Ezen nincs mit gyűlésezni, ha meg kell csinálni meg kell csinálni. Kérj be árajánlatokat és az SZB-vel konzultálva a számotokra legelőnyösebbet fogadjátok el és a munkát meg kell rendelni. Közben tájékoztatod a tulajdonosokat hogy ez és ez történt ezt és ezt kell csinálni ezért és ennyiért.
Nem hivatásos közös képviselő vagyok, tulajdonosként vállaltam el a tisztséget. A problémám a következő: a 10 emeletes társasházban a hő és füstelvezetést elhanyagolták a korábbi közös képviselők, teljes cseréje lenne szükséges. Próbáltam húzni a dolgot szeptemberig, mert akkor jár le a társasház LTPje, de kaptam egy ellenőrzést a Katasztrófavédelemtől, 60 napom van van megcsináltatni. Már kijött 2 cég is, készülnek az árajánlatok, csak első mondott szóban kb összeget, kb nettó 1.2 millió. Mivel a veszélyhelyzet miatt közgyűkés nem tartható, a kérdésem az lenne, hogy egy ekkora beruházásról egy személyben dönthetek-e, vagy erőltessem az írásos közgyűlést. Persze, az SZMSZ-ünkben nem szerepel ilyen fogalom.
Előre is köszönöm a segítséget, remélem nem kérdeztem nagy balgaságot.
Vizórás lakás 150 ft/m2, nem vízórás és kizárt(!) Lakás 250 ft/m2. Közgyűlés megszavazza. Pont.
Hogy miért nincs vízórája az egyéni szoc probléma.
Ha megjön a vízmű kizáró levele,kap egy felszólitást -8nap- ha nem cserélteti,átlagosan 5.000 ft-al növekszik a közös költsége. Ennyi. Nagyon igyekeznek helyreállitani a joghatásu mérést.
A háznak van egy mért bemenője, abból levonják a mért lakások fogyasztását, és a maradékot osztják szét az egyedi mérővel nem rendelkező lakások között. A szétosztás alapja lehet a tul.hányad (lakás mérete), VAGY hogy hányan laknak benne.
Na ebből szokott a vita lenni, hogy melyik lakásban jányan laknak.
Ha a közös képviselő (intézőbizottság) megbízatása a (3) bekezdésben foglaltakon kívüli okból szűnik meg, vagy a közös képviselő (intézőbizottság) a veszélyhelyzet folytán nem képes ellátni a feladatait, az új közös képviselő (intézőbizottság) megválasztásáig a feladatokat a számvizsgáló bizottság látja el. Számvizsgáló bizottság hiányában, vagy ha a veszélyhelyzet folytán a számvizsgáló bizottság sem képes eljárni, az új közös képviselő (intézőbizottság) megválasztásáig a feladatokat bármely tulajdonostárs elláthatja. 5) A (3) és (4) bekezdés szerinti esetben az új közös képviselőt (intézőbizottságot) a veszélyhelyzet megszűnését követő 90 napon belül kell megválasztani.
Sziasztok! Kérdezném a tudós urakat, hogy a vészhelyzet ideje alatt egészségügyi ókora való való hivatkozással lemondhatok ugye? Nem tudom a feladataimat elvégezni.
A tulajdoni hányad (lakások alapterülete) alapján történő szétosztás sem az ördögtől való, legalábbis láttam már parázs vitákat panelház közgyűlésén, hogy melyik lakásban hányan laknak..
"miné többen laknak annál nagyobb a ház vesztesége ha m2 alapon számolnak."
Hja és az SZMSZ sürgősen módosítani kell, mert a fogyasztást m2 alapon számolni enyhén szólva butaság. Nem mindegy hogy 50 m2-en egy, vagy öt ember fogyasztja a vizet, miné többen laknak annál nagyobb a ház vesztesége ha m2 alapon számolnak.
Nézz utána a helyi rendeletnek. Nálunk önkormányzati rendelet mondja ki hogy akinek nincs vízórája az 5 m3/fő/hó/*Ft-al kell számolni. A Ft, annyi amennyi a közös vízszámlán számláznak.
Van néhány tulaj, aki nem cseréltette a vízóráját. Az szmsz elég pongyola:Külön vízóarával nem rendelkezők: hasznos alapterület arányában fizetik meg a víz- és csatornadijat. A lakásokba (lakásokhoz) vízórát csak a Vizművekkel kötött szabályos szerződéssel és engedélyekkel, a jogszabály által előírt időközönkénti hitelesítéssel lehet felszerelni. A tulajdonostárs által fogyasztott vízmennyiség így a közös víz- és a csatornadíj mértékéből levonásra kerül és ellenőrizhető. A nem a fenti módon van felszerelve a vizóra, a tulajdonostárs a vízórával nem rendelkezők közé számít és ennek megfelelően köteles megfizetni a rá eső víz és csatorna használati díjat.
Na de, mennyi az annyi? nem írja le, hogy m2-ként mekkora díjjal kell számolni. Hogy számoljak, hogy jó legyen? Ötlet?
Az szmszben kell rögziteni a 2. Bekezdésben felsorolt dolgokat, az h fizetési felszolitást kell küldeni az a 3. Bekezdésben van.
A lakásban nem élek, miota megvettem üresen áll, nincs albérlö benne, senki nem lakik benne, pár havonta megnézem h rendben vannak e ott a dolgok, a közüzemi számlák csekkek a lakhelyemre jönnek ami másik településen van és a közös képviselönél is a lakhelyem van bejelentve amig jött az éves elszámolás is oda jött. Szoval nem gondolom h nekem kellett volna feltünjön h valamiért többet kell fizetnem, ezért van a közös képviselö és a törvényben leirtka is h tájékoztasson ha valami hiány van, mivel a hiány nem feltétlenül csak abbol származhat h a szemét tulaj a közös költséget bszik befizetni. Ugy gondoltam h ha bármi változás történik a közös költség összegében, arrol tájékoztatnak és nem nekem kell minden honapban felhivni a közös képviselöt, h na most ebben a honapban is x összeget kell fizetnem?!
A kellö gondosság a részemröl böven teljesült, h élö lakcimet bejelentettem a közös képviselönél és még a telefonszámomat is megadtam, a közös költséget eddig amiröl tudtam h kell fizetni azt kifizettem. A közös képviselet egy szolgáltatás megkapja érte a hasznát, máskülönben nem csinálná senki, ezért cserébe elvárhato h ne azok ellen dolgozzon akik a befizetést teljesitenék.
Ha Neked van egy mobilelöfizetésed és a szolgáltato egyszercsak küldene egy felszolitást h 200 ezer ft ot fizess be mert elmaradásod van, de elötte nem irt egy sort se rola, nem telefonált Neked h változott az elöfizetés dija, akkor Neked azt honnan a francbol kellett volna tudnod, h többet kellett volna fizetned? Neked kellett volna a mobilszolgáltatonál érdeklödni, h elnézést kérek, de nem kéne többet fizetnem maguknak?
Uh igen, a közös képviselö hibájának tartom h tartozok 180 ezer ftal, mert nem értesitett az emelésröl és nem értesitett h elmaradásom van, pedig az elérhetöségem tudja. 1 telefonba került volna, felhiv, h uram, van egy kis elmaradás a közös költségével, erre én megkérdezem h miért, elmondja, megértem, befizetem és itt van vége a sztorinak.
A törvény azt mondja ki,hogy az szmsz-ben kell szabályozni a közös költség beszedésével kapcsolatos képviselői feladatokat. Ez olvastad becitálva.
Például felszólitás,fizetési meghagyás jelzálog, deresre húzás,lenyakazás stb.
Azért az elmúlt két évben te is felhívhattad volna a képviselőt ,hogy állsz a befizetésekkel?? Van e valami változás??
Nehogy már a közös képviselő legyen a hibás mert te tartozol 180 ezer forinttal.
Nejem az a kedvencem, mikor felhív a tulaj: hogy fizetési meghagyást kapott hogy tartozik 110 ezer forinttal. Pedig ő minden hónapban fizeti átutalással a 8500 ft-ot. Mondom: ez igaz is,de a közös költség 1.5 éve 17.225 ft. Miért?
Nem tünt fel önnek hogy be van szigetelve az épület és ki van festve a lépcsőház?
De, látta,csak nem gondolta hogy emiatt változik a közös költség!!!
Egy dolgot nem értek a 24 paragrafus 3 bekezdésben a törvény azt irja igazoltan kell felszolitani fizetésre.
Utána mégis azt irod "Ha az SZMSZ másképp nem rendelkezik, akkor a kk-nak elég bedobnia a postaládában az elszámolást! Nehezen bizonyítható, hogy nem tette meg!"
Az szmsz nem mondhat ellent a törvénynek nem? Ha a törvényben az van h igazolhato modon kell felszolitani akkor azt igazolnia tudni kell h felszolitott fizetésre.