Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2010.11.18 0 0 28694

Köszönöm, jó összefoglaló.

Ha kötekedni akarnék akkor írnám:

1) pont bármilyen optikára igaz, a villogó LED-től, az ismeretlen típusú keresztvasig.

4) Szintén elmondható bármilyen védelmi lépcsőre.

De nem kötekedem, mert egyetértek, minél több minden riasztja a tolvajokat, annál jobb, minél több lépcsőn kell átküzdeni magukat annál jobb. Jobb tíz 5% valószínűséggel leküzdhető akadály, mint egy 0,001% valószínűséggel leküzdhető.

 

Előzmény: stevie-w (28692)
drMinit Creative Commons License 2010.11.18 0 0 28693

 

 

És szerintem a legfontosabb:  kármegelőzés!

 

Ha a kedves feltörő kolléga beleszúrja a csavarhúzót a zárba és megtekeri, több 100.e forintnyi kárt tud csinálni egy szempillantás alatt.

És lehet hogy az autót el sem akarta vinni, csak bele akart nézni a kesztűtartóba....

Előzmény: Törölt nick (28691)
stevie-w Creative Commons License 2010.11.18 0 0 28692

Kérdezem, hogy Ti milyen, mekkora előnyét látjátok.

 

 

Számtalanszor leírtuk.

 

1) eleve elriasztó hatású, távol tartja a piti tolvajokat, mérlegelésre készteti a profikat

2) ha az autó kettős reteszelésű zárral rendelkezik, akkor jelentősen megnehezíti az ajtón keresztüli bejutást

3) ha az autó nem rendelkezik kettős reteszelésű zárral, akkor is érezhetően megnehezíti az ajtón keresztüli bejutást

4) egy módszeresen kidolgozott védelmi rendszer első eleme. A rendszer lényege, hogy több akadályon keresztül vezet az út az autó elindításáig, ezek között felváltva vannak mechanikus és elektronikus elemek. Az akadályokon nem lehet párhuzamosan dolgozni, csak egymás után, így összességében olyan hosszú ideig elhúzódik a lopás, hogy a kockázat felvállalhatatlanul megnő a tolvaj számára.

Előzmény: Törölt nick (28691)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.18 0 0 28691

Igen, én azt értem rajta.

Mert ez azt jelenti, hogy a mechanikus kulcsreszelgetés legfeljebb kiegészítő tevékenység, az autó elviteléhez, kormányzásához(!) nem elég a mechanikus kulcs. Sőt, alapból nem is kell hozzá. Hiába viszi el a zárbetétet, hiába készít hozzá kulcsot, nemcsakhogy beindítani nem tudja az autót (mint az én 13 éves Fordomban), hanem még kormányozni sem.

Egy ilyen autóban mekkora a haszna a zárdugózásnak? Nem csak annyi, hogy zárkihúzús-kulcsreszelés helyett az ablakot kell beverni? A mindenképpen szükséges második lépés úgyis az autó elektronikájának feltörése.

Kérdezem, hogy Ti milyen, mekkora előnyét látjátok.

 

Ezek szerint a villanyos kormányzár elterjedtebb, leterjedtebb az ócsó kategóriába, mint gondoltam. Egy 2002-es Megane nem a megfizethetetlen luxuskategória. (Ehhez képest azt olvastam, hogy az USA-ban kormányrendelettel kitiltották a BMW-ből az elektromos kormányzárat, nem tartották elég biztonságosnak...)

 

 

 

Előzmény: stevie-w (28690)
stevie-w Creative Commons License 2010.11.17 0 0 28690

az elmúlt 5 évben kezdődött csak az elektromos kormányzár történe

 

 

Mit értünk elektromos kormányzár alatt? Ami mechanikusan rögzíti ugyan a kormányt, de egy elektromotor húzza be?

 

Az nem éppen öt éves sztori: a 2000 végén bemutatott Laguna II-ben alkalmazták először, mert az volt az első indítókártyás jármű. Az alsó-középkategóriába 2002 végén érkezett a Mégane II bemutatásával.

Előzmény: Törölt nick (28688)
drs Creative Commons License 2010.11.17 0 0 28689

Sziasztok,

 

ELLOPTAK egy kedves baratnom autojat a XII. kerulet Csorna utcabol.

 

LAW-505 Honda Civic Ezustmetal.

 

Ha tud valaki valami infot, kerem jelezze a hondaciviclaw505@gmail.com email cimen.

 

Koszi

drs.

Törölt nick Creative Commons License 2010.11.17 0 0 28688

Figyelj már, szerintem te nem egy konkrét problémára keresel megoldást, csak összevissza csapongsz.

:-) De én egy konkrét problémára keresek megoldást. A saját autómra. (Na, mit gondolsz, az én autómban milyen kormányzár van?)

 

30 éve védem az autómat. Próbáltam mindig az autónak, korszaknak megfelelő eszközzel.

Az első Zsigulimban (1978!) elég volt, hogy a csomagtartóban volt egy kapcsoló, amelyik összekötötte a belső világítást a duda gombbal.Aztán jött az elektromos "titok", ami egy DB9-s csatlakozóba épített tranzisztor volt és anélkül nem működött a tranziszos gyújtás.

És így tovább.

Ma 2010-t írunk. 1980-as módszerekkel nem tudod megvédeni az autót. Minden autóban van OBD csatlakozó, a netről csodadolgokat lehet beszerezni/letölteni, utcasarkon másolják a kulcsot, bárkinek lehet egy trélere, az akkus flex nem elérhetetlen, stb. Viszont ma már nem lehet az autókat egy görbe dróttal kinyitni, legtöbb autónak van gyári elektronikus védelme, ugrókódos riasztók, motortérzárak, GSM/GPS, stb. vannak.

Én úgy veszem észre állandó harc van a tolvajok és a tulajok között, mint a páncélok és az ágyúk között.

A tulajok kitalálják a riasztót, a tolvajok rájönnek, hogy az indexen keresztül támadható. Ha ezt is megvédik, akkor lehallgatják a jelet. Akkor jönnek az ugrókódos riasztók. És így tovább.

 

A kormányzárat régen egyszerűen leszerelték, vagy egy erőteljes mozdulattal eltörték. Igazad van, csak az elmúlt 5 évben kezdődött csak az elektromos kormányzár történet, de ahogyan én az autóipart ismerem nem sok idő és minden autó olyan lesz.

 

Aki ujonnan, szalonból vesz autót és mindenféle védelem nélkül az utcán tartja.... Az felelőtlen. Persze többieknek jól jön, mert a tolvajok a védtelent fogják elvinni.

 

Szerintem ez a fórum arról szól, hogy ne lopják el az autóinkat. Arról, hogy mivel védhetjük meg autóinkat a rossz emberektől. Melyik kormányzár, riasztó, GPS/GSM rendszer, immo, titok, beszerelő műhelynek milyen előnyei, hátrányai vannak.

Univerzális megoldást találni nagyon nehéz, mert műszakilag is, gazdaságilag más védelem való a kolléganőm 35eFt-ért(!!!) vett kispolákjába, mint a főnököm E350-es kupéjába. (Az előbbiben semmi nincs, az utóbbiban Pj. És ez így van jól.)

 

A csapongásért elnézést kérek, nem nagyon tudok szép dolgozatot fogalmazni.

Előzmény: Törölt nick (28687)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.17 0 0 28687

Figyelj már, szerintem te nem egy konkrét problémára keresel megoldást, csak összevissza csapongsz.

Mai autók- elektromos kormányzár?

 

BMW? Igen..abban van ilyen. Már a legutolsók közül néhányban.

És minden "mai autó" prémiumkategóriás BMW?

 

Végletekbe esel. Százezrek és milliok vesznek és tartanak utcán mindeféle védelem vagy dugózás nélkül mezei, primitiv, mechanikus, a 20évvel ezelőttiekre mindenben hasonlító kocsikat. Újonan, szalonból.

 

 

Előzmény: Törölt nick (28686)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.16 0 0 28686

OK, azt hiszem sok a félreértés!

S-Wonder: Tényleg nem értem a lényegét.

SaInZaTic: Keveredi sok minden közöttünk!

  • Ha van vészajtónyitás, akkor nincs hátránya a dugózásnak.
  • A mai autókat már nem olyan mechanikus egyszerű kulccsal elvinni, mert a gyujtás lukába nem azt kell bedugni, hanem egy elektronikus csudácskát. Modern autót csak daruval lehet elvinni, ha valaki csak reszeléshez ért. Mit kezd a BMW elektronikus kormányzárával? A 13 éves Fordomat (ha kireszeli azt a hatszögletű csodát...), akkor el tudja vontatni, bár a szervo nélküli kormánnyal szenvedni fog rendesen.
  • Szerintem jobb a több védelem. Sok mindent ki lehet találni, pl. ha van egy kormányra tehető bigyód, sebbváltózárad, akkor hiába jut be az autóba, még flexelnie kell egy kicsit, nem tud elegánsan beszállni és elvontatni az autót. Többféle védelem kijátszása sokkal nehezebb.
  • Az elektronikus motortérzár a "divat". Pont én voltam, aki pár hete kérdeztem, hogy mi a rossz a nem elektromos motortérzárban, én kevésbé bízom a villanyosban. Lehet, hogy könnyebb feltörni, de nem cska arra akarom bízni az autómat.
  • Te beütnéd. Én is. Az én családom bemászna a törött ablakon. De nem hiszem, hogy mi vagyunk a Pj tipikus vevője. Láttam én már bankigazgatót osztrák autópályaparkolóban trélert várni. A költségeket a cég fizeti. Ismerősömet tényleg Kubában hívta a Pj, hogy nézzen már rá az autójára, mert bejelzett. (Lemerült az udvarban az akkuja.)

Előzmény: Törölt nick (28685)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.16 0 0 28685

Nem írtam, hogy indul vele, de van hozzá egy kulcsa. Pl elvontatni nagyszertűen lehet, ez még két mezítlában telepi zsiványnak is sikerülne ma, 0 hozzáértéssel.Hangsulyozom fényes nappal, emberek szeme láttára. 0kockázattal.

 

Miért kellene trélert hívni, nem elektromos motortérzárról van szó(akkor arra mit mondanál?:)), csak egy zárdugózásról, amihez mindig kialakítanak valami titkos vészbejáratot is.

Megjegyzem én akár inkább beütném a hátsó oldalablakot magamnak (pártizezer ft), minthogy 1500km tréler(többszázezer ft)..

....teljesen életszerütlen dolgokat találsz ki tényleg.

 

 

Előzmény: Törölt nick (28683)
stevie-w Creative Commons License 2010.11.16 0 0 28684

Kérdés ez az előny megéri-e azt, hogy ki kell hívni Ausztriába a Pj trélerét, hogy hazavigye az autót.

 

 

Látom, még mindig nem értetted meg a lényegét...

Előzmény: Törölt nick (28683)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.16 0 0 28683

Használhatóság veszteség nulla, ki nyitogatja kulcsal és miért?

Nem ismétlem, leírtam pár forgatókönyvet, amikor kulcsolni kell. Az akku lemerülés csak egy a szituációk közül, de velem már előfordult nem is egyszer. Egy hét alatt is lemerülhet az akku, elmegyünk síelni és közben nem autózunk, csak fázik az autó. (Az apósom Skoda 120L-je három hónapos téli állás után is indult, de a korszerű autók elég sokat vesznek fel csak úgy maguktól. Pl. a GPS/GSM riasztó...)

 

készrereszelt kulccsal

A mai kulcsokat már nem elég reszelni. A 13 éves Fordom kulcsában van egy kis transzponder, hiába másolja le mechanikusan nem indul vele az autóm. Egy korszerű autóban, ha jó riasztó/immo van benne, akkor a kulcs a kisebbik probléma. Szerintem. De elismerem tényleg előny, ha nem tud hozzá kulcsot reszelni. Kérdés ez az előny megéri-e azt, hogy ki kell hívni Ausztriába a Pj trélerét, hogy hazavigye az autót.

Előzmény: Törölt nick (28682)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.16 0 0 28682

Használhatóság veszteség nulla, ki nyitogatja kulcsal és miért? Lemerül az aksi, stb?

Idejében csere, vészbejárat, stb.

 

Mennyiben akadályozza a tolvajt, hogy nincs zár az ajtóban?

 

Nem tud mit kitépni és kinyitni, majd szépen elsétálni, pár perc mulva pedig a készrereszelt kulccsal 1000000 ember szeme előtt, mint holmi Tulaj, teljesen nyiltan és nyogodtan szerelni, próbálkozni, vagy csak ismán beülni, ráakasztani egy lopott rendszámos kocsira, és gó.

 

Azonnal felmerül, vagy elektronikai okosságra(kódlopás) lesz szüksége, vagy üvegtörésre, vagy valamire, mert nem jut be komoly és látványos roncsolás nélkül.

Inenntől fényes nappal nehéz feltünés nélkül ügyködnie, tovább kell roncsolnia bent, eltörve a gyújtáskapcsolót is, ha egy kocsit matatni lát a rendőr vagy polgárőr, max odamegy, aztán hagyja a fenébe, szinte bármit mondhat mr tolvaj, a kockázatat kb nulla körüli.

 

"Bocs, fenthagytam az iratokat", stb, ha nagyon erősködik a zsaru, mert szokatlanul lelkiismeretes(1000 rendőrből kb egy!) , "á mindjárt lehozom elnézést biztosur".. (és nem látja többet, félóra, egyóra, megunja, elmegy. Az hagyján, de  a tolvaj még aznap vissza és szépen csinálja tovább!!)

 

Ha viszont ablak betörve, gyujtáskapcsoló letörve, nem egy kulccsomó fityeg a kocsiban, hanem a zártörő, az ugye kicsit más szitu.

 

Előzmény: Törölt nick (28681)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.16 0 0 28681

"neked még akkor is kérdéseid és félelmeid lennének"

:-) A dolog egyszerűbb. Úgy általában nincsenek félelmeim. De amikor épp az új autóm védelmén töröm a fejem, akkor számba veszek minden eshetőséget. Nem, nem akarok minden elképzelhető esetre felkészülni, hanem egy jó kompromisszumot akarok a biztonság, használhatóság és az ár között.

A zárdugózásban azért voltam (vagyok) bizonytalan, mert nem tudom, hogy a biztonsági nyereség és a használhatóság veszteség hogy aránylik egymáshoz.

Mennyiben akadályozza a tolvajt, hogy nincs zár az ajtóban és mennyire akadályoz engem, hogy nincs zár az ajtóban?

Mindössze ennyi volt a kérdésem.

A vészbejárat jó ötlet, mert megoldja a problémát. Ha titkos/egyedi, akkor a tolvajt akadályozza a zárdugózás, engem nem.

 

A biztosítós történetek arra intenek, hogy az ember inkább bízzon az autója védelmében, mint a CASCO-ban. (Hogy a rendőrséget már ne is említsem, hiszen őket azért fizetjük, hogy ne lopják el az autóinkat, de ezt az elvárást nem nagyon teljesítik.)

Előzmény: puniversal (28679)
stevie-w Creative Commons License 2010.11.16 0 0 28680

Továbbra sem látom tisztán, hogy az egyes CASCO-knál mi a helyzet a kulcslopással.

 

 

Saját példám alapján a gyakorlatban úgy néz ki, hogy első körben a biztosító elutasítja a kifizetést, majd a pert elveszíti.

 

Nálam az történt, hogy besurranással szerezte meg a tolvaj mind a két indítókártyát, valamint a forgalmit is. A biztosító nem fizetett, pert indítottunk. A pert első fokon megnyertük, a biztosító (Uniqa) csak az első tárgyalásra küldött igazi jogászt, a későbbi fordulókra már csak jogász gyakornokot, a végén senkit (!). Az első fokú döntés ellen nem fellebbezett, másnap fizetett.

 

A lopás napjától szinte pontosan két év múlva jutottunk pénzhez. Az önrészen kívül költség volt az ügyvéd sikerdíja (100.000 ft + a perérték 20 százaléka). Némileg enyhített a káron, hogy elég tetemes kamatot is fizettetett a bíróság a biztosítóval, illetve bizonyos költségeket el lehetett számolni, például az ügyvéd díjazásának egy (kis) részét.

 

Az ügyvédem, aki kifejezetten biztosítási ügyekre specializálódott, már előre elmondta, hogy a biztosítók sorra vesztik el ezeket az ügyeket, és a perbeszédében is számos precedensre hivatkozott. Említett egy olyan esetet, amikor járó motorú autót loptak el, és a biztosítónak mégis fizetnie kellett, igaz, nem 100 százalékot, csak hetvenet.

 

 

Előzmény: Törölt nick (28678)
puniversal Creative Commons License 2010.11.16 0 0 28679

Nem akarlak megbántani,de szerintem itt elöttem kb olyasmire céloztak (ahogy olvasom),hogy ha a kocsidba beülne 4 rendőr, beállnának vele egy páncélautóba,ami lemegy egy atombiztos mélygarázsba amit befalaznak,neked még akkor is kérdéseid és félelmeid lennének,hogy mi van akkor, ha Kínából egy gyémántfúróval átfúrnak az asztenoszférán és onnan közelítik meg a kocsit ...

 

Előzmény: Törölt nick (28678)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.15 0 0 28678

Nézegetem én is az ilyen ajánlatokat és nagyon meg kell nézni, mert valahol mindegyik beépíti a saját hasznát.

Mennyi ennek az egyszeri beépítési költsége? Ingyen? Mert akkor az nagyon jó!

Benne van-e ebben a SIM kártya díja?

Mlyen szolgáltatásokat biztosítanak?

Az ingyen szolgáltatás kicsit gyanús nekem.

A 6k/hó nekem egy picit magasnak tűnik, vannak ennél olcsóbbak is a piacon.

(Még a Pj is olcsóbb ennél, havi 4k+ÁFA! És az lophatatlan!!?? Arra garanciát is vállalnak, úgyhogy CASCO sem kell mellé!!?? Ehhez képest ez drágának tűnik, de az ördög a részletekben van, mert felszínesen minden ajánlat (még a Pj is!) jónak tűnik.)

 

A CASCO-k ára nagyon szór. Én pl. magas önrészűt (30%) néztem ki magamnak, mert ha kis valószínűséggel lopják el, akkor jobban megéri és ha ellopják, akkor már mindegy, hogy 20%-t, vagy 30%-t fizet a biztosító, mert úgyis rengeteg pénz, kellemetlenség, nekem ilyenkor az kell, hogy ne az autó teljes árát kelljen kifizetni, hanem csak egy kis részét.

 

Továbbra sem látom tisztán, hogy az egyes CASCO-knál mi a helyzet a kulcslopással. Mert ilyeneket találok a szerződésekben:

"Lopáskockázatra is kiterjedõ szerzõdés esetén a szerzõ-
dõ/biztosított köteles a biztosítási ajánlatban megjelölt kul-
csokat, elektronikus indítókártyákat és távirányítókat (beleért-
ve a biztosítási ajánlat felvétele óta birtokába került kulcsokat,
elektronikus indítókártyákat és távirányítókat is) lopáskár ese-
tén a káresemény bejelentésekor a biztosítónak hiánytalanul
átadni."

Ez alapján ha a kulcsot lopják el, vagy ha kipenderítenek az autómból nem köteles fizetni, de legalábbis van lehetősége arra, hogy első menetben visszautasítsa a fizetést. Van még ezután rész, de azt - bevallom őszintén - nem értem, mit jelent a gyakorlatban:

"Amennyiben a jelen pontban foglaltak a szerzõdõ/biztosított
által a lopáskár idõpontját követõ kulcs, elektronikus indító-
kártya és távirányító elvesztés következtében nem teljesül-
nek, úgy a feltételek ebbõl eredõ ellenõrzésének meghiúsu-
lása a biztosító hátrányára nem értékelhetõ."


Előzmény: Strong Bad (28677)
Strong Bad Creative Commons License 2010.11.15 0 0 28677

Most ajanlott egy biztosito havi kb 6k-ert GPS-es autokovetest, belfoldon-kulfoldon, plusz sajat mentoszolgalatot, mert baleset erzekelo szenzort is beepitenenek a kocsiba. Cserebe a Casco -20% lenne. Mondjuk nem is lenne hulyeseg, mert eleg magas a Cascom sajnos. Mindez 3 evig es utana ingyen.

drMinit Creative Commons License 2010.11.15 0 0 28676

Másról beszélünk.

Ha lesz időm, leírom.

Előzmény: Törölt nick (28675)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.15 0 0 28675

Nem értem. Túllihegve? Hiszen ez a fórum, pont a lihegésről szól, nem?

Őszintén szólva én nem vagyok híve a zárdugózásnak, mert csökkenti az autó használhatóságát, de elismerem, hogy bentlévő zárral sebezhetőbb az autó.

Ha viszont kiszedik a zárat, akkor az ajtókárpit dinamittal való lebontásán kívül is jól jönne valami nyitási lehetőség. Mert az ablakbeverés és hasonlók ellen találták ki azt a zárat, amit belülről sem lehet kinyitni, ha be van zárva.

 

Az viszont igaz, hogy nem célszerű az ilyen jellegéből adódóan "titkos" vészbejáratokkal kapcsolatos ötleteket nyilvános fórum megbeszélni, mert egy eszesebb tolvaj, azért az "Autólopás" fórumból is tanul.

 

Előzmény: drMinit (28673)
drMinit Creative Commons License 2010.11.13 0 0 28674

csak hogy nehogy egyoldalú legyen.

 

Manapság sokat sokfelől hallottam azt a tényt, hogy a Fiat Ducato kisteher és társairól, előszeretettel lopják a katalizátort.

 

Ki ebben érintett, kicsit figyeljen oda.

Megvédeni még nem tudom, hogy lehet, de a megelőzés is segíthet valamelyest....

drMinit Creative Commons License 2010.11.12 0 0 28673

Ez egy kicsit nagyon túl van lihegve, nem de???.

a csóka odamegy, és beveri az ablakot..... vagy hoz egy konzervnyitót és kinyit bármit.

 

tessék mégegyszer végig gondolni. Nem páncél autó építés a lényege a vész bejáratnak...

 

Előzmény: Törölt nick (28672)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.12 0 0 28672

"de ezt tudnod kell hogy a zárdugó általában párosul egy vészbejárat építésével."

Ezt hogy kell elképzeljem, jól gondolom hogy elektronikus/villamos vészbejáratról van szó?

 

Én mechanikusat szeretnék. Szerintem alapvetően két esetben kell a vészbejárat:

  1. Lemerült az akku. A csomagtartónak meghagyom a mechanikus kulcsot, azon keresztül a hajlékony tulaj, vagy a gyereke bemászik előre és vagy kinyitja a motorháztetőt (ha nyitható villany nélkül) vagy a szivargyújtóba dugja a töltőt.
  2. Az akku jó, csak elromlott (vízbe esett, összetört, elveszett, lemerült, stb.) a távirányító. Vagy olyan elektromágneses vihar van, hogy közelről sem muxik a távirányítás. Vagy a riasztó kontakthibás, elromlott (vagy elrontotta a tolvaj). Vagy a központi zár elromlott, kiégett a biztosítéka, elszállt a vezérlője, egyszerűen kontakthibás.
    Ilyenkor nem elég, ha bejut a kisember az utastérbe, mert az ajtót még ki kellene valahogy nyitni belülről. (Egyre inkább belülről nem nyithatók a központi zárak!) Olyat tudok elképzelni, hogy van egy nagyon titkos madzag, ami az ajtókápit egy titkos lukán kilóg és azt meghúzva mechanikusan nyitja az ajtót. Természetesen ugyanez igaz a motortér zárra is, annak is kell lennie egy vészbejáratának.

A vészbejárat kell, de olyanra kell megcsinálni, hogy egyedi legyen, el kell rejteni, sőt más módon is meg kell nehezíteni, hogy rövid idő alatt használja a tolvaj.

Előzmény: bejáratós (28671)
bejáratós Creative Commons License 2010.11.11 0 0 28671

Szia!

 

Köszi a gyors választ!

 

"de ezt tudnod kell hogy a zárdugó általában párosul egy vészbejárat építésével."

Ezt hogy kell elképzeljem, jól gondolom hogy elektronikus/villamos vészbejáratról van szó?

 

"Ha például a műszerfal alá van szerelve, a visszajelzője miatt, sajnos könnyen rá is akadnak."

Semmit nem akarok a műszerfal alá rakni, vagy esetleg nagyon mélyen a műszerfal, fűtésbox mögé.

Szívesen raknám az autó hátsó részébe, de ott nem nagyon tudom mit lehetne vele blokkolni.

Így "csak" azt nem tudom mit blokkoljak vele, gondoltam a gázpedál potira, vagy a felsőholtponti jeladóra.

A kimeneti madzagjával vajon mit lehet vezérleni?

 

Bevált CAN riasztót esetleg tudnál ajánlani ehhez a típushoz? Nézegettem sokat, de a kompatibilitási listákban nem találom ezt az évjáratú V70-et, csak az újabbakat.

 

-bejáratós-

Előzmény: drMinit (28670)
drMinit Creative Commons License 2010.11.10 0 0 28670

 

Most csak röviden, mert sok időm nincs, de ezt tudnod kell hogy a zárdugó általában párosul egy vészbejárat építésével. Ez azt jelenti hogy ha bármi miatt nem tudsz távirányítóval nyitni akkor van egy másodlagos lehetőséged.

 

 

A SkyBrake önmagában tényleg egy komplett készülék.

A működési sajátossága miatt nem lehet semmivel összeilleszteni.

De ettől még lehet úgy megtervezni az autóvédelmet hogy az egymástól különálló eszközök egymást segítsék. És ettől lesz valami igazán rendszer...

Ha például a műszerfal alá van szerelve, a visszajelzője miatt, sajnos könnyen rá is akadnak..

 

 

 

a gsm rendszereket mi általában kiegészítésként ajánljuk, ha már egyébként_a jármű be van védve_.

Ugyanis önmagában, védelemre, szerintem nem alkalmas.

Legalábbis semmivel sem biztonságosabb mint egy hagyományos alap, távirányítós riasztó.

-feltéve, ha önmagában hangjelzésre is képes és nem csak telefonál.

 

Tudomásom szerint a Volvo ugrókódos rendszerű.

Előzmény: bejáratós (28669)
bejáratós Creative Commons License 2010.11.10 0 0 28669

"Hát, mennyiért és mit?"

Na itt már nem vagyok ilyen magabiztos.

Zárdugózást nem igazán szeretnék, bármi hiba esetén nem tudok bejutni az autómba, az pedig nem vicces.

/ha be van zárva az autó, belső kilinccsel sem nyílik, az úszó pedig a kárpitba teljesen besüllyed/

Immora gondoltam én is, a Skybrake tetszik, problémám az vele hogy véleményem szerint nem igazán integrálható rendszerbe.

Néztem ezen felül az ebay-on GPS/GSM trackert, szimpatikus hogy értesít bármi is van az autóval, valamint az autó felé is van kommunikáció, ill. le lehet kérdezni a helyzetét ha már megtörtént a baj. Tudom hogy léteznek GPS és GSM jammerek is, de talán a drágább, külső antennás GPS/GSM trackert nehezebben lehet zavarni.

Célom az lenne hogy tudjam használni az autóm gyári távirányítóját, amivel nyitnám az autót, és inaktivizálnám a riasztót (vajon ugrókódos-e a gyári táv?), a kulcson lenne egy transzponderes indításgátló, és a riasztó központon lógna a GPS/GSM tracker.

Erről a rendszer felépítésről kérném a véleményeteket, ill. segítséget a készülékek kiválasztásában.

 

-bejáratós-

Előzmény: altefnegy (28668)
altefnegy Creative Commons License 2010.11.10 0 0 28668

Hát, mennyiért és mit? A szokásos zárdugó-indításgátló-motortérzár-indítságátló-stb. mellé én még megugranám a gyári extra laminált oldalüvegeket is. Szerencsére az első védelmi lépést már megtetted, régi Volvo kombit vettél. ;)

Előzmény: bejáratós (28666)
drMinit Creative Commons License 2010.11.10 0 0 28667

mondasz valamit....

 

Előzmény: bejáratós (28666)
bejáratós Creative Commons License 2010.11.09 0 0 28666

Üdv az uraknak!

 

Segítséget kérnék, 2002-es Volvo V70-be milyen védelmet javasolnátok?

A riasztó vinnyogást sokra nem értékelem, szerintem inkább az indíthatóság meggátlása és a követhetőség lenne a fontos.

 

-bejáratós-

metalex Creative Commons License 2010.11.07 0 0 28665

Aggodalomra semmi ok, zordon martalóc kinézetem palástolja vaj szívem. (:-)

 

Stevie, ne már !!! Te is tudod, hogy SW-m van, annak meg te is láttad már a motorháztetejét ! (:-)))))

Egyébként meg kb. annyit járok sötét éjszakai sikátorba mint Te(:-)

(azaz, várjunk csak, mit is csinálsz néha-néha ott lent délen (:-)))))

Előzmény: stevie-w (28646)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!