Keresés

Részletes keresés

RhB Creative Commons License 2019.10.16 0 0 59126

Itt, de a forgóvázakhoz - meg úgy általában a műszaki részekhez - annyira nem értek. Meg látom nem is kellettem hozzá. :-)

Előzmény: alkotasu (59095)
fantal Creative Commons License 2019.10.15 -1 0 59125

Az a Csárda wagon megvan még?

>>

Meg. A Brennerék használják most is.

Előzmény: C50 (59113)
rm40 Creative Commons License 2019.10.15 -2 2 59124

NagyonOFF, de érdekes cikk a témában ez is. Minden esetre én továbbra is javaslom a "sógorok" szinonímát a "labancok" helyett. NagyonON

Előzmény: alkotasu (59121)
gumidani Creative Commons License 2019.10.15 -2 1 59123

Szerintem világosabb úgy, hogy

a császárpárti = labanc,

a magyar "lázadó"= kuruc. 

 

De az osztráknak semmiképp sem szinonimája a labanc.  

Előzmény: alkotasu (59121)
gumidani Creative Commons License 2019.10.15 0 0 59122

A GYSEV segélykocsi alatt tavaly májusban még az volt.

Előzmény: alkotasu (59117)
alkotasu Creative Commons License 2019.10.15 -2 1 59121

KI

 

Bár a Wikipédián időnként megjelennek pontatlan információk, de jobb hiányában mégiscsak onnan idézek:

"többségében német Habsburg-hű csapatok és a dinasztia magyar párthíveinek elnevezése volt. ... A kuruc felkelők labancok alatt elsődlegesen a Habsburgok külföldi katonaságát értették"

Tehát nem csak a császárhű magyarok voltak a labancok, hanem inkább németek, vagyis mai állapotuk alapján osztrákok.

 

BE

Előzmény: rm40 (59119)
György barát Creative Commons License 2019.10.15 -1 0 59120

OFF 

A Tieid!   😠 

PUFF 

 

Előzmény: rm40 (59119)
rm40 Creative Commons License 2019.10.15 -1 2 59119

Nagyon OFF

A labancok nem osztrákok, hanem császárhű magyarok voltak; az osztrákokra inkább a sógorok kifejezés passzol. :)

Nagyon ON

 

Előzmény: alkotasu (59116)
György barát Creative Commons License 2019.10.15 -1 0 59118

Már azt hittem, hogy lenyúltunk egy múzeumi kocsit Svábiából.   😃 

 

Előzmény: alkotasu (59116)
alkotasu Creative Commons License 2019.10.15 -2 1 59117

Az a "Csárda ~ vagon" (ejtsd: csárda fagon" valami rettenetes. De az ex poggyász sem semmi ocsmányság. Most is ilyen forgóváz van alatta?

Előzmény: gumidani (59109)
alkotasu Creative Commons License 2019.10.15 -1 0 59116

Azt a labancok barkácsolták alá (hogy nem sül ki a szemük!).

Korábban ilyen volt:

 

 

Előzmény: György barát (59112)
alkotasu Creative Commons License 2019.10.15 -1 0 59115

Attól függ, melyik. Az ABak kocsié igen. Az előbbi képen látható viszont 2,5 m-es.

Előzmény: György barát (59111)
gumidani Creative Commons License 2019.10.15 0 0 59114

Előzmény: György barát (59111)
C50 Creative Commons License 2019.10.15 -1 0 59113

Az a Csárda wagon megvan még?

Előzmény: gumidani (59109)
György barát Creative Commons License 2019.10.15 -1 0 59112

Honnan lett négyszeres rugózású Görlitzünk (a Csárda alá)? 

 

Előzmény: gumidani (59109)
György barát Creative Commons License 2019.10.15 -1 0 59111

A "céhmester" csak kétméteres. 

Sajnos nem vagyok fotó közelben. Talán a   8 106 987   lenne a példám. Éjjel megkeresem. 

 

Előzmény: gumidani (59109)
gumidani Creative Commons License 2019.10.15 0 0 59110

Előzmény: gumidani (59109)
gumidani Creative Commons License 2019.10.15 0 0 59109

A Csuka kocsik alatt többféle forgóváz is volt. A legelsők alá Zechmeister forgóváz került. A többség alá Középeurópai

De utóbb előfordult KaLáKa

vagy Görlitz is

 

 

 

Előzmény: György barát (59105)
György barát Creative Commons License 2019.10.15 -1 0 59108

Nem nyertél. 

A közép-európai az kereszt-laprugós. 

Az ősi Csukák és posták alatti pedig olyasmi, mint a görlitz III, de 2,5 méteres tengelytávú. 

 

Előzmény: BahnScorper (59106)
György barát Creative Commons License 2019.10.15 -1 0 59107

59 091-ben Georgie leírásait. 

 

Előzmény: alkotasu (59104)
BahnScorper Creative Commons License 2019.10.15 0 0 59106

Azt "közép-európai" forgóvázként emlegetik a magyar szakirodalomban.

Előzmény: György barát (59105)
György barát Creative Commons License 2019.10.15 0 0 59105

Rendben. Ha Görlitz, Görlitz. 

De mi a Csuka-zsámoly neve? 

 

Előzmény: gumidani (59103)
alkotasu Creative Commons License 2019.10.15 0 0 59104

Hol idéztem ezt a kocsit?

Előzmény: György barát (59101)
gumidani Creative Commons License 2019.10.15 0 0 59103

Nem ez volna az első téves felirat.

Előzmény: György barát (59098)
alkotasu Creative Commons License 2019.10.15 -1 0 59102

Áááá, az, hogy mit írtak rá, semmit nem jelent. Annyi marhaságot írtak már kocsikra, hogy borzasztó. Pl. Dnz kocsi tengelytávját is össze-vissza, mert N+1 féle kocsikból építették át. De favázas (szolgálati) kocsira is ráfestették minden szégyenérzet nélkül, hogy vasvázas. Íme az egykori Aah 100205:

 

 

 

A forgóváz pedig egyértelműen Görlitz III, mert hasonlítsd össze egy 2,5 m tengelytávolságúnak az arányaival. Egyből kibukik, hogy az bizony 3 m, és tök mindegy, mennyit festettek rá.

 

 

A VIIIe' kocsiból készült Dnz 61114 kocsira 5,0 m tengelytávot feliratoztak a kép szerint, holott 5,3 m volt a tényleges. Lásd: Vasútgépészet 2017/4.

Előzmény: György barát (59098)
György barát Creative Commons License 2019.10.15 0 0 59101

Félre léptem (nyomtam). 

 

1931   C4i-30   72 512. 

 

Előzmény: alkotasu (59096)
György barát Creative Commons License 2019.10.15 0 0 59100

Bár Te csak idézed, ám a 

 

DRG 75 512 az Orenstein & Koppel, 1931. 

 

Előzmény: alkotasu (59096)
György barát Creative Commons License 2019.10.15 0 0 59099

Nem én írtam. Kérlek, lapozz vissza! 

A laternájuk nagyon poroszos. Azért fogadtam el. 

 

Előzmény: Vortexes (59097)
György barát Creative Commons License 2019.10.15 0 0 59098

Hát ez az. Görlitz nem lehet, mert ott a 2,5 m felirat. Ez olyan sámli, mint ami már az 1924-es Csukák alatt is volt. És több Fa (posta) is ilyenen futott. 

 

Fuchs: (csak 14 db) 

Nem lett DB a 

14 213, 14 215--14 222 és a 14 224. 

 

 

Előzmény: alkotasu (59095)
Vortexes Creative Commons License 2019.10.15 0 0 59097

"A negyedik és a hatodik vagonról valaki megírta, hogy DRG (porosz) származású. Nem mondok ellent."

 

Ezekről lehet többet tudni?

 

Előzmény: György barát (59053)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!