Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

GYURMA 944 Creative Commons License 2013.04.27 0 0 29346
:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) Osztrákból hoztuk. A veztengely két bütyke simára kopva és a hidrotőkék beragadva és a vezsziij. szakadva, mert a veztengely megszorulva. Kapott astra 1,6 tengelyt és mindent cseréltünk. Full extrás volt. 140-ért vitték és ment, mint az ördög. :-) :-) :-)
Előzmény: R!ck4 (29345)
R!ck4 Creative Commons License 2013.04.27 0 0 29345

Nem baxtatom, csak kérdeztem, közülünk úgyis ő az egyetlen, aki látta a hátsókerekest.. :-))

 

Egyébként ilyen még nem láttam (pedig láttam pár elhanyagolt kocsit) hogy a francba tud akkora golyó keleltkezni, ami így eldugít,  és hogy a francba lesz  a katergáz nyomása akkora, hogy szétdurrant egy csövet? Nem viccelek, komolyan kérdem. 

 

 

Öööö, a kutyuskás hasonlat se az igazi, felrobbanó kutyuskáról se hallottam. :-))))))))))

Előzmény: GYURMA 944 (29344)
GYURMA 944 Creative Commons License 2013.04.26 0 0 29344

HMMMMMMMMMMMMMM! :-)

 

Balit ne baxtasd!  Jót akar.

Van egy ilyen acél háló a kartercsőben.

Ezt mondják tűzfogónak is. (vagy szikrafogó, vagy semmiértelme acélszövés ésatöbbi. :-) )

Na az, ha eldugul, akkor van ahhoz hasonló, mint amikor a kutyuska nem tud szarni.

Az tudod milyen?

Olyan, hogy nem tud szarni, akkor felrobban. :-))))))))))))))

Ha a kartergázcső eldugul, akkor a felhalmozódott gázgőz kilök mindent.

Most csináltam egy dévuuuuuuuuuuuuuuuuuu1,4-et és ott, ha hiszed, ha nem, 15mm-es gumicső teljes keresztmetszetében beégett és eldugúlt ollajkoxal.

Van ez így! :-))))))))))))))

Előzmény: R!ck4 (29343)
R!ck4 Creative Commons License 2013.04.26 0 0 29343

Ahol van kertergázelvezető cső, ott hogy lesz kartergáz? Biztos hátsókerekes Punto-t láthattál. :D

Előzmény: PeeWee33 (29342)
PeeWee33 Creative Commons License 2013.04.26 0 0 29342

Nézd meg, hogy van-e kartelgáza a motornak, mert már találkoztam olyan jelenséggel, hogy megnőtt a gáznyomás az olajtérben és kilőtte a nívópálcát a motor.......... És az volt a gondja, hogy eldugult a tűzfogó karika a kartelcsőbena a silány minőségű olajtól, emiatt nem tudta hova eldolgozni a motor a gázt. Ha az olajbetöltő nyíláson bekukkantasz és látsz benne világosbarna színű iszapszerű mellékterméket, akkor ott akár még baj is lehet. Ebben az esetben én olajat cserélnék jő minőségűre(nem hamisítottra!), miután átmostam óvatosba az olajteret.

 

De ez csak egy teória.

 

   B.

 

Előzmény: norbipunto (29341)
norbipunto Creative Commons License 2013.04.25 0 0 29341

A nívópálcánál kiverte az alajat a puntom, de ahogy néztem nem is volt rendesen helyén a pálca...lehet azért?  Punto 2 16V 2000-es évjárat

kolcsar Creative Commons License 2013.04.25 0 0 29340

Látom nagyon elfoglalt vagy:))

Pedig már jó idö is van,és késön sötétedik:))

Előzmény: Törölt nick (29336)
R!ck4 Creative Commons License 2013.04.25 0 0 29339

Ahogy a hátsókerékhajtásos Punto, pont ugyanúgy... :-))))))

Előzmény: GYURMA 944 (29338)
GYURMA 944 Creative Commons License 2013.04.23 0 0 29338
De ez most, hogy jön ide?
Előzmény: Sracc1980] (29337)
Sracc1980] Creative Commons License 2013.04.22 0 0 29337

Szerintem marhaság csak kicsivel kevesebbért jóval kisebb, fapados autót venni. Akinek nem fáj 3 millió egy új autóra, annak nem fáj 3,6 millió sem.

Lásd a Citroen C-Elysee és a Skoda Radpi fapados, középkategóriás autóit. elképesztő olcsóságokat tettek beléjük, direkt. Jobban felszerelve már ott vannak az új, fullos Octavia mellett, és akkor már eldöntött a kérdés. Ugyanígy a mini/kisautóknél, szerintem.

Előzmény: PeeWee33 (29329)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.18 0 0 29336

Kétrdés hogy mi az oka, üzemanyag hiány, esetleg nyomás szabályzó hiba, kontakthiba, stb..

Mérni kellene, illetve vizsgálni, mi történik..

Előzmény: HelloPisti (29335)
HelloPisti Creative Commons License 2013.04.18 0 0 29335
Sziasztok! Rejtvény : motor:1,3 multijet ;km136000 bármely fordulaton,bármilyen sebességnél egyszer csak gondol egyet és leáll....beindulni csak teljes megállás után indul újra.(pöcre)amúgy hibátlan semmi füst,csörgés,erőtlenség.egr hibakód néha ..egr miatt csinálhat ilyet?
R!ck4 Creative Commons License 2013.04.15 0 0 29334

Hopp, ezt én nem is láttam, nekem meg egy M320-ashoz kellene...

Előzmény: farkastamas85 (29333)
farkastamas85 Creative Commons License 2013.04.14 0 0 29333

Szia!

 

Írtad a fórumon, hogy van meta riasztóhoz bekötési rajzod. Nekem MEta M870N-hez kellene a bekötési rajz, ha még megvan légyszíves küld el nekem a farkastamas85@freemail.hu ra.

 

Előre is köszönöm.

Előzmény: sziakivagy (20385)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.10 0 0 29332

Ez ebben a formában nem kerek..

Az EGR a kipufogó gázt vezeti vissza, és egyes puntoban még nncsen, utána vezették be. Ha jól gondolom, neked az van.

Tehát tank szellőztető lehet, az nem egy motor, hanem egy szelep.

Az aktív szénszűrő rendszerre csatlakozik, és annak a tartalmát engedi ürülni,  a megfelelő feltételek alapján.

 

Előzmény: Jánoska123 (29330)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.09 0 0 29331

Sziasztok!

Végre befejeztem a Punto Cabrio-m helyrepofozását - van viszont néhány apróbb még:

A legfőbb: Az autó jobb hátsó ülőlapja ki van sajnos égetve cigivel. Szerencsére nem annyira égető a kérdés, mert a kislányom ülésmagasítója eltakarja - de azért nem hagy nyugodni. Az a gond, hogy ez egy facelift utáni üléshuzat (tudtommal) - így nem túl elterjedt. Fiat szalonban lehet rendelni újonnan, de közel 40e Ft és annak a színét még nem szívta meg a nap - így elüt. Emiatt az lenne a legjobb, ha szereznék egy valamilyen - akár sima 3-5 ajtót punto egyik ülését és abból átvarratnám. Idáig azonban nem találtam pont ebben a színben bontott üléseket a neten. Szerintetek más Fiat modellbe szerelhettek ilyen ülést?



Pár fotó :)..

https://picasaweb.google.com/103220166446302840291/PuntoCabrioFelujitasa#

Jánoska123 Creative Commons License 2013.04.09 0 0 29330

Emlékszem, gyerekkoromban, amikor nyikorgott az ajtó, a pántot megolajozta apám. Lehet, hogy az ékszíjnak is ojal kéne? Na ez is csak vicc volt. Közben a tankszellőztetőről megtudtam,- ahogy az előttem író is említette - hogy az a tankszellőztető úgynevezett AGR, vagy EGR szelep, amelynek az a funkciója, hogy a nitrogén oxidot visszavezeti az égéstérbe, ahol újra elég, így kevesebb szennyező anyag kerül ki a szabad légtérbe. Amennyiben ez a szelep bedöglik, akkor fojthatja a motort, ezért lehetett az, hogy nem húzott rendesen egyesben kettesben, néha hármasban. Ez egy elektromosan működő szelep, és ilyenkor azt szokták csinálni, hogy vagy kicserélik 40 ezerért, vagy leszedik róla az elektronikát. Na ezt csinálta az én szerelőm.(aki talán még sem olyan rossz.) Így tanul az ember!!! 

PeeWee33 Creative Commons License 2013.04.09 0 0 29329
PeeWee33 Creative Commons License 2013.04.09 0 0 29328

tankszellőztető motor = kaniszter szelep........................... valszeg erre gondolt a szerelő :-)

Erre tanácsolta Is Gyurma a tanksapka leszedését.

Mi a kaniszter szelep? = benzingőz elvezető ág a kocsiban, ahonnan bejut a motorba a tankban kialakuló benzingőz. Nem szabad a szabad levegőbe elengedni. Ez egy elvárás az autógyáraktól, úgy, mint sok minden más.

 

   B.

Előzmény: El Padre (29323)
GYURMA 944 Creative Commons License 2013.04.09 0 0 29327
:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)

Szappant neki, wazeee! :-)


Csak poén vót! :-)
Előzmény: El Padre (29326)
El Padre Creative Commons License 2013.04.09 0 0 29326

végül is ja, a szar vagy szarul meghúzott ékszíj inkább sivít, mint visít. :)

Előzmény: GYURMA 944 (29325)
GYURMA 944 Creative Commons License 2013.04.08 0 0 29325

Meg még utólag gondoltam olyanra, hogy az ékszíj visít.

1-2 húzatás, visítás, majd még egyszer 1-2 és már nem visít, mert a laza szíj bemelegedett és tapad, nomeg visszatöltött már annyit, amennyit az indítás levett.

De így olvasva nagyon nehéz a megfelelő orvoslatot megadni!

Előzmény: El Padre (29323)
Jánoska123 Creative Commons License 2013.04.08 0 0 29324

Köszönöm a "tankszellőztető motorral" és egyéb gondjaimmal kapcsolatos tanácsokat. El padre javaslatait megszívlelem, és először is keresek egy megbízható szerelőt. ( Azért az elég rossz érzés, hogy az ember ennyire ki van szolgáltatva a "szakembereknek".)

El Padre Creative Commons License 2013.04.08 0 0 29323

egyébként mennyire finoman adod neki a gázt? amikor hideg a motor, az ECU benzindúsabb keveréket nyom a motorba, ezért akkor kisebb gázadás is jobban kipörgeti, így aztán simán eljuthatsz a "sivításig". van fordulatszámmérőd? ha igen, figyeld. 4,5-5E felett noná, hogy sivít a motor, az már kicsit túl nagy a kis punettinek. ha nincs, próbálj nagyon finom gázadásokkal elindulni és gyorsulni, és nézd, hogy van-e még sivítás.

 

az 1-2 fokozatot meg tutira beveszi olyankor a váltó, amikor nem akar gyorsulni? mert simán lehet, hogy szinkrongyűrű problémád van, és már annyira szét van esve a váltód, hogy nem is veszed észre, amikor nem veszi be a fokozatot.

 

szóval én a helyedben:

1, ezt a szerelőt nagy ívben elkerülném (tankszellőztető motor bruhaha),

2, elvinném egy normális szerelőhöz, és a következőket nézetném meg vele:

- lambda szonda,

- kuplung és váltó

ha minden oké, akkor az ECUd van elkúrva, akkor viszont bontóban kell érdeklődni ugyanolyanért. de azért mindenekelőtt csinál egy ECU resetet, pár hozzászólással lejjebb el is olvashatod, hogy kell.

Előzmény: Jánoska123 (29318)
El Padre Creative Commons License 2013.04.08 0 0 29322

tankszellőztető motor WTF?!?!?! szerintem téged keményen átvágtak.

 

van a tanknak levegőzője, de az egy műanyag cső, ami valahol az üzemanyagszűrő mentén gyün ki. de az nem motor.

Előzmény: Jánoska123 (29318)
GYURMA 944 Creative Commons License 2013.04.08 0 0 29321

:-DDDDDDDDDDDDDD

Előzmény: Törölt nick (29320)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.08 0 0 29320

ÉS a másik tulaj:

 Multipla, ránézésre félmillió km, huzat lemállva a vezető ülésről. Az óra szerint 233.000 km, tulaj 3 napja vette.

De csak "haccázeze vót".

Gázon remeg, torpan, benzinen kisimul.

Tulaj volt pár helyen, a legjobb tipp a gázszelepek cseréje, darabja ~100€x4.

Persze volt benne 468.000 km, hibát nem adott.

A lambda szondája 2-3 másodpercre lelassult, dúsított agyig, persze még eredeti volt benne....

Kapott bontottat, és lőn csoda, semmi baja a gázszelepeknek.

Még jó hogy nem nézett gázos/benzines fogyit, 15 felett biztos szipkázott..

 

Előzmény: GYURMA 944 (29316)
GYURMA 944 Creative Commons License 2013.04.08 0 0 29319

Szia!

 

Mi történt?

Tank szellőztető?

OK! :-)))))))))))))))))))

 

 

 

 

 

1-2 visít.

Hogy érted?

Írd le pontgosan mi a nyűg!

Indulsz nem gyorsul, aztán meg igen?

Előtte fékre lépsz?

Mi van, ha a fékezésnél bent marad valamelyik fékpofa?

Nagyon részletben kéne, hogy leírd azt, hogy mi is történik!

 

A tank szellőztetésre vedd le a tanksapkát. :-)))))))))))))))))))))))))

Előzmény: Jánoska123 (29318)
Jánoska123 Creative Commons License 2013.04.07 0 0 29318

Sziasztok! Az autót tekintve teljesen analfabéta vagyok. A Fiat Punto 55s járgányom gyakran úgy viselkedik, hogy ha 1-2-be váltok, akkor nem akar gyorsulni, olyan, mint ha melléváltottam volna. Amennyiben újra beteszem sebességbe, akkor már hajlandó gyorsulni. Elvittem a szerelőhöz, aki levette a tankszellőztető motorról az elektronikát, azt mondván, hogy elromlott, így már ritkábbam csinálta a fentieket az autó. Akkor elkezdtem az interneten tankszellőztető motor után kutatni, de ilyen fogalommal sehol sem találkoztam. Egy kicsit megrendült a bizalmam a szerelőmben. Jogosan? A másik problémám, hogy indítás után a motor alapjáraton és 1-2-es fokozatban visít, majd szép lassan megnyugszik. Mi lehet a baj? Előre is köszönöm, ha valaki tudna tanácsot adni!

dodi1977 Creative Commons License 2013.04.07 0 0 29317

Szia!   Köszi a tipet, megprobálom. 

 

Előzmény: GYURMA 944 (29316)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!