A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Nem hiszem el hogy megkarcoltam a tankot a nyeregnél az övemmel bááááááááááázzzz már kaptam két hátsófalit és kiújult az alkoholizmusom is. Nem túl nagy nem túl látványos de annyira durván érint hogy nem is tudnék most ennél szörnyűbbet elképzelni jól megvert az Isten. Szóval alaphelyzetben az övem messze van a tanktól nem is értem hogy sikerülhetett de a karc ott van. A megoldás: tankpad. Használ valaki ilyet 1200 GS-en? Milyet tegyek rá végtelen számú van nem vagyok képben. Vagy szarjam le és nyaljak rá valami színben passzolót és kész?
Sziasztok 3hete nem olvastalak Titeket. Sziciliában voltam, persze motorral:) jó volt. Egy kis gondom van: lezúztam a motor elejét, fordulatszám mérő és egy-két műanyag alkatrész ment tönkre a műszereket tartó keret meg ilyesmi.. Mit javasoltok hol érsemes beszerezni őket? (1150Gs)
Olaj: én BMW autókhoz ajánlott 10W-60 ast tettem bele indulás előtt, mire Szicsilán voltam megevett 7dl-t. (kb 2200km) leesett minimumra a szint. utántölttem 10-40 szintetikussal, mert másmilyet nem kaptam. nem volt gond. azóta is menne...:( (ha nem a nappaliben várna javításra)
Majd tolok fel rola kepet...52 literes, 2 sisak belefer, de pld 2 db Schubert mar nem biztos h belefer, az en S1-em es asszony SX-es Sharkja eppen becsusszan!
az a nagy kerdes ha kint (EU, USA) megveszed es behozod, akkor a magyar kereskedo bevezeti-e a regisztracioba szerintem ez EU-nal alap kellene hogy legyen mert min. EU-wide a garancia szinte mindenre
ellenben USA-nal nem tudom mi a helyzet... elmeletben par fenyvisszavero esetleg kipuf kivetelevel uazok a modellek motoroknal mint EU-ban
Van, és újnak 6 hónapos koráig, illetve 6 ezer kilométeres futásteljesítményig számít a motor.
Az áfát, ha már kifizetted, akkor szerintem nem visszaigényelni kell, hanem be sem kell fizetni.
Egy dologra viszont vigyázni kell, ha úgy vesz valaki motort külföldön, hogy kint nem helyezteti forgalomba, hanem dobozban hozza el. (Ez akkor logikus döntés, ha az adott országban magasabb a forgalmi adó, mint nálunk, illetve akkor, ha a kétszeri forgalomba helyezési díjat akarja valaki elkerülni.)
Szóval arra kell vigyázni, hogy márkától függően, a motorra akkor érvényes a garancia, ha azt a forgalomba helyezéskor a gyári rendszerben regisztrálják. Hiába van kitöltve a garanciakönyv, pecsét, aláírás, stb lehet rajta, ha nem szerepel a rendszerben, akkor nincs rá garancia. Nem tudom, hogy ez konkrétan a BMW esetében így van-e, de tudok olyan márkáról, ahol így működik, és volt már belőle probléma.
Hazahozatalkor az importőr nyilván nem akarná regisztrálni a gépet, hiszen jól tudja, hogy mi a helyzet a garanciával, és mivel nem rajta keresztül vették a motort, nyilván nem áll érdekében garanciális szolgáltatást nyújtani neki.
A másik gond, hogy a gyár kikötheti, hogy a garancia csak akkor érvényes, hogy ha szakszerűen készítették fel a motort a használatra, vagyis a szakszerviz igazolta, hogy az előírásoknak megfelelően töltötték fel olajjal, tették bele az akksit, stb.
Nos, mi is megcsináltuk. Pénteken valóban cefet idő volt odafelé, szombat, vasárnap kimondottan jó: 15-25 fok, napsütés, felhők vegyesen; még a tegnapi is elviselhető volt visszafelé. Az eső is olyan, mint bármi más, megszokható. Jó esőruha kell. Ráadásul odaát nem szappanozzák az utakat, jó érdes az aszfalt, ezért vizesen majdnem ugyanúgy lehet menni, mint szárazon. Kellet egy kis idő, míg elhittem, hogy valóban nem csúszik. A probléma leginkább akkor van, ha nincs aszfalt, vagy ha váratlanul elfogy. :-) Ilyen pedig van szép számmal. Aki mostanában arra járna, semmiképp se hagyja ki a Bucsin tetőt! Ez Parajd és Gyergyószentmiklós közötti 50 km kanyarorgia. Tavaly csinálták meg, ping-pong asztal simaságú, tapad rendesen és egyetlen 50m-es szakasz kivételével egyetlen kátyú sincs rajta.
Én úgy értelmeztem a szöveget, hogy saját részre vásárolt és vámkezelt és forgalomba helyezendő járműnél a regadó nem képez áfa alapot, hanem a számlával igazolt vételár 20%-a az áfa és ehhez adják a regadót. Ez most 'értelmesen?': Alapár+alapár 20%-a és ehhez a regadó.
Azt gondolom az első mondatom alapján lenne helyem a PM-ben fogalmazóként:-))
Ajánlom figyelmetekbe ezt a remekbe szabott BMW szervizt..... Albániában. Egyébként nekem úgy tünt, hogy a személyzet nem is ismeri a kétkerekűt. http://kep.tar.hu/atyszucs/50296841/22558976#2
Daniaban, Finneknel nagyon magas a registzracios ado, ezert a motorok/autok netto ara (tehat regado es kinti ÁFA) nelkuli ara nagyon alacsony DE nem mindegyik kereskedo hajlando arulni külföldre, mert ugye ezt sokan eszrevettek, hol a gyar tiltja meg hol lehetnek egyeb adminisztracios problemak
ellenben ha sikerul kint venned akkor igy van a szamitas alapja (kinti netto ar, szamlaval igazolva + regado) * 20% tehat a regadot illetve a netto ar + regado 20 % afajat kell megfizetni allam bacsinak ha EU orszagbol hozod ha nem EU-s talan meg 5 v 10% +VÁM is van
Ha jól t'om, a számlával igazolt alapárra - amennyiben új mkp-ról beszélünk - fizetek 20% forgalmi adót. Ezt az alapárat el kel fogadnia a VPO-nak, feltéve, hogy nem nagy az eltérés az ő listájuktól. Erre talán még rájöhet az akku és gumi környezetvédelmi adója. Ez az alapár (gondolom). Mivel a saját nevemen vinném be és állítanám üzembe, így ezen felül kel fizetni a Regadót. Ezért ez nem számít az áfába. Sz'al újra gondolok, hogy sokáig élvezhessem. Néhány országban mintha jobb lenne az alapár. Én most a finneknél próbálkoztam, de azt mondják, hogy nem adnak el adómentesen. Állítólag meghatározott keretet kapnak a gyártól. Végül is, ha kifizetem az adót - ami nem kevés náluk - és hazatolnám a gépet, kénytelenek lennének visszafizetni azt a vám eljárás után. Így gondolom én. A magyar 'egyszerűség' vinne rá, hogy kalkulátort keressek. Nem szeretnék többet fizetni, de jó lenne minél kevesebbet. Gondolom, ezzel nem vagyok egyedül.
Nem pontosan értem a kérdésedet de az R80-ról annyit tudok mondani, hogy ha nem a teljesítmény megszállottja, akkor szerintem jó választás. Az enyém is kb. ez az évjárat volt. Amikor én ilyet vezettem, nagyon élveztem. Induláskor és megálláskor használtam csak a kuplungot, egyébként soha. Alapjárattól egyenletesen motorozható a max. ford-ig. Nekem jól fogyasztott, bár pontos adatra már nem emlékszem(kb.:5l ?), de nem fogja megenni a pénztárcája tartalmát. Nekem az elején dupla tárcsafék volt. Így jobban lehetett érezni és adagolni a féket. Ez opciós felszerelés volt. Esőben csak a két válla lesz vizes. Az idom összeillesztésről viszont a térd és a boka közé fog érkezni a víz. A karburátorra kellet még figyelni. Oldalsztenderen hajlamos volt túlfolyni. Ilyenkor elzárt csapnál motor indít és amikor már akadozott csap kinyit. Soha nem szedtük szét e miatt. Ha a képen láthatóról van szó, akkor a bukócső szuper. Nagyobb lapjával motorozást is kibír. Utána legfeljebb 1-2 erősebb hátulról rugásra a helyére ment mindig. Viszont kanyarban figyelni rá, mert bizonyos esetekben az ér le elsőnek és ekkor ez első kereket felemeli az útról. Nem jó érzés! Még 1 fontos. Huzamos városi használatnál vigyázni az akkura! Alapjárathoz közeli fordulaton nem elég a töltés!
Hello! Nem elek itt, csak tavaly julius ota itt melozom... Mar csak junius vegeig vagyok itt, ha addig jo a jelentkezoknek pld valamilyen idopont (kiveve a 7vegeket) akkor szivesen megszervezem! Vagy utvonaltervet utana is szivesen csinalok, meg van 1-2 jo cimem...esetleg el is kalauzolom a tarsasagot...