Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

nagygabi69 Creative Commons License 2014.08.19 0 0 135481

na.

kibontottam a computertől jövő köteget,és ez a látvány fogadott:

Előzmény: Smafu.w126 (135478)
Atta2 Creative Commons License 2014.08.19 0 0 135480

Jártam én is igy. Ecu volt a ludas. Mérjél rá gyújtáson a lábakra. Asszem a középső a test egyik lábon 12V ot kell mérni a 3.on semmit vagy csak pár 10ed voltot. Ha több van akkor ecu hibás lesz. P12es primerával jártam így

Előzmény: nagygabi69 (135453)
RÉMES Creative Commons License 2014.08.19 0 0 135479

Én az OPEL Vivaro robotváltóját csak bólogatósnak hívom.

 

Már rosszul vagyok, ha menni kell vele BP-re.

 

Akkor is fáj a nyakam, ha én vezetek, utasként meg pláne.

 

Kb olyan a váltási érzet benne, mintha egy tanuló autóban ülnék, és nem az oktató vezetne.

 

Előzmény: cam aro (135442)
Smafu.w126 Creative Commons License 2014.08.19 0 0 135478

Hmm igazad lehet!

 

 

Akkor viszont nem biztos, hogy gyújt is, sőt ha esetleg kábel összeégés van nem feltétlen történik attól még mind2 helyen a gyújtás, egyszerűen csak valami más történik aminek következtében ami a trafó halálát okozza.

Előzmény: 409 (135477)
409 Creative Commons License 2014.08.18 0 0 135477

"hogy pont az egymás után következők halnak be gyújtási sorrendben! Ha pl valami összeégés miatt a két trafóra érkező jelek átjutnak a mellette lévőre is, tehát duplán dolgoznak a trafók.."

 

Akkor visszadurrogna a szívócsőbe de nem kicsit......

Előzmény: Smafu.w126 (135474)
Törölt nick Creative Commons License 2014.08.18 0 0 135476

Nekem hasonló problémám volt, igaz renault megannál. Pontosan a vezeték égett össze, ugyanis mint kiderült egy nyest csócsálta meg a kábelt. Márkaszerviz nem találta meg a problémát, végül Gregussék oldották meg B.kalászon.

Előzmény: nagygabi69 (135473)
JAMIE222 Creative Commons License 2014.08.18 0 0 135475

Ahogyan lejjebb írtam, menetet készíteni máshogy is lehet...

Előzmény: 409 (135472)
Smafu.w126 Creative Commons License 2014.08.18 0 0 135474

Gabikám nézz körbe az ECU környékén, szerintem ha egy helyen van esetleg az ablaktörlő vezérlésével, pl mint egyes franciáknál, és merciknél, a beázás okozhatja (et telefonon elfelejtetted mondani :D) ezt a problémát. Ha az ecu környéke és az ecu porszáraz akkor lehet, hogy tényleg az ecu vezérel ki sokáig arra a két hengerre. Nem véletlen, hogy pnt a 3-4 hengereknél van a bibi, legalább is a lehetséges gyújtási sorrendek alapján furcsa, hogy pont az egymás után következők halnak be gyújtási sorrendben! Ha pl valami összeégés miatt a két trafóra érkező jelek átjutnak a mellette lévőre is, tehát duplán dolgoznak a trafók.. Amúgy diag volt már rajta?

Előzmény: nagygabi69 (135473)
nagygabi69 Creative Commons License 2014.08.18 0 0 135473

és,ha a 3-4-es trafóhoz menő kábelban van esetleg hiba?

mivel az 1-2-es probléma mentes.

arra gondoltam,holnap végig nézem a kábelköteget.

Előzmény: LyPapa (135471)
409 Creative Commons License 2014.08.18 0 0 135472

"lehet csak a menetes betétet megrendelni"

 

 Mire megy vele a menetfúró nélkül? (és a behajtó, de azt még csak-csak lehet barkácsolni)

Előzmény: JAMIE222 (135470)
LyPapa Creative Commons License 2014.08.18 0 0 135471

A vezérlőjel csak a végtranzisztor bázisát emeli meg, azaz billenti vezetésbe a tranzisztort, utána már nem sok köze van a dolgokhoz (??). Az áramkorlátozás (szerintem) már a tekercs saját elektronikájának a dolga. 

 

Üdv: LyPapa

 

Előzmény: skorpio3 (135467)
JAMIE222 Creative Commons License 2014.08.18 0 0 135470

Amit belinkeltél egyébként , ott is lehet csak a menetes betétet megrendelni.A Würthnek is van ilyesmi cuccosa.

Előzmény: JAMIE222 (135468)
LyPapa Creative Commons License 2014.08.18 0 0 135469

Lehet, hogy ugyanazt mondom, de az áramkorlát valamiért nem OK.

 

 

Ez itt a Primera, ugyanilyen rendszerű gyújtás,szekunder feszültségének a képe, a négy gyertya együtt. Az első negatív csúcs után a kis pöcök fölfelé mutatja az áramkorlát belépését.

Azaz, én keresnék egy 'mérni tudó embert', és megnézetném, mit mutat az ábra. 

 

Üdv: LyPapa

 

 

Előzmény: skorpio3 (135467)
JAMIE222 Creative Commons License 2014.08.18 0 0 135468

Esetleg valami  forgácsoló-egyedi alkatrészészgyártó-szerszámüzem szerű helyen érdeklődj.Ott lehet ilyen javító készlet, vagy marnak ilyen furatot.

Előzmény: Kawabiker (135448)
skorpio3 Creative Commons License 2014.08.18 0 0 135467

A trafók túlmelegedése arra utal hogy : vagy túl hosszú a kivezérlés, vagy valamiért túlzottan sok impulzust küld az ECU a trafó felé..

 

Össze kell hasonlítani a jó, és a meghibásodó trafók vezérlőjelét.  Szerintem.

 

Előzmény: skorpio3 (135466)
skorpio3 Creative Commons License 2014.08.18 0 0 135466

Van még ez:

Előzmény: skorpio3 (135465)
skorpio3 Creative Commons License 2014.08.18 0 0 135465

A rajz szerint közösített mind a négy trafó testelése ,ezt a kötést ellenőrízném, ill innen mérnék az akku negatívra,van-e feszkülönbség?

 

Előzmény: nagygabi69 (135464)
nagygabi69 Creative Commons License 2014.08.18 0 0 135464

helyileg hol?

Előzmény: skorpio3 (135462)
nagygabi69 Creative Commons License 2014.08.18 0 0 135463

6,azaz hat trafó volt már cserélve összesen....a bontottól az újjig.mindegyik nem lehet szar...

Előzmény: barbon1 (135461)
skorpio3 Creative Commons License 2014.08.18 0 0 135462

A trafók testelve vannak, ez fontos!

Előzmény: skorpio3 (135459)
barbon1 Creative Commons License 2014.08.18 0 0 135461

Vagy kontakt,akár a trafó becsatlakozásánál,azét javasollnám a trafócserét.

Előzmény: skorpio3 (135459)
barbon1 Creative Commons License 2014.08.18 0 0 135460

Kizárnám a bizti táblát,szerintem valami testelés problémára gondolok,de nindenképp javasolnám a trafócserét,hogy valamit tudjunk

Előzmény: nagygabi69 (135458)
skorpio3 Creative Commons License 2014.08.18 0 0 135459

Azokban a trafókban gyújtáserősítő elektronika van építve, tudtommal.

Ezeket az elektronikákat vezérli az ECU négyszögjellel. Itt kéne összehasonlítani hogy mind a négy vezérlőjel egyforma-e ? Valami zavar, ami tönkreteszi a trafó végfokát?

Előzmény: nagygabi69 (135457)
nagygabi69 Creative Commons License 2014.08.18 0 0 135458

810=80Km...

Előzmény: nagygabi69 (135457)
nagygabi69 Creative Commons License 2014.08.18 0 0 135457

nem tudom felcserélni,mert megint kiverte őket...

de az 1-2-t sosem "'bántja",pedig "gagyi" utángyártott.

szerintem olyan,hogy külön test a trafóknak nincs....

+ miért megy el gond nélkűl 70-810Km-t?

 

nem tudom van-e köze hozzá,de,mosás után magától megy az ablaktörlő 1 ideig,ezt már nézte villanyász,de nem jutott vele dűlőre...ezért én vagy kábelköteg hibára,vagy a bizti táblára gondolnék...(de ez a 70-80Km-t el megy gond nélkűl így is magas... :-( )

Előzmény: barbon1 (135455)
nagygabi69 Creative Commons License 2014.08.18 0 0 135456

új NGK laser platinák...

Előzmény: tAB (135454)
barbon1 Creative Commons License 2014.08.18 0 0 135455

Csak érdekesség képpen felcseréled az 1-2 és a 3-4 trafókat akkor mi múlik el?

Akkor már ha ez kiderül némi támpont lesz a továbbgondolkodáshoz.Testelés gond nincs véletlen annál a trafónál?

Előzmény: nagygabi69 (135453)
tAB Creative Commons License 2014.08.18 0 0 135454

Gyertya? (hézagok)

Előzmény: nagygabi69 (135453)
nagygabi69 Creative Commons License 2014.08.18 0 0 135453

Üdv az Uraknak!

Látom ez egy pörgős Topic,hozzáértőkkel ezért bemásolnám ide is,talán valaki tud valamit...:

"...

Ha valaki tudna segíteni,mert már az őrület határán vagyok...

2003-as Nissan Micra 1,2. (K12)

a 3-4-es hengerben sorozatosan veri ki a trafókat...

cserélétünk már kb.6db trafót (gyári bontott-új NGK-Hüco...),a generátorban feszültség szabályozót(hát ha ad néha 1 túláramot...),de nincs változás...

az autó,trafó csere után 70-80Km-t megy hiba nélkűl,aztán a 3-4-es henger trafója zárlatos lesz....és mindig csak ez a kettő.

egyébként az 1-2-es hengerben Bremi márkáju van,ami valami utángyártott,de azok működnek tökéletesen.

legutóbb (ma...),mikor elkezdett dadogni a motor-84Km-rel trafó csere után- (mivel megint ki ment a 3-4-es )levettük a légszűrő házat,és ez a kettő olyan forró volt,hogy nem lehetett hozzá érni...

 

tudom,hogy nincs távjavítás,de valami tippje valakinek???..."

gipsz7677 Creative Commons License 2014.08.18 0 0 135452

Tudomásom szerint a Mazda 3-asban hagymányos, hidrós automata van, azok alapból finoman dolgoznak.

A Jazzben pedig fokozatmentes CVT.

Előzmény: -Smiley- (135451)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!