:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) Osztrákból hoztuk. A veztengely két bütyke simára kopva és a hidrotőkék beragadva és a vezsziij. szakadva, mert a veztengely megszorulva. Kapott astra 1,6 tengelyt és mindent cseréltünk. Full extrás volt. 140-ért vitték és ment, mint az ördög. :-) :-) :-)
Nem baxtatom, csak kérdeztem, közülünk úgyis ő az egyetlen, aki látta a hátsókerekest.. :-))
Egyébként ilyen még nem láttam (pedig láttam pár elhanyagolt kocsit) hogy a francba tud akkora golyó keleltkezni, ami így eldugít, és hogy a francba lesz a katergáz nyomása akkora, hogy szétdurrant egy csövet? Nem viccelek, komolyan kérdem.
Öööö, a kutyuskás hasonlat se az igazi, felrobbanó kutyuskáról se hallottam. :-))))))))))
Nézd meg, hogy van-e kartelgáza a motornak, mert már találkoztam olyan jelenséggel, hogy megnőtt a gáznyomás az olajtérben és kilőtte a nívópálcát a motor.......... És az volt a gondja, hogy eldugult a tűzfogó karika a kartelcsőbena a silány minőségű olajtól, emiatt nem tudta hova eldolgozni a motor a gázt. Ha az olajbetöltő nyíláson bekukkantasz és látsz benne világosbarna színű iszapszerű mellékterméket, akkor ott akár még baj is lehet. Ebben az esetben én olajat cserélnék jő minőségűre(nem hamisítottra!), miután átmostam óvatosba az olajteret.
Szerintem marhaság csak kicsivel kevesebbért jóval kisebb, fapados autót venni. Akinek nem fáj 3 millió egy új autóra, annak nem fáj 3,6 millió sem.
Lásd a Citroen C-Elysee és a Skoda Radpi fapados, középkategóriás autóit. elképesztő olcsóságokat tettek beléjük, direkt. Jobban felszerelve már ott vannak az új, fullos Octavia mellett, és akkor már eldöntött a kérdés. Ugyanígy a mini/kisautóknél, szerintem.
Sziasztok! Rejtvény : motor:1,3 multijet ;km136000 bármely fordulaton,bármilyen sebességnél egyszer csak gondol egyet és leáll....beindulni csak teljes megállás után indul újra.(pöcre)amúgy hibátlan semmi füst,csörgés,erőtlenség.egr hibakód néha ..egr miatt csinálhat ilyet?
Írtad a fórumon, hogy van meta riasztóhoz bekötési rajzod. Nekem MEta M870N-hez kellene a bekötési rajz, ha még megvan légyszíves küld el nekem a farkastamas85@freemail.hu ra.
Végre befejeztem a Punto Cabrio-m helyrepofozását - van viszont néhány apróbb még:
A legfőbb: Az autó jobb hátsó ülőlapja ki van sajnos égetve cigivel. Szerencsére nem annyira égető a kérdés, mert a kislányom ülésmagasítója eltakarja - de azért nem hagy nyugodni. Az a gond, hogy ez egy facelift utáni üléshuzat (tudtommal) - így nem túl elterjedt. Fiat szalonban lehet rendelni újonnan, de közel 40e Ft és annak a színét még nem szívta meg a nap - így elüt. Emiatt az lenne a legjobb, ha szereznék egy valamilyen - akár sima 3-5 ajtót punto egyik ülését és abból átvarratnám. Idáig azonban nem találtam pont ebben a színben bontott üléseket a neten. Szerintetek más Fiat modellbe szerelhettek ilyen ülést?
Emlékszem, gyerekkoromban, amikor nyikorgott az ajtó, a pántot megolajozta apám. Lehet, hogy az ékszíjnak is ojal kéne? Na ez is csak vicc volt. Közben a tankszellőztetőről megtudtam,- ahogy az előttem író is említette - hogy az a tankszellőztető úgynevezett AGR, vagy EGR szelep, amelynek az a funkciója, hogy a nitrogén oxidot visszavezeti az égéstérbe, ahol újra elég, így kevesebb szennyező anyag kerül ki a szabad légtérbe. Amennyiben ez a szelep bedöglik, akkor fojthatja a motort, ezért lehetett az, hogy nem húzott rendesen egyesben kettesben, néha hármasban. Ez egy elektromosan működő szelep, és ilyenkor azt szokták csinálni, hogy vagy kicserélik 40 ezerért, vagy leszedik róla az elektronikát. Na ezt csinálta az én szerelőm.(aki talán még sem olyan rossz.) Így tanul az ember!!!
tankszellőztető motor = kaniszter szelep........................... valszeg erre gondolt a szerelő :-)
Erre tanácsolta Is Gyurma a tanksapka leszedését.
Mi a kaniszter szelep? = benzingőz elvezető ág a kocsiban, ahonnan bejut a motorba a tankban kialakuló benzingőz. Nem szabad a szabad levegőbe elengedni. Ez egy elvárás az autógyáraktól, úgy, mint sok minden más.
Meg még utólag gondoltam olyanra, hogy az ékszíj visít.
1-2 húzatás, visítás, majd még egyszer 1-2 és már nem visít, mert a laza szíj bemelegedett és tapad, nomeg visszatöltött már annyit, amennyit az indítás levett.
De így olvasva nagyon nehéz a megfelelő orvoslatot megadni!
Köszönöm a "tankszellőztető motorral" és egyéb gondjaimmal kapcsolatos tanácsokat. El padre javaslatait megszívlelem, és először is keresek egy megbízható szerelőt. ( Azért az elég rossz érzés, hogy az ember ennyire ki van szolgáltatva a "szakembereknek".)
egyébként mennyire finoman adod neki a gázt? amikor hideg a motor, az ECU benzindúsabb keveréket nyom a motorba, ezért akkor kisebb gázadás is jobban kipörgeti, így aztán simán eljuthatsz a "sivításig". van fordulatszámmérőd? ha igen, figyeld. 4,5-5E felett noná, hogy sivít a motor, az már kicsit túl nagy a kis punettinek. ha nincs, próbálj nagyon finom gázadásokkal elindulni és gyorsulni, és nézd, hogy van-e még sivítás.
az 1-2 fokozatot meg tutira beveszi olyankor a váltó, amikor nem akar gyorsulni? mert simán lehet, hogy szinkrongyűrű problémád van, és már annyira szét van esve a váltód, hogy nem is veszed észre, amikor nem veszi be a fokozatot.
szóval én a helyedben:
1, ezt a szerelőt nagy ívben elkerülném (tankszellőztető motor bruhaha),
2, elvinném egy normális szerelőhöz, és a következőket nézetném meg vele:
- lambda szonda,
- kuplung és váltó
ha minden oké, akkor az ECUd van elkúrva, akkor viszont bontóban kell érdeklődni ugyanolyanért. de azért mindenekelőtt csinál egy ECU resetet, pár hozzászólással lejjebb el is olvashatod, hogy kell.
Sziasztok! Az autót tekintve teljesen analfabéta vagyok. A Fiat Punto 55s járgányom gyakran úgy viselkedik, hogy ha 1-2-be váltok, akkor nem akar gyorsulni, olyan, mint ha melléváltottam volna. Amennyiben újra beteszem sebességbe, akkor már hajlandó gyorsulni. Elvittem a szerelőhöz, aki levette a tankszellőztető motorról az elektronikát, azt mondván, hogy elromlott, így már ritkábbam csinálta a fentieket az autó. Akkor elkezdtem az interneten tankszellőztető motor után kutatni, de ilyen fogalommal sehol sem találkoztam. Egy kicsit megrendült a bizalmam a szerelőmben. Jogosan? A másik problémám, hogy indítás után a motor alapjáraton és 1-2-es fokozatban visít, majd szép lassan megnyugszik. Mi lehet a baj? Előre is köszönöm, ha valaki tudna tanácsot adni!