Azaz, nem tudtam hirtelen, mire fékezett akkorát, valaki átfutott a (lezárt) hídon, vagy mi? Aztán mire odanéztem, csak annyit láttam, hogy a zöld tárcsa mellett haladunk el... :o)
Október 1-től változik a mentrend az 56oson. Állítólag jobb lesz. Ehhez képest gyakorlatilag nem lesz semmi változás. Adnak +2 perc menetidőt, de több kocsit nem, mivel nincs. Így semmi nem történik. Az indulási idők nem változnak elveben, csak a tartózkodást csökkentik. Lesz 2 perc a Moszkván meg Hvben is. Ha jobban utánaszámolok, sok utas mellett egy Hvi visszafogás technológiai ideje kb 3 perc. A Moszkva rét ennél durvább, ott akár 4 perccel is lehet számolni megállástól indulásig csúcsban (a hurok már csak 5-ös). Tehát marad minden a régiben, csak a menetrendet igazítják a késésekhez.
Persze azért megnézném azt, aki így megoldotnak látja a problémát, hogy csinálna végig csúcsban zsinórban 6 kanyart (nem is egy ilyen szám van), ami kb 4,5-5 óra kaki-pisi-cigi nélkül...
Hát igen. Vagy kapaszkodnak és eléri a vili a Kelemen lámpát, vagy egy lámpa bukik, a menetidő nő 1,5 perccel, vagyis 8-10%kal. El lehet dönteni melyiket szeretnénk. És ha ezzel esetleg a 30 percenként járó 63ast késed le Hvben, akkor az elég gázos tud lenni.
Ja hát igen a germán TeWétől elvárható ilyen legyen, persze más kérdés Bp-en nem igen nyomható ki (normál bp-i közlekedésben a Kresz miatt is) a 70es tempó.
Még jó, hogy ezeken a járműveken ICS Tátra van seb mérő mert UV-val hogy a fenébe tudják a megengedett 50et tartani, érzésre, szal ez kicsit nonszesznek tartom az elmúlt 30 évben nem tudtak egy ilyen "mutatót" felszerelni az UVkra. Ja hát a 15-30-40 km/ó-ás cammogáshoz nem is kell, amit a Bp-i viszonyok megengednek.
Az 56-os még egy lépést tett egyébként az ''arany-Gubacsi-út-díj' '06 '' elnyerésére: 25 km/h az ívben az Akadémia és a Kelemen László utca között (Richtung Hűvösvölgy)
Koba(k)hoz hasonlóan T5C5-öt modelleznék, csak virtuális változatban, BVE progihoz. Ha tudnál jellegrajzot küldeni a precsenyi@hotmail.com címre, azt nagyon megköszönném (természetesen a jellegrajzot nem publikálnám sehol, senkinek nem adnám tovább).
És hol sikerült elkövetnie? Erre nagyon kíváncsi lennék.
Csak mert műszakosok tolták egyszer éjjel a Fehérvárin, 82ig jutottak úgy, hogy a Skálánál felnymták söntre, és az Andor utcánál kikapcsoltak. Ez teljesen hihetőnek hangzik. Ezért vagyok kíváncsi a 112re. Mellesleg aki egyszer is vezetett Tátrát, az érezheti, hogy ez sántít.
Ja és még egy! Milyen eszközzel mérte ezt a sebességet???
Hát akkor ellenőriznek rendesen. :o) Azt, hogy kiejt a vezérlés, úgy érted, hogy nem engedi tovább, vagy hogy nem lehet már vezérelni? Csak mert az kicsit kínos lenne...
A Kátrák egy páros kivételével 53-54-55nél bontják a menetvezérlést. Van egy változó, amit át lehet írni a járművezérlőben, attól függ ezen érték, hogy mire van beállítva. Mondjuk, ha 54nél kiejt, és jössz le a Völgy utcától, akkor a Vadaskerti előtt jóval rá kell fékezni, mert felmegy 57 fölé is.
Attól függ, hogy milyen ellenőrökre gondolsz:-) Alapvetően 3 csapat ellenőrzi a dolgozókat. Közülük az egyik az, amelyik adatmentést is végez. Ők csak az utolsó 8 kilométerrel foglalkoznak, ezen távon fél méterenként rögzíti az adatokat (sebesség, áram alapjel, hálózati fesz, motoráram, RETfék, index, menetparancs, fékparancs, előre/hátra irány, villfék, biztonsági relé, járműberendezés védelem, kerékcsúszás, helyettesítőfék, ajtók zárva, szükségüzem, homok). A gép egyébként az utolsó 1500 kilométert tárolja, igaz ezt már csak 2 méterenként vett adatokkal.
Egyébként a műszaknál is van egy Notebook, hibabehatároláshoz használják, az adatokhoz ilyenformán ők is hozzá tudnak férni.