A csengő sok más típushoz hasonlóan egyen öntvény, és természetesen létezhetett számos különböző forgalmazói felirattal is, amit az említett link igazol.
Ezért jó, hogy létezik a virtuális múzeum. Szerintem megtiszteltetés hozzájárulni új infókkal a magyar kerékpár gyártás történetéhez. A kirakós egy kis szelete is többet ér publikusan, mint az elfelejtett kincs. Természetesen ezeket is használhatod, de remélem készülnek még finom részletek. / Szerinted mennyit érhet?? Segíts!! Stb...! /
Igazából egy Osztrák bringán van , melyben sok minden nem stimmel.Első sárvédő nincs rajta, HB-s lánctányérral van szerelve , s ez mellett sok apróbb hazai alkatrész van beépítve.
Valójában egy kicsit katyvasz a bicikli.Hogy a sárvédő egyáltalán a bringa sajátja -e , azt is nehéz megítélni.(de talán igen).
Mivel most nem vagyok otthon , csak emlékezetből tudom :valami Velo -Humber a nyaktáblája(vagy talán Velo -Humbler). Ilyesmi.
Szia! Mindenképp kerékpáré,de nem "típusfüggően"...! Mindamellett rézből kiöntve így,ahogy kinéz,nem is biztos,hogy széria,mint inkább egyedi darab lehet...Én biztos,de lehet vagyunk egy jópáran,akik először látnak ilyet..:) Század legelejéről való,szerintem.
Megvizsgáltam a női WM-et is, vázszám: N 83068 Szegecstávolság: 69 mm
1948-as Nik lehet a nyomozásom szerint, bár fura, hogy a díszesebb fajta muffolás van rajta, ami némelyik Csodán is... de ha a Nik minimális változtatással a Csoda "továbbgyártása" akkor lehet, hogy jól sikerült a kutakodásom. :)
A ffivázas WM vázszáma B 31697 Való igaz, az első két karaktert (B és 3) nehézkes kiolvasni, de leginkább ez a kettő lehet. A festést meg kár lenne bántani rajta.
Ez az 50-es - 70-es évek kategóriája, ami ismert történelmi okok miatt nem volt nálunk újonnan kapható.... mert NSZK gyártmány volt.
A rendszerváltás után hoztak be pár használt gépet hozzánk - esetleg ezek között akadhat, bár a jó állapotuk miatt nem hiszem, hogy megválna új gazdája ezektől....
Azért ez kicsit más... Persze én se veszek ennyiért kerékpárt, de ennek az állapota kimagasló... És ennyit el lehet költeni egy hétvégi bevásárlásra is manapság. Persze mindenki el tudja dönteni hogy mennyi az annyi, meg alkudni sem ismeretlen fogalom..
Az árakkal amúgy nem lehet mit kezdeni, néha csak lesek egyes kerékpároknál... mindenki 5 és 20 ezer ft között árulja a gyakorlatilag nagyon hasonló biciklit, ill szinte teljesen ugyanolyat. Aztán jönnek páran és ők 40 és 60 ezer ft között árulják (nem eladják) hosszú hónapokig, évekig is néha. Na ezek nem tudom hogy mégis mit gondolnak... hátha van olyan madár, akit be lehet palizni?
A mesterségesen magasra felnyomott árakról nem is beszélve... sőt hogy azokat ne is emlegessük, akik csak azért is megveszik a szép darabokat, aztán meg hagyják rohadni... de nehogymár a másik !valódi! veteránkerékpárosé legyen.