Te hogyan állapítod meg hogy egy CP4-es kezd megdögleni (mondjuk nem szürja még a fémport, de nem csinálja rendesen a dolgát) ? Nincs rá semmilyen mérési adat, stb. Egyébként remek találmány, jól ki van találva, hogy biztosan tönkremenjen :)
A Toyotákban a DENSO injektorok 200.000 km alatt szétmennek.Legjobb áron sem tudod megvenni az injektorok darabját 60.000-nél olcsóbban.
Ez 240.000 HUF
Én is tudok olyan CR-t ami 300.000 km felett van de ez általában régi generációs BOSCH rendszer.
Nézzétek meg az új Bosch CP4-es pumpákat, spénesednek a legújabb Audik,BMW-k (2010 utániak 200.000 km alatt) komplett rendszer csere min. 500.000 (kéz alól innen-onnan)
Ez is Common rail......
Persze egyre több a probléma az üzemanyaggal itthon.
VP44-nél minden probléma forrása az adagoló,megcsináltatod (ház+elektronika+dugattyú 250.000 HUF,és megint 200-250e km gondtalanul elmegy,porlasztókkal nem szokott baj lenni.
A nagy baj hogy emberek megveszik 10 évesen az A6-ot, Vectrát , Mondeot olcsóért és 1 év múlva ledöglik a VP44 és megy a sírás."
A gyártók nem nagyon foglalkoznak tizenéves problémákkal, de a modern, fiatal autóknál ugyanúgy létező nehézség, hogy nagyobb részegységek drégén cserélendők, mert nem létezik jav. technológia.
Namost, ha én tudok (és tudok) egy tucat olyan CR-t ami bőven túl van a 300ezren befecskendezőrendszer hiba nélkül, akkor én nyertem???
Azt írtam, hogy a VP44 balfogás volt. Ezt most is tarom. Ennek semmi köze a megbízhatóságához, élettartamához, árához. Amikor született, már akkor látható volt, hogy felesleges adagolóban gondolkodni. Mára ez egyértelműen be is bizonyosodott.
Mindenesetre több döglött VP-vel találkoztam, mint CR-rel, pedig a legyártott darabszámot tekintve pont fordítva kellene lennie..... De ez sem jelent semmit, lehet, hogy más meg pont fordítva tapasztalta. Szóval tök felesleges itt most vagdalkozni a saját tapasztalatokkal és abból megdönthetetlennek hitt következtetéseket levonni, miután egyikünk sem látja át a valós helyzetet.
Pontosan így van,egy CR soha nem fog elmenni 250.000 km hiba nélkül,persze modulárisabb,tehát jobban javítható részegységeiben de ennyi km után ugyanúgy ráköltesz 200-300 e HUF-ot az injektorokra és a magasnyomásúra főleg ha Delphi rendszerről beszélünk,de a Bosch is bedöglik.
Teljesen jó a VP44.
A nagy baj hogy emberek megveszik 10 évesen az A6-ot, Vectrát , Mondeot olcsóért és 1 év múlva ledöglik a VP44 és megy a sírás.
Úgy látszik meg fog oldódni a problémám. Voltam fékteszten és a bal hátsó dobnál 22%-os ingadozás volt, ezek szerint nem jól sikerült dob szabályozása. Esetleg valaki Miskolcon vagy környékén nem tud valami profit erre a célra?
90E Ft egy új psg modul a tekercseivel. 50 ezerből pedig teljes mechanikus felújítást lehet végezni amivel újra elmenne 200-at. Hatalmas költségek 10év után :)
Amikben 200-at mutat az óra 400 van, attól még hogy a vcds nem olvassa ki a km-t bennük van.
Az a 3-400 e km megbontás nélkül néha megszakadt egy modul megdögléssel, egyébként meg javíthatóság szempontjából sem túl gazdaságos holmi. Gyakorlatban egy "régimódi" VP köradagoló élhetőbb (és nem 3-400e km-t tud futni átlagosan).
Ugye abból indult a dolog, hogy locsolja le hideg vízzel az adagolófejet. A VP44-en ilyen nincs, illetve nem ott állítja elő a nyomást.
-------
"a vp44 ebben jelentett attorest. .mert ez mar befecs idot, es mennyiseget is elektromossan szabalyzott."
Ezt először a VE EDC tudta, jóval korábban a VP-nél. A VP a magasabb nyomásán túl, a többlépcsős befecskendezésben volt áttörés. Tudott pilot adagot /is/ befecskendezni, így jelentősen javult az ezzel szerelt motorok károsanyag kibocsátása.
Ettől eltekintve, szerintem, ez kb. akkora balfogás volt, mint az elektronikus karburátor.
Én is erre jutottam, hogy ha még egy gyenge. lenéző, sajnálkozó hsz-re se tellett, akkor sok meglepetés nem érhet a szokásos, magyar használtautósokon kívül :-)