Gumis témában egy utolsó felböffenés részemről, aztán befejeztem.
Nem tartozok azok közé, akik gyilkost kiáltanak azokra, akik 7 fok alatt nyári gumival merészkednek az aszfaltra. Viszont nem szívesen látom azokat, akik hóban/jégen 20-30 Kmh-val láthatóan csúszkálnak ott, ahol én akár negyvennel is stabilan tudok közlekedni. Féltem az autóm fényezését. Őket szívesen kiszűrném a forgalomból valamilyen szabályozással. Sajnos a szabályoknak van egy "fűnyíró" hatása is, azokat is bánthatja, akik ártalmatlanok.
És most jöhetnek az "Én harmincnál kevésbé vagyok veszélyes, mint te negyvennél..." kezdetű hozzászólások.
Részemről inkább azért volt a szájtépés, mert nem szeretem azt a mostanában divatos nézetet, hogy aki nagyvárosban januárban 5 fokban száraz időben nyári gumival autózni mer, az potenciális gyilkos, idióta, őrült, mer' a nyárigumi7fokalattaje...
"Nálunk két dolog következne egy ilyen szabályból: valaki télen-nyáron téli gumival járna, ami tudomásom szerint nyáron nem valami jó."Nyáron a téli gumi sokkal biztonságosabb, mint télen a nyári.
Egyszerű a megoldás, legyen két Wartburgunk, egyik téli, másik nyári gumikkal, és akkor mindig az útviszonyoknak és az évszaknak megfelelően tudunk autózni. :-)
Szerintem nincs semmi értelme, de ez inkább hitvita lenne :) Akinek járnia kell télen is, és nem akar mindenhol nagyon lassan és óvatosan menni, annak csak van annyi esze, hogy vesz jó gumit. De például hogy én azért fizessek gumitárolási díjat (nincs családi házam), vegyek egy pár év alatt elöregedő téli garnitúrát, mert kb. kéthetente egyszer ha száraz az út mennék a városban 20 kilométert télen is, na ez fájna. Hangsúlyozom: nem fogok hóviharban vagy jeges úton száguldozni, mert megtehetem.
Nálunk két dolog következne egy ilyen szabályból: valaki télen-nyáron téli gumival járna, ami tudomásom szerint nyáron nem valami jó. Akik meg eddig is spóroltak, azok vennének valami szar 10 éves használt télit, ami még nyáron is rosszabb lenne mint a nyári. Semmi értelme. Nem kell mindent túlszabályozni.
Igazad lehet ..megfogadom a tanácsodat.Elől 1éves matador téli gumik vannak a kocsin ..hátul pedig szintén 1 éves ujszerü nyári gumik ....ugyhogy ezeket az OR34eseket csak hátra szeretném....hogy el tudjak menni átiratni a kocsit.
Én támogatnám, ha bevezetnék nálunk is. Hobbi autós a hobbi autóját hagyja otthon ilyen útviszonyok között. Mondom mindezt részben hobbiautósként. A Barkas-ra igen nehéz lenne méretpontos téli papucsot szerezni, de nem is veszem elő tavaszig. A Wartburgomon meg téli abroncsok vannak, bár az is november közepén mozdult utóljára. Én azt vallom, hogy lehet hobbiautózni, de a közlekedés nem hobbi.
Szia Danyinov1! Ha rám hallgatsz nem kísérletezel ilyen 1000 éves gumikkal, pláne nem télen. Nekem akkor ment el a kedvem az ilyen jellegű "spórolástól" amikor egy esős augusztus 20-dikán Siófoki börzéről hazafelé, egy teljesen szimpla kanyarban, és forgalmi szituációban, kis sebességnél felúsztak a mintázatra újszerű, de igen csak koros Trayal illetve Rosava gumijaim. Ott rájöttem, hogy a kasznis többe kerül, mint a ha vennénk 4 új "Wartburgra még jó", olcsóbb árkategóriájú gumit. Kicseréltem az összes autómon, Debica nyári, illetve King Star téli gumikra, mindegyik kb 10 000 Ft/db áron volt a NET-en, és azóta sem bántam meg.
Igen :) Nem lehet, hogy azért, mert nálatok több hegyvidéki rész van? Ausztriában is kötelező. Remélem nálunk nem is lesz, mert egy keveset futó hobbiautónál cserélgetni állandóan értelmetlen és drága lenne...
Értem,tényleg kár hogy már nem gyartják..de akkor a rendőrök csak nemszólnak majd hogy nincs M.S es jelzés vagy hópihe a gumin....nemtudom nálatok Magyarországon hogy van ez de engem ahányszor megálítottal itt Szlovákiában mindég lekontrolálta a gumit.
Ez a Barum OR34 a Skoda 105/120 gyári szerelésű gumija, az 1980-as évek elejétől, amikor áttértek a 13 collos kerékméretre. Akkoriban nem volt divat még a téli-nyári gumiszett, ezért a csehek igyekeztek egy univerzális profilt kihozni. Ha megnézed, be van lamellázva a gumiprofil, mint a téli gumikon szokás, de valóban, nincs rajta M+S jelölés, tehát mégsem téli gumi. Az akkori viszonyok közt, a keleti autókra bőven megfelelő gumi volt. Sajnos valóban nem gyártják már, pedig ha újonnan lehetne venni valami megfizethető áron, a Lada-Skoda-Wartburg állománynak ma is untig elég lenne.
Nah akkor örülök...mert a verdát 2téli és 2nyári gumival vettem...de ván 2 ilyen OR34 es jo alapotu gumim...ugyhogy nemkell vennem télit...legaláb már elfogom tudni vinni átiratni a kocsit.
A voltot úgy értem, hogy már nem gyártják tudtommal. Igen, kb. 20 évvel ezelőtt, meg régebben a gumik nagy része olyan volt, hogy téli-nyári együttes használatra lett kifejlesztve.
Sziasztok.. igy ránézésre megtudnátok nekem mondani hogy mindkét gumi nyári e vagy téli...egyiken sem lelek M.S es jelzést vagy hópihét...de én ugy emlékszek hogy a baloldali az téli...rosszul emlékszem??
"Sajnos e nagyszerű mozdonyokból egyetlen példány sem maradt az utókorra, így csak fényképekről emlékezhetünk a MÁV leghatalmasabb, de Európában is a legnagyobbak közé számító, idehaza méltán Gigant-nak becézett gőzmozdonysorozatára."
időnként rózsaszín álmokat szőnek a vasútbarátok az 1919-ben Törökországba exportált 3db 601-esről, de nem tudni, mi lett velük... Eltüntek az I.VH forgatagában. Csoda lenne, ha egy is előkerülne közülük...
"A napi járós autó hiába lett kialvázvédőzve, megcsinálva" - a helyzet az, hogy akárhogy is igyekszik az ember rendbe hozni, sosem lesz többé már olyan tartós, mint egy gyári állapot esetén alvázvédőzött Warti. A téli sós latyak a legrosszabb, meg hidegben füvön parkoltatni (összes pára alulra kicsapódik hajnalra....).
"Meg különben is, lassan tisztes családapává kell válnom, nem utcai huligánná."
És ez csak úgy érhető el, ha valami tömeggyártott jellegtelen céges autóba ülsz aminek még a gumiját sem festheted ki ? Még ha nem is Mickey Thompson slickek vannak rajta ?
1. Ha nem tartod kint, akkor is elrohad, elég csak használni télen-nyáron. A napi járós autó hiába lett kialvázvédőzve, megcsinálva, most van nálam 7-dik éve használatban, és a kasznija nagyon oda van. Ajtók alja, padlólemez, hátsó sárvédők, hátsó oldalablakok alatti rész, küszöbök, alváz. 2. Mennyire megbízható egy ilyen olajzó rendszer? Nem tud pl eltömődni, kiül az olaj, vagy mittomén?
1.) Nem kell kinn tartani az esőn, mert felzabálja a rozsda. És ha már kinn van, a nem használás sem tesz jót neki.
2.) Szerintem van is neki. Be lehet állítani a felszerelési helyzetet párhuzamosra is. Ez egyébként egy nagyon felextrázott modell, korai padlóváltó, különolajozó, hátsó ködlámpa, krómok.
1.) Hosszú évek megfigyelései alapján mondhatom, hogy a leginkább elrohadt Wartburgok Lengyelországban vannak.
2.) Érdekes ez a különolajozás. Az olajszivattyú lendkereke abszolút nem párhuzamos a generátoréval. Plusz azt sem értem, hogy ebben az esetben egy ékszíj hajtja a vízpumpát, generátort és olajszivattyút? Vagy hogy vannak meghajtva ezek?
A Púposom se jön elő hamarabb ... én meg a melóhelyemen raktam el egy csendes, száraz sarokba ... Egy illedelmes hangú kérés, és "... persze, hozzad!", ennyi volt az ügyintézés. :)
Teljes mértékben elkorrodált, motor csapágyas, váltó kuka, nem sok mindent tudtunk belőle kibontani. Tényleg igaz a Trabira, hogy kívülről nem mutatja, de a duroplast alatt szörnyen el tud rohadni.
Kell a fenének. Ránézésre csak a hajtókarokat meg a főcsapágyakat kell kicserélni valamint a dugattyú sem gyári, mert a gyári 78mm-es dugattyúk 2 gyűrűsek voltak. És ráadásul ennek még az előbeömlése is fel van reszelve. Emiatt ha épp nem szorul meg, simán 10 litert tud enni 20 km-en. Megveszem 1000 Euró, mire rendben rakom az még annyi. És milyen gányul néz már ki hogy egy keskeny blokk 2/3-ához egy széles blokk 2/3-a van hegesztve.
Szóval ha minimálisan szétfeszítem vagy összébb nyomom az égő saruit, akkor a rugalmas feszülés valószínűleg megoldja a dolgot. Köszi a tippet, meg a spricnit előre is :)
Az izzó végére rányomkodós csokinál lesz rossz az érintkezés. A kiálló saruin az izzónak lesz érdemes kicsit "feszegetni", hogy a járó motor okozta rezgések miatt ne szakadjon meg a kontaktus. De az is lehet, hogy az "aurám" hatására aludt ki. Ezt még érdemes vizsgálni, amikor nem terhelem az anyósülést.
Előkotortam a motorháztető tetejére való gyári állapotú spricnit, várja hogy megkapd. :-)
Egyébként látom hogy az a huncut jobb lámpa már megint nem ég. Ha odaverünk egyet, akkor jó lesz. Próbáltam másik égővel, a foglalatból ki-be rakosgattam a vezetéket, szarrá fújtam WD-40-nel, de ezek szerint csak nem szűnt meg az érintkezési hiba...
Kellene kötnünk egy üzletet: tavasszal fordulsz egyet a Púposommal, cserébe én is fordulhatok egyet a Csepszivel ... :o) A sereg óta nem vezettem 344-est, és bizony lenne kedvem hozzá. Kedveltem, és mindig azt mondtam: egy szervókormánnyal és egy szinkronváltóval a világ legjobb teherautója lenne.
Egy nagyon kedves pesti barátom megválna a 4T Wartburgjától. Elég megviselt állapotban van, de papírjai rendezettek, februárig műszaki is van rajta, jön-megy, dudál, világít. Bontóba akarja tolni, de ha valakinek van ettől jobb ajánlata, az jelentkezzen nálam. Az autóban 82 000 megtett Km van. Néhány képet lőttem róla futtában.
Kedves Klubtagjaink, Veterán-, Nosztalgia-, és Hobbijárműves Gyűjtőtársaink!
Idei utolsó hírlevelünkben, az Ünnepek előtti készülődésben nem terhelünk benneteket éves beszámolóval, részletes jövő évi programtervezettel. Erről majd egy nyugodtabb, januári napon olvashattok. :)
Idei utolsó összejövetelünkre szeretnénk csak benneteket meghívni.
Az eddig megszokott TWK Szilveszteri Találkozó - másik nevén Népautós Szilveszter korábbi helyszínén építési munkálatok miatt már nem gyülekezhetünk. Ezért új helyet kerestünk és találtunk: a Pólus Center külső, Homasita felőli parkolóját.
Kötött program nincs, viszont az órákig tartó beszélgetés, eszmecsere, jó hangulat garantált. Alkatrész csere-bere, adás-vétel nem kereskedelmi mennyiségben megengedett.
Ha az autók között járkálva már átfagytunk és megéheztünk, az üzletközpontban van étkezési, bevásárlási és szórakozási lehetőség is.
Szervezett felvonulás nem lesz, de önkéntes alapon, kis csoportokban el lehet indulni a Hősök tere és az Andrássy út felé az M3-as bevezetőn, amely ezen a szakaszon ingyenes. A találkozó hivatalosan 14 óráig tart. Szeretettel várunk minden kedves MNHJR tagot.
Gondolom, az asztali lámpa szerepét a tompított, a csillár szerepét pedig a reflektor tölti be. Az index pedig villogós háttérvilágítás a karácsonyfához.
A ködlámpa... háááát, az pedig parasztvakításnak... :-)
Megfog állni! A kereslet-kínálat elvén. Hiába fognak elkérni érte sokat, ha majd a kutyának sem kell! Nekünk még kellenek, de a mostaniak már azt sem nagyon tudják mi az a Wartburg!
Kíváncsi vagyok, hogy ez az emelkedés mennyire lesz tartós. Vajon 10 év múlva már millió alatt nem is lehet a legutóbb linkelthez hasonló állapotú kombit kapni, vagy valahol megáll?
Én a kombimat 2007ben vettem 80.000forintért. Akkor ez nem volt egy kirívóan alacsony ár. 9év telt el. Ha a 4ütemű ára is ilyen ütemben emelkedik akkor kb 10év múlva.
Pedig a G Astra aztán pont olyan alacsony emlékeim szerint, mintha az aszfalton ülne az ember...
Tényleg nagyon jónak néz ki a kocsi, az ár is reális. De én egyszerűen erre képtelen voltam, hogy ennyi ideig várjak, hátha jön majd egy jó Tourist, amiért nem rohan a nepper már másnap reggel 6-kor :D
Néhány kép a Getty kimeríthetetlen képtárából. Sosem látott képek a zschopaui MZ-gyárból és az eisenachi Wartburg szerelőcsarnokából. NDK autó- és motorgyárak,1968-69.
[...] Bővebben!Tovább »
Sziasztok sürgősen segítségre lenne szükségem Wartburg 353-as hoz kellene főfékhenger.Nem összetévesztendő a 1.3-as Wartburgéval.Tud valaki segíteni????? Köszönöm előre is
Köszi a választ. Azóta kiderült, hogy minden hibátlan, csak a váltóban volt valami mézszerű szar (-2°C-on) olaj helyett. Ez pont a kocsi elhozásakor derült ki, mert gondoltam hogy rá kéne nézni. A kedvenc szerelőnknek volt otthon 75W90-e, és volt olyan kedves hogy ott azonnal lecserélte. Érdekes módon mindjárt teljesen jó lett a váltó :)
Régebben a MOL-nak volt 2T-khez való hajtóműolaja, ami hidegben se volt nagyon viszkózus, emiatt nem szalajtott vele a szabadonfutó. Vajon létezik még ez a hajtóműolaj?
A váltás valamikor a 80-as évek elején volt, előtte éket vagy reteszt, utána meg zsugorkötést alkalmaztak. Szerintem esetedben az előbbi van gyárilag. De esélyes, hogy már cseréltek benne szabadonfutót, és ki tudja, mivel szerelték. :-)
Ha korábban BVF karbival járt a kocsi, akkor esélyes az is, hogy a pvc-csövet, ami a karbi és a légszűrőház teteje között húzódik, nem csatlakoztattad. Ilyenkor beindul ugyan, de gázadásra egyből le is fullad és erőtlen a kocsi.
1. A 2T váltóba pontosan milyen olaj lenne az ideális? Régebben mintha a 75W90-et ajánlotta volna valaki, ilyet vettem bele, de legutóbb hidegben nem volt valami sima a kapcsolási érzet... Sőt egyszer még a szabadonfutó is megcsúszott, bár az lehet hogy alapból is el van kopva (nem tudom, mivel nem mentem még sokat a kocsival).
2. Ha véletlenül cserélni kéne majd, egy '78-as autóba milyen típusú szabadonfutó való? A Zsombinál van "régi típusú ékes" és "új típusú kúpos" is.
Nem lehetséges, hogy össze vannak cserélve a gyertyapipák és/vagy a megszakítóktól a gyertyákhoz menő kábelek? Egyszer sajnos sikerült ilyet csinálni, és akkor hasonló jelenséget kaptam.
Egy kis segítséget szeretnék kérni. Van egy 1977-es Wartburg Touristom, amelyben motorcserét végeztem. A kapott motorról nem tudom, hogy működött-e az előző gépkocsiban, de az enyémben valamiért nem sikerül életre keltenem. A motor szépen átforog, nem kotyognak a dugattyúk. Beépítettem, gyújtást beállítottam, a karburátort ( Jikov 32 ) kipucoltam, szép szikrája van a gyertyáknak ( egyébként őzbarnák voltak, nem voltak kokszosak) .Probléma: a motor mégsem indul, helyette egy kettő nagy durranás történik. Benzint kap, szikra van.Mi lehez a baj? A karburátor beállítás esetleg?
Minden segítséget, hozzászólást előre is nagyon köszönök!
Szia Klementina.Köszönöm az üdvözlést.Egyenlőre nincs kép,januárban már fogok tudni feltölteni.Egyébként 83.-as évjárat tolótetős "kicsi króm-kicsi műanyag" Limousine.Sajnos már alvázcserés volt, de egyébként sem szerepelt a gondolataimban az OT minősítés.Nem az a cél.Legyen szép,és legalább menjen úgy mint új korában(ha nem jobban).Ez a terv...
Szia, üdv a köreinkben! Nagyszerű, ha tudtál szerezni az elképzeléseidnek megfelelő Wartburgot. Mikori évjárat? Kép esetleg? Sok szerencsét!
EBZA: biztos lesz aki beírja hogy ő bezzeg 500 forintért vett EBZÁt, de ha neked megérte annyiért, akkor ne érdekeljen hogy mások mit mondanak. Nem egy baromi gyakori dolog, és az utángyártott elektronikus alaplap is 15 ezer felett van.
Sziasztok!Szerenék üdvözölni mindenkit a fórumon.Új belépő vagyok,csak most sikerült szert tennem arra az autóra amire vágytam.Ez egy "kapuzöld" 353W személyében teljesült,tervben szerepel az eredeti caprigrün szín visszaállítása,nem kell megijedni.Az autó egyébként relatíve jó egészségi állapotnak örvend,fűt,dudál,világít és kanyarodik is ha kell.Első körben szeretném a gyújtását lecserélni.Szert tettem egy gyári EBZA gyújtásra 33db magyar ezresért,úgy gondolom h nem volt sok de nyugodtan cáfoljatok meg ha nem így van.Építő jellegű kritikát mindig szivesen veszek.Ha vki tud Miskolc környékén egy olyan embert aki hozzáértő módon,természetesen némi ellenszolgáltatás fejében ezt beépítené Nekem, kérem szóljon.Egyenlőre röviden ennyi,és további jó Wartburgozást kívánok Mindenkinek!!!
Ezek közül csak a T-elosztót láttam valamelyik dobozban, azt majd előkerítem neked! Illetve nálunk a bontóban van most benn 2db 4T, azokról le tudom gallyazni, ha úgy jó neked.
Kb. 4 éve kezdtem el felújítani (átalakítani) egy 4T-t teljes mértékben. Közben volt egy költözés, megszületett a második kislányom így csak elég foghíjasan jutott idő kocsira.Most többet tudok vele foglalkozni, jövőre év őszére talán újra forgalomba állhat.
Viszont ez alatt az idő alatt eltűnt pár alkatrész, sehol nem találom őket.Ebben szeretném a segítségét kérni valakinek vagy valakiknek.Legjobb lenne egy helyről,de ennek kis esélyét látom.
Ami első körben fontos lenne:
-első féknyereg dugattúk (mind a 8 db)
-fékerőszabályzó (ennek a nagy része megvan le is van horganyozva alkatrészenként)
-hátsó fék T elosztó (belemegy a rézcső és a 2 gumicsőre elosztja)
Így végre össze tudnám rakni a féket és haladhatnék a motorbeszerelés felé.
Ami még biztosan kellene az egy teljes ablaktörlő mechanika csavarokkal mindennel.
Ha valaki tud segíteni kérem jelezze! Előre is köszönöm a segítséget!
Plusz egy olyan kérdésem lenne, hogy az automata biztonsági övet meg lehe úgy csinálni, hogy hátra is be lehessen szerelni?
Döntött állapotban most nem működik (gondolom biztonsági szempontból).Gyerekülés miatt szeretnék hátra automata övet.
Szia...nagyon igazad van..nem mondhatom hogy mar 100%osan átnéztem,de azért nagyjából átvizsgáltam...az alja rozsdamentesnek tűnik a alvázzal együtt...az első sárvédők is megvannak kapva egy picit...de azt kilehet javítani vagy akár cserélni, amiatt nemfáj a fejem.Egyedül a hátulja van szétrohadva....az lessz az első dolog aminek majd nekiálunk..es majd meglátjuk hogy mit lehet belőle kihozni.
Bocs, de azt kell mondanom, elég durván néz ki szegény kocsi kívülről. Ha ilyen a kinézet, milyen lehet alulról. Általában, ha így néz ki kivülről, akkor alul még rosszabbak a körülmények, de ne legyen igazam.
Szerintem, mielőtt nekiállsz rendberakni, érdemes alaposan megvizsgálni, hogy milyen állapotban vannak a bodega kulcsfontosságú részei: a tűzfal és az A oszlopok és a fenéklemez csatlakozása, A, B és C oszlopok alja és a küszöbök csatlakozása, maga a fenéklemez és a küszöb. Mert ha ezek a részek nem OK-ésak, akkor nem biztos, hogy megéri további pénzt invesztálni a projektbe. Bontással és az alkatrészek eladásával még akár némi nyereséggel is ki tudsz lépni a helyzetből, ha alulról nagyon málik szét a bodega. Ha jó az alváz - persze érdemes azt is alaposan átnézni -, de málik alulról a bodega, akkor egy bontott kasztnival is célt lehet érni.
Az újabb 2T-kben van terelőlemez gyárilag hátul a kerekeknél, ami megakadályozza, hogy a hátsó sárvédők kirohadjanak. Lehet, erről a kocsiról korábban eltávolították ezeket a lemezeket és emiatt rohad szét rendesen a két hátsó sárvédő.
Köszi...nézegettem itt nálunk a szlovák hirdetéseket es nagyon jo áron hozzá lehet jutni ujj sarvédőkhöz ajtókhoz,van minden...és még közel is van...az említett bontó merre van?? Melyik Megyében??
Szia...arról a belső sárvédő lemezről szeretnék kérdezni?? Írtad hogy az utolsó évjaratokra már szerelték...utolsó 2t-k re gondolsz vagt 4t-k re?? Beszerezni meg gondolom csak valami bontóból lehetne olyasmit.
Igen, észleltem! :) Biztosan elvitték, hát hogyne... ;) Aztán majd jövőre megint feltűnik valamelyik Budapest környéki településen dupla ennyiért... De aztán lehet, hogy belátták és eladták valami 100 ezer környéki áron... Ha így is lett; remélem, hogy jó helyre került és végre valaki tényleg gondját viseli majd!
Nagy a Wartburg ínség a Felvidéken, ha ebbe bele mersz fogni! A hátsó sárvédő cseréje után érdemes felszerelni az utolsó évjáratokhoz adott belső sárvédőlemezt. Meg általában minden terepezés után kislagozni a sarat az első sárvédő hátsó-alsó részéből, no meg innen hátulról is. Csak hátul vigyázz, mert simán befolyik a víz a csomagtartóba!
Adott egy bácsi a településen, akinek régen volt egy szép kombi Wartburgja. Erre emlékezvén és a sok "Nagy pénz van ma mán' a retró őrületbő'! " felkiáltások hallatán embereink felkeresték a bácsit és a fészerben tárolt Wartburgtól megszabadították némi ellenszolgáltatás fejében. Ez lehetett csekély anyagi, esetleg csere-bere alapon... Mindegy!
Tavaly megvolt a nagy reklámosdi, hogy megpróbáljanak nagy feneket keríteni az autónak! Volt újságcikk is róla...
Aztán jött az "eladva" sztori... Gondolom az én 150-120 ezres ajánlatomnál nem kapott jobbat és gondolta, még tartogatja egy kicsit. Hátha majd később feljebb mennek az árak...
Jó estét mindenkinek....tegnap regisztráltam telóról...de notebookon mar nemtudtam bejelentkezni ugyanazzal az e-mail cimmel...nem értem hogy miért, telón betudok ugyanazzal a email cimmel es jelszóval de notebookon már nem ,szóval regisztráltam mégegyszer :D Ezt a kocsit sikerült vennem kb két hete ,200Euroért Forintban kb 60 000,az exem faterjától :D Motorilag elég jó álapotban van,az aszfaltot felszedi :D ...a hátulja eléggé szétvan rohadva,a hatsó sárvédők külső részei cserére szorulnak,a belső rész is megvan rohadva csöppet,,majd valahogy kigesztjűk,kár hogy azt nemlehet cserélni . .A csomagtartó padlolemeze szintén jól megvéknyult de még nemjukadt át .Alvázat 2005ben kapott nagyon jo álapotúat....a kasztni is fasza alulról végkép semmi rozsda,szóval a hátulján kivül rohadás vagy erős rozsdálas nemnagyon van. Űdvözlet Szlovákiából :D
"Alapnak jó, de ennyiért sok. Tipikus bácsiautó, amit kb 100-ért vehettek.
Remélem segítettem."
Hát ez amit én nehezen hiszek. Ha ténylegesen 100 e Ft-ot adsz érte az eladónak, és így sikerül is el halásznod a kollegák elől, az kicsit messzebbről nézve hullára nem 100 000 Ft-os autó. Fél életedet a NET előtt kell tölteni, hogy lecsapj rá, utána jár stb. járulékos költségek, lyukra futások.
Higgyjük már el, 100 000-es jó állapotú bácsis autó már nincs, az a korszak régen elmúlt. :)
Annyi még, hogy tavaly legalább az eredeti ajtó volt rajta a bal egynél. De a szegecselt sárvédőt én is megemlítettem nekik, hogy az bizony gyárilag ponthegesztett. :)
Köszönöm, csak megerősítetted az elképzelésem! :) Akkor ez tényleg a volt dunakeszi-i "rém". A vezetői ülés kiültsége nekem is rémlik! Amikor tavaly megnéztem, nekem is jöttek a szakértő szöveggel; "Ez érett szín! Ezt nem szabad bántani, mert ilyet már sehol nem kevernek ki!" Stb., stb... Gondolom akkor az ablakmosó folyadéktartály is a régi "műanyag akvárium"; ami nem az akksi mellett van, hanem az ablaktörlő motor mellett. :)
Apa-fia árulja, tök egyértelműen csak nagyot akarnak fogni rajta. Arra volt dolgunk, megnéztük. Abszolút nem értenek hozzá, azt sem tudják mi gyári mi nem.
Taposó javítva, bal első ajtó ás bal első sárvédő fújva, sárvédő csúnya 3 db popszegeccsel feltéve, bal első ajtó cserélve, 4 T ajtó, piros alatt a kereten látszik a bézs szín. Fekete ajtókeret is megfújva pirossal. Kupplung alsó talpasok újak, kormányösszekötő porvédők szakadtak. Motor a hengerfejnél kicsit könnyezik. Féltengely kihajtásnál piros tömítőanyag. Bal küszöb S vége a kerékjáratban hátul csak darabokban. Bal hátsó, bal első ajtón horpadás, jobb és bal első sárvédő szélén rohadás és horpadás. mind a 4 gumi életveszélyesen elöregedve, megrepedve.
Első krómlökös 2 széle horpadt, hátsó közepe. Fűtőmotor és hőmérsékletmérő, tankszintjelző nem működik, de ez csak biztosíték. Belső szép, ülések jók, nem szakadt, de a sofőré nagyon kiült. Króm lámpakeret rozsdás, cserés, hűtőrács tisztítással menthető.
Motor gyönyörűen jár. Ajtók alja gyári, hibátlan, rozsdamentes. Fényezés nagyon matt.
Árból nem enged, mert mint jött a szöveg még 3 érdeklődő ment utánunk. Haverja már küldte is volna látatlanul a 100e foglalót, mert ilyet keres és vinné így németekhez. Mondtuk neki, akkor sok sikert az eladáshoz. Nem hoztuk el.
Alapnak jó, de ennyiért sok. Tipikus bácsiautó, amit kb 100-ért vehettek.
Sziasztok...kb két hete lettem egy büszke előlhűtős limousin Warti tulajdonosa.Szóval még kezdő Wartburgos vagyok...faternak volt vagy 4 Wartburgja ugyhogy valamit azért ért hozzá.Na mind1..a lényeg..azt szeretném kérdezni hogy az első sárvédőkön hogyan lehet cserélni a külső részüket....látok hirdetéseket ahol komplettem egyben a külső belső rész van de látok olyan hirdetést is ahol csak a külső részt hirdetik.Csavarokat nemtalálok sehol amivel letudnám venni a külső részét....hogy van ez??
Nemrég egy Malév-es 280-as Ikaruszt újítottak fel. Lehet, a maléves múlt miatt ez a Burkus egész értékes a Repteret üzemeltető cégnek felúítás és retroüzem céljából...
(Még mielőtt még többen írnak erre privátban, legyetek szívesek figyelmesebben olvasni. Nem szerepel a mondat végén kérdőjel és múlt idő. 6-ért én is vittem volna nyilván, ha én érek oda leghamarabb.)
Igen, ezen már én is gondolkodtam, hogy egy másik blokkal talán jobban járnék, de mivel ez teljesen fel lett újítva, szeretném ezt feléleszteni.
Persze, "csak" egy fúrás, és egy dugó szett menne a "kukába", de nem igazán akarnám...
Arra én is gondoltam már, hogy belül valami repedés lehet, de akkor sem igazán értem, hogy miért kell 2-3E km ahhoz, hogy ez előjöjjön...
Vagy nagyon kicsi repedés, és addigra levegősödik fel?
Ja, egyébként hűtőt, és radiátort is szeretnék cserélni, a blokkon kívül ezek nem voltak még cserélve. (meg a kiegyenlítőtartály, és a fűtéscsap vagy mi. )
Szóval ha valakinek van esetleg előlhűtője, vagy fűtőradiátora, ami jó állapotú, akkor szóljon! Köszi!
De ha ezután se lesz jó, én a helyedben vennék egy másik jó bontott motort, amit hengerfej-cserélgetés nélkül beraknék. Mert már így is többet szívtál ezzel, mint kellett volna...
Azt mondták (mondtátok ?), hogy talán érdemes lenne egy jobb minőségű hengerfejtömítéssel próbálkoznom.
Természetesen a blokkot is kiveszem, elviszem gépműhelybe, hogy biztosan sík legyen, ugyan így a hangerfejet is, és ezután próbálom majd csak összerakni.
Valaki megfigyel engem! :D Sajnos; ma vitték el, mert valaki megelőzött... :( Nem baj! Sorsszerű úgy látszik, hogy most még nem csinálhatom meg; vagy egyáltalán...
Hát, ez más gyuszi, szerintem későbbi kreáció. Ez már három jeladós, és IC is van benne.
A tárcsát legyárthatod úgy, hogy a kitakaró szakasz kb. 100 fok legyen. A tárcsa közepének passzolnia kell a tengelyben levő mélyedéshez. Esetemben "gyárilag" M4-as laposfejű csavar rögzíti kb. 10mm-es mélységben a tárcsát.
A kép az enyémről alább.
Megint szórakozik velem ez a *va szoftver....
"A képet nem sikerült feltölteni a fórumra (hiba: HTTP).
Szeretnék rendelni az LDM-tuningtól, ( http://www.ldm-tuning.de/ ) ha esetleg valaki hasonlón töri a fejét, szívesen megrendelem azt is, ami neki kell, és akkor oszlik a postaköltség.
(tudom nem eget verő összeg, de nem is olcsó, hátha valakinek ez okozott gondot.)
apropó nincs valakinek műanyag Wartburg felirata? Az enyémnek letört az eleje egy kefés mosásnál. Azt hittem könnyű lesz börzén másikat találni de csak a későbbi kockabetűst találok.
Na ez a gyújtás van nekem. Elek Gabi Csepeljét nem én vettem meg, nekem egy ponyvásom van. Az igaz hogy az övé nagyon jól ment az enyém közelében sincs pedig sokkal könnyebb és teljesen fel lett újítva a motorja is.
Ma bementem és megnéztem. Végül is.... Nem olyan rossz! Meglepődtem a csomagtartó alján, hogy mennyire jó! :)
A taposólemeztől egy kicsit ódzkodok és a küszöb-kerékjárati ív találkozója is parára enged okot, de összességében jó!
De ott volt még náluk egy citromsárga padlós eh kombi is!
Leszámítva a padlóváltót és az eh-t, ilyene volt nagyapámnak és egy pillanatra még a szemem is bekönnyezett... De sajna, az nem a Pufié; pedig az jobban kellett volna...
Évek óta árulják. Előtte nem megadott árral volt fent, most ezen az irreális áron.
A kérdés már akkor is az volt, hogy a bal oldali doblemezen az ESKA csavar miért van zöldre újva, csak nem azért mert egy elemet, vagy az egész autót telibe fújták már??? :)
Azt viszonylag könnyű legyártani (manapság pl. műanyagból). Ami macerás, az a menetes furat elkészítése a gyújtásház tengelyébe - sok furatot menetfúrtam probléma nélkül, de ebben az esetben két tengelybe is beletörött a menetfúró, mire sikerült. :-(.
OK köszi.
Gábor "sivatagi" bodegás csepszonja jól megy (ha jól tudom Te vetted meg)? :-) Néha visszasírja...
¤ "akár napi használatra" Ki az, aki vesz egy Wartburgot több millióért, aminek pont az lenne a lényege, hogy keveset futott, és elkezdi napi szinten használni?
¤ Aki 1100 kilométer alatt szétbarmolja a műszerfalat, felrak mindenféle parasztvakító csicsát, berak egy oda nem illő rádiót stb., az szerintem egyéb disznóságokra is képes :)
¤ "panoráma tető" Csak én nem látom, vagy 2T-nél nem volt az a műanyag szélterelő vagy mi?
¤ Mennyire lehet hihető az 1100 kilométer? Nagyon szép az autó, de Billzzz-é is kb. így néz ki, eredeti Pneumant gumikat (ami ha nem felbakolva állt majdnem 30 évet, akkor kuka) meg még csak össze lehet bugázni valahonnan...
Nekem van egy ilyen 3 hengeres változatban, sosem szereltem be mert a főtengelyre erősítendő kivágott kis lemezbigyó jeladó hiányzott belőle. Ha holnap nem felejtem el csinálok képet róla.
Sajnos nincs időm rohangászni az országot és benézegetni minden udvarba; vagy résnyire nyitott garázsba azzal, hogy: "Nincs esetleg egy elfekvőben lévő Wartburg 353 Touristja?" Biztos vannak még eldugott gyöngyszemek, vagy legalább menthető/használható állapotúak. De nekem sajnos csak a szűk ismeretségi köröm és az internet a segítség... Az ismerőseim segítenek ahol tudnak, de az internet meg olyan amilyen. Ha ott nincs résen az ember, akkor vagy egy nepper; vagy egy másik alkatrészvadász nyúlja le előlem a dolgokat... Most már kezdem az gondolni, hogy minimális "típus módosító" karosszériamunkával el2T-síteni egy 4T kombi kasznit a járhatóbb út... (Lyukat a padlón befoltozni; hátsó kerékjárati ív kiszélesítést eltüntetni; felapplikálni a 2T doblemezes sárvédőit előre; hátra passzolnak a 2T üvegszálasai és a 2T farcsapóajtó is passzol, csak a zárnak a helyét kell kialakítani.) Gondolom, megfelelő korrózióvédelemmel ellátva az sem rohadna pár éven belül szét. Pláne, hogy ha megcsinálnám utána már nagyon "vigyázós" autó lenne!
"A baj inkább az hogy nincs jó állapotú 4t és ami van a vas anyag abban is rosszabb minőségű mint a régi 2t ben."
Mert 28 év-re rozsdásodik? Ez nem 4T vagy 2T kérdés, a 2t-k ugyanúgy rozsdásodnak ha nem foglalkoznak vele. Semmivel nem rosszabbak mint a 2T-k. Újkorában szét kellett szedni a hiányzó üregvédelmet megcsinálni időnként és hagy fusson. A NAGY NYUGATI vasak is rohadnak lásd a Merciket, opeleket...
Csak egy példa: a piros 4T-m egyidőben készült fórum társunk előlhűtősével. Én az összetört elemeket festettem, a többi még gyári. A kettő közül nem a 4T porladt el. De lehetne a 86-os előlhűtősünk is példa itt sem a 4t lett kuka.
Másik ok, hogy mire a 4t-k pár évesek lettek a megbecsülésük gyakorlatilag 0-lett, így nem is foglalkoztak velük. Mindenkinek nyugati autó kellett a 4T -meg maradt a szaladgálós X-edik elhanyagolt autó a családban amire csak a szükségeseket költötték.
Az Eisenachi Wartburg gyárrral meglepődnél mennyire nem mennél semmire. A 80-as évek közepére szinte semmit nem gyártottak ott, minden a környékbeli beszállítóktól érkezett. A teljes beszállítói lánc nem ismert, de csak a főbb államosított beszállító cégek száma közel 50 akik fejenként további több telephelyen termeltek. Eisenachban főként beszállított alkatrészek felület kezelése, festése, tovább munkálások és összeszerelés működött a Limousinoknak. A Touristok is két helyen készültek, de nem Eisenachban.
Vannak jó állapotú 2T kasztnik, csak keresni kell.
Maga a zárszerkezet, ami az ajtóban van, vagy amibe belemegy a zárnyelv és a rakodónyílás alján található? Ha csak az ajtóban lévő zár nem ok, az nem érdekes; amúgy is a 2T farcsapóajtaját kapná meg. Ha foglalat nem jó, amibe a zárnyelv csúszik; az már gebaszosabb!
Biztos azon is kellene módosítani valamit. Bár a rakodónyílás számít ami körbe van tömítve és felfekszik rá az ajtó. Az meg lehet ugyanaz. A kockalámpák meg a magasabb műanyag lökhárító miatt lettek meg hogy legyen sárga is ha kirakodás közben vészvillogóznánk is. A baj inkább az hogy nincs jó állapotú 4t és ami van a vas anyag abban is rosszabb minőségű mint a régi 2t ben. Ha használni is fogod, előbb elporlad.
De a "hátfalat" is módosítani kellene... Nem? A 4T-nek kis téglalap alakú segéd fényszórói vannak a rakodónyílás alsó szegleteiben, de a 2T-nek meg kerek...
Úgy értettem, hogy a komplett első doblemezes sárvédőket rátenni a tűzfalára és a hátsó kerékjárati peremezést eltüntetni róla. Nyilván nem rozsdásodik el az üvegszálas farcsapóajtó, de attól még hülyén nézne ki egy '75-s autó a 4T hátsójával! ;)
A kerékívek peremezése -illetve ezek hiánya- miatt van mit áthegeszteni, de ha ezen úrrá tudsz lenni (pl. karosszéria lakatosi hobbid is van meg védőgázas hegesztőd) akkor meg lehet oldani. Az ötödik ajtó nem szokott elrozsdásodni...
Nem akarok! ;) Csak lassan reálisabbnak tartom egy jó állapotú 4T kombi kaszni 2T-re faragását, mint találni egy használható 2T kombi kasznit... :/ Talán még ennek van a legtöbb értelme... Vagy esetleg elfoglalni önkényesen az eisenachi Wartburg gyárat és újra beindítani a gépezetet! :P :D
Mennyire kompatiBélás a 4T kombi karosszériája a 2T-ével? Értem ez alatt; fel lehet rakni a 4T tűzfalára a 2T doblemezeit? A hátsó sárvédők is illeszthetőek? A farcsapóajtó is illeszthető és nem néz majd ki idétlenül?
A célközönség szerintem a munkásosztály volt, főleg ezekkel a megjegyzésekkel, hogy a legolcsóbb benzinnel is megy, meg hogy az alak és fényezés a drágább kocsikat idézi. Nagy poén lehetett, amikor először hallgathatták meg a 'pam pram pamm' hangot a vevők, meg nézhették a hátulról gomolygó határozott kék füstöt :)
Ismerős-e valakinek az alábbi, két opto kapuval működő tranyós warti gyújtás (Sergio kivételével, mert tőle kaptam köszönettel ajándékba az eddig még sosem használt kütyüt)?
A mechanikus megszakítós gyújtás hibáit kivédi ugyan, és elvileg jó megoldás, de gyakorlatban a kétjeladós megoldás miatt beállíthatatlan pontos előgyújtásra, pontosabban ez határértéken megtehető, de akkor a működése válik bizonytalanná - jó kis firma az ilyen... :-). Viszont némi átalakítással, bütyköléssel lehet belőle hengerenként egyenként beállítható opto-gyújtást készíteni belőle - előnye, hogy az elektronika a motortérben van (kis magyar abszurd EBZA). :-)
Ha valakinek van ilyenje, akár két akár egyhengeres verzióra, neadj' Isten háromhengeres változat elfekvőben, érdekelne. A háromhengeres lényegében ezekből "készült", a harmadik henger áramköri logikával való kikapuzásával a másik két henger állapotának függvényében. Igazi kuriózum, és 30 év elfekvés után is szépen működik...
Gyártó: Fekete József elektroműszerész, Dunakeszi gyártva anno sacperkábé 70-es ... 80-as évek.
Télen hóba nem wartburgozunk, csak vészhelyzet esetén mert felzabálja a rozsda. Olyankor a cégautóval kell járni minnél többet, azért nem sír az ember ha kirügyezik a kerékív.
A csapágyhüvelyen van egy túlméretes O-gyűrű. Ezért nem jön ki könnyen. Vagy szétvered a menetes rész alját egy vésővel vagy csinálsz egy kihúzó célszerszámot. Egy valamilyen 20...22 mm külső átmérőjű csőbe kell menetet fúrni (talán M18x1,5-st) és ezt rácsavarva valamivel kiütni/kihúzni. Ezért szeretem én a menetes hüvelyt, mert azt csak ki kell tekerni és kész.
A képeden nem látni az M8x1-es kúpcsavart, de linkelném, itt ebben van benne, ezt a kapcsoló-ujjat rögzíti a kapcsolótengelyen :
Ha ezt a kúpcsavart kivetted, akkor ez a xar csúszkál a kapcsolótengelyen, tehát a tengelyed kihúzható. Bár eléggé állottnak és rozsdásnak néz ki, fújkád meg szerintem WD40-el vagy csavarlazítóval !
Csak tisztábban szeretnék látni és sosem kötözködésből kérdezek vissza:
remélem a képen is látszik, rossz minősége ellenére, hogy már nincs benne az a 6-os csavar (amikor vettem sem volt) Szóval most ki kellene tudnom egy egyszerű mozdulattal húzni a csapágyhüvelyt, annak ellenére, hogy semmi nincs rajta, ahol megfoghatnám?
"M8x1-es anya az ott van a tengelyre csavarozott pucuka hátsórész felé néző részén. Onnan ismered fel, hogy egy kukac-csavar ami a hatlapú anyaával van lebiztosítva."
Ez látszik valahol a képen? Mert szerintem már ezt is lebontották róla, mint ahogy a gumikarmantyú sincs már rajta. Csupasznak tűnik nekem, te nem így látod?
Szóval, a kép alapján, amit beillesztettem, van még rajta lebontanivaló, vagy a kapcsolótengelyt ebben az állapotában ki kéne tudnom, ahogy írtad, ide-oda forgatással húznom?
Ez egy 353-as Wartburg motor, és egy Zuk/Warsava/Nysa váltó. Szerintem viszonylag szépen össze van hozva. Arra gondoltam, hogy akár egy Wartburg alvázra ráépítve és mondjuk egy kocka kasznival meg lehetne építeni egy hátsókerekes Wareszt.
Egyébként nem új találmány. A 20-as évek második felében a DKW próbálkozott soros négyhengeres 2T-vel, de annyira kiegyensúlyozatlanul járt, hogy autóba nem került, hanem stabil motorként szolgált (forgalmazták). Kocsiba a négyhengeres V elrendezésű motor került, de ez még nem a huroköblítéses változat volt, hanem a 2T "ladenpumpen motor" tarajos dugókkal. :-)
mielőtt elkezdesz rá hatszámjegyű összegeket vizionálni, azért jobb ha tudod, hogy ebből a műszerből a kilencvenes évek közepe óta sokszáz darab készült, és magyar termék, semmi köze nincs semmilyen gyári rally kivitelhez. Ettől függetlenül eladható, én azt gondolom, hogy kb. 15e környékén, feltéve ha kipróbáltan működőképes. Ha valamelyik műszeregység nem működik jól, a javítása többe kerül, mint amennyit az egész ér. Ha a hátuljáról is tennél fel képet, még akár az is kiderülhet, hogy 2 vagy 4 üteműhöz való - előbbit egy kicsit egyszerűbb eladni.
A Közlekedési Mérőműszerek Gyára (KMGY) gyártotta 2T és 4T Wartburgba, Barkasba, meg 4T Trabantba. Jó pár ezer készült. Most a Haudek (Bp. Alig u.) utángyártja.
sziasztok van egy rally wartburgba gyártott fordulatszámméröm amit esetleg el szeretnék adni kb 20 db van a világon belöle de lehet sokat mondtam,a kérdés az lenne hogy érdekel e valakit egy ilyen fehérhollo kategoriás müszer
""A sebességmérő csapágyhüvelyét 19-es kulcsnyílású csavarkulccsal oldjuk és kihúzzuk a sebességmérőhajtást a sebességváltóházból.""
Az esetedben ez a csapágyhüvely mögötti M6-os csavar oldása után történik meg, mivel változott. A váltóház hátsórész a hüvellyel és a rövidebb szárú km-spirál meghajtófogaskerékkel együtt cserélhető.
"Erről ír a könyv? Hol van itt 8-as anya? Ez a kapcsolótengely, amit ki kellene húznom?"
Igen. M8x1-es anya az ott van a tengelyre csavarozott pucuka hátsórész felé néző részén. Onnan ismered fel, hogy egy kukac-csavar ami a hatlapú anyaával van lebiztosítva.
"A kapcsolótengelyen oldjuk az M8X1-es hatszögletű anyát és a rugós alátéttárcsával együtt kicsavarjuk a kúpcsavart." - Ez menni fog.
"A vállas perselyről leoldjuk a karmantyút a persellyel együtt és eltávolítjuk a körgyűrűt a kapcsolótengellyről." - Ez a váltó tetején lévő gumiharmonikáról és a sager-gyűrűjéről szól. Nem muszáj kiszerelni, hacsak nem váltóház-középsőrészt akarsz cserélni.
"A kapcsolótengelyt üresjárati helyzetbe hozzuk és ezt követően kihúzzuk." - Itt álljunk meg egy szóra ! A három síkot egy golyós retesz választja el. Hogy ne reteszeljen, el kell fordítani azt a kapcsolótengelyt és óvatos ide-oda forgatással kell felfelé kihúzni a váltóházból. Közben a váltóházból kilőheti a 8mm-es átmérőjű reteszelő (csapágygolyót) a reteszelőrugó amint a tengelyt felfelé kihúztuk annyira hogy szabaddá váljon, úgyhogy tegyél oda mondjuk egy rongyot, hogy ne a műhely távoli részében kelljen majd kutatnod utána viszonylag kevés sikerrel.
Kicsit komolyabb kérdéssel is előhozakodom. Folytattam a 353-as váltó szétszedését.
A könyvem ezt írja: "A sebességmérő csapágyhüvelyét 19-es kulcsnyílású csavarkulccsal oldjuk és kihúzzuk a sebességmérőhajtást a sebességváltóházból."
Semmilyen lelapolást nem látok ezen a csapágyhüvelyen, mit kéne itt lehúzni, lazítani?
"A kapcsolótengelyen oldjuk az M8X1-es hatszögletű anyát és a rugós alátéttárcsával együtt kicsavarjuk a kúpcsavart. A vállas perselyről leoldjuk a karmantyút a persellyel együtt és eltávolítjuk a körgyűrűt a kapcsolótengellyről. A kapcsolótengelyt üresjárati helyzetbe hozzuk és ezt követően kihúzzuk."
Erről ír a könyv? Hol van itt 8-as anya? Ez a kapcsolótengely, amit ki kellene húznom?
A fórumról valaki nem lakik véletlenül Debrecenben? Egy margarinszínű, nagyon jól kinéző előlhűtős 2T tourist gazdája? A kishegyesi úti Tesco parkolójában láttam.
Az AC-ról jövő csövet a löketcsillapitó házba (kerek, szürke, két párhuzamos csőcsonk), a porlasztóhoz menő csövet meg a felső mérőfejtől szereld fel. Az alsó kerek ház azért kell, hogy az AC "lüktetését" ne lásd a műszerben. Bekötésben most nem tudok segédkezni ... minden könyvem be van dobozolva, lakás renoválás okán ...
Megjött ma az átfolyásmérő jeladó, annyit már kiderítettem hogy az AC meg a karburátor közé kell berakni, de melyik a "bemenet" illetve a "kimenet"? Illetve melyik vezeték hova megy a jeladóra? Meg még annyit hogy a Wartburg üzemenyag jeladó jó a platós Barkasba? Mert a gyári sajnos szakadt, és sehol sem találok Barkasba valót...
Háháá! Ezt a képet még én csináltam, eladás előtt. :D megvette egy seggfej, megfingatta az elektronikát, aztán pampogott, hogy vegyem vissza. Hát ez nem jött össze neki. :D
Sajnos nem raktam be a kábelszíneket a PDF-ekbe (talán azért, mert időnként változott a kábelek színezése), de az alábbi oldal az utolsó harmadban ismerteti őket:
Billzzz internetes oldalán fent van a ledes kombinált műszer és za átfolyásmérő jeladójának visszafejtett áramköre pdf-ben. Emlékeim szerint jelöltem a kombinált műszer kacsolódó vezetékeinek színét. A rajzok választ adnak a kérdésedre.
Igen. Ja, és a jeladón azonnal cserélni érdemes a gumicsövet, mert nálam az új kütyün repedt volt (!). Hiába volt teljesen új, a 25 raktáron töltött év megtette a hatását.
Ezen az áron jót kell adniuk. Én annak idején neten keresve vásároltam feleáron pillanatnyi fogyasztáshoz jeladót. A Bolt a Mapei központi iroda közelében volt (Mcdonalds-es lehajtó Bp-től kifelé jövet...), talán még fent vannak a neten, de a cégnévre sajnos nem emlékszem. A kütyü tranyóhibás volt, de sikeres volt a javítása és azóta is rendben működik.
Hát ha a gyári új helyett szimpatikusabb a bontott gyári, akkor azt is lehet venni :) De ilyenből nem volt utángyártott, szóval ez a legjobb ami létezhet.
Sziasztok! Valaki letudná írni az átfolyásmérős LED műszernél melyik színű vezeték mit jelöl? Az alábbiak vannak: kék piros csíkkal, kék, kék fehér csíkkal, kék fekete csíkkal, barna, barna fekete csíkkal, fekete kék csíkkal. Köszönöm! :)
- A csapágy nem baj, ha kicsit szoros, csak ne akadjon, és ne legyen lógása.
- A rotort rögzítő anya szerintem elektrotechnikában mindennapos (volt régen), de ezt a hozzáértők majd megmondják. A Ladában ugye csavar rögzíti, aminek a feje egyenes horonnyal ellátott. A hatlapfejű csavar azért nem jó, mert nem nagyon férsz hozzá kulccsal.
- A vörös kábel bekötését majd este megnézem.
- Pont e miatt a hekkelt tárcsa miatt nem szereltem be eddig. Ha stabilnak látod a tiédet, akkor szerintem inkább ne nyúlj hozzá.
Közben kinyomtattam egy saját készítésű kis füzetet (egyfajta kiegészített kezelési utasítás), amit az általad és a többiek által küldött (+ egyéb) anyagok felhasználásával állítottam össze. Köszönet Mindenkinek a segítségért, még1x! Ez alapján elkezdtem összepróbálni és összerakni a meglévő alkatrészeket, illetve egy gyújtásházat is elkezdtem szétszedni, amibe be lesz építve az FFV. A csapágy még gyári benne, nem tudom, hogy érdemes-e cserélni (ha igen, akkor is meghagyom, jó lesz egy másik tartalék házba, ami kalapácsos gyújtású marad)? Te azt írtad, hogy lecserélted újra a csapágyat: könnyedén kellene forognia, vagy ha a hátsó műanyag tárcsánál fogva megpróbálod megperdíteni, akkor nem pörög magától (az enyém ilyen), de nem is nehéz forgatni ujjal? (Remélem érthető, nem tudom jobban leírni a működését. :) )
Az én bontott szettemben egyébként két FFV gyújtásalap is van (az egyik gondolom a Skodás átalakításhoz lett véve, az üres), plusz van egy kisebb fém rotorszerűség (vagy mi) és a hozzá tartozó "törmelék", ami pedig gondolom a Skodához lenne (szintén utólag). Nekem úgy tűnik, hogy az én verzióm a te még be nem szerelt FFV-del egyezik meg, valami régebbi kiadás lehet. (A Remixes "új" - amihez az utasítás is van - alaplapján rögzített dolgok elhelyezkedése és kivitele is kissé másabb + a jeladók is más kialakításúak /gondolom amilyen márkájút éppen be tudtak szerezni az FFV-nél/.)
Pár csavar hiányzik, de azokat könnyen lehet pótolni, akár egész gyáriasra is. :) Kivéve a rotort a fém tárcsához (=FFV tengely) rögzítő két spec. anyát - az egyik szegecselt tőcsavar is hiányzik, a másik még benne van a tárcsában... A két anya viszont ha jól láttam, akkor bordázott oldalú, speciális alkatrész volt (így biztosan könnyebben lecserélhető volt a rotor), amit kézzel, és/vagy csavarhúzóval is könnyen le tudsz lazítani (olyan a feje). (?)
Ami hiányzik:
- Két spec. anya + néhány rögzítőcsavar, alátét és anya. - Kérdés, hogy mivel jobb megoldani a két spec. anya kiváltását - vagy lehet-e ilyet szerezni valahol?
- Fő kábelköteg és egyéb hosszabb leágazások, és a gyújtókábelek a gyertyákhoz + pipák. - Ezek pótolhatók.
- Az FFV alaplapon: a lenti képen látható rövid piros vezeték a kis barna műanyag lapkán (ebből is van tartalékom) hová van pontosan bekötve (melyik csonk, vagy lyuk)? A zöld vezetékben lévő nekem is megvan, de a piros nincs. Ha jól látom, akkor valamilyen saruval rögzül rá, a túlvégén pedig a rögzítőcsavar fogja? Illetve: ezen a képen az is látszik, hogy meg van érősítve (vagy javítva) a forgórész. Ezt érdemes így megforrasztani, hogy ne lazuljon le - ahogy írták páran (mint lehetséges konstrukciós hiba)? - Elvileg ez is pótolható. (A csúszósaruk szürke-fehér védőborításai még megvannak hozzá.)
Ma megpróbáltam megjavítani a Wartburgot - igen kevés sikerrel. Kicseréltem az önindítót. A cseredarab az autó mellett működött, beszerelve megdöglött. Pancser vagyok. A kiszerelt darabot szétszedtem, a motor jó, a behúzó zárlatos. Szétszedtem, és a tengely a kezembe pottyant. Szétforrasztottam, a tengely másik vége ömlesztve. Valyon mi okozhatta a zárlatot? :-(
A nagyobb gond, hogy több zárlatot is okozott az autóban, hiszen a jó behúzómágnest is kinyírta egy másodperc alatt :-( Az akku két kábelét ellenőriztem, a sarukat még korábban cseréltem, azok jók. Most jön a gyújtáskapcsoló felé menő ág.
Folyt. köv a jövőhéten... Addig is be kell szereznem egy behúzó tekercset. A Barkaszban lévőt nem szerelném ki.
Megmértem a kábelek hosszát. A vezérlés háza és a gyújtáselosztó háza között 70cm, a rövidebb kábelek ugyanebben a kötegben rendre 35cm-esek, szintén a vezérlés házától mérve.
Reggel majd méregetek, úgyis piszkálnom kell a Wartburgot (önindító csere). Ehhez nincsenek meg a gyújtáskábelek, és a másikhoz sem voltak meg, ami most a Barkasban van. Úgy emlékszem két méter kábelt vettem hozzá, és az éppen elég volt. Az is igaz, hogy a trafót túl messzire tettem, egy kisbuszban más dimenziókkal kell számolnunk :o)
A gyertyához menő kábeleket lemérem. Azok is hosszabbak, mint a Wartburg kábelei. Jól el kell kerülni velük az ékszíjt.
Nem féltem, mert nem adom csak úgy oda bárkinek. Itt is arról volt szó, hogy csak a Vályi Pista vezetheti és így is lett. És előtte megnéztem, hogy ő hogy vezeti. Szerencsére ő már vezetett Púpos Wartburgot is meg másik kockát is, így tökéletesen kezelte az én gépemet is. Soha egy félre váltás, soha egy fogaskerék megszámlálás.
Atti, örülj, hogy nem úgy jártál, mint én. Lemerült az akkuja még jó 10 éve a "járós" kockámnak. Sebaj, elmentem villamossal dolgozni. Hazaérve feltettem az akkut a töltőre, egy éjszakát töltöttem. Másnap reggel lementem, betettem, és felraktam az akkusarukat. Gyújtást ráadtam ... és eszement műanyagfüst kezdett dőlni a műszerfal alól. Villámgyorsan lekaptam az akkusarut, szerencsére még nem húztam meg, csak rányomtam az akkura, persze szorosan, nem az okozta a bajt. Mint utóbb kiderült, a generátorban volt a zárlat, és a vastag piros főkábel visszaizzott a főkötegbe. Tartott az egész vagy 10 másodpercig, de még az is sok volt, hogy bajt okozzon. Akkor is villamossal mentem ... Harmadnap beszereltem egy másik generátort, és elmentem dolgozni. Kb. 3 kilométer után kezdett fényes nappal, tavaszias időjárásban ablakot mosni-törölni az autó, úgy, hogy mindkét kézzel fogtam a kormányt ... Főköteg csere lett a dologból, 3 kapcsolási rajzból hoztam össze, és azóta fejből mondom, mi-hová-való ... :o)
Tegnap sikerült szétszednem az eredeti vezérlést, kb. 4-5 perc volt az egész. :) A nyolc kisebb csavar közül 2-2 fogja a két zárófedelet, 2-2 pedig magát az alaplapot rögzíti a doboz belsejében. A két nagyobb, de rövid csavar (1-1 a zárófedeleken) funkciója csak annyi, hogy kitekerve őket lesz egy kis lyuk, ahol pl. egy imbuszkulccsal benyúlva óvatosan ki lehet húzogatni a két zárófedelet. Ezek körben tömítve vannak ugyan, de a tömítőanyag könnyen szétpereg (száraz). Tehát nem volt nehéz művelet, legalábbis ez a példány könnyen adta magát.
Bent minden jónak tűnik és a csonkolt vezetékeket is könnyen ki lehet majd cserélni. A hétvégén összerakom a rendszert egy gyári alaplap és gyújtásház felhasználásával és megnézem mi hiányzik hozzá (főleg kábel téren).
A mellékelt három kép mellett sok makrofotót készítettem az alaplap részleteiről, ha valakinek - dstr? - szüksége lenne rá későbbi javításokhoz (ez még érintetlennek tűnik belül), akkor el tudom küldeni.
dstr: az FFV - amiről küldtél képeket - kábeleinek (a fő, fehér köteg, ill. az abból a vezérlés felől kiágazók hossza) a hosszát nagyjából le tudnád mérni? A gyújtáskábelek hossza is érdekelne - a hagyományos szettekben lévők (pl. Tesla) leérnek a gyújtásházig?
A hajdani külszolgálatos szerelő 80. születésnapjára jelentette meg a kötetet a családja. A aThüringer Allgemeine-t csak fizetősben lehet olvasni, 5 napja tudósítottak a bemutatóról. Amazonon sincs még fent.
Mennyire szépen futnak az elemek ívei ! A 70-es években még nem voltak megkopva a karosszériaüzem présformái. Nézz meg egy utángyártott első doblemezt és sírj !
1974-es. Egykörös még a fék, meg a műszerfal is lehet eredeti ! (Fűtésbowden és rakodópolc szerintem cserélhető, nem túl nagy tett. Gondolom szétkorhadt a régi kasírozott kesztyűtartó.) Igen, elbontóztak hozzá sok előlhűtős elemet, de akkor is bugyog belőle a rozsda.
Úgy néz ki, hogy a csóka nem új Wartburgot vett, hanem a régin cserélt le mindent ami számít valamit egy elölhűtősére. Annyira nem néz ki rossznak, már ha az évjárathelyesség nem érdekel valakit. De a fém keretes régi típusú jelzőlámpa motortérvilágítás gyanánt nagyot üt :D
A veteránautó bekúszott a legjobb, közepesnél biztonságosabb pénzgyarapítási eszközök közé. Óriásit lehet itt fogni, de az álmodozók csúnyán pofára is eshetnek. Tovább »
Sziasztok! Le tudná nekem valaki írni vezeték színkiosztás szerint, hogy a Wartburg ledes temp/tank/fogy. mérő műszerét hogy tudom átkötni a hagyományos, mutatós műszerre? A mutatóson Gt, 54, Gk és test kivezetések vannak. Köszönöm!
Akkor azért ott vigyáznék a primer áramra, mert ha 3,5 ohmra van tervezve ez meg nincs egy ohm, akkor ott lesz primer áram. Illetve a rotor is kopni fog gyorsan, mert jóval erősebb lesz a szikra!
A gyújtómodul kivezetéseinek lábkiosztása:- az 1-es lábon át hajtja a trafót - a 2-es lábon kapja a testet (fekete vezeték) - a 3-as lábon adja tovább a testet a Hall-jeladónak - a 4-es lábon kapja a gyújtás utáni tápot (15-ös pont) - az 5-ös lábon (áramvédelemmel, csökkentett értékkel) adja tovább a tápot a Hall-jeladónak - a 6-os lábon fogadja a Hall-jeladótól jövő holtponti impulzusjelet - a 7-es lábon át hajtja a fordulatszámmérőt. (opcionális, nincs mindig kivezetve)
Kérdés a Lada trafónak milyen a primer és szekunder ellenállása. Az 1.3-as gyújtótrafó primer ellenállása 0,85 ohm. Ez tranzisztoros gyújtásokhoz tökéletes.
A kábelt illetően a csatlakozóra (pontosabban annak kiosztására) vagy kíváncsi? Mert azt nem tudom :-( Maga a kábel szerintem bármilyen felhasználható, csak a bekötési pontoknak kell egyezniük.
Trafó szerintem cserélhető, csak a 4T trafója csúszósarus, a Ladáé pedig csavaros.
A leírásban ESE-4H is szerepel, az pedig a Wartburg 1.3 vezérlése (is), ha jó tudom. Tehát ha jól értem, akkor a Remix (HIM-51/52) megegyezik az ESE-4H-val? Akkor felhasználható a 4t vezérlést a gyújtáselosztóval összekötő kábel is? Ez nekem hiányzik a szettből.
A Lada trafó helyett lehet-e pl. a 4t Wartburg trafóját használni?
Köszönöm a részletes fotókat az FFV-ről! Hétvégén megpróbálom összerakni az elérhető képek és a leírás szerint, illetve megnézni, hogy mi az, ami esetleg hiányozhat, illetve hogy hova milyen kábel kellene.
Úgy látom, hogy a leírásban többféle vezérlés is fel van tüntetve, sőt még a köztes kábel ("újfajta") típusa és vezetékei is ábrázolva vannak. Elvileg ezek alapján tudnék építeni a meglévő cuccokból egy újabb fajtát, új kábelek, egy bontott kábel (vezérlő és gyújtás között) és vezérlőegység, ill. pár új csavar felhasználásával - ha minden eredeti alkatrész rendben lesz. Plusz ott van még a régi fajta vezérlés, de azt is megpróbálom majd valahogyan szétszedni.
Majd írok, hogy mire jutottam és köszönöm neked és mindenkinek a hasznos leírásokat, tippeket és infókat!!!
Jó nagy hangja lehetett. Jobbik eset, ha csak a bilincset rúgta le. Rosszabbik, ha emiatt a dobot cserélni kell.
A negatív kábelt én már lecseréltem. A pedálnál levő szerviznyílás kiszedése volt kicsit nehézkes emlékeim szerint. Akkor egyértelmű, érdemes a testkábel cseréjével kezdeni.
Bizony, zabos volt! És azt még nem is mondtam, hogy tegnap reggel szétlőtte a kipufogóját. Gondoltam nem tolom vissza a szivatót túl hamar, hiszen -7 fok volt, de indulás után 10 perccel belefulladt a sok benzinbe. Aztán újraindulás után - már szivató nélkül - begyújtotta a kipufogóban felgyűlt naftát. Hatalmasat szólt, és lerúgta a középső dob előtti bilincset.
Rosszul írtam tegnap, a negatív kábel forrósodott fel. Nem tudom ez jelent-e valamit? Az akkusaru forrasztással is volt ráerősítve a kábelre, nos az a forraszanyag az akku tetejére folyt :-(
Valami zárlat lesz. Vagy alumínium-kábeles, aminek már néhány szál megszakadt a sodratában / meglazult a krimpelt kábelfej. Alumínium főkábelek kidobásra javasoltak, színesfém-hulladékként kezelendő a szelektivitás figyelembe vételével mint műanyag szigetelés és fém alumínium.
Szar a wartburg önindító, nekem is sok gondot okozott már. Gondolkozom egy Bosch átalakításon. Az AUDI önindítója (Bosch nr. 0001108026) épp megfelelőnek látszik, csak a fogaskerekével kell valamit kezdeni, mert túl kicsik a fogak (illetve a fogaskerék átmérő). Fogszám, felfogatás az még jó is, forgásirány is megfelelő.
Köszönöm a megerősítést Neked is, és Sihuhu kartácsnak is!
Nos az autó tolásra beindult, de 1 perc után ismét elkezdett füstölni. Kötélvégen jött haza (mióta nálam van most először) és most lehúzott akkusarukkal várja a hétvégét a garázsban.
Ha a behúzómágnes beragad vagy esetleg leszakad az érintkező lemezke, akkor folyamatosan veszi fel az áramot. Nekem is volt egyszer ilyen, de akkor még állandóan tekert is az indítómotor hozzá. Levettem róla a vastag pozitív vezetéket, és egy gyufásdobozt szigszalagoztam rá (azt találtam a kocsiban). Betoltuk, alapjáratot megemeltem és reménykedve indultam haza, hogy nem áll le sehol...
Ennek ellentéte is volt, amikor hideg téli hajnalon a szilveszteri buliból hazafelé a teljes hangosítással a kocsiban leállt a motor és nem indított többé. Szakadt a hó és esélytelen volt betolni. Egy darab kővel addig ütöttem, amíg végre beindította a motort...
Rövidzárlat alatt ált. jó alacsonyra leesik a rendszerfeszültség (akkufeszültség), olyan alacsonyra, hogy leáll ideiglenesen minden, ami min. 12V-ot igényel (gyújtás - ezért fulladt le-, lámpák, mindenféle elektronika, relé elenged stb.).
Akkor tehát az önindítóban volt a rövidzárlat - az sok áramot felvesz amúgy is, hát még zárlatosan. Nem volt a takarításnak semmi hatása, ami nem csoda, mert esélyes, hogy a tekercselés szétégett (ha a bendix nem húz be, akkor leagalább az, ha behúz, akkor az indítómotor tekercselése).
Lehet, nem álltál messze egy kocsitűztől... de inkább nem festem az ördögöt a falra.
Van olyan, hogy a Wartburg önindító behúzó mágnese úgy hal meg menet közben, hogy letiltja a fedélzeti számítógépet is?
Történt, hogy elindultam volna innen a telephelyről, de 20 méter után lefulladt. Áram sem volt sehol. Felpattintottam a motorháztetőt, és a + akkusarunál enyhe füst gomolygott, az egész kábel tűzforró volt. Áramtalanítás, és rövid hűlés után megtakarítottam az akkusarukat. Ez után már volt áram, de az önindító döglött volt, mint a gumicsirke.
Lekaptam a 10-es anyát az önindítóról, megtakarítottam a kábelvégeket, de semmi hatása. Remélem tolással beindul, és haza tudok evickélni.
Én "már" pár napja sikeresen hajtom a "csapi félével" a gépet.(kb 500km) Ez úton is hála Sihuhu önzetlen, áldozatos, kitartó, elhivatott, márkatársi felajánlásainak és szakértelmének!!!
De sajnos valamiért nem találtam meg azt a pozíciót, ahol mindhárom hengernek megfelelő az előgyújtása. :(
Még megpróbálom az egyik már beállított jeladójához sugár irányban mozgatni az alaplapot, hátha elegendő "lötyögése " van az alaplapnak a házban és így 2 hengert ideálisra állítani.
De azért valaki megoszthatná az egyébként nem olcsó "Müller féle" hengerenként állítható elektronikus gyújtással való tapasztalatait, ha van olyan....
Persze, hogy nem egy teljes fordulatig. De akkor is több idő jut több trafóra, mint egyre.
Ugye 4T esetében két fordulatonként vagy csak szikra, 2T-nel meg minden fordulaton, ezért is nagyobb a teher a trafón, ha egyedül látja el a feladatát és több hengeres a járgány.
Szerintem jól tették, hogy hengerenként trafósra gyártották a Wartburgot.
És amúgy meg nem olyan vészes a trafók élettartama.
Nálam a '88-as trafók még működnek. De most is kapható jó trafó, csak figyelni kell melyiket veszi az ember, mert sajnos sok utángyártott már újonnan hibás, vagy pár hónap után tönkre megy...
Sajnos a csapi alaplap sem tölti tovább a trafót, mint az FFV. A teflon gyűrű két mágnese kb. 100 fokkal van egymástól. Az első bekapcsolja a trafótöltést, a második kisüti (megszakítás). Tehát hiába van három trafó, nem jut teljes egész fordulatnyi idő trafótöltésre, csak az a bizonyos 100 fok. A maradék 260 fok elfordulási idő alatt az adott trafó nyugalomban van.
Megszakítós gyújtás esetére már nem is emlékszem. :-)
Volt belőle rossz széria, azok sokszor még beépítetlenül is hibásak voltak. Illetve a tárolás körülményeire is elég érzékenyek voltak. Szerencsére később javított rajta a gyártó. Nekem sikerült már új szériát szereznem 2011-ben. Azóta van a Wartburgban benne. A kocsi azóta 50E km-t tett meg. A gyújtásnak semmi baja nem volt eddig. Az viszont igaz, hogy érzékeny arra ha a gyújtást rajta hagyják! Erre vigyázni kell. Igaz ez a gyári rendszernél sem jó ötlet. Sőt más régebbi járgányoknál sem. Nem egy ZIL égett le rajtahagyott gyújtás miatt anno. A lényeg, hogy a polaritásra, primer és szekunder köri ellenállásokra és a gyújtás rajtahagyására figyelni kell.
Ahogy Sihuhu írta, már megvan a technológia a javítására a lapnak, így nem vészes ha javítani kell. De alapjában elég megbízhatók.
Előnye ennek a rendszernek a 3db gyújtótrafó, így akár a trafók közül akár a végfokok közül halálozik el egy, azért az autó még mozgásképes marad!
Ugyanezért jó az EBZA és a gyári megszakítós rendszer is, mert 2-2,5 hengerrel még járóképes marad.
Mivel ebben nincs mozgó alkatrész, így teljesen gondozás mentes, nem kopik! A másik előnye, hogy nincs benne sehol plusz ellenállás (szikraköz), így a legjobb hatásfokkal működik. Erős a gyújtása, ami jótékonyan hat a fogyasztásra és a teljesítményre. Ugyanezek igazak az EBZA-ra is! Ritka az EBZA de nagyon jó gyújtás!
AZ FFV-nél csak egy trafó van, ami ha tönkre megy, akkor egyik hengerben sincs szikra. Mivel egy trafó látja el az összes hengert szikrával, így kisebb a telítődési ideje, vagyis kisebb energiát tud felhalmozni. Nem véletlen, hogy a régebbi versenyautóknál is (hiába voltak 4 uteműek) hengerenkénti trafókat alkalmaztak. Illetve, ahol 4-5-nél több henger volt, ott általában 3-4 hengerenként volt egy trafó még széria auótknál is. Ma meg az a divat, nem véletlenül, hogy minden egyes gyertya fölött ott csücsül a saját trafója. Így annyi trafó van a mai autókban ahány hengeresek. A másik hátránya az FFV-nek, hogy mechanikus alkatrészek hada van benne. A csapágyazása is kopik, karbantartást igányel. Illetve a rotor része is, ami minden régebbi 4T-nél is sűrű cserére szorult a kopás miatt. Illetve jócskán csökkenti a szikra energiát. A mai modern autóknál nem is használnak elsoztó rotoros rendszerű gyújtást. A rotor miatti szikraköz plusz elektromos zajt okoz.
Mielőtt valaki félre értené. Nem a csapi féle gyújtást védem/istenítem. De műszaki szempontból az adja a legerősebb szikrát. És a redundacia abban a legtöbb, ami egyelő természetesen az EBZA/gyári megszakítós gyújtáséval. Hátránya, hogy ebben is még vannak gyújtókábelek, amik szintén elektromos zajt okoznak és ellenállásként vannak jelen.
A legjobb egy olyan rendszer lenne (lehetséges, hogy hamarosan csinálok is egy prototípust), ami a mai modern autók mintájára a gyertyára ráültetett trafó lesz. Így a magasfeszültség csak minimális részen van jelen, így kisebb a zavar jel. És így maximális a gyújtófeszültség is. Ráadásul ez is elég redundáns megoldás! :)
Nekem eddig a hagyományos gyújtásnál szinte mindig csak a trafókkal volt gondom. Pont ezért nem szimpatikus a Csapi-féle rendszer, mert az meghagyja mindhárom trafót. Az FFV legalább csak egyet használ, az is jó nagy orosz technika :o) Tudom, lecserélhetném a gyári trafókat nagy oroszokra, de az hogy néz már ki?
Nekem a Barkaszban két éve működik hibátlanul az FFV. Igaz, beszerelés előtt mindent átnéztem, kicseréltem a csapágyát is. Ez a második FFV tavasszal fog bekerülni a Wartburgba. Igyekszem majd jól elrejteni a nagy trafóját.
Most már megvan mindenféle ismeret ahhoz, hogy magunk hozzuk rendbe a csapi féle elektrnikus alaplapot.
Legtöbbször a teljesítményfokozattal van baj, mert beszerelést követően a zárlatos trafó kinyírja, vagy a nagyfesz kábel és pipa kombó elenállása kisebb mint 5, vagy egyes esetekben 3,1 Kohm. Vagy járó mtornál húzkodják le a gyertyapipát, és az nyírja ki a teljesítményfokozatot. S igen, a gyújtást sem szabad rajta hagyni, mert akkor szintén elfüstől a FET és a környéke.
Ha ezekre vigyázunk, akkor - lekopogom - de nagyon megbízható szerintem a csapi féle alaplap. 20 ezer Km-t már biztos autóztam vele.
Hogyan teszteljük a csapi alaplapot beszerelés nélkül:
+12 voltot és a testet rendben rákötjük az alaplapra (polaritásra vigyázni, mert fordított bekötésnél a fojótekercs ég el az alaplapon...). Három pl. szofita izzót használva az izzók egyik végét közös +12V-ra kapcsoljuk, a másik végüket pedig kábellel egyenként a csavaral rögzíthető teljesítényfokozatokra rögzítjük (teljesítményfokozatok kapcsolják a testet az izzóknak). Körbeforgatjuk a jeladó gyűrűt, és egymás után az izzóknak egyenként be és ki kell kapcsolniuk (az izzó kikapcsolása a megszakítás). Ha nem ez történik, akkor ott valami "gixer" van az alaplappal.
Ha szerencséd van, a kábelkivezetéseknél (ahol lecsípték a kábeleket) a közelben vannak a nyákon a forrasztási pontok, és akkor első körben a tömítőanyagot csak addig célszerű leszedni. Utának kábelek beforrasztása, és az áramkör életre keltése marad hátra. Ha nem, akkor bonyolódik a helyzet.
A rotorlap és a tengely ebben még épnek tűnik. Gondolom, rendeltetés szerű használat esetén azért ritkán fordul elő ez a hiba, és inkább valamilyen erős behatásra jöhet elő. (?)
Nekem van Csapi-féle gyújtásom is, de végül nem mentem vele egy métert sem, mert meggyengült a belé vetett bizalmam. :) Ugyanis anno első, a leírás alapján történt beszerelés (autóelektronikai szerelővel végeztük) és próba után azonnal kiderült, hogy hibás az alaplap (újonnan vettem). Vagy háromszor átellenőriztünk mindent, de utána sem ment 1-2 henger. Később ugyan ingyen (a garancia már éppen lejárt róla) megjavították a Csapinál, de azóta nem próbáltam meg újra berakni. A szerelő trabikba is épített be ilyeneket és vegyes, inkább negatív tapasztalatai voltak vele. Pedig elvileg megbízható és többek között az is jó benne, hogy alig látható átalakítások szükségesek a beszereléséhez, pl. a gyári trafókkal megy, stb.. Bár vannak érdekességek is, például: ha hosszabban rajta hagyod a gyújtást (bár ez a megszakítósnak sem feltétlenül használ), az kinyírhatja, vagy az ellenkező irányban beinduló motor esete...
Ha jól tudom, az EBZA pedig a szennyeződésekre, beázásra érzékeny (optoelektronikus jeladók miatt).
Különben én meg vagyok elégedve a gyári gyújtással, ezt inkább műszaki érdekesség gyanánt szeretném kipróbálni. De például egy használós kétüteműbe azért jól jöhet hosszabb távon. Szóval érdekel, ezért szeretném életre kelteni, ha egyáltalán megoldható ilyen állapotában.
Az eredeti vezérlést lenne jó használni. A dobozon úgy tűnt, hogy van pár csavar, de ugyanakkor tömítve, vagy ragasztva is van, szóval nem szívesen esnék neki szétszedni, nehogy kár essen benne - bár más választásom úgysincs, mivel valóban még a tövénél vágta el a kábelköteget...
A 4t Wartburg vezérlésével mennyire bonyolult összehozni? Például a 4t vezérlést és a gyújtást összekötő kábelt fel lehet használni kiindulási alapnak?
Igen, nem tökölt vele sokat az a jóképességű, aki kikapta az autóból... Gondolom, hogy ezért nem is épült be újra, mert már a kiszerelés feladta neki. :)
Köszönöm a segítséget! Nagyon jól jönne egy ilyen részletes fotódokumentáció is egy komplett szettről, hátha sikerül összelegóznom a rendszert.
De nem ez a gyenge pont, hanem a rotorlap és a tengelye közötti szegecselés fellazulása. Ha már eléggé kotyog, szét tudja verni a hall-jeladót és akkor nem megyünk sehová.
"tőből vágták le a vezetéket" - azért nem lehetetlen, de mindenképpen munkaigényes és időtrabló dolog kibontani a tokozásból, és az áramkötrről lefejteni a kiöntéshez használt műgyantát. Ez utóbbi főleg akkor, ha valami miatt nem működik rendesen az áramkör.
Van egy jóhírem, ez háromhengeres motorhoz való. Azt viszont nem tudom, hogy hogyan fogod ezt összerakni. A gyújtás elektronika doboza elvileg szétszedhetetlen, és arról - ha jól látom - tőből vágták le a vezetéket?
Minden esetre nekem van egy komplett rendszerem autón kívül. Holnap jól körbefotózom, hogy hogyan néz ki összerakva.
Lehet végül is, csak hát a mai világban már sok A-s blokk átalakulhatott Béssé. Na mindegy, csak megszerzed a 17-es motort és akkor majdcsak sorba lesz :-) (Lassan csinálhatsz saját házi bajnokságot, csak kell a motorok köré autókat építeni)
Köszönöm az anyagot! Hát, az utasításban ott szerepel a Skoda, szóval elképzelhető, hogy ez is abba való. Lefotóztam a papírt, ami járt hozzá (ez továbbra sem tűnik túl gyárias leírásnak...), illetve a vezérlőegységet is, amiről írtam. A fotókon az is látszik, hogy nem vacakoltak a kiszereléssel... Szóval elképzelhető, hogy hiányos is a szett - kábelek terén biztosan. Kérdés, hogy valóban Skoda 120-asba való-e ez az FFV?
Sziasztok! Flaki tesója vagyok, a topicot gyakran szoktam olvasgatni. A következő kérdéssel fordulnék hozzátok: tud-e nekem segíteni valaki FFV gyújtás ügyben? Van egy bontott FFV-m, de nincs meg az eredeti használati utasítás hozzá. Persze így azt sem tudom, hogy az mennyire lenne számomra emészthető, ugyanis nem értek a villamossági dolgokhoz, csak alap szinten. De, ha valakinek esetleg van használható beszkennelt másolata, saját leírása, vagy egyéb segédanyaga, akkor hálás lennék, ha tudna segíteni, mert jelenleg semmilyen használató leírásom nincs hozzá.
A másik dolog ezzel kapcsolatban: a szerkezet bontott volt, de kaptam hozzá egy beszerelési utasítást (ez utólagosnak tűnik, némi ráfirkált kiegészítéssel és nem túl informatív - legalábbis nekem), amin viszont az is szerepel, hogy Skoda 120... Akitől vettem, az Wartburghoz hirdette, szóval vagy (i) valóban ahhoz való és megpróbálták egy Skodába beapplikálni, vagy (ii) létezett Skodához is ilyen. (?) A vezérlődoboz az én esetemben egy alu doboz (nem pedig Remix - ha jól emlékszem, talán ez (is?) volt az eredeti FFV-hez), bár ezen rajta van az FFV matrica... Szóval azt sem tudom 100%-ig, hogy egyáltalán jó-e ez Wartburgba. Szóval jól jönne egy fejtágítás valakitől, akinek van eredeti, vagy akár használ is ilyet. Előre is köszi a segítséget! Üdv: Béci
Donor kasznit keresek megtört kombimhoz. Ne legyen rohadt és legalább a sárvédők; valamint az autó eleje legyen meg(homlokfal nem fontos, van három is!)
Ha csak egyben eladó a komplett autó, az sem baj. Papír viszont nem kell!!! :)
Csak saccra mondtam azt a 10 másodpercet, de lehet hogy túlbecsültem egy kicsit...:) A lényeg az hogy leállítás után brutálisan nagyot durran... Tegnap cseréltem ki a komplett kipufogórendszert azóta kezdte ezt el...
Sziasztok! Elnézést hogy mindig ezen a fórumon kérek tanácsot a Barkashoz... Mitől van az hogy ha leveszem a gyújtást akkor utána kb. 10 másodperc múlva egy hatalmasat csattanik a kipufogó? Én utógyújtásra gondolok, de az lehet úgy ha le van véve a gyújtás? Nem mindig csinálja, csak kb 10 leálításból egyszer... (2T Barkas, kalapácsos gyújtással)
Illetve annyit még hozzátennék Tomi, hogy beszéltem az Egon Culmbacherrel 2 nappal ezelőtt, és ő azt mondta sosem volt a blokköntvény szélesítve, csak az A-s motoroknál, amik már a W460-ban voltak, én azt mondom hiszek neki, mert ő gyári csapattag volt, véleményem szerint csak tudja :) Illetve köszönöm a gratulát TWK- nak! Hamarosan több fotó is felkerül a három gyári motorról ;) és a további sorsukról ;)
Szia Tomi! A 18-as sorszámú ez és 74'es évjáratú, szóval sajnos nem követik egymást csak az előző kettő :), igy most a 15-16-18-at sorszámú van nálam, az előző kettő az viszont 73-as évjáratú. Igen TWK én már itt élek kint, szóval emiatt csináltam német rendszámot illetve a fenntartás is sokkal kedvezőbb :)
A 157 ezerért hirdetett kékben 4T ülések és szivacskormány volt. És sokkal jobb állapotban volt a kasznija. Valamint; nem volt az oldalán ez a "védő csík".
Érdeklődnék,hogy tudtok e arról a kék 77-es de luxe-ról amit 1 hete hirdettek a használtautón?157 ezerért volt fent,de nem sokáig,talán már a hirdetés megjelenése előtt elkelt.Műszakis jó állapotú volt viszonylag,bár kis rozsda látszott rajta.Kasznis munka nem probléma,nekem nagyon tetszett.Mentem is volna érte,bár 300km-re volt.Sajnos elkelt választ kaptam az eladó kereskedéstől.Csak azért érdekelne infó,hogy még is miről csúsztam le,nagyon szegényes leírást adtak meg róla.
Van még egy fent hirdetve,de azon igen sok meló lenne,és annyiért inkább tartogassák.Azért nem adom fel a kék projektet,tovább keresek.
A hengerfej az nem a 900-as, termoszifonos verzió? Hatalmas gratula, nagyon autentikus a 311 futóműves sólyakocsival, meg Wartburg szélvédővel a csónakon.
szia Atomi, igen sikerült egyet venni, természetesen minden tartozék megvan hozzá, a papírjai is megvannak sőt már át is tudtam íratni a nevemre ( itt a Stadthaus - nál kicsit gyorsabb és egyszerűbb 🙂)
Nem igen van időm ide felnézni sajnos, de gondoltam megosztom veletek a múltheti szerzeményem! :) akiben esetleg kétség volt az eredeti wartburg versenymotor és karburátor hogyan nézett ki azok most talán kicsit örülnek velem együtt a látványnak.
És az áldozat amiből kikerült, de kap helyette egy másik bele valót, mivel ennek a motornak jobb helye lesz :) (u.i. a hengerfej sajnos nem eredeti WR rajta, de a többi kárpótol)