A Balaton körüli Önkormik és a BAHART is azon ácsingózik immár tizen éve a kormány felé, hogy tevékenységét ismerjék el közszolgáltatásnak és kapjon ugyanúgy közszolgáltatási támogatást évente mint a MÁV és a Volán.
Ok.
Kérni mindíg szabad.
Ahhoz meg kell tisztítani mindentől ami nem közszolgáltatás.
Erre a szigligeti polgi felveti, hogy ők úgy akarnak évi sok száz milliót kapni az államtól, hogy minden maradjon a régiben.
Noooorrrmáááális ?
Jó egy polginak nem kell értenie a joghoz.
De Szigligetnek nincs jegyzője, aki félre hívná a polgit és csendben elmondaná a kisszoba sarkában neki, hogy más ne hallja :
Főnök ! Ne pampogj hangosan mert butaságokat beszélsz .
1./ Lehet így maradni de akkor nincs közszolgáltatási támogatás.
2./ Lehet kérni és kapni évente sok-sok közszolgáltatási támogatást, de akkor a nem közszolgáltatási ágazatokat vagy le kell építeni, vagy ki kell szervezni.
A BAHART pedálozik mint Bernát a ménkűhöz a közszolgáltatásért.
Ez dícséretes tőlük.
Egyelőre a kiskapun akarnak beosonni a Pénzügyminisztériumba és ugyan még nem végeznek közszolgáltatást, de megpróbálják a közfeladatot látunk el cimkét magukra húzni, bízva abban, hogy a Pénzügyminisztériumba pénzt osztó egyik helyettes államtitkár elnézi/összekeveri a két kategóriát és csak csurran pár száz millió vmilyen címen már 20020-ban is.
A mostani hírek szerint a J járat marad, Almádi-Alsóörs-Füred-Tihany útvonalon, azért elég szép utasforgalmat az az a 2 állomás.
A dolog érdekessége, hogy amikor már/még fel volt töltve menetrendek.hu-ra a hajómenetrend, akkor a járat Csopak után rögtön Tihany felé vette az irányt.
Szemes forgalmas kikötő. A másik két túlparti Kevés utassal rendelkezett. De összeköttetést biztosított a két part között. Déli parton jóbb vasúti csatlakozás miatt is. Boglár típusú hajó jól ellátja ezt a járatott. Azért ingázott annak idényen Révfülöp ms Tihany -Balatonakali járatba ,meg Aliga-Siófok járat. Balatonföldvár séta. Közben ha volt séta Aligán aszt meg csinálta de Balatonudvariba és Balatonakaliba is úgy volt ki alakítva menetrend.
Ugye Balatonalmádiba két járat volt. Siófok-Csopak- Alsóörs-Balatonalmádi-Kenese, Másik járat Kenese-Balatonalmádi-Alsóörs-Csopak-Balatonfüred-Tihany. Itt két kikötő kiesik szerintem nem nagyon éri meg Balatonalmádi és Alsóörs hajójárat fentartani.
Bevált technika: készíts olyan menetrendet, ami nem naponta, hetente egyszer, kedden közlekedik a két part közt, és hetente egyszer elmegy Szemesről Tihanyba, de az még véletlenül sem indul abban az időpontban, amikor az átkelőjárat.
@giga: ezeket a járatkódokat lehet, hogy a te kedvedért vezették be? :-D
olvasva itt a Bahart-tal kapcsolatos negatív hangvételű cikket, kérdezem én, hogy ennyire nem volt kihasználva a Szemes-Akali viszonylat, hogy évek óta ilyen szűk kínálattal ment? Ezen a vonalon még sosem hajóztam, ezért kérdezem. Valamint úgy veszem ki, hogy akkor Almádi is elesik a menetrendi hajózástól a továbbiakban?
Amúgy tévedsz, egy darab biztosan van, konkrétan itt a topicon is nagyot ment Hyperjet, ami bőven 40km/h felett közlekedik, befogadóképessége miatt nagyhajó, még ha ezt többen is vitatni próbálták.
Azon túl, hogy a mérnöki intelligenciámat bevallottan meghaladja a menetrend kódolása, az hogy valamit gyorsjáratnak neveznek arról csak az jut eszembe, amikor anno az egyik tanárom (Agócs József) előadásom az alábbit mondta: "Nos... neveket, címeket, rangokat lehet adni - ám attól még a minőség és a képesség nem változik."
Szóval a balatoni menetrendnél nem csak a kódolás okoz értelmezhetetlen zavart, hanem a nevezéktan is - ezek szerint.
Tudod ez olyan, mint amikor 3 évtizede az MB 1-et elnevezték Professzinális Nemzeti Bajnokságnak.
Attól még aranylábú focistáinknak nem tudom, hogy az IQ-ja, a vitálkapacitása, vagy a gólvágási hatékonysága volt alacsonyabb.
Mint volt Balatoni hajós. Régóta figyelem a Balatoni hajózás dolgait sok ismerősöm ott dolgozik. Ez már a végső stádium. Lassan itt sem lesz hajózás. Mint a Dunán alig van menetrendi járat. HGy nem kell szidni neki már önkormányzatók dirigáltak. Ö csak meg próbálta össze tartani a hajózást. Volt egy felügyelő bizottság az döntött mindenbe. Sok pénzt költöttek Hotel Mólóra, kikötőkre Szemes stb. Füred ez mind saját erőből lett megcsinálva. Hajók műszaki állapotára nem panaszkodhatunk mindig jutót felújításra is. Több lábon áll a Balatoni hajózás. Vendéglátás is saját maga oldotta meg. A létszám leépítést soknak tartom 65 fő. A kikötők bezárását nem értem Kenese és Csopak nem lesz járat onnan. Kenese-Tihany. Szemes egyáltalán nem lesz hajójárat, pedig onnan van utas. G járaton mindig volt utas onnan. Másik oldal nyaralói hajózás nélkül maradnak. B.udvari és Akali. Kopár István sokat tett a Balatoni Hajózásért ez köztudott de az utódja is Horváth Gyula is. hajózás párti volt. Védte saját módján mindkettő a hajózást. A Balatoni második komp ügye az ö idényében vetődött fel. Ez már 2006 bán terv volt. Hajókból igaz hogy egy kettőt meg kelet volna hagyni. Beló Révfülöp, Gulács ezek marad hatak volna meg a Boglár. Ezek járhatnának.
Az a pár motorcsónak, még ha 10-15 utassal is elboldogul akkor is csak egy nagyméretű motorcsónak, mert az utasszállítási és turisztikai élménynyújtásból nagyjából nulla a teljesítménye. (WC, büfé, stb.)
Az Aquát sejtem. Abban reménykedem, hogy a 2 db 303-as még marad. Persze ki kéne vonni Máriát is a forgalomból, és akkor mehetnének a levesbe az utolsó váciak is, mert akkor nem kéne szarakodni abban a szűk kikötőben egyik hajóval sem.
Durva. De szerintem a legnagyobb falat az egészben nem a hajózás, hanem a lehetséges ingatlan-panama. A kempingeket és kikötő előtereket parti ingatlanként lehet eladni, szállodát építeni rá vagy felparcellázni.