Keresés

Részletes keresés

Felek Ferenc Creative Commons License 2016.11.10 -1 0 58261

Én csak a többi MÁV kisvasúttal összevetve sakkoztam ki a konteót. :-)

 

Igaz, nincs róla tudomáson, hogy volt -e ilyen menet mondjuk Debrecenben, vagy Sárospatakon?

 

Minden esetre érthetetlen, hogy 1960-ban Békéscsabán bontás, 1969-ben (koncepció után egy évvel) Nyíregyházán meg elkerülő.

 

Ha mondjuk lenne forgalmi adat Nyíregyházáról mondjuk 1960-ból, meg 1968-ból. 1942-ben csak a villamosoknak 1 730 044 fő fizető utasa volt.

Előzmény: BahnScorper (58260)
BahnScorper Creative Commons License 2016.11.10 0 2 58260

Ilyen alapon a Budapest-Miskolc-Hidasnémeti vonalat záratták volna be, mert azon ment a legtöbb deportálóvonat... :-////

Előzmény: Felek Ferenc (58258)
Felek Ferenc Creative Commons License 2016.11.10 0 1 58259

érdemes keresgélni. (feri, tudom, hogy te sokat keresgéltél)

Nem, csak 1945 előtti sajtótermékeim vannak.

 

Pld. 

 

A vésztő-csabai motoros akadály-versenye

 

 Ne méltóztassanak természetfölötti dologra gondolni. Az az akadályverseny, melyről említés történik, gyakran előfordul mostanta az Alföldi Első Gazdasági Vasút vonalain. S azóta különösképpen mindennapinak mondható, mióta benzin-motorokkal is kísérletez az igazgatóság. Egy ilyen kis szörnyeteg szaladgál most a Csaba-Vésztő vonalon. Ennek a kis zakatoló szörnyetegnek tegnap a kora esti órákban kellett volna beérkeznie Békéscsabára, de útközben többször megrekedt s csak kilenc óra táján futhatott a csabai állomás elé. A kritikus pillanatok vagy tízszer ismétlődtek s az utasok mindig előzékenyen segítségére siettek a masinisztának s tologatták a mozdonyt is . . . Egyszer aztán úgy nekiiramodott a gép, hogy három utast ott is felejtett a pályán . . . Úgy cammogtak be gyalogszerrel Békéscsabára, szidván a modern technikának fene nagy bölcsességét. (Békés Megyei Közlöny, 1906.XI.29.)

 

Előzmény: erdőszéli (58256)
Felek Ferenc Creative Commons License 2016.11.10 -1 1 58258

Nekem van egy konteóm a Békéscsaba-Békés szakaszról.

 

Megér vagy 15-20 mínusz jelet.

 

Az AEGV-nek ez volt az egyetlen szakasza, ahol holocaust forgalom volt.

 

Balogh István – Békés békétlenség c. könyvéből

 

„Két nap múlva, 1944.VI.16.-án összeterelték Békésen a helyi zsidóságot a kialakított négy gettóból. A nők testét a paplakban megvizsgálták, nem –e rejtettek a testükbe értékeket. A megalázó vizsgálat után az embereket a zsinagógába terelték, ahol Csoma Károly csendőr tiszthelyettes még egyszer felszólította a családokat, hogy adják elő esetleg elrejtett értékeiket. Majd, miután senki nem jelentkezett, azt mondta dr. Rozenweig főrabbinak: „ Főtisztelendő úr, most már vezesse ki a nyájat az állomásra! ”  Hat csendőr és a helyi nyilaspárt tagjai kísérték ki a 180 embert az AEGV állomására, majd fel a kisvonatra, amivel beszállították őket a békéscsabai gyűjtőtáborba.”

 Tíz nappal később indult a vonat Aushwitzba. Tizenhárman élték túl… 

 

Csanádi György zsidó gyökerei közismertek. Valószínűleg fogalma sem volt erről a halálvonatról. Véletlen egybeesés? Természetfeletti beavatkozás? Döntse el ki-ki maga.

Előzmény: erdőszéli (58256)
erdőszéli Creative Commons License 2016.11.10 0 1 58257

vétyem... köszi feri! nagyon érdekel :-)

 

a 7487-es gőzösnek megvan a gépkönyve, este tudom megnézni, van-e benne bogyan (bogyán?) utalás.

Előzmény: Felek Ferenc (58253)
erdőszéli Creative Commons License 2016.11.10 0 1 58256

Dr. Csanádi György személyes döntése volt a megszüntetés. 

 

 

a megszüntetési határozatot a kpm adta ki, kossa istván miniszter utasítására, és csanádi györgy döntése alapján, de...

 

 

kételkedem abban, hogy itt személyes döntéseken múlt a vég. a kor iratai az egyes levéltárban megtalálhatók, az ezzel kapcsolatos újságcikkek (kb. a mai blikk stílusában, kőkeményen) pedig a neten is elérhetőek. több száz oldalnyi anyag.

 

érdemes keresgélni. (feri, tudom, hogy te sokat keresgéltél)

 

off:

 

srácok, kösz az elmúlt másfél hétben kapott, majdnem tucatnyi mailt, melyben vasútellenesnek, esetenként buzinak neveztetek. megértem az indulatokat. és cak... remélem vannak itt páran, akik ismernek, és tudják, hogy amit ide összehordok, azt adatok alapján teszem. a szívem nekem is fáj minden egyes méter felszámolt vasútért.

 

Előzmény: Felek Ferenc (58251)
Milos Grimasz2 Creative Commons License 2016.11.10 0 2 58255

Szerintem a meglátásod Feri teljesen helytálló. Apám Érdi volt és az iskolába 5 km sétáltak a húgával minden nap, vissza szintúgy. Télen mielőtt elindultak a Mama megetette őket, adott nekik egy pohár forraltbort és jól felöltöztetve küldte el őket. A másik története a katonaság volt. Jutasi őrmesterek képezték ki. Télen is nyitott ablaknál kellet aludniuk, aki az ablaknál aludt azt reggelre volt, hogy belepte a hó. A borotválkozás meg hidegvízzel, kint az udvaron. Rekkenő melegben a menetgyakorlat a bugaci homokban mezítláb kulacsnyi vízzel húzni a löveget a laktanyáig. Máshoz szoktak akkoriban az emberek.

Előzmény: Felek Ferenc (58253)
rezgaras Creative Commons License 2016.11.10 0 1 58254

Urak, nemrég volt téma a tárnoki kisvasút (lóvasút) itt. Nem emlékszem, hogy szó lett volna arról a cikkről, ami a Közlekedési Múzeum 1983-1984-es Évkönyvében jelent meg: "Dr. Kovács János: Adalékok a tárnok—sóskúti lóvasút történetéhez" (257.old). Itt találhatjátok:

https://library.hungaricana.hu/en/view/ORSZ_KOZL_Evkonyv_1983_1984/

 

Felek Ferenc Creative Commons License 2016.11.10 -1 2 58253

Alapvető hiba, hogy mai ésszel, a mai gondolkodásmóddal próbálunk megérteni 60 évvel ezelőtt történt dolgokat.

 

Éppen ezért van az, hogy a 35 km/h, ami napjainkban nevetséges, 1959-ben elfogadott/botrány nélküli volt. 

 

Akik 1960-ban akik MÁV AK-n utaztak, minimum 1940-ben és előtte születtek: nekik nem volt gond egy 3-4 km-es séta, de még 5-6 sem. Mikor Békéscsabán tanultam és is gyalog mentem át a városon a MÁV állomástól az iskoláig (Sportcsarnoktól picit viszább), gond nélkül. De lehet, hogy reggel Ludadra is egy 2 km gyaloglással indítottak a bácsik-nénik, lurkók.

 

1969-ben Nyíregyházán megvalósult, ami Békéscsabán nem: talán ha lenne ezekből az időkből utas statisztikánk, az mutatna valamilyen változást, bár ott szerintem jobban meg tudták oldani a buszra váltást, mint Békéscsabán. De Békéscsabán is a Villanytelepnél 1960.X.-1961.XII. között át lehetett szállni a buszra. Igaz, a zsák krumpli, az öt tyúk, vagy a 10 vesszőkosár már otthon kellett maradjon...

 

Nagy József & Orvos Pál gyűjteményéből

Sárga: a megszűnt szakasz

Piros: az optimális szakasz

Fekete: a még lehetséges szakasz (Nyíregyháza típusú)

 

Más: a vétyemi gőzösöd és testvére:

 

1917. O&K. 7486-7487 - Cn2t - 760 mm - 1917. Szemző János, Bogyanpuszta (?)

Előzmény: erdőszéli (58252)
erdőszéli Creative Commons License 2016.11.10 0 2 58252

ha megvalósult volna az elkerülő szakasz:

 

én vagyok x.y. felszállok valahol a tanyavilágban, vagy bármelyik vasút által érintett településen, hogy beutazzak a megyeszékhelyre elintézni a dolgaimat. ez az elkerülő szakasszal meg is bukott volna. 

 

az ak-t (máv-ot) is meglepetésként érte a határozat. békéscsabán több üzemet szolgált ki a vasút, lekötött szerződései voltak a szállításra, melyek felsőbb döntés hatására bedőltek.

 

 

Előzmény: Felek Ferenc (58251)
Felek Ferenc Creative Commons License 2016.11.10 0 2 58251

A MÁV AK három fő vonalát 1956-ra átépítették, a mellékvonalakban maradtak AEGV pályák.

 

A gőzvontatás 1961-ben szűnt meg. Utolsó ismert tény: 

1960.XI.11.-én Szöllőspuszta  állomás 4 számú váltóján a 9117/a számú vonat szerelvényének rendezése közben 5:50-kor a MÁV 492,108 pályaszámú gőzmozdony kisiklott.

 

A Békéscsaba-Békés szakaszt a Városi Tanács megszüntetni, az AK kihelyezni akarta. Dr. Csanádi György személyes döntése volt a megszüntetés. 

Előzmény: erdőszéli (58250)
erdőszéli Creative Commons License 2016.11.10 0 1 58250


De hát az AEGV, ami mindent visz 1958-ra teljes felújítás egy szakaszon, teljes dízelesítéssel, majd 1960-ben nekiállnak felszedni, kezdve a legkihasználtabb szakasszal, ahol mind személy mint teherforgalom óriási volt.

 

azt azért tegyük hozzá, hogy ezt a bontást békéscsaba városa kezdeményezte, és az akkor létező minden politikai erőt maga mögé állítva valósította meg. 

Előzmény: Törölt nick (58249)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.09 -2 2 58249

147-esen is megcsinálták Fábiánsebestyénnél. Drága pénzen elbontották az állomást 27 km-es állomásköz maradt, ráadásul többe került felszedni az állomást, mint személyzet nélkülivé alakítani.

 

De hát az AEGV, ami mindent visz 1958-ra teljes felújítás egy szakaszon, teljes dízelesítéssel, majd 1960-ben nekiállnak felszedni, kezdve a legkihasználtabb szakasszal, ahol mind személy mint teherforgalom óriási volt.

Állomásírtást még a koncepció propagandájában is megpróbálják eladni úgy, hogy az jó, persze meg nem indokolják ,de említik a filmhíradó részletben, hogy az áltagos 7 km-es állomásközt majd dullájára  emelték sok állomás megszüntetésével, persze azt nem említik ,hogy ez mitől jó, a 2008-2009-es irtás sem igazolta ezt, nagyobb állomásköz, nehezebb pályafenntartás, mert nincs hová félreállni, a volt rakodó tele cukorrépával ( Fábiánsebestyén), de nincs rakodóvágány, így teherautóval kell elvinni Szentesre stb. Menetrendnél se lehetne már semmi utasbarátot csinálni, mert nincs hol keresztezni. Spórlás meg nincs vele szinte semmi, a személyzetet meg lehet felszedés nélkül is spórolni.

Előzmény: M63 010 (58245)
troglodita Creative Commons License 2016.11.09 -1 0 58248

Amúgy csak annyi, hogy béna a közösségi címkézés és/vagy valamit félte is fordíthattak a szakik, mert a villamosmegállók nagy része ezt a címkét kapta a guglitól :-)

Előzmény: troglodita (58247)
troglodita Creative Commons License 2016.11.09 0 0 58247

Fogalmam nincs, ezt dobta gép. De legalább akadálymentes ;-) 

Előzmény: M63 010 (58246)
M63 010 Creative Commons License 2016.11.09 -1 0 58246

Ez hogy jött ki? a GYV még kocsival sem 7 perc!

Előzmény: troglodita (58244)
M63 010 Creative Commons License 2016.11.09 -1 0 58245

Na én is hallottam érdekességeket: Pályafelújítás a Bfenyvesi kisvasúton. Összevissza cserélgetik ki a talpfákat, ad-hoc jelleggel , és nem azokat, amelyek a legócskábbak. Még Somogyszentpál is majdnem elvérzett, Pálmajorig akartak visszavágni, hogy egy híd felújítását megússzák.

 

Na de a nagyvasúton meg pl. a 46-ost cseszték el. Felújítás oké, de az állomások irtásával 24 km-es állomásközt hoztak létre. :(

 

 

Előzmény: Törölt nick (58242)
troglodita Creative Commons License 2016.11.09 -1 0 58244

Sinbiciklis1 Creative Commons License 2016.11.09 0 2 58243

Csak halkan jegyzem meg, hogy ez itt a Kisvasutak topik, a biciklis kicsit arrébb van.

Előzmény: Törölt nick (58242)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.09 -3 0 58242

Pécsiekről csak rosszat mond mindenki, akik örömmel asszisztáltak minden vonalbezáráshoz, és nemtörődömségükkel sokat meg is alapoztak.

Kb. mint a régi fenyvesi kisvasúti pályamester, aki bár valós indok nem volt rá, de a Csisztai szárnyvonal bezárását is aláírta, sőt támogatta mondván azzal se kell vesződnie. Ezt hallottam nem is olyan régen ,de cáfoljatok meg ha nem volt igaz, de azt is hallottam nemrég nem mondom meg kitől ,hogy ő köpte be a hajtányosokat is anno.

Előzmény: M63 010 (58241)
M63 010 Creative Commons License 2016.11.09 -2 0 58241

Sokan nem értik, hogy miért rúgok bele folyamatosan a ma már abban a formában nem létező pécsi igazgatóságba. Hát ezért is! Ugyanis akkor még keményen az ő hatáskörük volt ez! :(

 

Előzmény: M63 010 (58240)
M63 010 Creative Commons License 2016.11.09 -1 0 58240

Egy ismerősöm családja Enyingen lakik, míg ő Budapesten, és nincs kocsija, legalábbis tavaly még nem volt. Szóval neki is csak szívás hazalátogatni.

 

 

 

 

 

Előzmény: Milos Grimasz2 (58211)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.09 -2 0 58239

Na meg ott a sok gyalogos, aki csakazértis a biickliúton flangál és meg van sértődve ha lecsengetik. Bajcsy-n rendszeres, hogy ott állnak le pletyózni a pirossal és csíkokkal is jól jelölt bicikliúton a járda mellett, sőt körülnézés és minden nélkül hátralép a kirakatnál a bicikliútra.

 

Na meg az Andrássy-n meg a Kiskörúton a biciklisávra parkoló taxisok, autósok, a pro bunkó nemcsak odaparkol, hanem még szétnézés nélkül kivágja az ajtót is nagy öröm mikor épp kerülnéd ki.

 

Pölö 2-es pont nagyon jellemző volt a régi városvezetésre újabban az új is csinálja, bevezetni a bicikliutat a sűrű gyalogos forgalmú szakaszra, járdára stb. anyázzák csak egymást a gyalogokkal a biciklisek. Szabadsághíd dettó, bicikliút rávezetve a járdára. Milyen jó is volt mikor nyáron le volt zárva és csak a gyalogosoké volt meg a bicikliseké, élhető környék lett. A villamost kellett volna csak visszaengedni rá, autókat nem és menyivel jobb lett volna egyik felén az úttestnek bicikli másikon gyalogosok középen villamosok.

Előzmény: troglodita (58237)
Felek Ferenc Creative Commons License 2016.11.09 0 0 58238

Egy Amerikai Álom 

troglodita Creative Commons License 2016.11.09 0 2 58237

OFF

Ez abszolút nem járműfüggő, de szerintem az egész országban az emberek 98%-a tahó és csak az önös érdekeit nézi, nulla érzelmi intelligenciával és mínusz végtelen empátiával.

Pölö 1: Első ajtós felszállású buszon utolsó pillanatban támolyog le a járműről, természetesen az első ajtón, közben meg anyázik és morog, hogy miért tolakodik a többi ember. A marha idiótája 1.

Pölö 2: Hétvége, Római part, kajáldák zónája, tömeg. Szentendre felől érkező keménykedő bicajos, értetlenkedik és felháborodik, hogy nem tud minimum 30-al haladni, közben üt el mindenkit, mert azért próbálkozik. A nyomorult marhája 2.

Stb. stb. stb.

ON

Előzmény: rezgaras (58236)
rezgaras Creative Commons License 2016.11.09 -1 2 58236

Modjuk szerintem Budapesten el lehet arról vitatkozni, hogy ki a nagyobb tahó, az autós vagy a biciklis... :-((

Előzmény: BahnScorper (58225)
Pályaőr Creative Commons License 2016.11.08 0 0 58235

Néhány válasz a bányás oldalon.

Előzmény: Törölt nick (58193)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.08 -1 1 58234

 

Ez a videó se semmi. És itt még arról beszélnek ,hogy a kisvasútnak maradnia kell, mert a térségben nem lehet közutakat építeni mindenhová. Ennek ellenére alig pár évvel élte túl ezt a filmet.

troglodita Creative Commons License 2016.11.08 0 1 58233

OFF

10km/h = lassan, óvatosan, nem anyázva és csöngetve a gyalogosra, lámpánál nem bevágva a zöldet kapó és kanyarodó autós elé stb.

Szóval nem úgy, ahogyan a pesti, magát folyamatosan túr dö francon képzelő, nappali fényben is folyamatosan villogó, fejkamerát viselő stb. stb. stb.  majmok teszik.

(Amúgy ha jó idő van, pl. tegnap is, bicajjal járok melóba...)

 

ON:

Kisvasút és kerékpár, ez az igazi!

Előzmény: Milos Grimasz2 (58232)
Milos Grimasz2 Creative Commons License 2016.11.08 -1 0 58232

Úgy látom ez a parttalan vitatkozások ideje, mindenki bebujt a rossz idő elöl a csigaházba s onnan acsarog kifelé. :)

 

OFF 10km/h hogy közlekedsz biciglin? ON

Előzmény: Törölt nick (58231)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!