyobb feszültséggel töltenek? Nem tölthetsz pl. 3 kV-al mert akkor inverter kell, hogy az akksit a megfelelő feszültséggel töltsd aminek szintén van vesztesége és akkor még az akkumulátor belső ellenállása mint tényező megmarad.
Csak arra próbáltam rávilágítani komoly teljesítmények kivételének egyszerű fizikai akadályai vannak.
Igen, rendszeresen 600 km autózgatással, 3 perces töltési igénnyel gyortöltőn, aki leszarja
ha a töltési energia (benzin) fele kárba megy és amellett kampányol, hogy a kipufogógázok nem annyira károsak, hogy emiatt ki kelljen tiltani az autókat NÉMET városokból, mert pl a
"Innentől kezdve gondold át az egész folyamatot... de most ne úgy, hogy mindenáron azt akard nekünk bebizonyítani (úgysem fog sikerülni) , hogy az EV nem más, mint egy nagyon szar ICE jármű pótlék."
Pedig az pótlék, a szart azért kivenném belőle. Nekem is elég lenne egy EV kocsi az esetek 50-60%-ban a maradék 40% a gond. 2 kocsit fenntartani nem gazdaságos, az EV-k drágák is , kölcsönözni kocsit drága főleg egy prémium kategóriást a maradék 40%-ra, úgyhogy marad a benzinzabáló, korszerűtlen ICE nekem mert így éri meg.
Persze rengeteg embernek tökéletes választás az EV, nekem és az emberek többségének viszont nem.
A gyakorlati oktatásánál arról felejtkezel meg, hogy a töltőkutaknál a töltési teljesítményt az akkuk kapocsfeszültségének növelésével növelik, nem a töltőárammal.
Közismert, hogy egy áramforrás 50 %-os kapocsfeszültségnél adja le a maximális teljesítményét, amikor a terhelő ellenállás megegyezik a belső ellenállással.
Nem közismert, hogy ez egy EV esetében sohasem következhet be, mert az EV motor maximális teljesítménye egy nagyságrenddel kisebb mint az akkupakké. Magyarul a maximális terhelés egy nagyságrenddel kisebb az akku maximális terhelhetőségénél, tehát gyakorlatban soha nem csökkenhet a kapocsfeszültség a felére.
Őszintén... ki az a hülye, aki AZÉRT elmegy egy töltőállomásig, hogy ott tölsön?
Nem azért járunk tankolni, mert az előnyös dolog,esetleg akkora élmény, hanem azért, mert "muszáj".
Egy "átlagos" járművet a nap minimum 20 órájában (inkább 22+ órájában) nem használnak semmire.
Innentől kezdve gondold át az egész folyamatot... de most ne úgy, hogy mindenáron azt akard nekünk bebizonyítani (úgysem fog sikerülni) , hogy az EV nem más, mint egy nagyon szar ICE jármű pótlék.
A mostani mobilitás olyan szinten szuboptimálisan van megszervezve majd minden szempontból, hogy az már fáj. Kezdve a totálisan öncélúan kiépített, karbantartott és üzemeltetett párhuzamos energetikai infrastruktúrától, a túlméretezett közút és parkolóhálózatig...
... attól, hogy itt sok olvtárs nem hajlandó érdemben átgondolni ezeket, a világ bizony logikusan szeret
működni... kétlem, hogy a 3 perces töltés iránti igény sokáig akkora marad majd, hogy kifizetődő lesz
Megmondom neked oszinten engem a veszteseg nem kulonosebben erdekel. Az fog erdekelni hogy a hetkoznapi hasznalhatosag hogyan alakul. Tolem akar futheti az utcat is ha ugy fele annyi ido alatt tolti fel az akkut.
Hétköznapi használat esetén, parkoláskor az akkut optimális szintig töltve, nem csak 3 másodperces 0-100-akat tolva (rekuperációt is figyelembe véve) 20% alatt van egy
Termeszetesen. Azt el kell felejteni hogy az ember tolja ketszazzal az autopalyan, aztan lefekez egy gyorsoltonel es az 350KW-tal 0-rol 100ra csurig tolti az akkut mindig minden korulmeny kozott.