Keresés

Részletes keresés

Attesz88 Creative Commons License 2010.02.27 0 0 43867

Sziasztok!

Szeretném megkérdezni a fórumon található szakértőket, hogy lehetséges e kalakítani oly módon a fűtés rendszert, hogy most csak a radiátoros fűtést építtetem ki és előkészíttetem a padló fűtést. Ezt oly módon gondoltam, hogy most bevésetem a falba az osztó-gyűjtőt és jövőre pedig mikor felbontjuk az aljzatot akkor köttetem bele a padlófűtési köröket. Válaszotokat előre is köszönöm.

Lacivill Creative Commons License 2010.02.27 0 0 43866
Eltaláltad, srangszellöző, hogy ha lehuzód a WC-t akkor ne a mosdoból egyebekből szivja ki a vizet a lehelé menő cucc.
Előzmény: zordonC3 (43864)
Jesu Creative Commons License 2010.02.27 0 0 43865
Segítséget kérnék, hátha ismeri vki: Viessmann Vitodens 100:
A s.manual leírás open-therm csatlakozót emleget egyedül:
- ez lenne a termosztát bekötés helye?
- ezen a készüléken ez kisfesz, vagy 240V fázismegszakítás?

Egy előző "szaki" olyan dróthalmazt hagyott ott, hogy leginkább hozzá sem nyúlnék, mivel nem ismerem. Tulajdonos szerint mire végzett vele 5* kib@szta az egész házban a biztosítást... No comment.
Viszont nekem össze kéne variálni a vegyes vezérlésével. :(
Most egy Computherm RF van rákötve, még nem derült ki hova.
zordonC3 Creative Commons License 2010.02.27 0 0 43864
Sziasztok

TALÁLÓS KÉRDÉS...

15 év után mint második tulaj, nekifogtunk az emeleti (tetőtérben lévő) fürdőszoba befejezésének.

A strang (jól írom?) függőleges vagy 10m-t lefelé, azaz az emeletről jövő szennyvízcsőbe torkollik a földszinten a fürdőszoba és a külön WC, majd a cső megy tovább az alagsorba, ott 90 fokot elfordul, és a házból ki.

A képen látható rész az emeleti fürdőszoba szennyvíz csatlakozása, innen már függőlegesen megy lefelé a földszint felé. (padlófűtés van, ha számít).

Látható a WC-nek kiképzett csőrész, majd utána (a kép alján balról jobbra): zuhanyzó, mosdó ééééssss mi az a harmadik?

Látható hogy felfelé megy a falba, le van gipszelve. Eddig úgy gondoltam vmi vakcső, és legipszelték, de nem, mert egy könyökben végződik ami nem a fürdőszoba, hanem a fal külső síkja felé van fordítva és utána nem tudom...

A műanyag cső mellett ezerrel húz be a hideg. Az ominózus fal térdfal, azaz utána lezárt tetőtérrész van hőszig. anyaggal gondolom (mélyre húzott a tető, 1m kinyúlása van, így nem látom a túloldalt).

Mi lehet ez? Ismétlem, ez a cső a szennyvízrendszer legmagasabb pontja, vmi szellőző?

mi ez?
-bakter Creative Commons License 2010.02.27 0 0 43863
ezt tudom valahogy ellenőrizni.?

kösz a válaszokat, hasznosak voltak.
Előzmény: nixon70 (43861)
-bakter Creative Commons License 2010.02.27 0 0 43862
megmondom őszintén a gyerek miatt nem próbáltam meg, hogy lemegy nullára,de amúgy is 0,5 alatt hibajelzéssel kikapcsol( valószínűleg lemenne nulláig: 0,3 már volt)
Előzmény: nixon70 (43860)
nixon70 Creative Commons License 2010.02.27 0 0 43861
Vagy a friss vízzel és a szerelésnél került bele levegő és a padló osztó-gyűjtőnél levő automata légtelenítőnél szépen kifújogatja.Ez kb 1-2hét.
Előzmény: -bakter (43859)
nixon70 Creative Commons License 2010.02.27 0 0 43860
"( egy nap alatt 1,5 bar-t)"
Lemegy 0-ra?
Mert ha igen,akkor tényleg a tágtartályban nincs levegő.
Előzmény: -bakter (43859)
-bakter Creative Commons License 2010.02.27 0 0 43859
van egy SD Isotwin H-mod turbós, tárolós kazánom, aminek tönkrement a tömítése a fűtési ágon. Ezt kijavította a szerelő, majd ezután azt produkálja, hogy:
a nyomás, folyamatos újratöltés mellett lassan lemegy ( egy nap alatt 1,5 bar-t), Nem ingadozik (tehát nem nő, csak csökken) a nyomás, és amikor töltöm bele a vizet, akkor nem hirtelen ugrik vissza a nyomásérték, hanem megy bele a víz rendesen. (ebből gondoltam, hogy talán nem a tágulási tartály?)
A rendszer nem levegős, és nem szivárog ( hacsak a visszatérő ágon a "padlófűtésben", dehát remélem csak láttuk volna valami jelét annak a több liter víznek).

Mi lehet a gond szertintetek? kösz
halaloszto Creative Commons License 2010.02.26 0 0 43858
regen tanultam, soha nem hasznaltam.

a modellbe be tudom tenni a holtidoket, de a vegen a szabalyozomban nincs semmi, csak a p i d parameterek. es azokkal akarmit csinalok, a szabalyozo kimenete nem fog semmit csinalni, amig a hibajel meg nem mozdul.

vajk
Előzmény: ZE (43854)
Mihály Épületgépészet Creative Commons License 2010.02.26 0 0 43857
Tehát ez egy teljesen új fűtésrendszer lenne, tervezéssel. Magad akarod csinálni vagy kivitelezővel? Mert ha az utóbbit válaszatnád akk. csinálnék neked műszaki ajánlatot rá. Ha érdekelnek a részletek, írj az emailomra.
Előzmény: nemazoty (43855)
babarucu Creative Commons License 2010.02.26 0 0 43856
Kazán kondenzációs sok márka, majd a szerelő ajánl, úgyis ő lesz a beüzemelője is
Radiátor dunaferr vagy vogel.
Cső 5 rétegű henco vagy hewing.
a radiátor és csövekből ez a kettő, kettő fajta, ami tudja amit kell, és benne van az anyag, a többi kispórol silány ...
Előzmény: nemazoty (43666)
nemazoty Creative Commons License 2010.02.26 0 0 43855
43666-ra senki. vagy mas topikban probalkozzak?
ZE Creative Commons License 2010.02.26 0 0 43854
Kell néhány randa holtidős tag a modellbe... Hol ezzel a probléma?
Előzmény: halaloszto (43853)
halaloszto Creative Commons License 2010.02.26 0 0 43853
persze be lehet, de egy nagy hotehetetlensegu hazban nehez, es akkor is lesz ingadozas mindenkeppen.

van egy nagy keslelteto tag a beavatkozo es a hibajel kepzo kozott. lehet hogy a levego meg egy tizedfokot sem emelkedett amikorra a padlofutes vizebe es betonjaba be van tolva annyi ho, ami a kovetkezo orakra elegendo a veszteseg potlasara. ott a hibajel derivaltjaval meg integraljaval csinalhatsz barmit.

vajk
Előzmény: ZE (43852)
ZE Creative Commons License 2010.02.26 0 0 43852
PID-szabályzót is be lehet szépen hangolni, csak érteni kell hozzá...
Előzmény: halaloszto (43851)
halaloszto Creative Commons License 2010.02.26 0 0 43851
Ez nem pid - pi kerdes.

a te termosztatod egy kb pwm szabalyzo. ez benne a nagy poen. hogy irto kicsi ingadozassal tartja a homersekletet.

nem valaszoltal a kerdesre, hogy tulfut vagy sem? ha nem fut tul, akkor mindent jol csinal, csak hangosan kattan.



az ilyen speci vezerles olyan helyre kell, ahol kicsi a hotarolo tomeg, gyorsan valtozik a homerseklet, ezert egy PI vagy PID szabalyzo mindenkeppen komoly lengesekkel, tullovesekkel tudna csak tartani a homersekletet.

a te hazad nem ilyen, a padlofutesnel a gyors valtozas kizart. egy nagy erzekenysegu pi vagy akar ketpont szabalyzo is tok jo lenne, es az tudna a ketorankent felora futest.

vajk
Előzmény: Scholl4 (43844)
Teaway Creative Commons License 2010.02.25 0 0 43850
Az a megoldás, amit cucu mond.
Nálam ugyanez van, de gyári kivitelben:)
Előzmény: Scholl4 (43846)
cucu Creative Commons License 2010.02.25 0 0 43848
A relét szereld ki belőle és helyezd át máshová, illetve szigeteld le, hogy ne jöjjön ki a hang. Volt már, aki ezt tette.
Előzmény: Scholl4 (43846)
imimi5 Creative Commons License 2010.02.25 0 0 43847
Szia, itt találsz egy írást amiben összehasonlítják a Siemens (PID) és a Honeywell termosztátók működését. http://statisztikus.hu/kondis/szabalyozas/

Előzmény: Scholl4 (43846)
Scholl4 Creative Commons License 2010.02.25 0 0 43846
A ház szigetelése jó, a gázfogyasztás is rendben. Azzal van a bajom hogy hangosan kattan a termosztát, illetve a gázkazán is mormogva indul. A junkers szerelő szerint ez normális hogy voom-voom-vooom hanggal indul be. Azt mondja hideg a kéménye... Tehát a céloml nem a fogyasztás csökkentése lenne, hanem ne kapcsolgasson annyit.
Előzmény: memorix (43845)
memorix Creative Commons License 2010.02.25 0 0 43845
Vedd le a hőmérsékletet...vagy hőszigeteld le jobban a házadat...attól, hogy cserélgeted a termosztátot nem lesz kevesebb a fogyasztásod....

Előzmény: Scholl4 (43829)
Scholl4 Creative Commons License 2010.02.25 0 0 43844
Sokkal szimpatikusabb lenne, ha a 20 percenkénti 5perces menet helyett két óránként menne fél órát. Még akár egy kis túllendüléssel is jobban tetszene.
Volt itt régebben szó a siemens termosztátok jobb öntanuló vezérléséről (pid), szemben a honeywell butább PI öntanulásával. A különbség lényegére már nem emlékszem, de valaki levezette hogy a végeredmény a pid-es siemens kevesebb kapcsolgatása. Ha ez tényleg így lenne, lecserélném a honeywell-t egy siemensre.
Előzmény: halaloszto (43837)
nixon70 Creative Commons License 2010.02.25 0 0 43843
http://www.saunierduval.hu/kezelesik/Klz2008KezHu.pdf
32.oldal,hívj szakembert!!!
Előzmény: Blacz (43839)
sjohn Creative Commons License 2010.02.25 0 0 43842
És ha még hozzáteszed , hogy boltban minima 25 ezer?
Előzmény: Törölt nick (43841)
Blacz Creative Commons License 2010.02.25 0 0 43839

Hozzáértő Urak!

Van egy SD 30 KLZ kazánom. Egyre gyakrabban fordul elő, hogy bekapcsolás után hibát jelez F1. Újra inditásra van szükség.

Kérdezném, hogy mi a baj, és hogyan tudnám kiküszöbölni.

A katánházban üzemel még egy nagyteljesiményű vegyestüzelésü kazán is.

Előre is kösz

ms.toideus Creative Commons License 2010.02.25 0 0 43838
Sziasztok!
Gyors kérdésem lenne.
A Pipelife magyar gyártó, debreceni székhellyel.
Nagyon olcsóak az osztó-gyűjtői. Szerintetek mennyire szabad a cuccaikat megvenni?
A szerelvényeikről az ábrák nagyon szépek az oldalukon :)
thx
halaloszto Creative Commons License 2010.02.25 0 0 43837
mi a baj a 20 percenkenti 5 perc futessel? tulmelegszik a lakas? akkor vedd lejjebb az eloremenot.

vajk
Előzmény: Scholl4 (43829)
NRZ Creative Commons License 2010.02.25 0 0 43836
Bocs, közben látom a válaszoltak.
Előzmény: NRZ (43835)
NRZ Creative Commons License 2010.02.25 0 0 43835
Tudsz. Van olyan opció, hogy 20 percenként kapcsol be.
Előzmény: Scholl4 (43829)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!