Keresés

Részletes keresés

Gaia Creative Commons License 2003.05.20 0 0 1252
Igazabol az elso hulyeseg is, mert irtad, hogy "rasztersor vege fele" :-)
Előzmény: bubis (1251)
bubis Creative Commons License 2003.05.20 0 0 1251
Az utobbi.
Egyebkent koszi a linket, a masodik doksit asszem meg soha nem is lattam.
Előzmény: Gaia (1249)
bubis Creative Commons License 2003.05.20 0 0 1250
Igen nekem is ez a masik modszerem. Az fli-nel asszem igy csinalom. Igyenkor viszont dupla megszak kell, azaz lassabb a dolog. Es a kitudja hany nop miatt nem is feltetlenul rovidebb.
Előzmény: Crown_GOTU (1244)
Gaia Creative Commons License 2003.05.20 0 0 1249
single clock uzemmodba kapcsol a TED a rasztersor vege fele

Ennek ket oka lehet, vagy letiltottad explicite a double clock-ot (FF13, bit #1) vagy bizonyara a DRAM refresh-re gondolsz, ahol 5 ciklusban single clock-kal megy a proci...

Előzmény: bubis (1248)
bubis Creative Commons License 2003.05.20 0 0 1248
Ja es van egy olyan sideeffektje a kododnak, hogy a double speed-es burst resz a sor vegen nem indul el, ott is single clockban megy a proci, ezert kell annyit irnod a masodik $ff1e-be amennyit irsz.

Na akkor meseld el, hogy ez mi! Mert tenyleg allitanom kellett masodik irast, hogy stabil legyen.

Na nekem is el kellene mar olvasnom a doksikat amik fellelhetok, nem csak mindig kiserletezni! :)

Egyebkent az miert van, hogy meg kikapcsolt kepernyonel is ugy tunik, hogy single clock uzemmodba kapcsol a TED a rasztersor vege fele.

Andras

Előzmény: Crown_GOTU (1246)
bubis Creative Commons License 2003.05.20 0 0 1247
Crown!

Ha igazad van, akkor: a fenebe! :) Marpedig valszeg igazad van, mert eddig tenyleg nem sikerult semmit rakni oda. :( (Egyebkent az eor #$ff-el kapcs igazatok volt.)

A five magic-ban egyebkent tulkeppen mi van? Meg nem sikerult megneznem.

Andras

Előzmény: Crown_GOTU (1241)
Crown_GOTU Creative Commons License 2003.05.20 0 0 1246
Ja es van egy olyan sideeffektje a kododnak, hogy a double speed-es burst resz a sor vegen nem indul el, ott is single clockban megy a proci, ezert kell annyit irnod a masodik $ff1e-be amennyit irsz.
Előzmény: Crown_GOTU (1241)
Gaia Creative Commons License 2003.05.20 0 0 1245
Akkor mukodik? Nagy gaz lenne, ha nem :-/ Meg a 1551-es modnak is tudnia kene. Hm. Mit csinal az a BIT $FF00 a kodban???
Előzmény: MaugliEDC (1233)
Crown_GOTU Creative Commons License 2003.05.20 0 0 1244
Ha biztositja az ember, hogy az interrupt NOP-okon tortenjen ami eleg egyszeru, akkor egy sokkal rovidebb kodreszlettel lehet stabilizalni.

De az is megcsinalhato, hogy meg az interrupt elott stabilizalod ezen NOP-ok es az interrupt egymashoz viszonyitott fazisat, es akkor az interruptban mar nincs szukseg semmilyen szinkronizalasra, mar a kivaltas is stabil helyen tortenik.

Előzmény: TLCCNS (1240)
Gaia Creative Commons License 2003.05.20 0 0 1243
A TED doksi itt van. Vegyuk eszre, hogy Revision 0, ha jol emlekszem, igy par dolog nem is stimmel (mint ahogy pl. a vizszintes kepkioltas helye sem).

Egyebkent a link mehetne a FAQ-ba is szerintem. Nagyon hasznos dolgok vannak benne...

Előzmény: bubis (1234)
lavinaGOTU Creative Commons License 2003.05.20 0 0 1242
nekem emu alatt nem ment a cucc, pluszin meg nem volt még időm megnézni.
Előzmény: bubis (1237)
Crown_GOTU Creative Commons License 2003.05.20 0 0 1241
Bubis meg este megneztem a kododat, csak aztan a UPC megallt, ugyhogy most mondom a kommenteket.

Ez amit irtal gyakorlatilag ugyanaz mintha 38/40 valtassal szedned le a keretet, tehat az extra helyeken csak a hatterszint latod semmi mast. Ha lecsereled a ket $ff1e irast $ff07 irasra, mukodik is rendesen (persze az A es X erteket updateld). A $9a ciklusban van az elso $ff1e iras, ez a ciklus ugye 2 cpu altal hasznalhato ciklussal van a DMA vege utan, es pont az utolso megjelenitett karakter elso feleben fut, ezert meg a latchelesbe belefer a keret inditas kesleltetese, de mivel a bitmap fetcheles mar regen leallt es mar az elozo ciklusban RAM refresh ment, ezert nem is fog a TED semmi megjelenitheto informaciot beolvasni ezekre a teruletekre.

TLCCNS Creative Commons License 2003.05.20 0 0 1240
Szinte szóról-szóra ugyanezt a módszert használtam, azzal a különbséggel hogy nem jutott eszembe a cmp #$c9-es poén ;-), ezért a 2x ciklussal NOP-okkal, a maradék 0+1 ciklussal pedig egy feltételesen végre- vagy végre-nem hajtódó bcs *+1 -gyel bántam el :-).

L.

Előzmény: bubis (1236)
bubis Creative Commons License 2003.05.20 0 0 1239
Ami engem illet, a kov. TED-es dolog amit meg szeretnek csinalni az a DMA delay. Bar nem az, csak hasonlo, de mind1. :) Termeszetesen annak a forrasat is kozre adom majd.
Gaia Creative Commons License 2003.05.20 0 0 1238
Heh, nyilvantartanak :-) Nyilvan tartanak tolem ( (C) Kontroll Csoport? ) :-) A problemat Luca jelezte. Ha kiprobalsz olyan zeneket, mint pl. ami a Treasure Island-ben van akkor hallhato... Az utolso pillanatban attertem a Te pwm tablad hasznalatara a regi helyett, es abban faltol-falig ertekek voltak (0-65535). Ezt ugyan normaltam 0-255-re, mert 8-bites a buffer, amit hasznalok, am a regi tablamban 0-127 kozotti ertekek voltak. Na most ha ketszolamban mindket csatorna ugyanazon frekin jatszik akkor interferencia helyett ilyen recsegesfele lesz belole (ezt hallhatod is a 0.46-ban, sajnos). A filternek nincs ra hatasa... Ezt egyelore ugy oldottam meg, hogy 0-255 helyett 0-127-re normaltam a tablazatot. Van ezzel meg mas gondom is, de majd talan jobb ezt privatban ;-)

Jut szembe: mit szoltok Bionic/Synergy "talalmanyahoz"? Nagyon erdekelte a noise sample, elkuldtem neki is, es erre masnap meglepett a shift regiszter feltetelezett rajzaval... :-)

Hasonlo tema: kozben probaltam atirni a DirectSound kodomat, mert neha betorzit (olyankor gyors oda-vissza kell kapcsolni mas alkalmazas es a Yape kozott). Sikerult is egy szepen jatszo kodot csinalni, de ez most meg neha akar egy mp kesesbe kerul az emuhoz kepest. A hajamat teptem :-( Mindegy, ennek majd igyekszem utanajarni, amennyire idom engedi, es akkor majd kicserelem a DSound kodot az ujra.

Előzmény: TLCCNS (1231)
bubis Creative Commons License 2003.05.20 0 0 1237
Tenyleg gyerkocok! Az fli amit csinaltam megy valakinel? Erre gondolok: http://www.tar.hu/bubis/plus4/dfli.d64

Asszem Csabo-nal vagy Atinal pl. nem megy, ami eleg kulonos, mert nalam mukodik.

Andras

Előzmény: bubis (1236)
bubis Creative Commons License 2003.05.20 0 0 1236
Tenyleg! Latjatok, hogy hogyan stabilizalom ki a raszter megszakot. Ha nem lenne vilagos ff1e alapjan a bpl-el beleugrok egy kodba (sok cmp, vegen nop) aminek az a jo tulajdonsaga, hogy ha barhol egy byte-al kesobb ugrassz bele, akkor egy ciklussal gyorsabban hajtodik vegre. Igy meg ugyanazon a rasztersoron ahol a megszak tortent stabilizalni lehet. A kereten egy kicsit modusul a kod, ez screenen jo, ahol nincs badline.

A kerdesem az, hogy milyen stabil raszter eloallitasokat ismertek meg!

Előzmény: TLCCNS (1231)
MaugliEDC Creative Commons License 2003.05.20 0 0 1235
Bakkkkkker, de mé van 2 enter minden sor végééén???? Ehh.. Pedig megnéztem még browserrel is előtte..
Előzmény: MaugliEDC (1233)
bubis Creative Commons License 2003.05.20 0 0 1234
A Funet-en (is) fenn levo TED doksi ha jol emlekszem viszont meg mintha 4-4 karakter szeles keretet jelezne (a hblank helyek alapjan).

Hol van ez a funet-en? Nem talalom.

Előzmény: Gaia (1232)
MaugliEDC Creative Commons License 2003.05.20 0 0 1233
Na csak megy. :) Nemtudom tegnap este mit bénázhattam, de mivel ez most itt működött, be is teszem ide, hátha valaki hasznát veszi:



. 0600 SEI

. 0601 STA $FF3E

. 0604 BIT $FF00

. 0607 LDA #$05

. 0609 STA $07E5

. 060C LDA #$0F

. 060E STA $00

. 0610 LDA #$02

. 0612 LDX #$32

. 0614 LDY #$06

. 0616 JSR $FFBD

. 0619 LDA #$01

. 061B LDX #$08

. 061D TAY

. 061E JSR $FFBA

. 0621 LDA #$00

. 0623 JSR $FFD5

. 0626 BCS $0600

. 0628 INC $0632

. 062B STA $FF3E

. 062E CLI

. 062F JMP $0634



>0632 41 2A :a*



. 0634 JMP $1018



Ez mint látszik, "a*"-ot tölt..

A többi loader ment mailban csatolva.

Előzmény: Gaia (1228)
Gaia Creative Commons License 2003.05.20 0 0 1232
Igen, annyi. Illetve mintha meg lenne 4 pixel pluszban (Levente irta ezt anno a listara), de ezzel mar nem foglalkoztam... A Funet-en (is) fenn levo TED doksi ha jol emlekszem viszont meg mintha 4-4 karakter szeles keretet jelezne (a hblank helyek alapjan). A vege az lett, hogy megneztem a TV-kartyamon, es ott hatarozottan 3-3 latszik :-)
Előzmény: bubis (1229)
TLCCNS Creative Commons License 2003.05.20 0 0 1231
Hali!

Congrats a keret-magichez ;-). Most nem tudom kipróbálni mert melóban vagyok, majd este kísérletezek.

A keret tényleg kisebb mint 64-en. Úgy számolhatsz, hogy C64-en (emlékeim szerint) 63 ciklus van egy sorban, Plus/4-en pedig 57 (mivel más az órajelnél az osztásviszony). Ennyi számú ciklusból 40 a karakteres mező, + x (konstans) a vízszintes visszafutás ideje, a maradék pedig keret. Ezért Plus/4-en a keret "jóval" (kb. 2-3 karakterrel oldalanként) kisebb, ill. kicsit más ("szélesebb") a karakteres mező aspect ratio-ja.

Attila, közben figyelem hogy történések vannak hanggenerátor-téren ;-), ma igyekszem kipróbálni az ötletemet a szűrésre ill. közben elmondhatnád, mi az amit ténylegesen sikerült kijavítani tegnap este (amiről Luca beszélt :-) ).

L.

Előzmény: bubis (1229)
lavinaGOTU Creative Commons License 2003.05.20 0 0 1230
Most ugrott be, annakidején süldő basic guru koromban írtam egy kis proggit, aminek az volt a lényege, hogy ha megnyomtam a tekerés gombot a magnón, akkor a + , - gombokkal lehetett szabályozni a sebességet, hogy milyen gyorsan tekerjen. Egész lassú is volt, kb a play sebesség 10-ed részétől full speedig lehetett állítani... Jó móka volt.

Ennél kicsit durvább, amit egy nyíregyházi srác csinált, ő lelassította a motort hardveresen fele sebességre, hogy kétszer annyi cucc férjen el a kazettán. Arra már nem emlékszem, hogy működött-e, de volt egy kis kapcsoló kivezetve, ami sebességet váltott, sőt, egy kis hangszóró is volt beépítve, hogy lehessen prg. elejét keresni gyorsan.

Tényleg, Nyíregyháza szinte az egyetlen város, ahol nem tudok pluszis csapatról, kóderről, hogy volt-e valaki egyáltalán... Any info?

Más: végre szóra bírtam az OCEAN drive-omat a PC-hez kötve x1541 kábellel, hála egy WINBOND ISA-s I/O kártyának. Úgy tudtam bejumperolni, hogy találtam egy fotót interneten egy ugyanolyan kártya hátoldaláról, azzal a különbséggel, hogy arra rá volt szitázva a jumer settings tables. :DDDD

Szóval ha valakinek Debrecen környékén át kell pakolni cuccost PC-re, akkor mostantól jöhet. (csak sört kell hozni cserébe...) :)

Előzmény: Gaia (1228)
bubis Creative Commons License 2003.05.20 0 0 1229
Egyebkent asszem c64-en oldalt ugy 3 karakter szeles a keret, tehat gondolom Plus/4-en sem nagyobb, es akkor nem is erdemes jobban szelesiteni.
Előzmény: Gaia (1220)
Gaia Creative Commons License 2003.05.20 0 0 1228
Ez a tolto erdekelne... El tudod kuldeni vagy ilyesmi? Az konnyen kideritheto, hogy gyorstolto-e. Ha a drive cpu PC-je $0000 es $0800 kozott kovalyog, akkor legalabbis nem a ROM rutinokat hasznalja, es mivel lassabb toltot minek irna valaki a ROM-nal (nehez is lenne! :-) ), valoszinuleg gyorstolto.
Előzmény: MaugliEDC (1224)
bubis Creative Commons License 2003.05.20 0 0 1227
Koszi! :) Na ki is probalom:

lda #<irq
sta $fffe

:)

Előzmény: MaugliEDC (1223)
MaugliEDC Creative Commons License 2003.05.20 0 0 1226
Milyen jó, hogy ezeket írtad. Köszi! A 3 db 0-ra emlékeztem, de nem ellenőriztem le.
Most megnéztem, a hiba abból adódik, hogy amikor NEM MONITORBÓL töltöm be, akkor az $1001,$1002-n levő cím nem nullára mutat. (MONITOR-ból töltve jó.) Ez már csak azért is érdekes, mert más tömörítőkkel nem jártam így. De ezzel mindig. Pedig sokféleképpen kipróbáltam.
Előzmény: TLCCNS (1213)
bubis Creative Commons License 2003.05.20 0 0 1225
Luca is our foreign hero on a hungarian message board! :)
Előzmény: LucaFIRE (1221)
MaugliEDC Creative Commons License 2003.05.20 0 0 1224
Kérdés:
Nincs valakinek olyan loader-je, amit emu alatt is lehet használni? Találtam egy csomó régi loadert, de sajna egy se megy, pedig szerintem ezek nem gyorstöltők. Lehet, hogy be is szúrok majd ide egy asm forrást, mert igazán nem sok, pár byte az egész.
MaugliEDC Creative Commons License 2003.05.20 0 0 1223
A relációs jeleket úgy tudod beírni, hogy az lt, gt elé-mögé teszel egy & jelet és egy ;-őt


< : (&lt;)

> : (&gt;)
Előzmény: bubis (1219)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!