A nyakamba lehelt első forró csók hatására még megnyikkanni sem tudtam, de mikor ezt követően finoman végigharapdálta a bőrt a gerincem mentén, már belekapaszkodtam a fékekbe és villámgyorsan lerángattam a mezem. A tettes persze nem lett meg, mert elszállt, de néhány budakalászi sétálgató azt hihette, hogy becsavarodtam a melegtől és ezért csapkodom a hátam. A kis ízeltlábú annak ellenére utat talált a gallér mellett, hogy a zippzárt majdnem teljesen felhúztam. Amúgy egy törpe gázlótúrára indultam. A fák árnyékában a Bükkös patakon kívántam keresztül cikázni, amennyiszer csak lehet, majd fel Prédikáló székre. Tervem csak részben jött be, mert Sikáros felett valahogy rossz felé kanyarodtam és Tölgyikreknél kötöttem ki, ahonnan egy általam szintén ismeretlen úton Kakas-hegyhez jutottam. Nem volt elég a terepből, ezért Csobánka fölött Pilisborosjenőre kanyarodtam. Fél egykor elég soknak tűnt a csobánkai 12%:). Az Egri vár fölött olyat láttam, hogy alig akartam elhinni. A legmélyebb dagonya is a kiszáradás határán van, víz már nincs benne, csak némi sár. Ebéd után kibicikliztünk a Dunára, az ötös kő nevű élményhelyhez. A hűsölés végén sikeresen ráültem egy darázsra, melynek mérge a hazatekerés közben rendesen szétoszlott és most zsibbad a bal sonkám. Kicsit nehezen ülök a széken. Remélem, azért holnap bringával tudok a melóba menni.
Te, ha elolvastad volna figyelmesen a hsz-t, akkor feltünne, hogy folyamatosan tanítom a gyereket közlekedni, edzésen tanítják biztonságosan kerékpározni, csak tudod ez nem olyan, hogy kimegy az utcára és egyből tud mindent.
(mint a példa mutatja, még a gyakorlott kerékpárossal is alőfordul, hogy görcsbe rándul a keze vészhelyzetben, mikor fogja a féket)
Pontosan nekünk, rutinosabb kerékpárosoknak kellene vigyázni, példát mutatni, nem pedig letehetségtelenmajmozni azt aki esetleg nem oyan nagymenő mint mi. A kerékpár útnak szerintem pont az lenne a funkciója, hogy az aki tapasztalatlan rutintalan, esetleg urambocsá alapból ügyetlen, az is eljuthason biztonságosan oda, ahová szeretne, és ne kelljen félnije a többi kerékpárostól, hogy mikor tolják le az útról a "gyorsak és erősek".
Én szombaton indltam el életem első outi versenyén.. montival.. :) Szpmbat 11:15kor volt a start. Meleget es szelt is kaptunk bőven. A szombati nap folyadékbevitele olyan 6-7 liter körül volt. Beszámoló később
Toltunk ma krilinnel egy 4 órás ride-ot a HHH-ról által Dobogókőre (persze dölyfösek voltunk, ezért a Kevély is megvolt), majd onnan Lajos forráson át le (kis fel is persze), Pomázra. Krilin Budakalásznál még elcsűr Üröm felé, mondván a HHH-n át megy haza, hogy ne koptassa aszfalton a gumijait. Kemény csávó! :)
A HHH-ról abszolváltuk a kéket lefelé (régi duna maraton útvonal), én igaz csak másodjára, mert ez a linkóci bejött mellém a jó nyomsávra, ezért nekem sajnos nem jött össze elsőre. De másodjára már én is legurultam szépen, ahogy azt kell.
Megnéztük a Kövesbércet, de még mindig lámák vagyunk, ugyanis nem sikerült kitekerni. Pedig már nem hiányzott sok, csak sajnos nagyon száraz a pálya, igazán technikás így. Meg elfogyott a hitünk is, és anélkül nem megy.
Nos, jó kis nap volt, képeket holnap linkelek. Persze tekerésről meg zúzásról szinte semmi, mindig csak a punnyadás lett megörökítve. De mivel ez egy túra volt, rendesen pihengettünk mindenhol.
OFF, de ide tartozik, hogy sokan autóval is egyből a padlólemezbe tapossák a fékpedált, elfehéredett kézzel szorítják a kormányt, és csúszó kerekekkel csapódnak bele az akadályba. Ha képesek lennének nem digitálisan kezelni a féket (0=nem fog, 1=padló), és közben a kikerüléssel is foglalkozni, akkor sok csattanás elkerülhető lenne. Az ABS kifejlesztése óta az adagolás már a computer dolga, de félelmetes, hogy sokan mennyire nem tudnak mit kezdeni egy vészfékezéskor.
Legutóbb tegnap reggel láttunk ilyet, mondtam is Chinonak hogy gyorsan tudjuk magunk mögött, ki tudja mire képes még egy ilyen.
Nálunk a céges kocsi ilyen, a fékeket rakott súlyhoz tervezték (kisáruszállító), üresen veszettül fognak. Ritkán járok vele, és az első pár fékezésnél mindig le akarom fejelni a kormányt :)
A pénteki csúcsmelegben kipróbáltam, milyen országutizni, lehetőleg a legforróbb 14:00 körüli időben.
Azt hittem, szeretem a meleget, de azért ez túlzás volt. Gárdony-Nadap-Lovasberény-SzFvár-Gárdony kört mentem. Szűk két óra alatt elfogyott 4 liter víz, és félóránként muszáj volt megállni. Levegővétel szigorúan orron át, a száj kiszáradt fél perc alatt.
A legdurvább a friss szántások felől itt-ott érkező +10 foknyi hőhullám volt. A sötét föld megszívta magát hővel, a kis szél pedig áttolta az útra a hőtömeget. Pl. Dinnyés és Pákozd között. A lélegzetvétel olyan volt, mint egy szaunában.
Ezek után a tegnap déli kétórás menet már kifejezetten kellemes volt. :-)
Lehet, hogy kicsit pongyolára sikerült, elnézést:) idézem egy régi tanáromat: "ez olyan kicsi, hogy ennyire nem adunk, hopp... mennyivel szebb az egyenlet nélküle, nemigaz?":)
Mert blokkolod az első kereket, és mivel - helyesen - hátracsúsztatod a tömegközéppontod, az első kerék tengelyére ható forgatónyomaték kisebb, mint az erőkar, nem átrepülsz a kormányon, hanem a tapadási súrlódás átmegy csúszási súrlódásba. egyébként scúszós úton ez legalább akkora veszély tud lenni, mint a kormányon átrepülés.
Átlalánosságban: kivivel értek egyet, a féknek az a dolga, hogy blokkolóra is tudja fogni a kerekeket. Viszont meg kell tanulni használni, és akkor se kicsúszás se átfordulás nem lesz. A "berántom ilyedtemben" jellegzetes tapasztalatlansági jel. Idővel elmúlik. Nekem is elmúlt.
Igen, végig, a Bernecebaráti-Tésa szakaszon kicsit neccesebb minőséggel, de azért az is vállalható. Diósjenőn én az ált. isk. előtt álltam meg, onnan indul a TT is. A tésai szakasz csak azért van, hogy meglegyen a táv. Viszont ajánlom a kemencei strandot, ha van időd, pont mellette megy el az út, van egy medence, meg egy pancsoló, roppant családias hangulattal.
Érdekelne, mi a véleményed a távról, mennyire voltam "csíra":)
Bizony, az említett kijáró remek találmány, balról is balesetveszélyes.
A Silentoval nekem csak negatív tapasztalataim vannak, bár a megcsúszás éppen nem tartozott közéjük. Vészfékezéskor az első kerék is szokott csúszni egyébként, ez nem egyedi eset. Ha blokkol a kerék, de a fejreálláshoz még kevés a lendület akkor fordul elő.
A megállásos témához: Nemrég énis vészfékeztem, mert majdnem lecsaptak a bringaútról. Új OBI a fogarasin, a parkoló kijáratot keresztezi a bringaút, a sok mamlasz autós meg csak balra néz, hogy kifér-e a kocsisorba, jobbról meg cseszhetem az elsőbbségem.
Szóval, most silento schwalbe-m van, és ha vészfékezéskor hátracsúszok, és betámasztok karral-lábbal. akkor nekem az eleje is megcsúszik. Ez mitől van?
Sziasztok, a képek után most itt vannak az "eredmények" is. Persze ez akkor is csak egy TT, de van, akinek fontos az eredmény!
Frissítettem a http://www.gazlo.hu -t, az "Eredmények" mellett a "Galéria" és az "Írások" részt is aktualizáltam! A nyitóoldalon pedig egy gyors statisztika olvasható a résztvevőkről! Jó böngészést!
Jelenleg elég olcsó slick gumival járok, de még nem volt problémám a megállással. (aszfalton legalábbis). De egyszer egy jókis sóderos részen kiszaladt a seggem alól a bicaj kanyarodáskor. Akkor se volt gond, mert a bicikli kissé elfeküdt, de én masszívan megálltam (lám, miért is jó a kis váz:))), és ott is tudtam uralni a helyzetet. Fene tudja, talán épp ezért volt olyan szimpatikus a dirt váz, mert anno, még a szép Csepel bicajos időkben volt, hogy extrém esetekben kis híján ivartalanított a felsőcső:))))