Sziasztok.... megint. Ez a hideg front beütött az exkluzív családi gépparknak.
Ma mentem papám kia riojával (2013, 1.2 cvvt benzin , motorkódot nem tudok... aszem 60 kW környéken van a teljesítmény, 1900 km van benne)
A tünet az hogy 2500 fordulatnál nem hajlandó megindulni az autó, picit vár, aztán utána megindul majd 4000 környékén lefullad. Más tünet nincs, ennyit produkál, de ezt 5 alkalomból 3szor bejön. Csak kíváncsi lennék hogy mi produkálhatja ezt?
hmm fasza... hát remélem ez inkább csak ilyen egyszeri alkalom volt, biztos a hidegfront miatt ilyen a kedve az autónak
egyébként a jeladót (vízhőfok, motorolaj hőfok, olaj nyomás), hogy lehet leellenőrizni, elektromos ellenállásmérés vagy hogy? (vagy ez így laikus számára magas?)
Vezetés közben rendszeresen rászoktam pillantani a műszerfal jeleire és most a vízhőfokom jelzőm produkált egy érdekes dolgot. Kb 7-8 kmig meg se mozdult, ott állt a kezdő értéknél (60 C fok) majd lassan elkezdett emelkedni, kb 80 fokig, aztán onnan visszament 65 fok környékére. 4-5 km-t mentem így hogy valahol 65 és 75 között mozgott a mutató, aztán utána elérte a 90 fokos jelzést és úgy is maradt az útvégéig. Visszafelé úton teljesen normálisan működött, pár km után felkúszott 90re és ott is maradt.
Városon kívül produkálta ezt, 80-100 km/h @2000 fordsz/perc
audi a4 b5 1.9 tdi afn
Mi miatt lehetett ez? vagy ez nem jelent semmit, esetleg termosztátcsere esedékes ?