az izzítót soha nem fogja kimérni jó-e vagy sem....ez a lényeg.izzítani mind fog,de a lángőr funkcióban valszeg már hibás értékeket fog adni és a gyári vezérlő ezért hibára áll.
de itt inkább maga a vezérlő rossz,mint általában......ez annyira összetett dolog,hogy nem lehet ezt vagy azt mondani és utána meg jó lesz a dolog.
nem kezdem el magyarázni,mert(többek között így leírva hosszas és bonyolult lenne nagyon) aki ezt megértette rendesen az már azóta gyártja a gyárinál jobb vezérlőket és én is abból élek amit tanított nekem.amit tudok a vezérlőről tőle tudom.
magát az izzítót hiába méregeted főleg sima boltban kapható multiméterrel....itt miliohmokat kell mérni.
induláskor a vezérlő végigellenőrzi a az ac-t,a kazán ventilátorát,az izzítót(ami egyben lángőr is ezért aztán nem elég ha izzít,mert azt mind csinálja de képes elmászni az ellenállása ami a lángőrfunkcióban nagyon fontos),valamint ha állófűtés a panel és nem kieg akkor a vízkeringetőt is megnézi.ha ezek nem szakadtak és megfelelnek a programozott ellenállásoknak akkor kezd csak el fűteni.ha vmi nem jó akkor hibára áll és kiszellőztet.jobban jársz sztem ha nem kezdesz el játszani a panellal,mert sok-sok órát bele lehet ölni és úgysem lesz hosszútávon jó.
ennyi idősen már annyira sok hőingáson ment át a panel és a forrasztása,hogy nem érdemes játszani vele.
a tapasztalat az ez sajnos.ha elsőre nem lett jó a javítása akkor nem szabad folytatni hacsak nem vagy fetisiszta.
vegyél bele újat ha sokáig hiba nélkül akarod még használni.
van egy webasto thermo top C/Z dízel kályhám. (BMW E38, már kérdezgettem erről itt, de most fejlemények vannak :-)) Eddig nem volt indítható a belső kijelzőről, diaggal megnézettem, és 125 fok hőmérsékletet írt, azért tiltott. Kicseréltem az NTC-t a nyákon, mert kuka volt, most szépen indítható belülről, de csak megy a szellőzettő ventillátor, és a keringtető, de nem izzít. (Rámértem nincs a csatlakozón delej.) Ha közvetlenül adok rá 12V-ot szépen izzik, sőt a rajta lévő gázolaj be is gyullad. Most nem tudok diagolni, nem tudtok esetleg ellenállás értéket a jó gyertyára vonatkozólag? Jelenleg 1,3 ohmot mérek.
Pontosan nem tudom, hogy nálad melyik lesz a jó vezeték, de nálam úgy működik, hogy a két vezeték közül az egyikre +12V megy ha jár a motor és ezt "engedi tovább" a másikon, ha zár a hőkapcsoló,(a hőmérséklet függvénye ). Ezt ki tudod mérni egy multiméterrel.
Nekem gyári beépítésű kiegészítő fűtésem van egy 2004-es Mondeoban. A kályha egy Eberspacher D5wZ és itt a kályha indulásához 2 db +12V kell. Ezek közül 1 a hőkapcsolón keresztül jön, a másik meg a gyűjtáskapcsoló II. állásától.
Valaki tud abban segíteni, hogy egy 2005-ös Sharanban az ablaktörlőnél lévő hőgomba mit kapcsol pontosan? Testet ad egy relének, vagy esetleg közvetlen 12V-ot? Kék és fehér vezeték megy rá, melyik lehet a gomba utáni? köszi
Még nem döntöttem,hogy mi legyen...Esetleg tudnál segíteni,ha arra kerülne a sor,hogy belerakatnék egy másikat?Gondolok itt arra,hogy beszerelés,esetleg beszerzés...
a v az szar ....röviden-tömören.az evo/vevo-nál már jobb a helyzet,de az meg csak bus-os rendszerű van.ergo utólagos állónak nem annyira jó.
pont most néztem h a webo elkezdte megint gyártani a C tipust.rájöttek,hogy jó az.
tartok mindig 1-2 bw/dw kályhát az árérzékenyek miatt,de alapvetően csak C kályhákkal foglalkozom.nyugodt szívvel rakom be és tudom,hogy ha kicsit odafigyel rá az ember akkor valszeg autócserénél átrakós lesz a tulajnak az új autójába.