Keresés

Részletes keresés

peter513 Creative Commons License 2008.11.14 0 0 17146
Adott kapacitás, adottköltsége, adott nyereség, arányos fűtésmennyiség. Ha csökkented a fűtésmennyiséget, a többi marad, mert konstans.
Előzmény: NeomatiK (17145)
NeomatiK Creative Commons License 2008.11.14 0 0 17145
Szerintem érdemes másik irányba mozdulni, azaz szigetelés meg egyedi mérők stb helyett leválni a távfűtésről, egy vagy több lépcsőház saját kazánt vagy gázmotort építsen ki, ez se kerül többe. Hiába szigetelsz a távfűtés mindig dárga marad, mert úgy fognak trükközni, hogy nekik jó buli legyen. Ha van külön kazán, utána még mindig lehet szigetelni.
Előzmény: pista 60 (17144)
pista 60 Creative Commons License 2008.11.14 0 0 17144

KÖVETJÜK A DIVATOT? Sláger téma mostanság a  panelházak fűtéskorszerűsítése. Ennek főbb sarokkövei: ablakcserék, radiátorokra egyedi mérők szerelése, külső vakolat ujraszigetelése stb. Ehhez ugyebár "jár" állami támogatás, ezért akkor fogjunk bele. (Állambácsi bírja, pedig állítólag az állam is mi vagyunk).

A mi 23 éves 4 szintes panelünket is elérte ez a láz és a többség meg is szavazta azt, miután kihirdetésre került, hogy a "buli" sokszáz milliós költsége 5 év alatt a megtakarításból megtérűl. Valami bizonyára megtérűl, de mikorra? Hiszen a meglévő műanyag ablakok most is kitűnően zárnak, a legtöbb lakásra a lakók sk. pénzükből szép redőnyöket szereltettek, (ami most mehet a kukába az ablakokkal együtt.(Nem beszélve a koszról és rumlról amivel ez jár) A lakásokban mindenhol 23-25 C fok a hőmérséklet, ha minden radiátort elzárok akkor is alig kevesebb, mert ugyis fűt a szomszéd... 

TEHÁT: AHOL JÓ A PANEL OTT IS ÉRDEMES RÁKÖLTENI LAKÁSONKÉNT (HITELBŐL ÉS ÁLLAMI TÁMOGATÁSSAL) KB. 1 MILLIÓ Ft.-ot FŰTÉSKORSZERŰSÍTÉSRE?  TÉNYLEG 5 ÉV ALATT  MEGTÉRŰL?

NeomatiK Creative Commons License 2008.11.14 0 0 17143
Nem mértem az időt, de 15-25 perc alatt megvagy egy ablakkal.
Előzmény: MZ/Y (17141)
NeomatiK Creative Commons License 2008.11.14 0 0 17142
Vagy a másik megoldás, hogy ytong kézifűrészt megfogod egyik kezeddel a markolatánál, másik kezeddel a fűrészlapot nyomod és így végighúzod, mert tolni nem tudod. Ezzel a módszerrel is vágtam ki ablak körül, ekkor még nem voltak bent az ablakok. Nem kell hogy keményfémbetétes fűrész legyen, jó hozzá az olcsóbb is. De a spaklis módszert utána találtam ki, és az jobban is tetszik, nem volt olyan fárasztó, mert a fűrészt izombol célszerű a falnak nyomni, miközben a másik kezeddel húzod. Spaklis módszerrel meg már a bépített ablak mellett véstem ki, nem lehet megsérteni így az ablakot.
Előzmény: NeomatiK (17140)
MZ/Y Creative Commons License 2008.11.14 0 0 17141
Nálam 11 ablak és 2 ajtó lenne (+garázsajtó).

Szerintem marad a koszorú-szigetelés, úgyis az a legfontosabb.
Előzmény: NeomatiK (17140)
NeomatiK Creative Commons License 2008.11.14 0 0 17140
Ytonghoz ne használj flexet, felesleges, meg nem is férsz hozzá mindenhol! Vegyél egy erős széles fejű masszív markolatú spaklit, azt üsd be. Én is így csináltam 2 ablaknál. Utána ha egyenetlen, lecsiszolod a kézi csiszolóval.
Előzmény: MZ/Y (17138)
ncc1701 Creative Commons License 2008.11.14 0 0 17139
Ablak felöl nem kell flexelni, hanem kicsit vésni. Szemből kell flexelni, h legalább az éle egyenes legyen.
Előzmény: MZ/Y (17138)
MZ/Y Creative Commons License 2008.11.14 0 0 17138
Szinte biztos, de meg tudom nézni. Baltavári féle redőnytokos áthidaló, betonnal kiöntve. Ott 20-20 cm az előírás, de hogy ez csak a még híg beton kötése miatt előírás, vagy véglegesen kell, azt meg nem mondom. Probléma még, hogy találnék-e olyan mestert, aki ki tud flexelni úgy az Ytongból, hogy nem barmolja össze az ablakot közben. Szóval necces.
Előzmény: topikolos (17137)
topikolos Creative Commons License 2008.11.14 0 0 17137
Biztos 20 centi van nálad? Az a falon, ahol ki kelllene vésni, terhelve van gerendával? (ha nincs, minimális a terhelés szerintem) Amúgy 20-ből kivágni mondjuk 6 centit, ráadásul csak az ablakig, az nem olyan vészes.
Előzmény: MZ/Y (17136)
MZ/Y Creative Commons License 2008.11.14 0 0 17136
Fene tudja, a falnyíláson 20-20 cm-rel túlnyúló áthidaló alól büntetlenül ki lehet-e vágni majdnem a felét a falnak. Valamiért a 20 cm az előírás.
Előzmény: ncc1701 (17135)
ncc1701 Creative Commons License 2008.11.14 0 0 17135
Nincs olyan, h megoldhatatlan. Lustaság van. A megoldás: nagy flex+vésés.
Előzmény: MZ/Y (17134)
MZ/Y Creative Commons License 2008.11.14 0 0 17134
Egyszerű kérdésem lenne:
Ha az ablaknál megoldhatatlan a befordulás, akkor felejtős a szigetelés? Falra kellene legalább 6-8 cm, de ablaknál max. 1 cm-t tudnék befordulni.
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.13 0 0 17133
NO , lassan kész a szigetelésem, holnapra megköt a felragasztott 10 centis EPS és lehet dübelezni majd hálózni lesimítani.

Most , hogy így agyonszigeteltem magam érdemes e a fölmenő téglaépítésű kéményemet is kintről leszigetelni. A padlástérben vakolt a kémény oldalal de a tetőn kívül még vakolat sincs rajta. Persze gázkonvektoros bélelt kéményről van szó.

Gondoltam arra, hogy mind a padlástérben mind a tetőn kívül 2 cm-es EPS-t ragasztok az oldalára de nem dübelezem,max hálózom még, gondolom a ragasztó elég nem nagy a felület.


Van ennek értelme, vagy hülyeség az egész ????
vadmotoros Creative Commons License 2008.11.13 0 0 17132
Amíg írtam a hozzászólást meg is válaszolták a kérdésemet, és hülyeséget tippeltem
Előzmény: vadmotoros (17131)
vadmotoros Creative Commons License 2008.11.13 0 0 17131
Üdv!

Előre is elnézést kérek ha hülyeséget fogok írni. :-)
A fal és ablak felülete hogy aránylik egymáshoz? Este van már, és lehet hogy hülyeséget is számoltam, tippre 50 m2 üveg és 190 m2 fal lehetséges?

Egy időben én is próbálgattam a számításokat a winwatt-al, nekem a 100 m2 alapterületre 12 cm-es homlokzati szigetelésre (110 m2), 1.3-as nyílászáró (20 m2), padlás 10 cm üveggyapotos szigetelésre 5 kW hőveszteség jött ki 20°C-os belső és -10°C-os külső hőmérséklet esetén.
Előzmény: raycoon (17123)
raycoon Creative Commons License 2008.11.13 0 0 17130
Nyári hőterhelés is van, de gyakorlatilag az sem változik.
Falra:
5 cm -> 540W
16cm -> 497W
Ablakra:
0,7-es -> 8185W
1,1-es -> 8202W
Előzmény: Bediiii (17127)
raycoon Creative Commons License 2008.11.13 0 0 17129
NeomatiK:
Sajnos ezt nem tudom, és abból amit küldtek nem is látom (WinWatt-tal készült)..
Elvileg 0,2-esről beszéltek a födémnél, de a padlót nem tudom..

Bediiii:
Minek hangoztatják, hogy mennyivel jobb, ha gyakorlatilag ez semmit nem jelent (ablakra gondolok). Ha meg mégis jelent, akkor miért nem látom?

A falazat PTH-30 N+F..

jee_c:
Ha jól látom a kivonatot, akkor 41m2 körül lehet. A külső felület 438,7..

Mindentől függetlenül. Ha a födémben és a padlóban ugyanannyi van és csak a falon változtatok, akkor az normális, hogy ekkora falfelület mellett egy 0,17-es és egy 0,31-es falazat mellett csak kb 7 % nyereség van?
jee_c Creative Commons License 2008.11.13 0 0 17128
"Egyrészt ezek valszeg csak üvegadatok, az eredő az egész ablakra alig fog különbözni"
Ezzel elvi alapon vitatkoznék: nem mindegy, hogy mekkora az ablak felülete. Minél nagyobb, annál nagyobb a részaránya az üvegnek. Ekkor pedig már lényegesen számíthat, hogy mekkora az üveg k-ja.

Vannak ilyen adatok elérhetőek?
Előzmény: Bediiii (17127)
Bediiii Creative Commons License 2008.11.13 0 0 17127
Az 0.7/1.1-es ablakok esetén az elhanyagolható eltérés normlális. Egyrészt ezek valszeg csak üvegadatok, az eredő az egész ablakra alig fog különbözni. Ezek téli hőigényadatok, az üvegezés nyáron többet hozhat.

A falszigetelés esetén már nehezebb a helyzet, de matematikailag nem lehetetlen. Akkor jöhet ki, ha a falazat maga is jól szigetel, és a hőigény ami kijött, nagyrészt a padló/mennyezet és a légcsere hőveszteségét fedezi.

A jól szigetelő fal + vékony szigetelés esetről sokat írtak itt korábban.

1-2 óra WinWatt-tozással könnyen le lehet ellenőrizni, mintha lenne a WinWatt-nak saját fóruma.

Egyébként ezek nem olyan rossz számok 210 m2-re, lapos háznál.
Előzmény: raycoon (17123)
NeomatiK Creative Commons License 2008.11.13 0 0 17126
Ez gyanús. Födém és a padló felé milyen hőszigetelés van betervezve?
Előzmény: raycoon (17123)
NeomatiK Creative Commons License 2008.11.13 0 0 17125
Távfűtés kérdésben olvassátok el a "Miért drága a fűtés panelházakban" c. topikot. Kicsit leegyszerűsítetted a megoldáshoz vezető utat, ami nem is biztos hogy megoldást jelent mindenkinek.
Előzmény: legirepa (17107)
NeomatiK Creative Commons License 2008.11.13 0 0 17124
De gondoltam ilyen verzióra is. De aztán elvetettem. Amúgy lesz lábazati kőburkolat is a falon, átkenem majd vízlepergető impregnálóval, úgyhogy a felcsapódó eső nem fog sok vizet zavarni :) Meg ez a Knauf aquastop cucc üzemi víz ellen (is) van. Ha nem bukkantam volna erre a termékre, akkor lehet hogy nem tettem volna semmi védelmet a lábazat felöl. De szerencsére nem hiába túrtam a netet, a gyártók honlapjait. Más cég vízzáró cuccai háromszorosába kerülnek, igaz azok többnyire nem is glett jellegű anyagok, hanem vakolatok, vagy emulziós ragacsok, felhordani is nehezebb őket.
Előzmény: janijani (17108)
raycoon Creative Commons License 2008.11.13 0 0 17123
Sziasztok!

Egy kis segítségre lenne szükségem. Ház tervezésben vagyok és az gépész adott egy számítást arra, hogy milyen lenne a hőszükséglet 5-10-16 centis nikecellel és 0,7-es vagy 1,1-es ablakokkal. Az a nagyon furcsa, hogy nem igazán van különbség egyik között sem.

A ház alaprajza nem túl tömör, nettó 210 körül van, egyszintes, felületfűtés van betervezve. Mivel a részleteket (egyelőre) nem értem, így csak egy-két fontosnak gondolt számon rágódok.

Téli hőveszteségre a következőt írja:
16 cm, 1,1-es ablak: 10.9 kW (0,17 W/m2K)
16 cm, 0,7-es ablak: 10,3 kW
5 cm, 1,1-es ablak: 11.7 kW (0,31 W/m2K)
5 cm, 0,7-es ablak: 11.1 kW

Tényleg "csak" akkora lenne a megtakarítás? Sokkal többnek gondolnám...

Üdv, rc
jee_c Creative Commons License 2008.11.13 0 0 17122
Annyi megjegyzés, hogy nem kell feltétlenül, hogy műanyag legyen az az ablak.

Különben meg ki kell számolni: mekkora az össz ablakfelület, mekkora hőáteresztő képesség, mekkora benapozás (mekkora hőt nyersz az ablakokkal). Ehhez képest: mekkora az össz falfelület, mekkora a fal hőáteresztő képessége. Ugyanezek az értékek szigetelés/ablakcsere után.

Az abakoknál figyelni kell még arra, hogy légmentesen záródjanak. Ha átfúj mellettük/rajtuk a szél, akkor hiába 3 rétegű az üvegezés. Szóval, ha vacakok az ablakok, akkor érdemes azzal kezdeni, azonban a szigetelésre előre érdemes felkészülni: toldóval érdemes betenni az ablakokat, és a megfelelő mélységben, hogy ha felkerül a szigetelés, akkor be tudjon fordulni az ablaknál elég vastagon, és az ablak ne kerüljön túl messze a szigetelés külső felületétől (ne legyen lőrésszerű). Persze számít, hogy hány centi szigetelés van tervbe véve.
Ha a szigetelés megy fel először, akkor az ablakcserénél már jobban lehet látni, hogy hova kerüljön. Szóval mikor a két dolog körül a második felkerül, akkor gondolom szépen össze kell hozni ezeket.
Előzmény: Törölt nick (17120)
jee_c Creative Commons License 2008.11.13 0 0 17121
részvét.
az ember szabadsága a választás szabadsága, ugye. Na itt lehet azt választani, hogy "sík hülye vagyok", és persze kitartani mellette büszkén. :(
Előzmény: SZEGECS (17109)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.13 0 0 17120
Szegecs: Először ki kéne cserélni az ablakokat 5 kamrás 3 üvegrétegű műanyag ablakokra.

Utána érdemes hőszigetelni.

Mi 4-en lakunk a társasházban ami 1940-ben épült. És sikerült rábeszéélnem a lakókat, mindenki egyedi gázzal fűt. Nem mindegy mennyit kell fűteni.
Előzmény: SZEGECS (17109)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.13 0 0 17119
""felakasztották a hálót 2 szeggel és azt kenték ragasztóval?

vagy ragasztót kentek a lapra és arra tették a hálót?""

Nálam felakasztották a hálót, megigazították, hogy fügőleges legyen, mert ugye föntről lefelé függőleges történik a hálózás. Ezután kivülről beglettelték rá az EPS-re.

Ezt utána simára glettelték a ragasztóval.

Mennyi ideig bírja ki ez, ha nem rakunk fel színezőanyagot még ?
Előzmény: Hőfék (17104)
Imusz Creative Commons License 2008.11.13 0 0 17118
Nemrég beszéltek ilyen technikával épített házakról. Ott fabetonnak nevezték az építőelemeket. Úgy nézett ki egy ilyen, mint a zsalukő, csak ez beton helyett ilyen forgácsos-cementes keverékből áll. Ebbe építéskor öntenek betont, és ez a beton tartja össze a házat.
Előzmény: do naji (17091)
peter513 Creative Commons License 2008.11.13 0 0 17117
Négy évvel ezelőtt költöztem el egy panelből, ott az egyik lakó kijelentette, hogy neki nincs pénze a távfűtést fizetni, kapcsolják le nála a fűtést. Lekapcsolták!!! Egy szinten négy lakás van, és már leglább 10 éve nem fizet az a család távfűtést! (Az állapotokról annyit, hogy csak a férfi dolgozik a nő otthon van, de lépcsőházat még egyszer sem seperte fel, állataik vannak, közülük csak a pitbullt vitték le rendszeresen sétálni (vagy inkább az a gazdáját) a németjuhászt nem...
Előzmény: topikolos (17093)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!