Akik szeretik a By,Bhv,Bo,Bx.....
Mielőtt feltennéd a személykocsikkal kapcsolatos kérdésed, kérjük, nézz szét az alábbi oldalakon, mert lehet, hogy megtalálod rá a választ!
Kocsik adataival foglalkozó oldalak:
http://vasutikocsi.atw.hu/
Személykocsi fővizsgák: (KISABLAK)
Cseh összefoglaló a MÁV-Start járműveiről:
http://www.vagonweb.cz/popisy/MAV_START_osobni_vozy_dd.php
http://www.vagonweb.cz/popisy/MAV_START_osobni_vozy_rd.php
Bár a Wikipédián időnként megjelennek pontatlan információk, de jobb hiányában mégiscsak onnan idézek:
"többségében német Habsburg-hű csapatok és a dinasztia magyar párthíveinek elnevezése volt. ... A kuruc felkelők labancok alatt elsődlegesen a Habsburgok külföldi katonaságát értették"
Tehát nem csak a császárhű magyarok voltak a labancok, hanem inkább németek, vagyis mai állapotuk alapján osztrákok.
Áááá, az, hogy mit írtak rá, semmit nem jelent. Annyi marhaságot írtak már kocsikra, hogy borzasztó. Pl. Dnz kocsi tengelytávját is össze-vissza, mert N+1 féle kocsikból építették át. De favázas (szolgálati) kocsira is ráfestették minden szégyenérzet nélkül, hogy vasvázas. Íme az egykori Aah 100205:
A forgóváz pedig egyértelműen Görlitz III, mert hasonlítsd össze egy 2,5 m tengelytávolságúnak az arányaival. Egyből kibukik, hogy az bizony 3 m, és tök mindegy, mennyit festettek rá.
A VIIIe' kocsiból készült Dnz 61114 kocsira 5,0 m tengelytávot feliratoztak a kép szerint, holott 5,3 m volt a tényleges. Lásd: Vasútgépészet 2017/4.
Hát ez az. Görlitz nem lehet, mert ott a 2,5 m felirat. Ez olyan sámli, mint ami már az 1924-es Csukák alatt is volt. És több Fa (posta) is ilyenen futott.